New Concept! Dirty Summer Sounds (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ringogrants    posted on 19-07-2009 02:04
Dirty summer sounds is een nieuw concept voor het publiceren van house/urban mixtapes.
Het is de bedoeling dat er elke 3 weken een nieuwe knallende mixtape verschijnt met de lekkerste urban/house tracks gemixed door een van onze DJ's.

De mixtapes zullen gratis te downloaden zijn!

Voorlopig is Dirty Summer Sounds alleen nog actief op hyves. Maar als we binnen een maand de 500 leden halen zal er een website komen waarop we de mixtapes gaan publiceren. Dus word lid, nodig ook al jouw vrienden uit en help ons naar de 500!

Check: http://dirtysummersounds.hyves.nl

Enjoy!
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 15:04:05 (13%)

What do you think about New Concept! Dirty Summer Sounds ??

Vote :   

Ringogrants    posted on 22-07-2009 03:27
Poster: Snoey
Is het concept eigenlijk al uitgewerkt? Of blijft het bij 7 zinnetjes? (Als ik pers? per post in moet gaan op je topic)

Dan zal ik voor nu gehoor geven aan je eisCool wat betreft het concept, is nog niet echt uitgewerkt, we zijn er hard mee bezig. We streven naar 500 leden op de hyves pagina, pas dan zullen dingen in gang gezet gaan worden. Omdat we er zeker van willen zijn dat het aanslaat zodat we geen energie steken in iets wat uiteindelijk niets oplevert. Het gaat hier dan niet om geld wat het moet opleveren, maar meer om dat mensen waarderen wat we doen en dit ook laten merken in de vorm van positieve reacties.

En het is niet zo zeer dat we mensen zoeken, maar meer dat we mensen attent willen maken op het feit dat het bestaat.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is, en anders hoor ik het wel

Poster: Winston

Ik weet niet hoe het zit met Buma/Stemra/Brein. Wel heb ik ooit gelezen op een engelstalige site dat mixtapes verboden zijn als je niet betaald. Maar het wordt vooralsnog getolereerd zolang je geen geld mee verdient en dat niet de bedoeling is. Alhoewel mamo verteld nu dat ze wel de mixes checken van bekende clubs.

Copyright betekent verboden te draaien voor publiek, op welke wijze dan ook, al wordt er geen geld met de muziek gemaakt, en zolang je geen toestemming d.w.z. rechten daarvoor betaald hebt.

Ik denk dat het wordt getolereerd, omdat men het druk heeft met andere manieren van geld binnenkrijgen voor de artiesten en het relatief moeilijk is bij te houden (alles downloaden, dan beluisteren als er geen tracklist is) en verder omdat men ervan uitgaat dat de nummers een beetje opgefokt zijn door ze aan het begin en eind te mixen met een andere track.

Bedankt voor het meedenken, wat ik hieruit opmaak is dat dit voor nu weinig problemen op zal leveren. Daarbij komt dat er best budget is om het een en ander te financieren mocht dat nodig zijn
User edit by Ringogrants on 22-07-2009 @ 03:30:29 (100%)
Winston    posted on 22-07-2009 15:46
Poster: djmamo
Zo is dat natuurlijk ook met jouw idee, jij zet 2x iemand anders creatie op een site.
De creatie van een producer en een creatie van een dj die een mixtape heeft gemaakt.

ik ben aan het zoeken hoe het juist in elkaar zit, maar het klopt nog niet wat je zegt

Ik kan me nog herinneren dat in de 'inflight magazines' aan boord van vliegtuigen de tracklists staan van de muziekprogramma's die worden gedraaid voor de passagiers. Daaronder stond dat copyrights rusten op de tracklists.

Hetzelfde zal wel gelden voor mix cd's bv. Van "A state of trance" van Armin van Buuren mag je niet de rechten van de nummers zoeken en de tracklist gebruiken om je eigen "a state of trance" te mixen.

Voorwaarde is wel dat de tracklist geregistreerd moet zijn, voordat je mensen kunt aanbrengen vor plagiaat. Hetzelfde geld voor losse nummers lijkt me.
Tic Toc
Ringogrants    posted on 22-07-2009 18:31
ja...maar als nou de nummers verbouwd zijn? als zijnde aan t begin en t eind gemixed met een andere? valt het dan niet onder de categorie remixes. Dus eigen procducties. Want remixen mag altijd, zolang het originele nummer maar betaald is.
Chapron    posted on 22-07-2009 18:50
Waag er eens een mailtje aan naar een instantie die er over gaat, dan weet je waar je staat, toch?
Winston    posted on 22-07-2009 18:58
Nee dat mag niet. Er is onderscheid tussen betaald voor eigen gebruik en betaald voor publieke afspelen.

