Laptop aansluiten (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 26-06-2009 11:34
Beste mensen.

Binnenkort koop ik een laptop, vooral met de reden hiermee op te nemen i.p.v mijn computer.
Alleen?kan ik met de laptop nog niet echt goed overweg, d.w.z ik weet niet op welke manier dan ook ik mijn laptop moet aansluiten. Moet ik ze op mijn mixer of op mijn cd-spelers aansluiten, of allebei?
Graag zou ik van jullie hier wat meer informatie over zien zodat ik binnenkort met een gerust hart mijn laptop kan aansluiten..

Mvg,
Joris Hampsink

Ps. ik heb een usb-converter om op te nemen Winking my eye (zoals ik dat vroeger deed met mijn pc)

What do you think about Laptop aansluiten ??

Vote :   

Mathiz    posted on 26-06-2009 11:39
Als je wit opnemen via een programma (bv audacity) dan verbind je met een cinch ?(of de aanwezige aansluiting) naar kleine jack de ouput van je mengpaneel (tape) met de input van je laptop.
Hampsink    posted on 26-06-2009 11:43
Poster: matezo
Als je wit opnemen via een programma (bv audacity) dan verbind je met een cinch ?(of de aanwezige aansluiting) naar kleine jack de ouput van je mengpaneel (tape) met de input van je laptop.

Maar kan dat ook met de usb-converter?
Mathiz    posted on 26-06-2009 12:01
wat bedoel je met een usb converter ?(prentje)
Hampsink    posted on 26-06-2009 12:53
wizkid    posted on 26-06-2009 14:14
Je zet gewoon de master 2 of de Record out van je mixer aan de input van je Usb-Converter.
DJArtixa    posted on 26-06-2009 14:17
als je 2 cd spelers en een mengpaneel direct op?een gewoone?computer aansluit dan is dat te zwaar dan gaat die rapper in pan vallen, dus als ik jou was dan zou ik een dj computer kopen dat kost minder als een gewoone computer denk ik
wizkid    posted on 26-06-2009 14:19
Poster: DJArtixa
dj computer

Een macbook of?
WalterRavensberg    posted on 26-06-2009 14:20
de usb converter werkt precies hetzelfde als op je gewone pc. laat je niet afschrikken door het feit dat je laptop kleiner is...
jannickv    posted on 26-06-2009 14:26
Poster: DJArtixa
als je 2 cd spelers en een mengpaneel direct op?een gewoone?computer aansluit dan is dat te zwaar dan gaat die rapper in pan vallen, dus als ik jou was dan zou ik een dj computer kopen dat kost minder als een gewoone computer denk ik

Poster: wizkid
Een macbook of?

Ja vast xD

dj computer is echt niet iets wat bestaad xD net als een dj kapsel xD
als het enkel is om op te nemen koop je best een ikey Happy, laughing google it
wizkid    posted on 26-06-2009 14:36
Sluit het zo aan, dan zit je goed.
Hampsink    posted on 27-06-2009 09:48
Bedankt alvast Winking my eye
Maar als ik nu het zo wil aansluiten dat je, met zo'n progr. zoals deckadance bijvoorbeeld je muziek live kunt mixen met dat programma. hoe sluit je alles dan aan?
DOPELAFUNK    posted on 27-06-2009 22:35
je kan beter een behringer uca kopen
Bootstrap    posted on 27-06-2009 23:07
Poster: Hampsink
Bedankt alvast Winking my eye
Maar als ik nu het zo wil aansluiten dat je, met zo'n progr. zoals deckadance bijvoorbeeld je muziek live kunt mixen met dat programma. hoe sluit je alles dan aan?

Dan moet je timecode cd's hebben en een timecode geluidskaart. Dan kun je je cd spelers op je laptop aansluiten. Je kunt ook een midi controller kopen, die kun je direct in je usb poort prikken Happy, laughing Een behringer bcd3000 is leuk om mee te beginnen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
jannickv    posted on 28-06-2009 00:56
Poster: Bootstrap

Dan moet je timecode cd's hebben en een timecode geluidskaart. Dan kun je je cd spelers op je laptop aansluiten. Je kunt ook een midi controller kopen, die kun je direct in je usb poort prikken Happy, laughing Een behringer bcd3000 is leuk om mee te beginnen.

timecode/midi nodig om te mixen met je pcConfused met je muis kan je het ook al hoor Happy, laughing

Bron: http://deckadance.image-line.com/

Control Deckadance using your mouse, keyboard, midi controller, timecoded vinyl and/or CD system. No other DJ software supports more control formats and is as committed to 3rd party controller support as Deckadance.

even duidelijkheid scheppen... als je wil mixen met deckadance (of traktor of vdj of weet ik veel) dan is het handig als je een goeie (externe) geluidskaart hebt met 2inputs en 2outputs... waarom? met een gewone geluidskaart (1 input/output) kan je niet voorbeluisteren ed....

maar het gaat wel...

