New Concept! Dirty Summer Sounds (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ringogrants    posted on 19-07-2009 02:04
Dirty summer sounds is een nieuw concept voor het publiceren van house/urban mixtapes.
Het is de bedoeling dat er elke 3 weken een nieuwe knallende mixtape verschijnt met de lekkerste urban/house tracks gemixed door een van onze DJ's.

De mixtapes zullen gratis te downloaden zijn!

Voorlopig is Dirty Summer Sounds alleen nog actief op hyves. Maar als we binnen een maand de 500 leden halen zal er een website komen waarop we de mixtapes gaan publiceren. Dus word lid, nodig ook al jouw vrienden uit en help ons naar de 500!

Check: http://dirtysummersounds.hyves.nl

Enjoy!
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 15:04:05 (13%)

What do you think about New Concept! Dirty Summer Sounds ??

Vote :   

Crazy    posted on 19-07-2009 02:33
Welke DJ's werken hier aan mee?
Hoe worden de mixtape's gemaakt, per pc of met echte DJ gear?
Ringogrants    posted on 19-07-2009 04:49
Uiteraard met echte gear, het worden live sets met hoogst waarschijnlijk pioneer gear. We zijn er nog niet uit welke dj?s het allemaal gaan worden, maar het zullen geen grote namen worden. De dj word per volume geselecteerd en word bekend bij de release van de mixtape.
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 04:50:28 (17%)
Snoey    posted on 19-07-2009 05:56
Dirty, is dat nieuw tegenwoordig?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 19-07-2009 11:24
Poster: Snoey
Dirty, is dat nieuw tegenwoordig?

Nee Snoey dat beataat al een jaar of 3 4!!! Is toch leuk dat deze jongens dat opzetten?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bouncy    posted on 19-07-2009 11:40
zoeken jullie nog dj's? :P
Exact mijn stijl...
tom-j    posted on 19-07-2009 13:07
Poster: Ringogrants
het worden live sets met hoogst waarschijnlijk pioneer gear.?

gaan jullie dan al jullie DJ's Pioneer Gear geven of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Estacy    posted on 19-07-2009 14:39
Ik heb me maar aangemeld
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ringogrants    posted on 19-07-2009 15:00
@ tom-j: Neenee....natuurlijk gaan we niet iedereen gear geven, waarschijnlijk zal er een studio ingericht gaan worden, of we laten de mensen met hun eigen gear de tape maken, zolang het maar geen editing programma is. Het moet wel live zijn natuurlijk!

@ Bouncy: Stuur me ff een pm met wat meer info, dan kunnen we wellicht zaken doenWinking my eye
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 17:28:18 (41%)
Snoey    posted on 19-07-2009 15:37
Wat is er mis met een pc, als daar de kwaliteit van de mixes mee omhoog gaat? Dat is dan toch jullie eindproduct.
Ringogrants    posted on 19-07-2009 15:54
wat ik bedoel is dat het een live mix is, en niet gemaakt met ableton of een of ander editing programma
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 15:56:37 (19%)
probenjamin    posted on 19-07-2009 16:20
Dus ik mix met Traktor en Ableton ism men Xone 4D dus ik zou geen dj zijn? Beetje rare opzet als je het mij vraagt, maar alvast succes ermee Happy, laughing
Ringogrants    posted on 19-07-2009 17:26
traktor is een mixprogramma geen edit programma. Het is niet de bedoeling dat iemand achter een pc met ableton wat stukjes muziek aan elkaar knipt en plakt...Dat is de opzet. het gaat hier dus om EDIT programma's zoals ableton en acid pro enz.? niet om MIX programma's zoals traktor en virtual dj.

Daarbij heb ik niet gezegd dat je geen dj bent als je een pc gebruikt om te mixen
User edit by Ringogrants on 19-07-2009 @ 18:46:32 (15%)
Estacy    posted on 19-07-2009 18:48
Met Ableton kun je toch ook live mixen? als je on-the fly die mix in elkaar flanst ben je ook live bezig
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ringogrants    posted on 19-07-2009 19:39
ja zo kan ik er ook nog wel een paar....dit soort discussies gaat nergens over, zeker niet als het gewoon duidelijk is wat bedoeld wordt. Laten we het er maar gwn op houden dat het verplicht met cd's moet want dat maakt alles een stuk makkelijker en zijn er geen discussies meer over wat nou wel of niet echt mixen is
Roov    posted on 20-07-2009 00:57
Blijkbaar is het niet duidelijk wat er bedoelt wordt, ik vind het een beetje rare actie om eerlijk te zijn. Het gaat er toch om of de mensen het een goede mix vinden en niet hoe het is gemaakt, door een programma als ableton kan je je meer concentreren op bijvoorbeeld effecten of andere extra's, waardoor de mensen de mix misschien nog beter vinden!
Ringogrants    posted on 20-07-2009 01:13
zoals ik al eerder gezegd heb....moet het live zijn....het gaat erom dat de skills van een dj naar voren komen, iedereen kan wel wat met ableton of een ander programma....maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk 2 platen gelijk kan laten lopen en kan mixen. En daar gaat het om, we zoeken naar mensen die live dingen aan elkaar kunnen mixen....die kunnen improviseren....die wel de skills hebben maar ze niet kunnen laten zien omdat ze daar geen kans voor krijgen. Die mensen kunnen op deze manier aan de wereld te laten zien wat ze kunnen. Dat is het idee achter dit concept. Als je in een club of op een feest gaat draaien ga je toch ook niet met ableton een mixtape maken en dat daar afspelen?
Snoey    posted on 20-07-2009 04:49
Poster:?Ringogrants
ja zo kan ik er ook nog wel een paar....dit soort discussies gaat nergens over, zeker niet als het gewoon duidelijk is wat bedoeld wordt.?

