Nieuwe headphone Welke (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Milo    posted on 07-07-2009 11:05
Hallo,
Ik ben nu een tijdje opzoek naar een goede hoofdtelefoon aangezien ik er nu al 3 heb gehad en daarvan 2 in 1 maand..

Nu zit ik te twijfelen tussen:
Pioneer HDJ 1000??????? ?? 172,50
Stanton DJ PRO 2000??? ??? 69,00
Sennheiser HD 25 II???? ? 179,00

Nu heb ik 1 enkel probleem ik heb met geen van deze koptelefoon ervaring aangezien mijn koptelefoon prijs klasse eerst rond de 30 / 40 euro lag, en weer bleek je krijgt wat je betaald, niks dus.

Ook heb ik enkele reviews gelezen en daarbij kwamen de stanton en de sennheiser het best om de hoek, maar de pioneer heeft weer zijn nette uiterlijk..

Willen jullie je ervaringen met mij delen zodat ik kan uitzoeken welke voor mij het beste is?

Gr, Milo

What do you think about Nieuwe headphone Welke ??

Vote :   

dJORD    posted on 07-07-2009 11:09
sennheiser,
is: top geluid, en ook nog mooie looks
grts,

jord
Siardr    posted on 07-07-2009 11:12
Ik zelf heb de Stanton DJ PRO 2000. Ik vind het een fijne koptelefoon en zit lekker. Het geluid is ook goed. Ik heb hem nu iets langer dan een jaar en hij is nog in perfecte staat. Goede koptelefoon voor 70 euro.
Siard
Esmee    posted on 07-07-2009 11:15
Je kan eventueel ook nog kijken naar technics rp-dh 1200 of de rp dj 1210?
Denon heeft ook nog leuke headphones, je moet eigenlijk gewoon even kijken wat je lekker vindt zitten. De 1 is op de oor en de ander eroverheen, dat is nogal een verschil que feeling, ik vind zelf op de oor altijd een beetje knellen en zelfs pijn doen na 15 minuten (ik zal wel gewoon een bol hoofd hebben)
Maar een ander persoon vindt het weer heerlijk.
Xtremer    posted on 07-07-2009 11:16
Heb zelf geen problemen met de HDJ-1000 gehad, vond het een prima ding. Mocht je het ervoor over hebben zou ik voor een HDJ-2000 gaan, echt een top HP! Maargoed het kost je wel wat, maar dan heb je echt zo'n goed dingCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sound-Division    posted on 07-07-2009 11:17
Ik zit ook te twijfelen tussen de Stanton en de Pioneer.
Ik heb op mijn verjaardag met een de Stanton van een maatje van mij kunne draaien, fijn ding, niet al te duur en en er kwam goed geluid uit.
Maar ik zit toch ook te twijfelen, omdat ik de HDJ-1000 de mooiste HP vind, en heb gehoord dat er ook heel goed geluid uit komt, een enkel nadeel en dat is dat hij niet zo super stevig zou zijn, Maar als je normaal ermee omgaat en niet laat vallen, zou dit geen probleem moeten zijn.
main    posted on 07-07-2009 11:18
heb zaterdag mn nieuwe jb systems hp 2000 pro binnen gekregen (zie topic met foto's wat ik er straks op zet van feest van zaterdag) en ik vind dat er prima geluid uit komt (zelfde frequenties als pio hdj 2000) het enige nadeel aan die kop telefoon is de bouw kwaliteit (maarja je moet ergens op bezuinigen voor?25 euro) maar hij is wel degelijk dus als je een tijdelijke nodig hebt zou ik die kopen.
Esmee    posted on 07-07-2009 11:19
ow A&H heeft ook nog een headphone... die heeft Arty, dus daar zou je hem nog wat over kunnen vragen
Milo    posted on 07-07-2009 11:22
@Xtremer: Haha, Ja klopt maar dat is wel in 1 keer een heel grote stap :P
@Sound-Division: Ik heb het juist andersom gehoord dat hp wel stevig is maar brak geluid heeft :s
@Main: Dat is dus de headphone die nu al voor de 2e keer kapot ging deze maand...

