HDJ-2000 vs RP-DH1200 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bart1981    posted on 19-07-2009 17:13
Het is zover, tijd voor een nieuwe headphone. Aangezien ik met oordoppen wil/moet gaan draaien moet het een headphone zijn met grote oorschelpen zodat ze niet op mijn oren drukken en ik dus geen last heb als ik mijn oordoppen in heb.
Verder moet het een headphone zijn moet een goede geluidskwaliteit, maar bovenal ook goed dempen.

Zelf kwam ik uit op de HDJ-2000 van Pioneer en de Technics RP-DH1200.

Maar welke te nemen? Ik weet dat er nogal een verschil in prijs zit, maar daar wil ik me nu in eerste instantie niet op richten. Wie kan me nog wat meer vertellen over deze twee koptelefoons? En dan met name hoe ze preseteren op de verschillende gebieden tegenover elkaar...

What do you think about HDJ-2000 vs RP-DH1200 ??

Vote :   

Bart1981    posted on 21-07-2009 19:33
Ja ik weet dat ik zelf beter kan luisteren om te beoordelen maar dat is dus meteen het probleem, als ik een winkel wil vinden waar ze alle 3 te beluisteren zijn dan zou ik dat meteen doen. Maar helaas is er hier in de buurt niet echt iets te vinden. Ben vandaag bij Feedback in Utrecht langs geweest en naar de Technics en de Pioneer geluisterd, maar de Xone bijv hebben ze daar weer niet.
Al het andere is op ongeveer een uur afstand rijden. Of iemand anders moet nog een winkel in de buurt weten....
RAS    posted on 21-07-2009 20:00
Poster: Bart1981
Ja ik weet dat ik zelf beter kan luisteren om te beoordelen maar dat is dus meteen het probleem, als ik een winkel wil vinden waar ze alle 3 te beluisteren zijn dan zou ik dat meteen doen. Maar helaas is er hier in de buurt niet echt iets te vinden. Ben vandaag bij Feedback in Utrecht langs geweest en naar de Technics en de Pioneer geluisterd, maar de Xone bijv hebben ze daar weer niet.
Al het andere is op ongeveer een uur afstand rijden. Of iemand anders moet nog een winkel in de buurt weten....

Misschien leuk om je oordeel te delen met ons?
Bart1981    posted on 21-07-2009 20:58
Oordeel:
Pioneer steekt boven de Technics uit.
De pioneer zit een stuk comfortabeler. Ik vond de Technics erg strak zitten.
Van de Technics is het geluid zeker niet slecht, maar de Pioneer klonkt een stuk muzikaler, het was allemaal meer in balans, met wel ietwat meer bas, maar dat is alleen maar goed bij een dj koptelefoon.
Voor het draaien met oordoppen maakt het niet veel uit welke je neemt, bij beide voel ik de oordoppen nog zitten, maar dat ligt dan misschien ook aan de oordoppen zelf, die wat uitsteken uit mijn oren door het opstaande randje waar het filter in zit.
Qua demping vind ik dat er niet veel verschil in zit. Ten minste voor zover ik dat heb kunnen beoordelen.
Dan nog de looks, vind persoonlijk de Pioneer er iets mooier uitzien. Maar goed dat is niet iets wat ik in mijn oordeel mee neem.

This is an old Topic

No new postings for 5.566 days.
 Post CommentThat would be 185.5 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 7 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 15.967
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.728