Als je echter beschikt over een leuke geluidskaart dan kan je alles als volgt aansluiten wat als voordeel heeft dat elk deck van de software appart binnenkomt op de mixer en je dus met je mixer "mixt" en kan voorbeluisteren...
Pc --> Geluidskaart ===> (2x) Mixer

als je echter je software met je cd spelers wil besturen heb je timecode of cdspelers met midi nodig (bv cdj-400)
Bootstrap    posted on 28-06-2009 08:23
Poster: jannickv

timecode/midi nodig om te mixen met je pcConfused met je muis kan je het ook al hoor Happy, laughing

even duidelijkheid scheppen... als je wil mixen met deckadance (of traktor of vdj of weet ik veel) dan is het handig als je een goeie (externe) geluidskaart hebt met 2inputs en 2outputs... waarom? met een gewone geluidskaart (1 input/output) kan je niet voorbeluisteren ed....

maar het gaat wel...

Als je echter beschikt over een leuke geluidskaart dan kan je alles als volgt aansluiten wat als voordeel heeft dat elk deck van de software appart binnenkomt op de mixer en je dus met je mixer "mixt" en kan voorbeluisteren...

als je echter je software met je cd spelers wil besturen heb je timecode of cdspelers met midi nodig (bv cdj-400)

Ok ok, je kunt inderdaad ook mixen met je muis, maar of je daar blij van wordt? Cool
Hampsink    posted on 28-06-2009 10:23
ik heb een cdj-400 dus deze heeft midi Winking my eye

Maar ik neem ook aan, dat als ik al deze spullen aansluit op mijn laptop, dat ik dan toch een redelijke laptop nodig heb.. 1tje die niet snel vastloopt enzo?
DAW    posted on 28-06-2009 10:42
Poster: Hampsink
ik heb een cdj-400 dus deze heeft midi Winking my eye

Maar ik neem ook aan, dat als ik al deze spullen aansluit op mijn laptop, dat ik dan toch een redelijke laptop nodig heb.. 1tje die niet snel vastloopt enzo?

Probleem zit hem vaak niet zozeer in de snelheid, maar in de aantal taken die je PC/laptop te gelijktijdig kan verwerken. Tevens is het uitzetten van de energie stand op je PC? laptop aan te raden. Indien je beschikt over Windows XP installeer dan deze. Vista staat bekend dat hij erg veel vraagt van je hardware. Er zijn aardig wat gevallen bekend waar het verwijderen van de accu uit de laptop een oplossing is. Dit alles kun je tegen komen bij een WIndoooos machine.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Apple als het een laptop moet zijn een MBP, heb hiermee nog nooit problemen gehad met de meeste muziek programma's.

Maar zou zeggen voor meer info doorzoek het forum eens, aangezien dit al meerdere malen is besproken Winking my eye Zelf heb ik me Windoooos PC/flaptop te koop gezet en alles vervangen voor Apple. Thumbs Up
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 28-06-2009 @ 10:45:47 (13%)
Bootstrap    posted on 28-06-2009 10:51
Ik werk zelf ook met een macbook, nog geen problemen gehad en alles werkt gewoon gelijk. Ik heb laatst geprobeert een bcd3000 op een vista pc aan te sluiten. Na een dag kloten werkte het redelijk. Een uur later wilde ik het nog even proberen en toen deed hij het ineens niet meer. Kortom, erg lastig allemaal.
jannickv    posted on 28-06-2009 21:30
Het is echt bullshit dat je voor een gewoon dj prog een macbook nodig hebt....