Het blijft wel een lastige keuze, weet toevallig iemand een dj zaak in de buurt van de ronde venen waar je gewoon kan testen... bestel normaal namelijk alles, maar het is misschien wel verstanden om te kijken welke het beste zit...
User edit by Milo on 08-07-2009 @ 17:07:25 (20%)
kuituhh    posted on 07-07-2009 11:26
@ main

die jb-systems heb ik ook gehad. Beetje bass boost in dat ding. Heb nu een stanton pro2000 en serieus een wereld van verschil. Hierin hoor je loep zuiver geluid en hoor je direct als je offbeat begint te gaan. In tegenstelling tot die jb-systems aangezien die bass zo versterkt wordt dat je verschillen in tonen en ook offbeat gaan niet meteen hoort.

Maar goed dat is mijn ervaring ermee
Spin that Sh!t BAM!
main    posted on 07-07-2009 11:29
heb zaterdag met 2 kop telefoons gedraaid (zie foto's straks maar) namelijk met een technics (geen idee welke) van 150 eurie en dat is natuurlijk veel beter, maar heb niet gemerkt of ik nou beter of slechter draaide met die jb systems.

iniedergeval: ik vind die jb systems nu wel prima, volgende gear update word eerst een mengpaneel en daarna waarschijnlijk nieuwe hp
Sound-Division    posted on 07-07-2009 11:39
@ Milo, Lees maar reviews daar staat toch in dat de hp niet echt super stevig is, maar het geluid wel goed is
Mixt-Ape    posted on 07-07-2009 11:47
Poster: Esmee
ow A&H heeft ook nog een headphone... die heeft Arty, dus daar zou je hem nog wat over kunnen vragen

Ik heb hem ook, dus vragen mag je ook altijd aan mij stellen!
Ik zou voor de Sennheiser gaan. Neem wel die versie MET krulsnoer!!! Hij maakt supermooi geluid en is in principe zeer stevig. Ook isoleert hij supergoed en elk stukje is user-replaceable. Zo moet je enkel een bepaald stukje kopen als er iets kapot gaat en kan je het zelf vervangen!
Dolivieira    posted on 07-07-2009 11:47
Poster: Sound-Division
Ik zit ook te twijfelen tussen de Stanton en de Pioneer.
Ik heb op mijn verjaardag met een de Stanton van een maatje van mij kunne draaien, fijn ding, niet al te duur en en er kwam goed geluid uit.
Maar ik zit toch ook te twijfelen, omdat ik de HDJ-1000 de mooiste HP vind, en heb gehoord dat er ook heel goed geluid uit komt, een enkel nadeel en dat is dat hij niet zo super stevig zou zijn, Maar als je normaal ermee omgaat en niet laat vallen, zou dit geen probleem moeten zijn.

Ik heb de Stanton Pro3000 is 2 tentjes duurder, Maar het zijn allebij Kwa geluid top koptelefoons maar als die koopt, Koop er ook een UDG bad voor. Hoezo? De behuizing wil nog wel ens kapot gaan. En dat gebeurt meestal bij transport maar dat gebeurt ook bij de HDJ1000 van Pioneer en ook bij de Sony HPs. Dus laat je daar door niet afschikken. En Esmee ?hierboven heeft ook een punt. Ga naar de Shop en probeer en test een aantal van die HPs.

nog even naar Stanton die zijn lekker goedkoop.Maar kwa geluid hebben ze een goede sound. en wat je daar op uitspaard koop een Udg HP bag. Kost maar 2 Tientjes. En je HP leeft langer.

Oh ja de draad is afneembaar bij beide modellen tegewoordig en je jack loopt ook gelijk in een bocht en niet recht omhoog. Leeft je mengpaneel plug ook langer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 11:51:08 (14%)
Estacy    posted on 07-07-2009 13:16
Ik zie de Sony V700 niet in je lijstje, die kun je ook toevoegen. Wordt 100% zeker mijn volgende HP... maargoed: On topicMet Sennheiser zit je nooit verkeerd, heb al verschillende oordoppen van sennheiser gehad, allemaal super stevig, zeer mooi geluid en een goede prijs kwaliteit. Ook is de Sennheiser HD 25 zeer simpel, dus minder fratsen die kapot kunnen gaan. Zie het als een soort Toyota, niet moeders mooiste, maar doet het altijd, en als er iets kapot is kun je het zo vervangen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJArtixa    posted on 07-07-2009 14:19
Pioneer HDJ-1000of de Sony V700 is ook wel geschikt
Alert : Svp. je post editten ipv op jezelf te replyen. En een onderbouwing bij je mening is ook wel zo leuk ;)
Mod edit by Jorrit on 07-07-2009 23:57 (100%)
Darryl765    posted on 07-07-2009 14:28
Ik zou niet voor de HDJ 1000 gegaan, staat bekend om zijn fragiele constructie. Het gaat er natuurlijk ook om hoe je er zelf mee omgaat.
Ik zou persoonlijk met jouw budget voor de Technics RP-DH 1200 gaan. Voor 99 euro's krijg je zeker waar voor je geld. Goed constructie en goed geluid.
Seca    posted on 07-07-2009 14:34
Als je moet kiezen tussen die drie:

