New Concept! Dirty Summer Sounds (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ringogrants    posted on 19-07-2009 02:04
Dirty summer sounds is een nieuw concept voor het publiceren van house/urban mixtapes.
Het is de bedoeling dat er elke 3 weken een nieuwe knallende mixtape verschijnt met de lekkerste urban/house tracks gemixed door een van onze DJ's.

De mixtapes zullen gratis te downloaden zijn!

Voorlopig is Dirty Summer Sounds alleen nog actief op hyves. Maar als we binnen een maand de 500 leden halen zal er een website komen waarop we de mixtapes gaan publiceren. Dus word lid, nodig ook al jouw vrienden uit en help ons naar de 500!

Check: http://dirtysummersounds.hyves.nl

Enjoy!
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 15:04:05 (13%)

What do you think about New Concept! Dirty Summer Sounds ??

Vote :   

Jorrit    posted on 20-07-2009 18:51
Poster: Ringogrants
we zoeken zelf de dj uit, zo kunnen we dat dus controleren
 Iemand heeft wel eens van een mix van mij gezegd dat hij volgens hem van de computer kwam, echt was hij gewoon afkomstig uit m'n CDJ's....
Renzis    posted on 20-07-2009 18:58
we zoeken zelf de dj uit, zo kunnen we dat dus controleren

Dus? Ga je daar naast staan als hij zn mix opneemt? Zo werkt het niet.

Als jij een dj om een mix vraagt levert hij die aan. Hij heeft ongetwijfeld wel wat beters te doen dan wachten tot jullie allebei een keer kunnen zodat je hem op zn vingers kunt kijken??

Wees blij met de mixen die je krijgt, stel er niet zulke "technische" eisen aan. Daarnaast of hij het live kan of niet is zn eigen probleem, hij gaat af.
Bouncy    posted on 20-07-2009 20:03
</offtopic><ontopic>
Stephanie    posted on 20-07-2009 21:43
De mixtapes zullen gratis te downloaden zijn!

Je weet dat je geen muziek mag aanbieden op het internet zonder de rechthebbenden te betalen?? Of gaan jullie dat uit eigen zak betalen? Of met advertenties??Als je zoveel reclame maakt, en geen afdrachten betaalt lijkt het me een kwestie van tijd tot dat je gepakt wordt..... Niet zo'n slim plan dus.
Ringogrants    posted on 21-07-2009 00:48
Poster: Stephanie

Je weet dat je geen muziek mag aanbieden op het internet zonder de rechthebbenden te betalen?? Of gaan jullie dat uit eigen zak betalen? Of met advertenties??Als je zoveel reclame maakt, en geen afdrachten betaalt lijkt het me een kwestie van tijd tot dat je gepakt wordt..... Niet zo'n slim plan dus.

ik heb uiteraard eerst even uitgezocht hoe het hoe het zit met die regels...en omdat het hier om mixtapes gaat, valt dit onder eigen producties. En is het dus wel toegestaan. thx voor t meedenken en zorgen dat we niet gepakt worden...maar dat zal dus niet gebeuren
Dolivieira    posted on 21-07-2009 00:55
He Ringogrants?dat Dirty komt wel ff me keel uit kwa naam, Kan je niet iets orgineels kwa nam verzinnen. Het idee is verder wel goed, Wil eventueel ook wel mixtapes voor leveren, Net weer eentje gedaan. Dus zeg het maar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-07-2009 @ 00:55:58 (1%)
Ringogrants    posted on 21-07-2009 01:00
ehh achjaa...ik ben niet degene die de naam verzonnen heeft:P dus daar kan ik helaas weinig aan doen....ook omdat de domeinnaam al besteld is....wat betreft die mixtapes...altijd welkom....stuur me ff een pm als je interesse hebt...dan krijg je mijn contactgegevens
Dolivieira    posted on 21-07-2009 01:01
Doe ik morgen ff ga nu slapen Cool
Ringogrants    posted on 21-07-2009 01:15
is goe, slaapze:P
Snoey    posted on 21-07-2009 04:32
Probeer dan op zijn minst zo zakelijk te zijn om correct Nederlands toe te passen in je posts Winking my eye
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 21-07-2009 08:41
Poster: Snoey
Probeer dan op zijn minst zo zakelijk te zijn om correct Nederlands toe te passen in je posts Winking my eye

Doe niet ze moeilijk man het is niet de nederlands dictee show. Je begrijp toch wat er staat Cool
Stephanie    posted on 21-07-2009 12:12

ik heb uiteraard eerst even uitgezocht hoe het hoe het zit met die regels...en omdat het hier om mixtapes gaat, valt dit onder eigen producties. En is het dus wel toegestaan. thx voor t meedenken en zorgen dat we niet gepakt worden...maar dat zal dus niet gebeuren

Fout.....beter zoeken?
djmamo    posted on 21-07-2009 12:29

Hier klopt niet veel van nee.

Je mag niet zomaar een mix of een gewoon nummer?op internet zetten.
Ze zijn nu ook heel erg aan het controleren bij site's van discotheken enz. of de muziek op hun site wel is betaald.
Zoniet dan krijgen ze hier een dikke boete voor.

Zo is dat natuurlijk ook met jouw idee, jij zet 2x iemand anders creatie op een site.
De creatie van een producer en een creatie van een dj die een mixtape heeft gemaakt.
?
ik ben aan het zoeken hoe het juist in elkaar zit, maar het klopt nog niet wat je zegt
www.moonentertainment.nl
Renzis    posted on 21-07-2009 13:03

Fout.....beter zoeken?

Misschien om de beste kerel te hebben een handig linkje?
Stephanie    posted on 21-07-2009 15:53
Poster: Renzis
Misschien om de beste kerel te hebben een handig linkje?

