Monitorsteunen, B-Tech BT77 of Vogels VLB200
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 18-07-2009 21:05
Ik heb een vraag over welke van deze twee monitorsteunen beter zou zijn voor mijn monitors, en zou graag jullie tips en/of informatie hier over willen weten. Ik heb zelf nog nooit speakers opgehangen, en ben niet van plan ze op stands te zetten omdat dat niet past naast me meubel en ik niet van plan ben te boren/ schroeven in me monitors.

B-Tech BT77:

Stabiele wandhouder voor luidsprekers met zijwaartse klemvoorziening voor boxen van 130-280 mm breed.
- Horizontaal 180? draaibaar
- +/- 7? kantelbaar
- Belastbaar tot 25 kg.

Vogel's VLB200:

Bevestig uw luidspreker aan de wand zonder in de luidspreker te schroeven.
- 90? draaibaar
- 15? kantelbaar
- Belastbaar tot 20 kg.

Aan de achterkant van mijn monitors zitten de luchtpoorten. Ik denk zelf dat de achterkant van de Vogel's mijn luchtpoort gaat blokkeren zodra ik hem vastklem.

Graag jullie informatie en/of tips! Happy, laughing

Alvast bedankt!

User edit by Convert on 18-07-2009 @ 21:07:02 (2%)

What do you think about Monitorsteunen, B-Tech BT77 of Vogels VLB200 ??

Vote :   

Estacy    posted on 18-07-2009 21:16
Ik vind ze allebei kiele kiele. de 1ste heeft geen blokje voorop ofzo, dus als je de monitor niet goed vastklemt dan glijdt ie weg! over die 2e, die heeft geen platootje voor je monitor, dus ik weet niet of ie dan zo stabiel staat. Maar die heeft dan weer wel een blokje voorop zegmaar dat ie niet eraf glijdt.
overigens ligt dat er natuurlijk aan of je ze gaat kantelen. zoniet zou ik voor de 1ste gaan
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Convert    posted on 18-07-2009 21:27
Zoals je bij dat achterblokje bij Vogel's ziet zit daar nog een klein plateautje waar je speaker op komt te staan zo'n plateautje heb je ook bij dat voorsteblokje maar die zie je niet op deze foto.
Ik weet nief of ik ze een beetje hoger neer zet en ze naar beneden richt, lijkt wel leuker.

En ik heb ook al met 2 gesproken op PF en ze zeggen allebei dat het gewoon stevige systemen zijn. Die van Vogel's maar die van B-Tech is ook heel sterk zei die op PF.
Hier een paar foto's met speakers erop.

B-Tech BT77:

Vogel's VLB200:
DJBas    posted on 18-07-2009 22:31
ik zou voor de eerste gaan, als je speaker er makkelijk af zou kieperen zouden ze hem niet zo makenWinking my eye
en het ziet er een stuk beter uit zonder blokje aan de voorkant.
Tekhead    posted on 18-07-2009 22:37
Het eerste merk ?dat je opnoemt, heb ik geen ervaring mee, maar wel met vogels, en geloof me, dat is echt superieure kwaliteit, met een zeer hoge afwerking kwaliteit, Vogels is al jaar en dag marktleider in ophang systemen, hun core business.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MoXeGy    posted on 18-07-2009 22:46
ik heb tv steunen gehad en daar paste mijn krk's echt netjes op. Aan bijde kanten een klein beetje ruimte maar niet veel. Het zag er echt strak uit.
Convert    posted on 18-07-2009 22:58
@DJBas: Dat denk ik ook, anders zullen ze niet worden gemaakt :P
@Tekhead: Ja, ik weet dat Vogel's goede kwaliteit is, maar ik dus nog steeds te twijfelen of dat wel goed is voor me luchtpoort.
@Moxegy: Daar heb ik ook al naar zitten kijken, tv-plateaus voor maar 8euro ps bij de Ikea. Maar dan hou ik rond de 20cm ruimte achter de monitor want die dingen zijn heel diep. Dit lijkt me een leuke oplossing. Winking my eye
Convert    posted on 20-07-2009 14:19
Ik heb me keus gemaakt, ik ga vanavond de B-Tech bestellen. Ondanks dat Vogel's een goed merk is. Is dit in mijn situatie de beste optie. Het achterste blokje waar je je monitor opzet bij de Vogel's is 18cm breed en mijn luchtpoort 15cm. Dan hou ik dus aan beide kanten maar 1,5 cm over. Dat kan niet goed zijn voor je monitor lijkt mij.

Ook heeft B-Tech nog een plateautje waar je hem opzet en dan klem je hem aan met de zijkanten.
Helixon    posted on 27-07-2009 10:26
Close it!!!
Alert : Dit is nergens voor nodig. Een verzoek tot sluiten dien je overigens in via de Topic Report functie.
Mod edit by Lead on 27-07-2009 13:23 (1%)
Convert    posted on 27-07-2009 11:10
Misschien zijn er nog mensen die hier ook tussen twijfelen. Lijkt me niet zo nodig. Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.577 days.
 Post CommentThat would be 185.9 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 10 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 2.737
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.949.343