Poster: matezo
Als je wit opnemen via een programma (bv audacity) dan verbind je met een cinch ?(of de aanwezige aansluiting) naar kleine jack de ouput van je mengpaneel (tape) met de input van je laptop.
Poster: DJArtixa
dj computer
Poster: DJArtixa
als je 2 cd spelers en een mengpaneel direct op?een gewoone?computer aansluit dan is dat te zwaar dan gaat die rapper in pan vallen, dus als ik jou was dan zou ik een dj computer kopen dat kost minder als een gewoone computer denk ik
Poster: wizkid
Een macbook of?
Poster: Hampsink
Bedankt alvast
Maar als ik nu het zo wil aansluiten dat je, met zo'n progr. zoals deckadance bijvoorbeeld je muziek live kunt mixen met dat programma. hoe sluit je alles dan aan?
Poster: Bootstrap
Dan moet je timecode cd's hebben en een timecode geluidskaart. Dan kun je je cd spelers op je laptop aansluiten. Je kunt ook een midi controller kopen, die kun je direct in je usb poort prikken Een behringer bcd3000 is leuk om mee te beginnen.
Bron: http://deckadance.image-line.com/
Control Deckadance using your mouse, keyboard, midi controller, timecoded vinyl and/or CD system. No other DJ software supports more control formats and is as committed to 3rd party controller support as Deckadance.
Pc --> Geluidskaart ===> (2x) Mixer
Poster: jannickv
timecode/midi nodig om te mixen met je pc met je muis kan je het ook al hoor
even duidelijkheid scheppen... als je wil mixen met deckadance (of traktor of vdj of weet ik veel) dan is het handig als je een goeie (externe) geluidskaart hebt met 2inputs en 2outputs... waarom? met een gewone geluidskaart (1 input/output) kan je niet voorbeluisteren ed....
maar het gaat wel...
Als je echter beschikt over een leuke geluidskaart dan kan je alles als volgt aansluiten wat als voordeel heeft dat elk deck van de software appart binnenkomt op de mixer en je dus met je mixer "mixt" en kan voorbeluisteren...
als je echter je software met je cd spelers wil besturen heb je timecode of cdspelers met midi nodig (bv cdj-400)
Poster: Hampsink
ik heb een cdj-400 dus deze heeft midi
Maar ik neem ook aan, dat als ik al deze spullen aansluit op mijn laptop, dat ik dan toch een redelijke laptop nodig heb.. 1tje die niet snel vastloopt enzo?
Poster: jannickv
Het is echt bullshit dat je voor een gewoon dj prog een macbook nodig hebt....
ik heb 2 laptops: een macbook pro en een Medion laptop (uit de aldi ja!!!) er zit echt geen schijt verschil op als ik op beiden gewoon traktor scratch draai loopt beiden even vlot...
wacht maar binnen een 1,5 jaar, IEDEREEN die ik ken heeft al mizerie gehad met windows en zeker met medion. Mijn buren hebben 4 medion laptops, je kan op een hand tellen hoeveel weken ze zijn meegegaan! Sommige mensen krijgen zelfs bang:Ze willen niet dat je de computer opzet omdat er dan mischien iets zou gebeuren. Sorry maar voor mij is dit einde discussie, mac is veel betrouwbaarder dan windows =>stabieler dus.Waarom ?werkt elke dj of artiest of producer met mac ?Als je mij grondige redenen geeft waarom windows dan koop ik morgen een windows.Als ik nog maar voor een windows computer ga zitten dan voel ik mij al slecht.
Poster: DAW
Edit: haha ik begrijp je reactie nu (gezien de post direct boven je).... maar volgende keer wel een reactie doen met oderbouwing. (waarom ben je het er niet mee eens etc) anders krijg je zo leuk welles neites spelletje :D
-------------------------------------------------
Volgens mij word dat ook niet aangegeven zo. Word aangegeven waar je tegen aan kunt lopen. En dit zijn vooral de isseus als je vista draait? De BCD 3000 is er een goed voorbeeld van die werkt niet altijd even lekker op een Vista machine ondanks dat er nu drivers zijn. Energie stand etc moest aangepast worden om het stabiel werkend te krijgen. XP er op en geen problemen (maar geen licentie voor). Conclusie het gaat niet over Apple en een reguliere laptops maar dat Vista niet de beste optie is om een midi controlere te draaien. En ja ook hier zijn vast ook uizonderingen op.
En zoals ik dan heb aangegeven gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de nieuwste MBP, maar dit is dan vooral om de accu duur en het design en niet omdat een controler hier beter op zou draaien!
Poster: Estacy
Vista is ook gewoon een groot virus als je het mij vraagt.
wacht maar binnen een 1,5 jaar, IEDEREEN die ik ken heeft al mizerie gehad met windows en zeker met medion. Mijn buren hebben 4 medion laptops, je kan op een hand tellen hoeveel weken ze zijn meegegaan! Sommige mensen krijgen zelfs bang:Ze willen niet dat je de computer opzet omdat er dan mischien iets zou gebeuren. Sorry maar voor mij is dit einde discussie, mac is veel betrouwbaarder dan windows =>stabieler dus.Waarom ?werkt elke dj of artiest of producer met mac ?Als je mij grondige redenen geeft waarom windows dan koop ik morgen een windows.Als ik nog maar voor een windows computer ga zitten dan voel ik mij al slecht.
Poster: DAW
Volgens mij word dat ook niet aangegeven zo. Word aangegeven waar je tegen aan kunt lopen. En dit zijn vooral de isseus als je vista draait? De BCD 3000 is er een goed voorbeeld van die werkt niet altijd even lekker op een Vista machine ondanks dat er nu drivers zijn. Energie stand etc moest aangepast worden om het stabiel werkend te krijgen. XP er op en geen problemen (maar geen licentie voor). Conclusie het gaat niet over Apple en een reguliere laptops maar dat Vista niet de beste optie is om een midi controlere te draaien.?
Poster:?jannickv
Het is echt bullshit dat je voor een gewoon dj prog een macbook nodig hebt....
ik heb 2 laptops: een macbook pro en een Medion laptop (uit de aldi ja!!!) er zit echt geen schijt verschil op als ik op beiden gewoon traktor scratch draai loopt beiden even vlot...
Poster:?jannickv
kijk daar zeg je het probleem iedereen wil mac omwille van dat lichtgevende appeltje op de achterkant... nou het is niet mijn probleem dat jullie 2000? betalen voor een laptop terwijl 1 van 500? ook alles netjes draait
Poster:?jannickv... en als je er mee kan omgaan dan loopt alles goed...?
Poster:?DJArtixa
als je 2 cd spelers en een mengpaneel direct op?een gewoone?computer aansluit dan is dat te zwaar dan gaat die rapper in pan vallen, dus als ik jou was dan zou ik een dj computer kopen dat kost minder als een gewoone computer denk ik
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.