midi al aanvaard live
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

demacken    posted on 06-07-2009 22:25
hallo DJR,

ik ben net als iedereen ook gebeten door de dj-koorts... Nu kost dat nogal veel geld, cdspelers, vinyl,...
nu heb ik een beetje het hele MIDI-gebeuren 'onderzocht', en leek dit wel een interessante optie. maar nu is mijn vraag, is MIDI al aanvaard om op feestjes mee te draaien? ik dacht aan vestax VCI-100, Reloop digital jockey,...

alvast bedankt!!

What do you think about midi al aanvaard live ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 06-07-2009 22:29
Midi is langzaam aan ingeburgerd, en hoewel het nog niet helemaal voltooid is, zet midi grote stappen.

Voor feestjes is het de ideale oplossing, en de ''simpele'' midi spelers ook ideale instapmodellen. Op ''kleinere'' feestjes is de muziek belangrijk, niet hoe deze tot stand komt (in ieder geval ; in mindere mate).

Zorg dan wel dat je een goede (misschien 2) geluidskaart hebt....dat is wel aan te bevelen ! En dan kan je daar hele leuke dingen mee doen, in een vervolg misschien een combinatie met CD spelers o.i.d. !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bootstrap    posted on 07-07-2009 01:15
Ik heb al op aardig grote feesten gedraaid met mijn M-Audio Xponent Happy, laughing Check: http://www.youtube.com/watch?v=ODhBjdG8Ur0 Echt een top ding die Xponent Happy, laughing Het is wel handig om er een goede laptop te hebben. Een macbook is erg fijn, maar niet verplicht. Het enige waar midi nog een beetje mee achterloopt is de build quality, behalve de allen&heat controllers, maar die zijn niet te betalen. Ook de numark ns7 is wel een serieus vet ding. Alleen jammer dat hij (vooralsnog) alleen met het programma ITCH werkt.. Ik hoop dat hier snel wat verandering in komt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Stefjuuh    posted on 07-07-2009 09:29
Volgens mij is er met die dingen van vestax ook niets mis!

Bootstrap    posted on 07-07-2009 09:59
Poster: Stefjuuh
Volgens mij is er met die dingen van vestax ook niets mis!

Nee dat is waarHappy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mixt-Ape    posted on 07-07-2009 11:52
Ik draai?bijna 100% MIDI! Ik doe het wel anders: check mijn signature voor m'n setup. Als ik DnB draai gebruik ik wel vinyl...
Dolivieira    posted on 07-07-2009 12:00
Toch vind ik het nog wel tegenvallen . Met Midi draaien in de clubs en grote feesten. Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Wel altijd ff de organisator of club programmeur inlichten. Dan kunnen ze rekening met je houden. Kies ook systeem die stabiel is en makkelijk aantesluiten is. Want anders kom je daar en is er BV geen ruimte. En het moet ook binnen een kwatier klaar kunnen staan, vind ik persoonlijk wel.

Wil wel weer een Traktor voor thuis hebben die ik dan midi en timecoded ga gebruiken. Zit te denken aan Traktor Duo met timecode ondersteuning ook leuk als ik ergens alleen moet draaien of meer stylen moet draaien. Vind het alleen jammer dat je niet gelijk de Audio 8 er bij kan kopen. Omdat je de Audio 4 er normaal er bij krijgt. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 12:06:32 (100%)
Mixt-Ape    posted on 07-07-2009 13:13
Waarom vind je het dan tegenvallen? Wat is er mis mee?
Estacy    posted on 07-07-2009 13:23
Als je midi gaat draaien, zorg dan dat je een snelle laptop hebt die puur en alleen voor DJ'en gebruikt wordt. Bittorrents, Limewire enzo helpt je PC zwaar naar de kl*te. Een Mac zie je veel. op feestjes zul je zelf je MIDI controller mee moeten nemen en je PC
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
A-Jay    posted on 07-07-2009 14:58
midi is wel een pak gemakkelijker, je drukt gewoon op autosync en alles loopt gelijk?Cool zo kan zelf men hond dj zijn.
User edit by A-Jay on 07-07-2009 @ 14:59:08 (3%)
Down_Town    posted on 07-07-2009 15:26
djdolivieira heeft mij vaak zat met Traktor zien draaien?SmileTot voor kort was ik daar tevreden mee. Ik heb eerst met vinyl tijdcode gebruikt en ben toen langzaam ge?volueerd richting midi d.m.v. een Faderfox DX2 samen met een midi keyboard waar ik zelf allerlei combinaties op had geprogrammeerd zoals loop X 2 en loop 1/2 maar ook een power off zoals een draaitafel uitzetten en ook een backspin. Na de upgrade naar Traktor pro ben ik teleurgesteld geraakt in dit programma maar dat is een heel ander verhaal. Sinds kort gebruik ik een Vestax VCI-300 i.s.m. Itch. Inmiddels heb ik er al een paar keer live mee gedraait en dat ging subliem. De geluidseffecten in Traktor mis ik niet want die gebruikte ik heel zelden.
Ik heb dus inmiddels bijna 5 jaar ervaring met midi DJ-en en ik zou niet anders willen. Dat komt omdat ik vaak avonden heb waar ik Disco, 90's en dance uit de 2000's draai. Dat is op CD/vinyl niet mee te sjouwen. Als ik een avondje strict dance van nu draai voel ik er weinig voor om daar dan cd's voor te branden en dat gaat dan ook gewoon via mijn midi systeem.
Sinds een jaar heb ik een Macbook maar daarvoor heb ik altijd een XP machine. XP werkte ook prima maar ik gebruikte dat systeem enkel en alleen voor Traktor.
Dolivieira    posted on 07-07-2009 17:00
Poster: Mixt-Ape
Waarom vind je het dan tegenvallen? Wat is er mis mee?