Hierboven heb ik het altijd gehad over het tweede: betaald voor het afspelen voor publiek. En dat in al zijn vormen: feesten, clubs, background muziek, radio, podcasts, internet download of streaming, tv, bus etc.

Zolang er een melodietje, tekst of sample van de originele track hoorbaar is in je remix track, zonder toestemming van de originele producer, pleeg je plagiaat. Laidback Luke o.a. die bekend staat om zijn bootlegs, hadden ze daarvoor gepakt op Schiphol op een terugreis van hem. Ze lieten hem lopen met achterlating van al zijn cd's.

Je mag een eigen remix afspelen voor publiek als je toestemming hebt van de originele artiest en het is dan slim om je remix te laten registreren, zodat niemand met je remix geld kan verdienen zonder je toestemming.

Dat van toestemming vragen is ook logisch. Stel je hebt een eigen originele productie. Als iemand anders copieen daarvan verkoopt verlies je geld, doordat een deel van je mogelijke klanten colpieen koopt. Zo ook met een remix gemaakt door een ander van je originele nummer. Misschien vinden een deel van de mogelijke klanten de remix van de ander mooier en laten je eigen originele werk liggen.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-07-2009 @ 19:03:52 (12%)
Ringogrants    posted on 22-07-2009 19:56
dus wat je eigenlijk zegt is dat we contact op moeten nemen met alle artiesten waarvan we tracks mixen in een tape en toestemming vragen of dit mag. En anders alle muziek kopen met als uitgangspunt commerciele doeleinden?
Winston    posted on 22-07-2009 20:15
Als je een remix van een nummer wil maken en uitbrengen (verkopen) moet je toestemming hebben van de originele artiest. Niet van Buma, Sabam etc., maar de producer zelf.

En als je originele nummers wil mixen voor publiek, valt dat gewoon onder draaien voor publiek, en dan moet je de rechten betalen. Je kunt niet echt muziek kopen voor commerciele doeleinden. Je hoeft niet met alle artiesten te praten, maar met hun vertegenwoordiging Buma, Stemra, Bien ofzo.

Als je een eigen remix, edit, bootleg draait van een nummer in een liveset, al dan niet live gedaan, valt dat onder draaien voor publiek van het originele nummer. Daarvan moet je de rechten dus hebben betaald om het voor publiek te mogen draaien d.m.v. een licentie.

Als je een compilatie cd of mix cd wil maken en verkopen moet je de rechten van de nummers hebben om dat te mogen doen. Dit doe je door eerst te praten met de artiest of hun label.

check ook:

DJResource topic>sabam probleem
DJResource topic>DJ wetgeving
Tic Toc
User edit by Winston on 22-07-2009 @ 20:30:27 (46%)
Ringogrants    posted on 22-07-2009 20:52
goed ik heb beiden gelezen en bij deze zeg ik Buma kan mijn rug op. Laat ze eerst maar eens wat papieren overleggen dan, dat ze gerechtigd zijn om dingen te onderzoeken. en dan mogen ze het ook weleens wat duidelijker op hun site vermelden. Die mensen weten zelf niet waar ze mee bezig zijn. Ze weten volgens mij van voor nieteens dat ze van achter leven. Kortom, nonsense. Als je dit aan wilt pakken, doe het dan goed, en niet op zo een onprofessionele manier.

Wel bedankt voor het zoekenSmile
Snoey    posted on 23-07-2009 06:26
Buma gaat heus geen hyves pagina beheerders met 500 leden onderzoeken. Is niet interesant voor hun en er valt toch niks bij je te halen (tenzij je flink wat bezit). Zijn eerder bedrijven en grote jongens in het illegaal versprijden van muziek. Kijk naar de Pirate Bay en Mininova (in de geval stichting Brein) en daar steek jij niet boven uit.?

Vergelijkbaar met DEA agenten in Amerika, die gaan zich niet bezig houden met mensen die een paar gram wiet per week dealen. Maar wel met de mensen die kilo's cocaine e.d. het land binnen smokkelen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
djmamo    posted on 23-07-2009 10:56
Buma gaat heus geen hyves pagina beheerders met 500 leden onderzoeken. Is niet interesant voor hun en er valt toch niks bij je te halen (tenzij je flink wat bezit). Zijn eerder bedrijven en grote jongens in het illegaal versprijden van muziek. Kijk naar de Pirate Bay en Mininova (in de geval stichting Brein) en daar steek jij niet boven uit.?

Vergelijkbaar met DEA agenten in Amerika, die gaan zich niet bezig houden met mensen die een paar gram wiet per week dealen. Maar wel met de mensen die kilo's cocaine e.d. het land binnen smokkelen.

Natuurlijk onzin wat je zegt.

Oke buma/stemra zal voornamelijk grote jongens pakken.
Maar ook kleine jongens, om die bepaalde doelgroep "bang" te maken.

