serato scratch live of traktor (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wannes951    posted on 18-06-2009 21:43
de vraag is simpel:

serato scratch live of traktor?

edit: ik kies voor serato scratch live
User edit by wannes951 on 18-06-2009 @ 21:45:50 (77%)

What do you think about serato scratch live of traktor ??

Vote :   

Abram    posted on 18-06-2009 21:44
Traktor.
- Meer mogelijkheden
- Mooier
- Veel hardware ondersteuning
- Werkt samen met alles
- Betere mac ondersteuning
User edit by Abram on 18-06-2009 @ 21:51:58 (29%)
Dj_Fantasy    posted on 18-06-2009 21:53
Traktor Scratch Duo..
Waarom?
SSL heeft geen effecten, lijkt nogal speelgoed achtig qua layout en werkt persoonlijk niet zo heel fijn..
Zonder een Rane hardware ben je er niets mee, ofja enkel 1 decks.
Traktor Scratch Pro, Teveel effecten voor mij, en 4 decks zal ik toch NOOIT niet gebruiken.
Waarom Traktor Duo dan?
Werkt fijn, overzichtelijke layout, alle effecten die je meestal gebruikt.
Je bent er zonder een Audio 4 ook nog steeds iets mee, enkel niet voor Time Code dan.
Ook omdat als je upgrade ooit naar Traktor Pro, deze maar 100 euro kost, en je Audio 4 werkt voor time code,
als en alleen ALS je dan ook 2 decks gaat mixen.
dj2dj.nl
wannes951    posted on 18-06-2009 21:58
Poster: Dj_Fantasy
Traktor Scratch Duo..
Waarom?
SSL heeft geen effecten, lijkt nogal speelgoed achtig qua layout en werkt persoonlijk niet zo heel fijn..
Traktor Scratch Pro, Teveel effecten voor mij, en 4 decks zal ik toch NOOIT niet gebruiken.
Waarom Traktor Duo dan?
Werkt fijn, overzichtelijke layout, alle effecten die je meestal gebruikt.
Je bent er zonder een Audio 4 ook nog steeds iets mee, enkel niet voor Time Code dan.
Ook omdat als je upgrade ooit naar Traktor Pro, deze maar 100 euro kost, en je Audio 4 werkt voor time code,
als en alleen ALS je dan ook 2 decks gaat mixen.

zou je die effecten enz. van traktor dan gebruike?
ik vind de interface van SSL heel duidelijk, er staat alleen wat er moet staan, meer heb je eig niet nodig. als je dan nog effecte wilt gebruike kan je best je mengpaneel gebruike als het om gebruiksgemak gaat.
Mixt-Ape    posted on 18-06-2009 22:04
Ik gebruik de effecten van Traktor constant! Ook bijna altijd 3 of 4 decks opstaan...echt heerlijk programma gewoon!!!
Dj_Fantasy    posted on 18-06-2009 22:05
Wat nu als je vaak effecten gebruikt, en je komt ergens met SSL, en er is een mengpaneel daar ZONDER effecten.
Ik gebruik persoonlijk tochwel wat effecten ja.
Met traktor heb ik dan uiteindelijk altijd al mijn effecten klaar, met mijn verschillende hot cue's klaar!! Voor als ik toevallig eens ergens kom waar ook geen CDJ 1000 is!
dj2dj.nl
wannes951    posted on 18-06-2009 22:05
oh, het lijkt me wat onhandig
edit: met serato kan je ook je eigen ceu points bewaren , dat is wel handig
User edit by wannes951 on 18-06-2009 @ 22:06:29 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 18-06-2009 22:07
Poster: wannes951

