Geluid uit laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 30-06-2009 13:58
Beste mensen,

Binnenkort koop ik een laptop (Ik weet enkel nog niet welke). Nu mag deze laptop natuurlijk niet teveel kosten, ik dacht maximaal aan 400 euro.
Ik ben iemand die niet zomaar iets koopt en dan kijkt hoe die is, maar ieerst kijkt wat en hoe die is en dan koopt, heb dus daarstraks even gebeld naar iemand die ik ken (van automatiseringsbedrijf) en heb aan hem uitleg gevraagd. Hij zei me (zoals ik al wist) dat ik een mini jack nodig heb, maar ook dat ik met veel laptops het probleem zal hebben dat het geluid niet zuiver is als ik deze aansluit (Met dus die mini jack) op mijn mixer. Weten jullie hier toevallig meer over? Ik zou natuurlijk niet willen dat ik een laptop aanschaf en dan verneem dat het geluid niet echt lekker klinkt.

Mvg,
Joris Hampsink

What do you think about Geluid uit laptop ??

Vote :   

DAW    posted on 30-06-2009 14:05
Zoek eens geduldig op het forum Winking my eye
je kunt kijken naar een laptop met een optische digitale aansluiting. Hier is het geliuid vaak erg goed van.
Je kunt kijken naar een externe geluidskaart (veel info te vinden op het forum hierover)

Heb in het verkoop topic nog een snelle Dell laptop in de aanbieding Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
Estacy    posted on 30-06-2009 16:22
ff offtopic, op een oudere laptop zou je bijv. Linux kunnen installeren, dan heb je ook een best snelle, bijvoorbeeld op die Dell laptop van DAW.
OT:

voor een paar tientjes kun je USB of van die slot-in (hoe noem je dat...) geluidskaarten kopen!

USB:

Slot-in (of hoe je het ook noemt), zijn ook ietsjes duurder dacht ik

zijn trouwens alleen voorbeelden van de soorten aansluiting, dit zijn ze volgens mij (correct me if im wrong)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 30-06-2009 @ 16:22:34 (13%)
niiicola    posted on 30-06-2009 22:05
Ja, dat zijn ze!
Gewoon.
DAW    posted on 30-06-2009 22:25
Poster: Estacy
ff offtopic, op een oudere laptop zou je bijv. Linux kunnen installeren, dan heb je ook een best snelle, bijvoorbeeld op die Dell laptop van DAW.

Volgens mij is een duo core 2Ghz niet langzaam :P

Maar de kaartjes zoals je ze aangeeft zijn niet echt van lekkere kwaliteit. Niet veel beter dan een analoog ingang/uitgang op de gemiddelde flaptop.? Er zijn wel wat betere geluidskaarten extern op de markt van betere kwaliteit. Helaas zijn deze ook tikkie duurder. volgens mij heeft M-audio en Logitech zulke geluidskaarten.

Met een basis laptop kun je al heel goed uit de voeten. Externe geluidskaart kun je altijd nog kopen als daar nog behoefte aan is.

@niiicola wat bedoel je nu. "Ja, dat zijn ze!" beetje nutteloze reactie vind ik persoonlijk. :D
User edit by DAW on 30-06-2009 @ 22:27:52 (24%)
niiicola    posted on 30-06-2009 22:30
Dat zijn de goeie geluidskaarten bedoel ik, ik had er eerst ook een en die deed het goed!
Gewoon.
Bouncy    posted on 30-06-2009 22:35
Poster: Hampsink
Hij zei me (zoals ik al wist) dat ik een mini jack nodig heb, maar ook dat ik met veel laptops het probleem zal hebben dat het geluid niet zuiver is als ik deze aansluit (Met dus die mini jack) op mijn mixer.?