Ik zou zeker en vast de Sennheiser HD 25 II nemen.
Ik heb de Pioneer HDJ 1000 eens vergeleken met de HD 25, de HD 25 vond ik veel mooier klinken.
Je zou ze best even testen vooraleer je deze aankoopt.
PaulBrugel    posted on 07-07-2009 16:09
Ik denk dat ik een RP-DH 1200 aan ge schaffen. Mijn 2de Stanton 2000 gaat alweer haperen aan de linkerkant...
Dolivieira    posted on 07-07-2009 16:20
Poster: PaulBrugel
Ik denk dat ik een RP-DH 1200 aan ge schaffen. Mijn 2de Stanton 2000 gaat alweer haperen aan de linkerkant...

Nieuwe serie stanton 2000 hebben wel een vervangbaar snoer. Is een hele verbetering
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 22:58:24 (1%)
Chapron    posted on 07-07-2009 23:49
Ik heb?nu 3?jaar?de Stanton pro 2000 en ik moet zeggen valeu voor money! Hij gaat overal mee naartoe en is nog steeds prima goed, echt een fijne H.P.
User edit by Chapron on 07-07-2009 @ 23:52:08 (100%)
Mixt-Ape    posted on 07-07-2009 23:52
Poster: DJArtixa
of de Sony V700 is ook wel geschikt

Wil je je posts nu aub eens argumenteren...
Bootstrap    posted on 08-07-2009 00:45
Ik zou niet voor de Poineer gaan, omdat deze snel kapot gaat. Ook is het niet makkelijk om zelf iets te vervangen. Voor de Sony V-700 geldt hetzelfde. De Sennheiser heeft hier geen last van. Ook vind ik hem een stuk beter klinken dan de Sony en de Pioneer en zijn de onderdelen dus makkelijk te vervangen. Een ander groot voordeel is dat hij heel erg goed afsluit, waardoor je hem dus minder hard hoeft te zetten. Met de Stanton heb ik eerlijk gezegd geen ervaring.

Ik heb zelf een HD-25 CII (met krulsnoer) en er zijn eigenlijk maar 2 (kleine) nadelen die ik tot nu heb weten te ontdekken. 1 is dat de oorschelpen te makkelijk heen en weer schuiven. Ik ga proberen om hem binnenkort een beetje te modden zodat dit niet meer zo is. Ook is het zo dat als je het volume flink hard hebt staan dat de bas dan een beetje te zacht is ten opzichte van de rest. Ik weet niet zeker of dit aan de headphones ligt of niet, maar ik heb er totaal geen last van.

Als laatste raad ik je aan om alles zelf te gaan proberen. Iedereen heeft andere voorkeuren wat betreft pasvorm, geluid, afsluiting etc.

Succes met je aankoop!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DjVictorF    posted on 08-07-2009 00:54
Ik kan je de Denon DN-HP700 aanraden! Echt een top ding! Heerlijk geluid. Sluit goed af. Gaat niet klote zitten als je hem een paar uur op hebt en hij is nog eens mooi ook!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Starmack    posted on 08-07-2009 06:28
Poster: DjVictorF
Ik kan je de Denon DN-HP700 aanraden! Echt een top ding! Heerlijk geluid. Sluit goed af. Gaat niet klote zitten als je hem een paar uur op hebt en hij is nog eens mooi ook!

Agree. Top headphone. Ben ook blij dat ik deze geinvesteerd heb. Happy, laughing
Bringing the best in Trance & Progressive
b-shock    posted on 08-07-2009 08:03
Mijn vriend heeft de Pioneer HDJ 2000 die raad ik absoluut aan! Winking my eye en voor een betaalbare: Stanton pro 2000
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

93 Users online: 6 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 15.348
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.109