Het is vooral omdat ik Effecte gebruik dat het enorm handig is!
dj2dj.nl
wannes951    posted on 18-06-2009 22:08
ja dat begrijp ik, ik heb zelf geen mengpaneel met effecte en ik heb serato, dus ik kan nooit effecte gebruiken Winking my eye
JuniorDDP    posted on 18-06-2009 22:44
Ik gebruik serato en vind het een zot programma! Zeker met platen!
Het leuke aan serato (en dat is positief) is dat al je muziek gewoon op je pc staat en dat je alles manueel doet! Met Traktor werk je deels met je computer, wat het dj gevoel wat weggeeft vind ik!
Ik raad je serato aan! Wat even goed compatibel is op mac hoor Abram!
DJBernd    posted on 18-06-2009 22:54
dit vind ik nu zo een discussie als kiezen tussen een Apple laptop en een Windows laptop,
het is ieder zijn eigen mening er over Winking my eye

ik zou een voorkeur nemen voor Traktor
Bambilaner    posted on 18-06-2009 22:59
Poster: JuniorDDP
Het leuke aan serato (en dat is positief) is dat al je muziek gewoon op je pc staat en dat je alles manueel doet! Met Traktor werk je deels met je computer, wat het dj gevoel wat weggeeft vind ik!

Wat doe je met traktor meer op je computer dan met serato?
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 18-06-2009 @ 22:59:45 (30%)
Dj_Fantasy    posted on 18-06-2009 23:00
Met Traktor kun je ook nog altijd GEWOON mixen, net zoals Serato..
Traktor = Serato maar dan met meer functiesHappy, laughing
dj2dj.nl
Dolivieira    posted on 18-06-2009 23:42
Ik zal ook voor Traktor gaan. Kan je toch iets meer mee.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Down_Town    posted on 19-06-2009 09:31
Ik heb bijna 5 jaar met Traktor gewerkt vanaf Final Scratch 2. Een hele tijd gebruikte ik geen tijdcode meer maar midi controllers.
Toch heb ik een paar weken geleden de stoute schoenen aan getrokken en een Vestax VCI-300 gekocht die met Itch werkt. Dat is een afgeleide van Scratch Live maar dan voor een controler. Ik ben helemaal verkocht vanaf het eerste moment. Het enige wat ik zeer regelmatig gebruik is loops en effecten heel sporadisch dus dat is voor mij niet doorslag gevend.
Sinds de upgrade naar Traktor pro ben ik het goede gevoel kwijt van Traktor. Ik had nog steeds op mijn Macbook Traktor 3.4.1 en Pro naast elkaar staan. Ik bleef maar met de oudere versie werken omdat de pro versie heel veel stappen terug is ten opzichte van vorige versies. Daardoor ben ik het vertrouwen in Traktor kwijt geraakt.
Scratch Live heb ik wel vaker gezien bij een bevriende DJ maar ik vond het er gebruiks onvriendelijk uit zien. Het geluid van die SL1 geluidskaart vond ik ook niet om over naar huis te schrijven.
Een paar weken geleden liep ik bij Feedback naar binnen voor een kabeltje en zag daar de NS7 staan met Itch als software. Ik kon er natuurlijk niet met mijn handen vanaf blijven en heb er even mee staan spelen. Binnen 10 seconden was ik verkocht. Het werkte als een tiet! Precies het gevoel als vinyl en met Itch werkt het ook fantastisch. Met de knopjes op de NS7 bedien je de hele software. Aangezien de NS7 meer voor turntablism is dan voor house plaatjes mixen ging ik maar eens bij de VCI-300 kijken. Dat werkt ook met Serato Itch en op de VCI-300 zitten ook alle knoppen om de software te bedienen.
Het mooie is dat het out of the box direct werkt. Het gevoel van beatmatchen is veel meer het echte gevoel. Het is moeilijk uit te leggen maar met mijn jaren lange Traktor ervaring was ik heel snel om naar Serato.
Ik heb me in het begin ook laten beinvloeden door hoe het scherm er uit ziet maar dat is natuurlijk heel onbelangrijk. Het analyzeren van de muziek doet Serato veel beter dan Traktor en dat maakt een enorm verschil.
De effecten mis ik niet op het moment. Voor de liefhebbers daarvan is er inmiddels bevestigt door Serato dat er effecten aan zitten te komen.
Mijn verhaal gaat voornamelijk over Itch dat realiseer ik me maar de engine van SSL en Itch is hetzelfde.
voltcontrol    posted on 19-06-2009 09:45
Ik hoor bovenstaande van Down_Town regelmatig.. Dj's die bij een 3.nogwat versie blijven omdat Traktor Pro 'minder' is.