Websites van Brein, Buma.....allemaal genoeg info te vinden
Ringogrants    posted on 21-07-2009 17:22
ik heb alles op de site van buma/stemra gelezen...en er staat niets op over mixtapes. Wel staat er dat het niet toegestaan is om er geld aan te verdienen....en dat is hier dus niet het geval. Als iemand een duidelijk artiekel heeft over wat wel en niet mag bij mixtapes, graag. Ik heb het tot nog toe niet kunnen vinden
User edit by Ringogrants on 21-07-2009 @ 17:22:25 (2%)
tom-j    posted on 21-07-2009 17:24
ik heb alles op de site van buma/stemra gelezen...en er staat niets op over mixtapes. Wel staat er dat het niet toegestaan is om er geld aan te verdienen....en dat is hier dus niet het geval. Als iemand een duidelijk artiekel heeft over wat wel en niet mag bij mixtapes, graag. Ik heb het tot nog toe niet kunnen vinden

ja zolang je er geen geld aan verdiend EN de muziek die je gebruikt hebt gekocht is! mixtapes vallen NIET onder eigen producties!
Ringogrants    posted on 21-07-2009 18:13
Poster: tom-j

Mixtapes vallen NIET onder eigen producties!

heb je daar een stukje van? want ik weet zeker dat ik dat ergens gelezen heb
Bouncy    posted on 21-07-2009 18:50

Websites van Brein, Buma.....allemaal genoeg info te vinden

Poster:?Ringogrants

Dat is het probleem, als bumastemra of brein een keer DUIDELIJK word, want dit schiet niet op...
Ringogrants    posted on 21-07-2009 18:53
Poster: Bouncy

Dat is het probleem, als bumastemra of brein een keer DUIDELIJK word, want dit schiet niet op...

jaa idd...niemand weet precies hoe het zit volgens mij. Maar maakt niet uit
sowiezo krijg je eerst een waarschulwing voor ze stappen gaan ondernemen, dus mochten we iets niet goed doen dan horen we dat gauw genoeg
Ringogrants    posted on 21-07-2009 18:55
Poster: Snoey

flauwCool

(sorry voor 2 keer posten in korte tijd, zag t te laat)

@mod: aub samenvoegen?
User edit by Ringogrants on 21-07-2009 @ 18:56:37 (56%)
Snoey    posted on 21-07-2009 20:10

sowiezo

Zo flauw was mij opmerking niet Winking my eye Doe je zelf een plezier, leer er van?Cool
Ringogrants    posted on 21-07-2009 20:42
misschien moet je er meer op gaan letten dat je nuttige reacties geeft en minder op hoe mensen woorden spellen. Ik beheers de nederlandse taal prima en dus is het niet nodig dat je mij dingen probeert bij te brengen. Echter wil het taalgebruik op fora/chat/email nog weleens wat afwijken van het ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands voor degenen die dat niet weten). Zoals je misschien begrijpt ga ik niet alle teksten die ik hier typ controleren op spelling/taalfouten. Ik vind deze opmerking dus flauw en niet op z'n plaats. Graag reageren op het onderwerp van het topic, daar hebben we tenminste iets aan.
Winston    posted on 21-07-2009 20:59

jaa idd...niemand weet precies hoe het zit volgens mij. Maar maakt niet uit
sowiezo krijg je eerst een waarschulwing voor ze stappen gaan ondernemen, dus mochten we iets niet goed doen dan horen we dat gauw genoeg

Ik weet niet hoe het zit met Buma/Stemra/Brein. Wel heb ik ooit gelezen op een engelstalige site dat mixtapes verboden zijn als je niet betaald. Maar het wordt vooralsnog getolereerd zolang je geen geld mee verdient en dat niet de bedoeling is. Alhoewel mamo verteld nu dat ze wel de mixes checken van bekende clubs.

Copyright betekent verboden te draaien voor publiek, op welke wijze dan ook, al wordt er geen geld met de muziek gemaakt, en zolang je geen toestemming d.w.z. rechten daarvoor betaald hebt.

Ik denk dat het wordt getolereerd, omdat men het druk heeft met andere manieren van geld binnenkrijgen voor de artiesten en het relatief moeilijk is bij te houden (alles downloaden, dan beluisteren als er geen tracklist is) en verder omdat men ervan uitgaat dat de nummers een beetje opgefokt zijn door ze aan het begin en eind te mixen met een andere track.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-07-2009 @ 21:46:27 (18%)
Snoey    posted on 21-07-2009 21:31
misschien moet je er meer op gaan letten dat je nuttige reacties geeft en minder op hoe mensen woorden spellen. Ik beheers de nederlandse taal prima en dus is het niet nodig dat je mij dingen probeert bij te brengen. Echter wil het taalgebruik op fora/chat/email nog weleens wat afwijken van het ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands voor degenen die dat niet weten). Zoals je misschien begrijpt ga ik niet alle teksten die ik hier typ controleren op spelling/taalfouten. Ik vind deze opmerking dus flauw en niet op z'n plaats. Graag reageren op het onderwerp van het topic, daar hebben we tenminste iets aan.

Ik eis toch wel minimaal dat als iemand een concept wil verkopen of daar mensen voor zoekt, die gene op zijn minst de taal goed beheerst. Dus als je het kan, pas het dan ook toe. Staat al een stuk proffesioneler inplaats van amateuristisch, wat het nu wel erg overheerst in je concept.?

Is het concept eigenlijk al uitgewerkt? Of blijft het bij 7 zinnetjes? (Als ik pers? per post in moet gaan op je topic)
User edit by Snoey on 21-07-2009 @ 21:33:02 (8%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 37 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 304
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.822