American Audio = OEM?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rusty04    posted on 06-07-2009 11:20
Ik heb al redelijk wat opgezocht naar American Audio en hoor hier regelmatig het woord OEM vallen, dingen die dus eigenlijk van een ander merk zijn maar gereleased worden onder American Audio naam met een leuk ander hoesje. Is dit per definitie slecht? Zo ja, waarom dan? En zo nee, is dit merk dan gewoon een goedkopere variant van een 'beter' merk?

Ik vraag dit omdat ik me de American Audio MCD-710 dubbele CD speler wil aanschaffen en een klein mixertje ook van AA.

Mvg,
-Rusty

What do you think about American Audio = OEM? ??

Vote :   

ArCee    posted on 06-07-2009 11:24
Aangezien niet iedereen weet waar OEM nu voor staat:

Original equipment manufacturer

Uit Wikipedia: Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.[bewerken] HardwareEen OEM is niet altijd de originele bouwer. Met name bij computers en daaraan gerelateerde randapparatuur kopen OEM's duizenden systemen in bij zogenaamde IHV's (Independent Hardware Vendor) die de hardware eigenlijk in elkaar zetten. OEM's passen deze systemen slechts in beperkte mate aan: plaatsen er bijvoorbeeld hun logo's op en verkopen deze complete systemen onder eigen naam. Voorbeelden van bekende OEM's zijn Dell, HP en Gateway.

De meeste computerwinkels zijn ook OEM. Een OEM koopt OEM-versies van de hardware. Hij koopt bijvoorbeeld een aantal cd-rom-spelers die samen in een grauwe doos verpakt zijn. Een gebruiksaanwijzing en stuurprogramma ontbreken dan en de koper wordt geacht deze reeds in het bezit te hebben. Koopt een consument een cd-rom-speler om zelf in te bouwen, dan is dat vaak een retail-versie, per stuk verpakt in een kleurige doos met een gebruiksaanwijzing, een stuurprogramma en veel piepschuim.[bewerken] SoftwareSoftware is soms ook als OEM-versie te koop. Voorbeelden zijn Microsoft Windows en Microsoft Office. Deze versies worden over het algemeen alleen verkocht bij een nieuwe computer of een onderdeel als een harde schijf.

Het prijsverschil kan aanzienlijk zijn, maar de bijgeleverde documentatie is over het algemeen zeer beknopt. Ook komt het voor dat OEM-versies van software onder een (restrictievere) licentie worden verstrekt dan retail-versies. De klant moet dan voor zijn ondersteuning aankloppen bij de OEM en niet bij de eigenlijke fabrikant. De software kan door de OEM enigszins zijn aangepast, zodat bijvoorbeeld het logo van de OEM op het scherm verschijnt.Ook kan er een verschil zijn in garantie. Als een product met bijvoorbeeld drie jaar garantie wordt verkocht, kan de garantietermijn bij een OEM-versie verkort zijn tot ??n jaar. Een goedkope koop, kan hierdoor alsnog duur uitvallen.Een OEM-cd is een cd-rom van een fabrikant van een OEM-computer. De cd bevat meestal drivers voor de hardware van de computer, software die wordt meegeleverd en vaak een OEM-versie van het besturingssysteem.

Wikipedia.
Mod edit by Lead on 07-07-2009 14:28 (6%)
tek-zotic    posted on 06-07-2009 12:18
OEM is zeker niet per definitie slecht. Tegenwoordig zijn de OEM merken wel van redelijke kwaliteit voor de prijs. en dacht trouwens dat bijlange niet alle dingen van AA OEM waren hoor
Tekhead    posted on 06-07-2009 16:07
Het enige wat OEM merken hebbeb is dat het allemaal een beetje persoonlijkheid mist, maar grote voordeel is dat de research en developmentkosten gedeeld worden door meerdere elektromerken, waardoor er betere produkten voor een goede prijs gemaakt kunnen worden, wat steeds in het voordeel van de eindgebruiker is. Laat je leiden, niet misleiden bij je aankoop
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 06-07-2009 18:41
IN het verleded was AA alleen maar OEM, maar ze gaan de goede kant op. Bijvoorbeeld de Radius spelers. Of de AA velocity dubbele cd spelers. Ik hoor veel positieve dingen over hun versterkers, al zijn hun HP's crap. Voor beginners is het zeker mooi spul
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Rusty04    posted on 07-07-2009 08:43
Bedankt voor jullie reacties, ik ben best wel benieuwd naar de AA spullen als ik ze eindelijk ontvang. Ik hoop inderdaad dat ik niet 'misleid' word door de mooie prijs t.o.v. de mooie opties bij AA.

This is an old Topic

No new postings for 5.796 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

41 Users online: 5 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 22.913
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.999.134