Basis van je set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJNeoforce    posted on 20-07-2009 21:45
Hey allemaal,
Ik ben beginnend DJ, maar heb ondertussen al wat draai ervaring en
heb ook een cursus met de basics van het draaien zowel cd als met vinyl gehad.
Ik ben sinds een paar maanden lekkere platen aan het kopen op Beatport en met name
de style Minimal, omdat ik dat uiteindelijk wil gaan draaien op feestjes of waar dan ook!

Ok hetgeen waar ik een beetje op stuit is de Tracklist maken.
Ik heb veel soorten Minimal gekocht, bijvoorbeeld Minimal met veel potten en pannen geluidjes(zoals
ze dat altijd noemen) Maar ook bijvoorbeeld droge monotone minimal of Minimal dat heel diep gaat
kwa melodie, maar nou is mijn vraag. Is het mooier om 1 genre minimal aan te houden in je set, dus bijvoorbeeld heel melodieus of gewoon alles door mekaar?
Hoe selecteren jullie je platen die je op elkaar gaat mixen zeg maar.
Is het belangrijker dat de beat ongeveer hetzelfde niveau heeft of is het weer leuker om een passend mellodietje erop te vinden?
Dit is niet simpel, en kan wel wat tips gebruiken!

Dit is trouwens een setje van mij die ik jullie wil laten horen, en tips zijn welkom.
Ik draai hier met een dubbele cd speler en een behringer, maar tis allemaal wel redelijk goed gelukt
vind ik zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=s1b6pYstxxE
Zijn 3 parts...

What do you think about Basis van je set ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 20-07-2009 21:48
Effe naar de mix luisteren...feedback is coming!
Draai trouwens zelf ook minimal...
DJNeoforce    posted on 20-07-2009 21:52
Poster: Mixt-Ape
Effe naar de mix luisteren...feedback is coming!
Draai trouwens zelf ook minimal...

Lijkt me leuk!
dank je :D
Part 2 is asskicking?:P
Dolivieira    posted on 20-07-2009 21:59
Met minimal kun je veel kanten op. Draai het ook af een toe. Het leuke van minimal is dat je heel veel creativiteit in je set kwijt kan met 3 of 4 decks draaien effectje hier en daar. Het juist goed om te proberen met al die verschillende soorten minimal een geheel te smeden. Desnoods ook nog af een toe een techhouse plaatje of een proggresive plaatje er tussen die er bij past. Heb nu ff geen tijd om naar je mix te luisteren. Ga ik morgen ff doen, Dan kom ik hier weer op terug dat ik je ff wat tips te geven om het nog beter te laten klinken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJNeoforce    posted on 20-07-2009 22:06
Poster: djdolivieira
Met minimal kun je veel kanten op. Draai het ook af een toe. Het leuke van minimal is dat je heel veel creativiteit in je set kwijt kan met 3 of 4 decks draaien effectje hier en daar. Het juist goed om te proberen met al die verschillende soorten minimal een geheel te smeden. Desnoods ook nog af een toe een techhouse plaatje of een proggresive plaatje er tussen die er bij past. Heb nu ff geen tijd om naar je mix te luisteren. Ga ik morgen ff doen, Dan kom ik hier weer op terug dat ik je ff wat tips te geven om het nog beter te laten klinken.
 Ja omdat ik de ervaring mis weet ik nog niet echt wat wel kan en wat niet kan zeg maar... Ik?wacht met smart op je tips!
Mixt-Ape    posted on 20-07-2009 22:11
Luister vooral veel naar sets van DE meesters zoals bv Richie Hawtin er een is...dat helpt je al veel verder! En zelfs al steek je er niks van op, dan is het tenminste toch gewoon heel leuk om te doenHappy, laughing
Bramm14    posted on 21-07-2009 09:23
Luister vooral veel naar sets van DE meesters zoals bv Richie Hawtin er een is...dat helpt je al veel verder! En zelfs al steek je er niks van op, dan is het tenminste toch gewoon heel leuk om te doenHappy, laughing

Haha,, heb ik ook gedaan!:P Scheelt veel idd:D
Dolivieira    posted on 21-07-2009 09:27

Ik denk dat je er altijd wel wat van opsteek, Hij is wel de ultieme Minimal King. Zowiezo naar de mannen waar de minimal scene om draait kan je toch wel heel veel leren, Maar ook met accapellas werken is ook leuk want dan voeg je weer wat herkenbaars aan je set toe. Kan je weer een breder publiek motiveren. Ga vanavond ff luisteren. Moet zo nog ff werken.
User edit by Dolivieira on 21-07-2009 @ 09:30:33 (42%)
Dolivieira    posted on 21-07-2009 21:37
Klinkt gewoon goed man. je zou meschien nog een deckje bij kunnen gooien maar voor een 2deck set is er niet veel om aantemerken echt. Ik kon alleen niet op het filmpje zien waar je nou precies mee werkt kwa gear.
DJNeoforce    posted on 22-07-2009 10:04
Poster: djdolivieira
Klinkt gewoon goed man. je zou meschien nog een deckje bij kunnen gooien maar voor een 2deck set is er niet veel om aantemerken echt. Ik kon alleen niet op het filmpje zien waar je nou precies mee werkt kwa gear.

Mijn gear in dit filmpje is : Dap 800D als cd spelers zeg maar, en de behringer djx700.
Nu heb ik de Djm 800 staan en als koptelefoon de sennheiser Hd 25 cII
jilis    posted on 31-08-2009 22:22
is het voor mixen van nummers of drive-in?
jilis    posted on 31-08-2009 22:22
want dat is best een verschil
TimmyV    posted on 31-08-2009 23:03
Poster: jilis
is het voor mixen van nummers of drive-in??want dat is best een verschil?

Want met een Drive-in mix je niet?
Let's go f*cking mental
TimmyV    posted on 31-08-2009 23:14
Net even geluisterd. Heerlijke set?Cool
Let's go f*cking mental
Estacy    posted on 01-09-2009 11:55
Met een drive-in hoef je niet te mixen, en je overgangen hoeven ook niet perfect te zijn, als je maar goede muziek hebt!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TimmyV    posted on 01-09-2009 13:40
Poster: Estacy
Met een drive-in hoef je niet te mixen, en je overgangen hoeven ook niet perfect te zijn, als je maar goede muziek hebt!

Dacht er net over na dat je niet alleen feesten doet inderdaad. Bruiloften horen er ook bij etc. Is dus eigenlijk afhankelijk van waar je staat. Toch?
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 01-09-2009 @ 13:40:54 (4%)
dJORD    posted on 01-09-2009 16:40
klinkt zkr goed.
nog plannen om je zet te upgraden
Estacy    posted on 01-09-2009 19:34
Poster: TimmyV

Dacht er net over na dat je niet alleen feesten doet inderdaad. Bruiloften horen er ook bij etc. Is dus eigenlijk afhankelijk van waar je staat. Toch?

yep, tijdens een feest verwacht men toch meer een lekker vloeiende stroom van muziek, terwijl op een bruiloft ze liever echt goede muziek hebben
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 01-09-2009 19:53
Op een feest wil men toch alleen muziek horen en geen dj geleuter, terwijl op een trouwfeest toch een must is van af en toe wat te lullen en grappen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.681 days.
 Post CommentThat would be 189.4 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 7 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 23.090
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.786