Poster: Snoey
Buma gaat heus geen hyves pagina beheerders met 500 leden onderzoeken. Is niet interesant voor hun en er valt toch niks bij je te halen (tenzij je flink wat bezit). Zijn eerder bedrijven en grote jongens in het illegaal versprijden van muziek. Kijk naar de Pirate Bay en Mininova (in de geval stichting Brein) en daar steek jij niet boven uit.?
Vergelijkbaar met DEA agenten in Amerika, die gaan zich niet bezig houden met mensen die een paar gram wiet per week dealen. Maar wel met de mensen die kilo's cocaine e.d. het land binnen smokkelen.
Buma beschikt over een vol-automatisch systeem wat het internet afspeurt naar muziek-content op websites en downloadlinks. De hits hieruit worden niet eens meer handmatig gecontroleerd, maar de bijbehorende lieden (via IP) krijgen gewoon de rekening thuis. Toestemming vragen aan de betreffende artiest is niet voldoende, een groot deel van de rechten waar het over gaat ligt bij de publisher, de platenmaatschappij en distributeur. Zelfs als artiest mag je een eigen gemaakt nummer niet zomaar op je website plaatsen. Zelfs hier moet je gewoon afdracht over betalen die je dan later (ooit eens) weer terug kan vragen bij buma en haar boevenbende.
Het is dus gewoon heel simpel, je mag op geen enkele wijze muziek aanbieden op internet zonder hierover te betalen. Het is heel vervelend maar waar.
Iedereen probeert op slimme manieren mazen in de wet te vinden, maar geloof me die zijn er niet. En je beroepen op buitenlandse wetgeving, inflight magazines etc heeft geen enkele zin.
Het is echt niet zo dat ik je het probeer moeilijk te maken, ik probeer je alleen een hoop problemen te voorkomen.
De discussie is trouwens al zo vaak gevoerd....... Als het toch wil doorzetten; succes ermee maar kom niet klagen als je gepakt wordt. Je bent tenslotte gewaarschuwd.