3Style
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 26-06-2009 13:51
Alloha DJR,

Wij (-FloriZ-, Tijn en niiicola) heetten eerst G-Crew. Maar iedereen noemde dat Gay-Crew dus hebben we de naam verandertCool. Nu heten we 3Style!
We zijn nog bezig met een site en die is nog lang niet af, maar we hebben al de url van de site!
http://www.3Style.110mb.com/

Gr, -FloriZ-, Tijn en niiicola
Gewoon.
User edit by niiicola on 02-07-2009 @ 13:38:49 (2%)

What do you think about 3Style ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 26-06-2009 13:57
Zorg maar eerst dat wat jullie willen doen, producen of draaien of wat dan ook samen, fatsoenlijk is!
Je kunt een enorm mooie website hebben, maar je samenwerking en eindresultaat dat k*t is..
dj2dj.nl
jannickv    posted on 26-06-2009 14:30
en als iedereen jullie nu NoStyle gaat noemen gaan jullie dan weer veranderen?
x-ample    posted on 26-06-2009 14:33
is dit een website? hahahahahahahhaa
jannickv    posted on 26-06-2009 14:42
Poster: x-ample
is dit een website? hahahahahahahhaa

leer lezen en doe dan je mond open

"We zijn nog bezig met een site en die is nog lang niet af, maar we hebben al de url van de site!"
niiicola    posted on 26-06-2009 19:10
Blijkbaar kan ondersteunt webs.com geen formulieren of dergelijken! Dus die cijfercode werkt ook niet!
Gewoon.
jannickv    posted on 26-06-2009 19:11
Poster: niiicola
Blijkbaar kan ondersteunt webs.com geen formulieren of dergelijken! Dus die cijfercode werkt ook niet!

natuurlijk ondersteund webs.com (vroeger freewebs) geen formulieren.... hoeveel gratis hosts bieden er php aan?

0 (toch zonder banners ed)
niiicola    posted on 27-06-2009 12:56
Ik heb er een hoor!:D http://www.3style.110mb.com/
Gewoon.
Lead    posted on 27-06-2009 14:58
Ik zou investeren in een hosting waarbij je gewoon kunt programmeren en een normale URL kunt gebruiken als je een beetje profi wilt overkomen. Voor een paar tientjes er jaar kun je dat al regelen en wie weet levert het en boeking op.

Met gratis dingen van bijvoorbeeld joomla kom je al snel een heel eind denk ik.
Let the BASS be louder
niiicola    posted on 27-06-2009 17:02
Ik heb even gekeken wat 110mb allemaal kan en dat is best veel hoor. Alleen kan je maar ehh... 110mb gebruiken:P
Gewoon.
Bootstrap    posted on 27-06-2009 19:09
Ik zou ook gewoon een kleine investering maken. Dit is niet echt profi.. Ik heb zelf goede ervaringen met hosting2go.nl
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
jannickv    posted on 27-06-2009 21:15
niiicola    posted on 27-06-2009 21:19
Haha, geinig dat dat echt bestaat:P

Maar ik denk dat we nog ff een jaartje bij http://www.3style.110mb.com/ blijven.
Als je kijkt naar de webteller (bovenaan de pagina) zie je dat het al best goed gaat, terwijl er nog niks opstaat LOL
Ben nu met HTML-KIT bezig de website te maken, alleen ben nog niet zo ver...

Zou iemand een logo van 150?150 kunnen maken? Want dat heb ik eigenlijk nodig!
Gewoon.
Xtremer    posted on 27-06-2009 23:48
Haha, geinig dat dat echt bestaat:P

Maar ik denk dat we nog ff een jaartje bij http://www.3style.110mb.com/ blijven.
Als je kijkt naar de webteller (bovenaan de pagina) zie je dat het al best goed gaat, terwijl er nog niks opstaat LOL
Ben nu met HTML-KIT bezig de website te maken, alleen ben nog niet zo ver...

Zou iemand een logo van 150?150 kunnen maken? Want dat heb ik eigenlijk nodig!

Oke, zorg dat je in iedergeval iets op je site hebt staan voordat je uberhaubt een topic aanmaakt. Je hebt het over een teller, leuk en aardig zo'n ding, maar zo'n ding ga je pas leuk vinden als je echte site veel word bekeken. Ik wil niet lullig doen hoor Lead, maar er zijn hosts die goedkoper zijn en veel meer opslagruimte en dataverkeer bieden voor een stuk minderCool.

Stuur maar een PM voor meer informatie over deze hostprovider. Zit hier al ruim 2 jaar en heb nog nooit problemen gehadSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
niiicola    posted on 01-07-2009 16:16
Wat lijkt jullie het beste, het gaat ff niet om hoe moeilijk het te maken is, Frames of Tabellen?
Gewoon.
tairip    posted on 01-07-2009 17:12
Wat lijkt jullie het beste, het gaat ff niet om hoe moeilijk het te maken is, Frames of Tabellen?

