djdolivieira heeft mij vaak zat met Traktor zien draaien?
Tot voor kort was ik daar tevreden mee. Ik heb eerst met vinyl tijdcode gebruikt en ben toen langzaam ge?volueerd richting midi d.m.v. een Faderfox DX2 samen met een midi keyboard waar ik zelf allerlei combinaties op had geprogrammeerd zoals loop X 2 en loop 1/2 maar ook een power off zoals een draaitafel uitzetten en ook een backspin. Na de upgrade naar Traktor pro ben ik teleurgesteld geraakt in dit programma maar dat is een heel ander verhaal. Sinds kort gebruik ik een Vestax VCI-300 i.s.m. Itch. Inmiddels heb ik er al een paar keer live mee gedraait en dat ging subliem. De geluidseffecten in Traktor mis ik niet want die gebruikte ik heel zelden.
Ik heb dus inmiddels bijna 5 jaar ervaring met midi DJ-en en ik zou niet anders willen. Dat komt omdat ik vaak avonden heb waar ik Disco, 90's en dance uit de 2000's draai. Dat is op CD/vinyl niet mee te sjouwen. Als ik een avondje strict dance van nu draai voel ik er weinig voor om daar dan cd's voor te branden en dat gaat dan ook gewoon via mijn midi systeem.
Sinds een jaar heb ik een Macbook maar daarvoor heb ik altijd een XP machine. XP werkte ook prima maar ik gebruikte dat systeem enkel en alleen voor Traktor.