ik heb 2 laptops: een macbook pro en een Medion laptop (uit de aldi ja!!!) er zit echt geen schijt verschil op als ik op beiden gewoon traktor scratch draai Happy, laughing loopt beiden even vlot...
Mathiz    posted on 28-06-2009 21:41
wacht maar binnen een 1,5 jaar, IEDEREEN die ik ken heeft al mizerie gehad met windows en zeker met medion. Mijn buren hebben 4 medion laptops, je kan op een hand tellen hoeveel weken ze zijn meegegaan! Sommige mensen krijgen zelfs bang:Ze willen niet dat je de computer opzet omdat er dan mischien iets zou gebeuren. Sorry maar voor mij is dit einde discussie, mac is veel betrouwbaarder dan windows =>stabieler dus.Waarom ?werkt elke dj of artiest of producer met mac ?
Als je mij grondige redenen geeft waarom windows dan koop ik morgen een windows.
Als ik nog maar voor een windows computer ga zitten dan voel ik mij al slecht.
DAW    posted on 28-06-2009 21:45
Poster: jannickv

ik heb 2 laptops: een macbook pro en een Medion laptop (uit de aldi ja!!!) er zit echt geen schijt verschil op als ik op beiden gewoon traktor scratch draai Happy, laughing loopt beiden even vlot...

Edit: haha ik begrijp je reactie nu (gezien de post direct boven je).... maar volgende keer wel een reactie doen met oderbouwing. (waarom ben je het er niet mee eens etc) anders krijg je zo leuk welles neites spelletje :D
-------------------------------------------------

Volgens mij word dat ook niet aangegeven zo. Word aangegeven waar je tegen aan kunt lopen. En dit zijn vooral de isseus als je vista draait? De BCD 3000 is er een goed voorbeeld van die werkt niet altijd even lekker op een Vista machine ondanks dat er nu drivers zijn. Energie stand etc moest aangepast worden om het stabiel werkend te krijgen. XP er op en geen problemen (maar geen licentie voor). Conclusie het gaat niet over Apple en een reguliere laptops maar dat Vista niet de beste optie is om een midi controlere te draaien. En ja ook hier zijn vast ook uizonderingen op.

En zoals ik dan heb aangegeven gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de nieuwste MBP, maar dit is dan vooral om de accu duur en het design en niet omdat een controler hier beter op zou draaien! Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 28-06-2009 @ 21:52:35 (28%)
Estacy    posted on 28-06-2009 22:04
Vista is ook gewoon een groot virus als je het mij vraagt. Maar mac is gewoon stabieler dan Vista, daarom kiezen artiesten het. Ze willen iets betrouwbaars, iets voorspelbaars. Linux draait ook stabiel, maar ja, het oog wil ook wat, en om nou een medion flaptop met linux te kopen, nee dan liever een Apple
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
jannickv    posted on 28-06-2009 22:06
wacht maar binnen een 1,5 jaar, IEDEREEN die ik ken heeft al mizerie gehad met windows en zeker met medion. Mijn buren hebben 4 medion laptops, je kan op een hand tellen hoeveel weken ze zijn meegegaan! Sommige mensen krijgen zelfs bang:Ze willen niet dat je de computer opzet omdat er dan mischien iets zou gebeuren. Sorry maar voor mij is dit einde discussie, mac is veel betrouwbaarder dan windows =>stabieler dus.Waarom ?werkt elke dj of artiest of producer met mac ?
Als je mij grondige redenen geeft waarom windows dan koop ik morgen een windows.

Bullshit alweer... heb mijn medion 4 jaar Happy, laughing en als je er mee kan omgaan dan loopt alles goed... je moet er geen 100 progs opzetten en er na 2 dagen afgooien... zo krijg je je pc wel omzeep Happy, laughing Medion is een perfecte pc voor zijn geld... je kan niet verwachten dat je voor 500? het zelfde krijgt als een 2000? mac maar het volstaat wel!

ik durf wedden dat jij zo een van die mannetjes bent die "mac freak" is en lekker anti windows... maar eigenlijk totaal geen mac nodig heeft voor wat ie doet.... Mac is goed als je lekker zware programma's wil draaien als het 42gig zware logic studio oid... maar voor Virtual dj heb je echt geen mac nodig... en ga nu niet zeggen van wacht maar tot je een mac onder handen krijgt want dit bericht is op een  getypt Happy, laughing...

en overdrijven kan je ook goed Happy, laughing als je slecht wordt van voor een windows (ja zo schrijf je dat eigenlijk Happy, laughing) dan moet je mss een pilletje tegen de misselijkheid nemen Happy, laughing anders kots je het toetsenbord onder en tuurlijk werkt hij dan niet echt stabiel Happy, laughing

en alle producers werken met mac? kijk dan maar eens goed wat er tussen de 2 macbooks staat hier Happy, laughing

Poster: DAW

Edit: haha ik begrijp je reactie nu (gezien de post direct boven je).... maar volgende keer wel een reactie doen met oderbouwing. (waarom ben je het er niet mee eens etc) anders krijg je zo leuk welles neites spelletje :D
-------------------------------------------------

Volgens mij word dat ook niet aangegeven zo. Word aangegeven waar je tegen aan kunt lopen. En dit zijn vooral de isseus als je vista draait? De BCD 3000 is er een goed voorbeeld van die werkt niet altijd even lekker op een Vista machine ondanks dat er nu drivers zijn. Energie stand etc moest aangepast worden om het stabiel werkend te krijgen. XP er op en geen problemen (maar geen licentie voor). Conclusie het gaat niet over Apple en een reguliere laptops maar dat Vista niet de beste optie is om een midi controlere te draaien. En ja ook hier zijn vast ook uizonderingen op.