Tabellen is het beste! Naja in een database dan, en dan alles oproepen. Frames zijn *** en worden los geindexeerd door bijv. Google.
jannickv    posted on 01-07-2009 19:10
tabellen
frames

div's Happy, laughing
niiicola    posted on 01-07-2009 20:45
Denk dat ik dat niet ga doen, moet ik nog iets nieuws leren, mijn hoofd zit al propvol!
Frames vind ik denk ik wel het handigst maar dat wordt meestal niet super getoont op mijn pspTongue
Gewoon.
jannickv    posted on 01-07-2009 22:05
Denk dat ik dat niet ga doen, moet ik nog iets nieuws leren, mijn hoofd zit al propvol!
Frames vind ik denk ik wel het handigst maar dat wordt meestal niet super getoont op mijn pspTongue

frames zijn dan ook voor heel beperkte dingen goed bruikbaar Winking my eye frames zijn goed voor als je een slechte site wil Winking my eye
niiicola    posted on 01-07-2009 22:26
hahaha, tzalwel Tongue
Ik denk dat het dan maar tabellen worden Thumbs Up
Gewoon.
jannickv    posted on 01-07-2009 22:54
Frames zijn een intrigerend concept, maar hebben enkele zeer grote nadelen.

Frames breken met het fundamentele principe dat informatie bestaat op individuele, linkbare webpagina?s met een eigen adres. Het adres dat zichtbaar is in de browser is het adres van de frameset-pagina en niet dat van de pagina?s binnen de frameset.
Het is bijzonder lastig voor bezoekers een pagina binnen een frameset toe te voegen aan hun favorieten (bookmarks). Een bezoeker bezoekt de site met de frameset en surft dieper de site in. De pagina?s binnen de frameset veranderen, maar het adres in de browser niet. Dit is het adres dat wordt opgenomen in de favorieten van de bezoeker. Een terugkerende bezoeker zal de desbetreffende pagina opnieuw moeten opzoeken.
Om dezelfde reden hebben zoek-spiders problemen met websites die frames gebruiken. De frameset-pagina is niets anders dan een document dat de indeling van de frames beschrijft; hij bevat geen tekstuele inhoud. Daardoor zal deze pagina zelden in de zoekresultaten op zoekmachines voorkomen. Een zoek-spider daalt af in de individuele frames binnen de framesetframeset. Daardoor zijn ze mogelijk verstoken van navigatie of andere relevante inhoud die zich in andere frames bevindt.
Frames-markup wordt toegepast voor de presentatie van de website en is daarmee in strijd met het principe van scheiding tussen structuur en vormgeving. Zelden worden frames voor iets anders toegepast dan het opzetten van een lay-out. Dit kan effectiever door middel van CSS (Cascading Style Sheets) of tabellen.
Frames geven problemen bij het printen. Een browser kan namelijk niet weten welk frame moet worden geprint. Als alle frames samen worden geprint, weet de browser niet of alleen het stuk wordt geprint dat zichtbaar is in het kader van het frame.
Frames veroorzaken problemen voor de weergave van de site in browsers op kleinbeeldsystemen, zoals mobiele telefoons en PDA?s. Sites waarvan de vormgeving bepaald is met CSS of tabellen, passen zich aan aan de beperkte ruimte in het venster. Pagina?s met frames laten de gebruiker onnodig scrollen.
Frames kunnen leiden tot copyright-problemen wanneer externe sites (zonder toestemming) in de frameset van een site worden geladen. Links naar externe sites in pagina?s binnen frames moeten dan voorzien worden van een targetframeset te laden.
Frames hebben in hun huidige vorm geen toekomst. De benodigde markup voor frames komt niet voor in de HTML 4.01 Strict specificatie, de aangeraden HTML-variant. Ook voorstellen voor toekomstige versies van XHTML laten doorschemeren dat frames in deze vorm niet langer ondersteund zullen worden.

maar ook tabellen hebben nadelen Winking my eye

Tabellen voor lay-out voldoen niet aan het principe van Scheiding tussen structuur en vormgeving.Bovendien wordt tabel-markup gebruikt voor het markeren van inhoud in cellen die geen onderlinge relatie hebben; de markup beschrijft niet de inhoud.
Tabellen voor lay-out zijn inflexibel in vergelijking tot CSS.

CSS
maakt het mogelijk inhoud in de lay-out te plaatsen ongeacht plaats in de broncode van het document. Tabellen bieden deze mogelijkheid niet: de volgorde in de markup van de tabel dicteert de beperkingen voor de lay-out van het document.
Tabellen voor lay-out kosten webontwikkelaars meer tijd.