Cafe's met bijv.?3 nummers op hun site hebben boetes gehad omdat ze?hierover geen rechten hadden betaald, dat zijn echt geen leuke boetes.

En als je een hyves pagina hebt/ website hebt?en ze zien dat je een bepaald aantal hits hebt en ze gaan je als voorbeeld nemen.
Lijkt mij het risico niet waard om dan ff een aantal honderden/duizende?euro's neer te leggen.?
www.moonentertainment.nl
Stephanie    posted on 23-07-2009 15:04

Buma beschikt over een vol-automatisch systeem wat het internet afspeurt naar muziek-content op websites en downloadlinks. De hits hieruit worden niet eens meer handmatig gecontroleerd, maar de bijbehorende lieden (via IP) krijgen gewoon de rekening thuis. Toestemming vragen aan de betreffende artiest is niet voldoende, een groot deel van de rechten waar het over gaat ligt bij de publisher, de platenmaatschappij en distributeur. Zelfs als artiest mag je een eigen gemaakt nummer niet zomaar op je website plaatsen. Zelfs hier moet je gewoon afdracht over betalen die je dan later (ooit eens) weer terug kan vragen bij buma en haar boevenbende.
Het is dus gewoon heel simpel, je mag op geen enkele wijze muziek aanbieden op internet zonder hierover te betalen. Het is heel vervelend maar waar.
Iedereen probeert op slimme manieren mazen in de wet te vinden, maar geloof me die zijn er niet. En je beroepen op buitenlandse wetgeving, inflight magazines etc heeft geen enkele zin.
Het is echt niet zo dat ik je het probeer moeilijk te maken, ik probeer je alleen een hoop problemen te voorkomen.
De discussie is trouwens al zo vaak gevoerd....... Als het toch wil doorzetten; succes ermee maar kom niet klagen als je gepakt wordt. Je bent tenslotte gewaarschuwd.
User edit by Stephanie on 23-07-2009 @ 15:06:25 (7%)
Chapron    posted on 23-07-2009 15:26
Ik denk dat hiermee de lading wel gedekt is?en Ringo een?gewaarschuwd man?is. Wat?je toch?vaak ziet is dat DJ's via my space, hyves o.i.d linkjes neerzetten naar downloadsites zoals yousendit of megauplooad. Er zijn op deze manier al een hoop maandmixen?online gezet en dus?gratis binnen?te halen. Kennelijk tot nu toe legt niemand ze een strobreedte in de weg...
Bartjens    posted on 23-07-2009 15:32
Poster: Chapron
Ik denk dat hiermee de lading wel gedekt is?en Ringo een?gewaarschuwd man?is. Wat?je toch?vaak ziet is dat DJ's via my space, hyves o.i.d linkjes neerzetten naar downloadsites zoals yousendit of megauplooad. Er zijn op deze manier al een hoop maandmixen?online gezet en dus?gratis binnen?te halen. Kennelijk tot nu toe legt niemand ze een strobreedte in de weg...

Zo doe ik dat ook ja, zo lang het nog kan...
www.djbrowbeat.com
Chapron    posted on 23-07-2009 15:35
Poster: Bartjens''Zo doe ik dat ook ja, zo lang het nog kan...''

Ik vraag me dus af of dat wel is toegestaanConfused

Bartjens    posted on 23-07-2009 15:43
Poster: Chapron

Ik vraag me dus af of dat wel is toegestaanConfused

Geen idee, maar wat denk je van alle muziek die in de hyves players staan? Zou dat dan wel mogen?
www.djbrowbeat.com
Chapron    posted on 23-07-2009 15:55
Poster: Bartjens

Geen idee, maar wat denk je van alle muziek die in de hyves players staan? Zou dat dan wel mogen?

Tja, ik ben benieuwd of de ?muziekpolitie zich daar ook mee bezig houdt
User edit by Chapron on 23-07-2009 @ 15:57:27 (46%)
Ringogrants    posted on 23-07-2009 16:15
jaa...ik ben bang dat ze een beetje te ver doordraven bij buma. Daarbij komt dat het zeker niet de bedoeling is dat die dingen op onze eigen server komen. dus dat betekent dat het
sowieso al moeilijk te traceren is. Dan moeten ze dus met eigen ogen zien dat ik link naar een stukje muziek op een server die niet van mij is. En al zouden ze me vinden, buma is een bedrijf...dus ze kunnen zelf helemaal niets. En ik krijg eerst een waarschuwing. En dan zien we wel weer....kortom....wel of niet toegestaan....voorlopig gaan we gewoon door.
User edit by Ringogrants on 23-07-2009 @ 16:16:24 (51%)

This is an old Topic

No new postings for 5.758 days.
 Post CommentThat would be 191.9 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 26 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 25.879
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.879.709