Je bedoelt de storing van de voeding van de laptop? (mijn macbook heeft er heel af en toe ook last van, en dan hoor je het heel zachtjes (niks is perfect hea!)). Wat je kunt doen is tijdens het afspelen van de muziek de voeding er uit trekken, zodat hij op de accu draait... Je zou ook eens kunnen proberen om de randaarde weg te halen (en nou niet iedereen gaan flamen dat dat gevaarlijk is, ik heb hier in huis ook geen randaarde -_-)
Verder is optische audio een uitkomst zoals DAW aangeeft.
De oplossing van Estacy gaat denk ik niet werken(correct me if i'm wrong) aangezien de storing van je voeding af komt...)
Bootstrap    posted on 30-06-2009 22:53
Ik zou als ik jou was gewoon een mooie externe geluidskaart erbij kopen. Dan is je geluid een stuk beter dan wat je uit je standaard jack output krijgt en kun je je headphones gebruiken op een 2e channel. Check anders dit filmpje even van djtechtools: http://www.youtube.com/watch?v=qUtfC7vaLgk
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DAW    posted on 30-06-2009 22:56
Optical is een hele goede oplossing alleen niet alle mixers of revievers ondersteunen het. Heb zelf me Apple Mini als mijn MBP via optical aangesloten en nooit problemen. Om te voorkomen dat windows gebruikers zeggen dat is ook zo met Windows klopt optical werkt ook goed onder een ander besturingssysteem Winking my eye

Je kunt eens zoeken op M-audio. Zijn een aantal bekende DJ webshops die dit bijvoorbeeld verkopen. Wat je ook kan doen even zoeken op Tweakers.net hier vind je ook erg veel info over externe geluidskaarten met voldoende kwaliteit.

M-audio is enkel een voorbeeld er zullen vast nog veel meer merken zijn die een super kwalitiet bieden Winking my eye

Analoog aansluiting op een pc/flaptop staat er helaas een beetje om bekend om een lichte ruis. Plug je koptelefoon maar eens in. en zet het geluid iets open zonder dat je iets afspeelt dan zul je toch wel ruis horen en bij optical is dat een heel stuk minder Winking my eye

Zoals al gezegt zoek eens op tweakers.net daar vind je zoveel info dat je zeker een heel stuk wijzer zult worden om je keuze te kunnen maken :D

En op laptops dien je vaak ook rekening te houden met de energie stand. In sommige gevallen is het verstandig om de accu er uit te hallen als je je adapter gebruikt.
User edit by DAW on 30-06-2009 @ 22:58:26 (16%)
Dolivieira    posted on 30-06-2009 23:00
Idd Externe kaarten voor laptops of PCI kaarten voor laptops zijn in het meestevan de gevallen beter.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 01-07-2009 07:59
Poster: DAW

Maar de kaartjes zoals je ze aangeeft zijn niet echt van lekkere kwaliteit.?

't ging mij ook alleen om de aansluitingen :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJArtixa    posted on 07-07-2009 21:56
dan zou ik in de computer winkels kijken voor een laptop met bassen
dan kun je de bas instellen
DAW    posted on 07-07-2009 22:24
Poster: DJArtixa
dan zou ik in de computer winkels kijken voor een laptop met bassen
dan kun je de bas instellen

? verklaar je eens nader ? Je bedoeld eq ? Ik begrijp je reactie niet echt. Sorry dat ik het zeg. Je reactie klinkt bij mij nu meer, dat je de klok hebt horen luiden maar de klepel alleen nog niet gevonden hebt ?

Recentelijk heb ik toch echt gelezen dat de eq softwarematig geregeld word, waar de kwaliteit van de geluidskaart met de chipset die er op zit bepalend is voor de out put. 

Het hebben van een eq zegt niks over geluidskwaliteit.

Ruis/brom kun je daar echt niet mee onderdrukken (heb het ooit geprobeerd met een cheap ass geluidskaart maar werkt niet) Winking my eye

User edit by DAW on 07-07-2009 @ 22:39:12 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.085 days.
 Post CommentThat would be 169.5 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

40 Users online: 3 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 17.351
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.091.244