De lay-out van de site is verwerkt in de markup van de afzonderlijke pagina?s en niet, zoals bij CSS, gebundeld in ??n afzonderlijk bestand. Daarom moet bij de creatie en wijziging van deze pagina?s rekening worden gehouden met deze markup. Zulke aanpassingen zijn sneller uit te voeren in ??n CSS bestand.
Ook kunnen door de scheiding tussen structuur en vormgeving de webontwikkelaar, contentbeheerder en eventueel de programmeur vrijwel onafhankelijk van elkaar aan een website werken.
Tabellen voor lay-out brengen een probleemloos onderhoud van de inhoud in het geding.

Iedereen die met de inhoud van de pagina in aanraking komt ? contentbeheerders en webontwikkelaars ? moet de tabel-markup mijden of beheersen. Verkeerd gebruik van tabel markup zal al snel leiden to beschadiging ervan en dus tot inconsistentie in de lay-out. Hoewel het beheersen van tabellen voor lay-out door ??n individu een niet bijster grote uitdaging is, heeft het een steilere leercurve dan eenvoudige, beschrijvende markup.
Indien onnadenkend toegepast, kunnen tabellen voor lay-out de toegankelijkheid van een pagina belemmeren.
Door te letten op de volgorde van de tabel-markup en af te zien van ?geneste? (tabellen in tabellen), kan de toegankelijkheid van de pagina worden verbeterd.conclusie: wil je een site met toekomst? leer css en gebruik div's

gatver mijn mooie lay-out naar de *** ff opnieuw doen moment
User edit by jannickv on 01-07-2009 @ 23:02:01 (14%)
niiicola    posted on 01-07-2009 23:07
Poster: jannickv

gatver mijn mooie lay-out naar de *** ff opnieuw doen moment

Precies wat ik riep Tongue
Maar bedankt voor alle nadelen maar hebben divs geen nadelen?
Echt heel erg bedankt voor de lijst!
Gewoon.
jannickv    posted on 01-07-2009 23:21

Precies wat ik riep Tongue
Maar bedankt voor alle nadelen maar hebben divs geen nadelen?
Echt heel erg bedankt voor de lijst!

De hoge instap drempel... het is de moeilijkste maar beste van de 3 Winking my eye de voordelen van tabellen en frames zijn de nadelen van css & div's Winking my eye

ook heb je soms het probleem dat niet alle browsers stijlelementen op dezelfde manier gaan interpreteren waardoor je voor elke browser andere css moet gaan schrijven... wat welk *** is soms

edit: een andere site kan dat zoveel mooier verwoorden dan ik xD
Als een site namelijk symantisch (volgens de richtlijnen van W3C) wordt geschreven, dan zou elke site in principe goed moeten worden weergegeven. Helaas houden browser - en dan met namen Internet Explorer van Microsoft - er eigen richtlijnen op na. Dit zorgt er voor dat een perfect geschreven site er toch verkeerd uit kan zien. Dit is vaak op te lossen door het gebruik van bepaalde trukjes, ook wel hacks genoemd. Echter helemaal ideaal is dit natuurlijk niet.

User edit by jannickv on 01-07-2009 @ 23:26:57 (100%)
Xtremer    posted on 02-07-2009 12:04
Heb een tijd met de slicetool gewerkt met photoshop en direct opgeslagen als HTML. Hierbij vormt photoshop een complete pagina bestaande uit Tabellen met daarin afbeeldingen. Je bent qua opmaak in tabellen een stuk beperkter. Div layers zijn lagen die je op verschillende manieren kunt vormgeven en aan kunt passen doormiddel van CSS (Cascading Style Sheets). Ik denk dat als je je erin verdiept dat je de voordelen van Div layers wel inziet. Tegenwoordig is elke site opgebouwd uit Div's, maar daar komt ook nog een boel scripting aan te pas.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
tairip    posted on 02-07-2009 13:29
Poster: Xtremer
Heb een tijd met de slicetool gewerkt met photoshop en direct opgeslagen als HTML. Hierbij vormt photoshop een complete pagina bestaande uit Tabellen met daarin afbeeldingen. Je bent qua opmaak in tabellen een stuk beperkter. Div layers zijn lagen die je op verschillende manieren kunt vormgeven en aan kunt passen doormiddel van CSS (Cascading Style Sheets). Ik denk dat als je je erin verdiept dat je de voordelen van Div layers wel inziet. Tegenwoordig is elke site opgebouwd uit Div's, maar daar komt ook nog een boel scripting aan te pas.

Ik slice ook in photoshop. Tabellen die dan een egale achtergrond kleur hebben vervang ik het plaatje door de hex code. Dat scheelt laadtijd. Ook zou ik niet elke pagina laten herladen maar dezelfde plaatjes gebruiken.

This is an old Topic

No new postings for 5.744 days.
 Post CommentThat would be 191.5 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 3 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 1.834
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.364.752