En zoals ik dan heb aangegeven gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de nieuwste MBP, maar dit is dan vooral om de accu duur en het design en niet omdat een controler hier beter op zou draaien! Winking my eye

wat kan ik meer onderbouwen dan zeggen dat ik het heb getest en dat er geen verschil is? het ging bij mij trouwens over een laptop met windows XP zoals ik hierboven zei van 4 jaar oud Happy, laughing

kijk daar zeg je het probleem Happy, laughing iedereen wil mac omwille van dat lichtgevende  appeltje op de achterkant... nou het is niet mijn probleem dat jullie 2000? betalen voor een laptop terwijl 1 van 500? ook alles netjes draait Happy, laughing

Poster: Estacy
Vista is ook gewoon een groot virus als je het mij vraagt.

jij bent vast geen computer expert als je zulke uitspraken doet Happy, laughing

*amen*
User edit by jannickv on 28-06-2009 @ 22:15:17 (8%)
Reind    posted on 28-06-2009 22:33

Mijn voorlaatste mac (heb nu een Pro unibody) lazerde binnen 1 jaar meerdere keren uit elkaar, vandaar dat ze de witte macbook ook wel crackbook noemen, maatje van me doet al 5 jaar met dezelfde medion en heeft alleen last van een paar weigerende usb poortjes nadat er een bak koffie in gemikt was.

Oftewel met macs gaat net zoveel mis, ik ben nu al ruim 5 jaar dual gebruiker (dus zowel mac als windows) en ik heb met beide systemen evenveel gezeik... oftewel bijna 0.

En waarom iedere dj/producer met een mac werkt, om de doodsimpele reden dat die mensen graag met de massa mee lopen zonder dat ze weten waarover ze het hebben.
Bouncy    posted on 28-06-2009 23:11
Even vooraf, ik ben applegebruiker, ik ben een giga fanboy maar ik zie ook zeker de realiteit!

Poster: DAW
Volgens mij word dat ook niet aangegeven zo. Word aangegeven waar je tegen aan kunt lopen. En dit zijn vooral de isseus als je vista draait? De BCD 3000 is er een goed voorbeeld van die werkt niet altijd even lekker op een Vista machine ondanks dat er nu drivers zijn. Energie stand etc moest aangepast worden om het stabiel werkend te krijgen. XP er op en geen problemen (maar geen licentie voor). Conclusie het gaat niet over Apple en een reguliere laptops maar dat Vista niet de beste optie is om een midi controlere te draaien.?

Je kan van een BCD3000 gebruiker haast niet verwachten dat hij een goeie macbook kan betalen... ik zeg daarom dat dat soort mensen overtuigen van Apple systemen vrijwel kansloos is... Wat ik die mensen zou adviseren is idd een Windows XP machine om te gebruiken i.c.m de BCD2000

Ok, dat was het serieuze... nou word het leuk...

Poster:?jannickv

Poster:?jannickv
kijk daar zeg je het probleem Happy, laughing iedereen wil mac omwille van dat lichtgevende  appeltje op de achterkant... nou het is niet mijn probleem dat jullie 2000? betalen voor een laptop terwijl 1 van 500? ook alles netjes draait Happy, laughing

Ok, dit is best grappig... jannickv heeft dus een macbook pro, maar verklaart iedereen voor gek die 2000 euro betaalt voor een macbook (pro). Dus eigenlijk verklaart hij zichzelf voor gek!

Poster:?jannickv... en als je er mee kan omgaan dan loopt alles goed...?

Voor mij is een computer hetzelfde als wat een hamer voor een timmerman is, ik moet goed gereedschap hebben, het liefst met zo min mogelijk onderhoud. Verder intresseert het mij niet HOE het apparaat het doet, maar DAT hij het doet!

Poster:?DJArtixa

Dit is natuurlijk onzin...
User edit by Bouncy on 28-06-2009 @ 23:13:40 (1%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 9 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 14.395
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.002