Reloop Spin / Timecode CD vs TT - Vraagjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bawb    posted on 19-07-2009 16:31
Ik heb een paar vraagjes over mijn huidige set'up en eventuele uitbreiding:

Ik ben momenteel in het bezit van 2 RP-4000's met het programma Reloop Spin.
In principe ben ik wel tevreden over Reloop Spin, behalve het feit dat de 'Bypass'-mode (originele vinyl platen draaien) niet werkt bij mij.

Dit wil zeggen dat ik ze maar op ong 50% van het volume hoor en het corrigeren niet bepaald easy is, omdat het geluid vertraagd is doordat het door Reloop Spin en mijn laptop heengaat voor het bij de mixer uitkomt.

Vraag nummer 1) Is er iemand met Reloop Spin die hier bekend mee is en/of mogelijk een oplossing weet.

Daarnaast ben ik ook aan het twijfelen om 1 extra CD speler aan te schaffen, omdat ik hier ook graag wat extra ervaring mee op wil gaan doen.

Nu was mijn idee om of:

- Reloop Spin in 1 TT-mode te zetten en de andere TT gewoon 'los' erbij te zetten voor mijn originele vinyl platen + de CD-speler ernaast. Of;
- Reloop Spin in 1 TT-mode + 1 CD-mode te zetten en de andere TT gewoon 'los' erbij.

Vraag nummer 2) is er iemand met Reloop Spin die hier bekend mee is, of iemand die weet of dit mogelijk is? Kan het zelf helaas nog niet testen.

Er zitten in het pakket namelijk ook Timecode-CD's, maar ik ben niet zeker of ik een TT en een CDspeler tegelijk kan gebruiken.

Zo ja, de onvermijdelijke vraag, wat zouden jullie mij dan aanraden. (mijn excuses als hierover al 1000'en topics zijn):

Ik kan momenteel een RMP1/RMP2, of prijsvergelijkbaars halen, of ik wacht nog 1.5 maand en spaar door om direct een CDJ-800 te kopen.

Iemand ervaring met Timecode-CD's op een CDJ-800 als dat 'uberhaubt' kan. Neem aan dat het op Reloop Gear geen probleem moet zijn.

Hopelijk zijn mijn vragen niet al te vaag en ontvang ik graag jullie wijsheid!

Mvg,

Bawb

[MOD EDIT: Graag de volgende keer het bericht hier op de site tikken en niet copieren uit Word. DJResource houdt niet van opmaakcodes !]
User edit by Bawb on 19-07-2009 @ 16:32:10 (16%)
Mod edit by Lead on 20-07-2009 11:32 (21%)

What do you think about Reloop Spin / Timecode CD vs TT - Vraagjes ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 21-07-2009 13:38
nou man das echt super easy op te lossen Happy, laughing
je moet gewoon je volumeknopje in spin ff open draaien als je bypassed

een andere oplossing die ik hier al een tijdje geleden gepost heb is deze
////www.djresource.eu/Forum/topic/14300/oplossing-analoog-en-timecode-draaien/

over je andere vraag: tuurlijk kan je cd speler en platenspeler gebruiken, moet je alleen 1 kanaal calibreren voor cd speler en andere voor platenspeler Winking my eye

Bawb    posted on 21-07-2009 19:51
@ Lead

Mijn excuses. Had Word even gebruikt voor spellingscheck haha. Zal er voortaan op letten.

@ Tek-Zotic

Bedankt! Ga meteen proberen met dat volume en met een geruster hart opzoek naar een CD-speler.
User edit by Bawb on 21-07-2009 @ 19:53:05 (2%)
skyline643    posted on 21-07-2009 21:09
Is een derde platenspeler geen optie? 2 TT's via timecode + 1 TT voor originele vinyl Winking my eye
Bawb    posted on 21-07-2009 22:09
Altijd een optie haha.

Maar ik wil ook langzaam eens gaan oefenen met CD-spelers (vrijwel nooit mee gewerkt).

Stel dat ik in de toekomst hier en daar een feestje mag draaien, heb ik eigenlijk geen zin om continu mijn Laptop + Reloop spin mee te gaan zeulen en in een slecht geval zelfs mijn TT's. Dan kan ik beter ook ervaring opdoen op CDJ's denk ik.

This is an old Topic

No new postings for 5.690 days.
 Post CommentThat would be 189.7 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

184 Users online: 7 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 42.872
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.894