Waarom ga je er dan op in als het nergens over gaat. En kan ik er nu ook uit opmaken dat de uitleg van je visie van je concept ook nergens over gaat? Daar kan ik me best in vinden.

zoals ik al eerder gezegd heb....moet het live zijn....het gaat erom dat de skills van een dj naar voren komen, iedereen kan wel wat met ableton of een ander programma....maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk 2 platen gelijk kan laten lopen en kan mixen.

Dan ga ik mij toch enorm afvragen of je wel weet waar je mee bezig bent. Dj skills zijn volgens jou plaatjes gelijk krijgen. Dan vertel ik je nu alvast, der zijn heel veel Dj's die goed kunnen beatmatchen, maar sommige daarvan hebben geen skills. En daarmee wil ik zeggen, dat bij een goede mixtape meer komt kijken dan slechts mixen. Er zijn tegenwoordig zoveel mixes en mixtapes dat je wel meer moet doen om ze interesant maken en dat mensen ook daadwerkelijk je mixtape op een ipod zetten en er dagelijks naar luisteren.?

Poster:?Ringogrants
Als je in een club of op een feest gaat draaien ga je toch ook niet met ableton een mixtape maken en dat daar afspelen?

Volgens mij gaat jou concept niet over draaien in een club of op een feest, maar over mixtapejes.?

En oowja, Ableton is een volledige sequencer, waarbij je op creativiteit geen grenzen hebt. ?

trustt    posted on 20-07-2009 14:01
Ik vind het wel een leuk idee

Here we go again

der zijn heel veel Dj's die goed kunnen beatmatchen, maar sommige daarvan hebben geen skills. En daarmee wil ik zeggen, dat bij een goede mixtape meer komt kijken dan slechts mixen.

Mag ik vragen wat jij?onder skills verstaat?
Roov    posted on 20-07-2009 14:13
Poster: trustt
Mag ik vragen wat jij?onder skills verstaat?

Beatmatchen is een must maar niet echt een skill waarin je je kan onderscheiden! Snoey bedoelt dat als je echt heel creatief bent met het draaien dat je dan meer skills hebt Winking my eye
Ringogrants    posted on 20-07-2009 15:32
Dj skills zijn volgens jou plaatjes gelijk krijgen.

Dit is niet wat ik zei:

maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk 2 platen gelijk kan laten lopen en kan mixen. En daar gaat het om, we zoeken naar mensen die live dingen aan elkaar kunnen mixen....die kunnen improviseren....

Voor wat betreft het in een club draaien...dit is wel een deel van het concept, we willen door deze mixtapes uit te brengen, proberen de minder bekende DJ wat bekender te maken zodat hij op deze manier wellicht wel in een club kan draaien. We zoeken dus vooral naar mensen die deze kans niet of vrijwel nooit hebben gekregen.

Daarom is het ook van belang dat het live is, omdat je daar ook niet even in ableton iets kan maken. Dat is wat ik bedoelde met deze zin:

Als je in een club of op een feest gaat draaien ga je toch ook niet met ableton een mixtape maken en dat daar afspelen?

Ik hoop dat ik zo duidelijk gemaakt heb dat het niet zozeer gaat om het uitbrengen van leuke mixtapes, maar om het bekender maken van DJ's met wel de capaciteiten, maar niet de kansen.

User edit by Ringogrants on 20-07-2009 @ 15:32:21 (1%)
Snoey    posted on 20-07-2009 16:13
Veel succes, maar dan denk ik dat je je tijd verspilt.
Renzis    posted on 20-07-2009 17:48

Voor wat betreft het in een club draaien...dit is wel een deel van het concept, we willen door deze mixtapes uit te brengen, proberen de minder bekende DJ wat bekender te maken zodat hij op deze manier wellicht wel in een club kan draaien. We zoeken dus vooral naar mensen die deze kans niet of vrijwel nooit hebben gekregen.

Daarom is het ook van belang dat het live is, omdat je daar ook niet even in ableton iets kan maken. Dat is wat ik bedoelde met deze zin:

Dit "concept" word al wereldwijd door heel veel dj's geprobeerd. Dus uniek ben je sowieso niet.
Ten tweede werkt zoiets alleen als je dj's hebt die al wat bekender, kijk naar AlmightyHouseMusic, die jongens hebben allemaal al een beetje een reputatie.

Zomaar een site opzetten en "talentvolle" dj's een kans geven is iets waar het internet mee overvloeid, ik schat je kansen op succes zeer laag in als ik je concept zo hoor.
Bouncy    posted on 20-07-2009 18:05
Ik heb toevallig contact gehad met hem, volgens mij weegt het lang niet zo zwaar over HOE je de mix maakt, ik mix sinds kort met een combinatie van CD's, traktor en ableton (mede mogelijk gemaakt door een triggerfinger). Als ik de megavette truukjes die ik daar mee kan niet mag toepassen in m'n mix, dan quit ik ook! mja, ik denk dat ze nog wel bijdraaien, k bedoel, iedereen mixt op z'n eigen manier!
Renzis    posted on 20-07-2009 18:11
Wat een onzin, hoe wou hij controleren of het live gemixt is of niet

Cool
Ringogrants    posted on 20-07-2009 18:49
we zoeken zelf de dj uit, zo kunnen we dat dus controleren
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 22 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 22.293
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.876.123