Vu meters op d Bcr 2000.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 11-07-2009 19:51
ik heb veel filmpjes gezien en heb het zelf ook voor elkaar gekregen om van de bcr2000 een vu meter te maken. hierbij kan ik dus het volume aflezen op de leds van de controller. Dit is erg fijn maar helaas zie ik alleen filmpjes/tutorials in samenwerking met Cubase of Reason.

Nu is mijn vraag: Kan dit ook met Ableton live? ik kan het met Ableton live 7 nog niet voor elkaar krijgen.

Hier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=devNmBKP3vw

Rond 1:28.

What do you think about Vu meters op d Bcr 2000. ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 12-07-2009 12:11
Werkt allemaal volgens het princiepe dat je MIDI signalen terug stuurt naar de controller. Hiervoor zou je dus het volume van je channel in Ableton als MIDI waarde moeten kunnen uitsturen. Heb nog niet gezien of gehoord dat dit mogelijk is in Ableton.
Me Max For Life kun je het ongetwijfeld zelf maken, maar dat betekend en een upgrade en veel tijd steken in Max For Life.
MoXeGy    posted on 12-07-2009 13:19
dat zou kunnen, maar volgens mij is max for live niet echt een uitbereiding qua midi.

Bij reason word mijn bcr ook automatisch gemapt, bij ableton niet
User edit by MoXeGy on 12-07-2009 @ 13:23:03 (79%)
Cyspoz    posted on 12-07-2009 15:56
Max?For Life is inderdaad niet specifiek voor MIDI, maar alles wat je daar weer mee doet is MIDI linkbaar.
Ik gebruik zelf Ableton Live 8.0.4 en daarin is de BCR 2000 selecteer baar als controller... mogelijk dat die nog niet aanwezig was in versie 7? Probeer de demo van 8 eens, die kun je gewoon naast 7 installeren om te kijken of het daarmee wel werkt.
Boyd    posted on 12-07-2009 16:17
Heb je in Ableton ook de teruggang naar de controller aangezet? In het MIDI menu kun je namelijk IN en OUTPUTS instellen.
MoXeGy    posted on 12-07-2009 22:33
@Cyspoz: in ableton 7 staat hij ook in het rijtje maar daarmee is het gedaan.
@BoydGrift: die heb ik natuurlijk aan staan Winking my eye

is er niet een manier om Max for live uit te proberen? dat is helemaal niet te vinden op de ableton site en google.
User edit by MoXeGy on 12-07-2009 @ 22:34:28 (94%)
Cyspoz    posted on 12-07-2009 23:15
Max For Live is not available (bottom page) is nog niet beschikbaar, dacht eigenlijk dat het al uit was. Waar je een beta kan vinden is voor mij ook onbekend, op site en forum kan ik niets vinden.
Je zou overigens je vraag ook eens op het Ableton forum kunnen posten. Mogelijk dat iemand daar je kan helpen, daar heb je veel meer Ableton gebruikers bijeen dan hier op DJR.

Wil je niet van je doel afpraten, maar vraag me wel af hoe zinnig het is. Ik had in het Youtube filmpje dat je poste niet de indruk dat de vu meters?makkelijk snel en overzichtelijk af te lezen zijn. Is het meer voor de fancy look of heb je er een serieus plan voor?
MoXeGy    posted on 13-07-2009 18:40
ja het zou voor mij wel een aanvulling zijn gezien ik dan ook sequences kan sturen naar mijn bcr.(dat lukt met reason ook).

Dan kan ik van de druk knoppen een sequencer maken met daarboven de vu meters zodat ik het volume netjes kan afstellen. en zo hoef ik nog minder op de laptop/pc te kijken.
Cyspoz    posted on 13-07-2009 20:15
Hmm ja dat klinkt alsof je Max For Life nodig hebt. Ze hebben namelijk van de APC ook een sequencer gemaakt en dat lijkt alleen met Max For Life te kunnen.
MoXeGy    posted on 14-07-2009 09:02
het klopt dat je dat met de apc kunt maar dat is ook een functie van dat apparaat zelf.
Ik hoop dat het snel uit komt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.665 days.
 Post CommentThat would be 188.8 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

179 Users online: 6 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 11.389
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.665.017