Produceren: Wat & Hoe
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 09-07-2009 18:12
Ik weet dat hierover al veel topics gemaakt zijn maar ik vind toch niet echt mijn antwoorden.
Ik ben van plan om in de toekomst met een vriend (dj-duo) te gaan produceren.
We draaien vooral French-tek & draaien doen we al zeer zeer goed en al meer als een jaar.
Nu willen we gaan produceren om bekendheid te krijgen en te gaan draaien. We willen nu een dikke schijf maken maar ik vind het zoo ingewikkeld Cool.
Nu vraag ik me af:

*Wat heb ik ECHT nodig voor software voor een PLAAT te maken die ik kan opsturen naar een platenmaatschappij ofzo... (Ik heb nu fruity loops 8 xxl producer edition)

*Wat heb ik extra nodig? (bijv. Keybords, Piano's ofwat?)

*En hoe maak je nu zo'n lied, want ik heb al OOzoveel tutorials bekeken en ik kan er gewoon niet aan uit? Hoe hebben de producers hier het geleerd?

Ik zou het echt appreci?ren als jullie deze antwoorden hierop gaven!

THx

What do you think about Produceren: Wat & Hoe ??

Vote :   

Siardr    posted on 09-07-2009 18:15
* Alleen Fruityloops is genoeg, in combinatie met wat vst's en soundpacks.

* Je hebt niks extra's nodig maar een midi keyboard is niet teveel gevraagd.

* Mij lukte het eerst ook niet altijd, maar na h????l v????l proberen en tutorials te kijken ging het steeds beter. En nu heb ik een 'eigen' manier ontwikkeld om mijn soort muziek te maken.

Hoop dat je er wat aan hebt,
Siard

Kijk voor de aardigheid eens bij mijn producties Winking my eye
User edit by Siardr on 09-07-2009 @ 18:16:37 (14%)
bambamstudio    posted on 09-07-2009 18:30
Ik zoe eerst eens goed zoeken op het forum hier, er staan over dit onderwerp al veel topics op DJR.
Verder is er meer software dan Fl studio ( het heet al jaren geen fruityloops meer ).
Ook een goede computer en geluidskaart is nodig.

maar bovenal: kennis van zaken en talent!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
main    posted on 09-07-2009 18:32
zoals bambam zegt, kennis van zaken en talent.

gewoon uitproberen!! alle knopjes en dingen proberen en kijken wat er van komt.
Dolivieira    posted on 09-07-2009 19:52
Idd kan me alleen maar aansluiten bij de posters hier boven. Ik geduld is ook een must, Doorzettings vermogen. Want het gaat niet zo makkelijk als men denkt. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bambamstudio    posted on 09-07-2009 21:39
Poster: main
zoals bambam zegt, kennis van zaken en talent.

gewoon uitproberen!! alle knopjes en dingen proberen en kijken wat er van komt.

of je volgt een klein opleiding......Cool
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Renzis    posted on 10-07-2009 12:46
Een opleiding? kan dat en waar dan? Bam Bam help ons (A)
User edit by Renzis on 10-07-2009 @ 12:47:05 (8%)
tek-zotic    posted on 10-07-2009 13:17
eum bij bambam kan je les volgen renzis :d
ccc    posted on 10-07-2009 13:21
Poster: Renzis
Een opleiding? kan dat en waar dan? Bam Bam help ons (A)

Volgens mij bied deze website cursussen en workshops aan.

Klik
Renzis    posted on 10-07-2009 14:27
@ Tek zotic, ccc. Ik weet het, het was meer dat ik hem een niet te missen kans gaf even zn website en opleiding te spammen, en promotenWinking my eye
ccc    posted on 10-07-2009 16:07
Dat begreep ik ook wel. Cool Ik denk help die arme man gewoon een handje.
Renzis    posted on 10-07-2009 17:43
Ja tek zotic begreep hem niet denk ik.

Any way ontopic:

Mijn advies is, ga lekker oefenen, en probeer je ideeen uit te werken, advies van chocolate puma hier

Of neem als je gelijk goed en met een beetje basis wil beginnen een workshop/opleiding
DeteqBoy    posted on 10-07-2009 19:02
heel veel oefenen en klooien en veel informatie en filmpjes kijken Happy, laughing
stefklep    posted on 11-07-2009 22:19
Heel veel oefenen inderdaad, en vaak als je met een idee zit gelijk uitwerken en niet dagen er mee blijven zitten. Zo worden de meeste nummers geschreven en als het een dag niet lukt niet aan beginnen. Ik noem namen als Axwell,Steve Angello en wie ik vooral waardeer is Laidback luke die toch vaak mooie dingen voor elkaar krijgt met de simpelste apparatuur, maar gewoon behoorlijk creatief is en zeker ervaring in de jaren. Ben zelf ook beginner en vind het zeer intresant om howto en veel te proberen en uiteindelijk zal er ooit misschien iets leuks uitkomen, ofwel doorzetten Cool
Illusion    posted on 13-07-2009 02:17
In iedergeval voordat je hem naar een platenmaatschappij opstuurt, heb je paar jaar ervaring nodig, en wel het idee hebben van.. ja ik doe dit en snap wat het is.
In het begin moet je gewoon veel oefenen. Dit is een feit, en dat blijft. Er zal niks komen waardoor tracks makkelijker worden gemaakt. Je moet "Doorzettingsvermogen" hebben. Dat is zowieso heeel belangrijk.?

Dus kort samengevat: Veel oefenen, veel lezen,
Onthouden wat je doet, bijv: ik doe dit, wat gebeurt er nu en dat onthouden voor een volgende keer. Zo krijg je de beetjes ervaring binnen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
FML    posted on 13-07-2009 11:03
Heey , leuk iemand die French-tek Draaid , FL kan je goed mee beginnen.. ik ken er een boel in de Frecnh-tek scene die FL gebruiken , Teka-B bijv. , ik draai zelf namelijk ook French-Tek , Hardstyle .. produceren komt er nog wel aan in de toekomst Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

This is an old Topic

No new postings for 5.733 days.
 Post CommentThat would be 191.1 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 4 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 2.030
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.364.948