Er is niks mis mee maar dat het je het zo weinig live ziet in clubs en discotheken. Met midi draaien is niks mis mee.

Maar ik zit er nog steeds over te twijfelen welke DJ contoller ik wil zit wel te denken aan een Xone 2D maart die `kreng` is nogal prijzig. Maar eerst wil ik de Akai Apc 40 met abelton om mee te produceren. Dus wacht nog ff met een niuwe dj software machine. Volgen jaar denk ik.
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 17:15:48 (100%)
Dolivieira    posted on 07-07-2009 17:05
Poster: A-Jay
midi is wel een pak gemakkelijker, je drukt gewoon op autosync en alles loopt gelijk?Cool zo kan zelf men hond dj zijn.

Dat is niet helemaal waar.

Omdat je nog steeds verstand van mixen moet hebben. Je moet ook een ritme gevoel hebben en de plaat op het juiste moment er in gooien, Anders klinkt het ook niet. Heb je dat niet dan kan je zoveel keer op de sync knop drukken maar klinkt het nog niet. Je kan ook die sync knop niet gebruiken.

Poster: Down_Town
djdolivieira heeft mij vaak zat met Traktor zien draaien?SmileTot voor kort was ik daar tevreden mee. Ik heb eerst met vinyl tijdcode gebruikt en ben toen langzaam ge?volueerd richting midi d.m.v. een Faderfox DX2 samen met een midi keyboard waar ik zelf allerlei combinaties op had geprogrammeerd zoals loop X 2 en loop 1/2 maar ook een power off zoals een draaitafel uitzetten en ook een backspin. Na de upgrade naar Traktor pro ben ik teleurgesteld geraakt in dit programma maar dat is een heel ander verhaal. Sinds kort gebruik ik een Vestax VCI-300 i.s.m. Itch. Inmiddels heb ik er al een paar keer live mee gedraait en dat ging subliem. De geluidseffecten in Traktor mis ik niet want die gebruikte ik heel zelden.
Ik heb dus inmiddels bijna 5 jaar ervaring met midi DJ-en en ik zou niet anders willen. Dat komt omdat ik vaak avonden heb waar ik Disco, 90's en dance uit de 2000's draai. Dat is op CD/vinyl niet mee te sjouwen. Als ik een avondje strict dance van nu draai voel ik er weinig voor om daar dan cd's voor te branden en dat gaat dan ook gewoon via mijn midi systeem.
Sinds een jaar heb ik een Macbook maar daarvoor heb ik altijd een XP machine. XP werkte ook prima maar ik gebruikte dat systeem enkel en alleen voor Traktor.

Deze man was er volgens mij al mee bezig met midi draaien toen was Ritchi Hawtin nog met timecode bezig.?5 jaar Pat ik denk al langer hoor
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 17:10:28 (100%)
Down_Town    posted on 07-07-2009 20:14
Poster: djdolivieira

Deze man was er volgens mij al mee bezig met midi draaien toen was Ritchi Hawtin nog met timecode bezig.?5 jaar Pat ik denk al langer hoor

Dank je voor de credits Dennis! Ik denk dat je gelijk hebt en dat het al langer dan 5 jaar geleden is. Maar time flies when you're having fun. Smile

Nu weer snel terug naar de MJ memorial uitzending Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.570 days.
 Post CommentThat would be 185.7 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 4 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 8.713
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.336