Ik heb heb er persoonlijk geen last van, maar Traktor<>Serato, daar kan ik helaas niks over zeggen. Ik ken Serato niet (Traktor Pro bevalt me prima)
Ik zou elke potentiele koper aanraden beide paketten uit te proberen voor aanschaf!
User edit by voltcontrol on 19-06-2009 @ 09:47:42 (25%)
Twello    posted on 19-06-2009 10:20
Ik ga waarschijnlijk over naar de Numark NS-7 dus voor mij word het overstappen van Traktor Scratch Pro naar Serato Itch, ik ga de effecten en beatjump wel missen denk ik Cool
Abram    posted on 19-06-2009 16:10
Poster: wannes951

Dat gaat ook perfect met traktor.
Abram    posted on 19-06-2009 16:14
Poster: Twello
Ik ga waarschijnlijk over naar de Numark NS-7 dus voor mij word het overstappen van Traktor Scratch Pro naar Serato Itch, ik ga de effecten en beatjump wel missen denk ik Cool

Hoeft helemaal niet. Traktor heeft al onoffici?le ondersteuning voor de NS-7 en Native-Instruments werkt momenteel al samen met Numark om ook offici?le ondersteuning te gaan bieden.
JuniorDDP    posted on 19-06-2009 16:14
at bambilaner: zoals iedereen hier zegt, met traktor doe je effecten op de pc, dus werk je met een pc, bij serato niet, plus serato is ook compatibel met denon en numark (ik heb het gevoel dat serato in belgie bekender en meer gebruikt wordt dan in nederland!
Seca    posted on 19-06-2009 21:15

Hoezo?zonder rane hardware ben je niets met serato?
Ben je iets met traktor zonder hardware?

( Offtopic:?Reloop Spin is volgens mij ook nog iets goeds, qua prijs/kwaliteitsverhouding )
User edit by Seca on 19-06-2009 @ 21:26:24 (44%)
Bambilaner    posted on 20-06-2009 11:31
Poster: JuniorDDP
at bambilaner: zoals iedereen hier zegt, met traktor doe je effecten op de pc, dus werk je met een pc, bij serato niet, plus serato is ook compatibel met denon en numark (ik heb het gevoel dat serato in belgie bekender en meer gebruikt wordt dan in nederland!

Vind ik niet echt een argument, want op serato heb je gewoon geen effecten, vanzelfsprekend dus dat je je pc er ook niet voor geruikt. Ik gebruik traktor, en mijn effecten gebruik ik weinig, maar ik ben van plan een xone:1D aan te schaffen om dat wel meer te kunnen?doen. Dan doe ik nog altijd niet meer met mijn pc. Als de aangekondigde effecten voor serato zullen zijn, zal je ze ook ?f op je pc ?f met een midi-controller moeten bedienen. Een andere mogelijkheid zie ik niet.
www.facebook.com/vinniebegooddj
JuniorDDP    posted on 20-06-2009 14:25
Poster: Bambilaner

Vind ik niet echt een argument, want op serato heb je gewoon geen effecten, vanzelfsprekend dus dat je je pc er ook niet voor geruikt. Ik gebruik traktor, en mijn effecten gebruik ik weinig, maar ik ben van plan een xone:1D aan te schaffen om dat wel meer te kunnen?doen. Dan doe ik nog altijd niet meer met mijn pc. Als de aangekondigde effecten voor serato zullen zijn, zal je ze ook ?f op je pc ?f met een midi-controller moeten bedienen. Een andere mogelijkheid zie ik niet.

Ik hoop dan dat serato geen effecten gaat gebruiken, wat dat is het leuke er aan, gewoon je liedje selecteren en alles manueel doen! Ik breek traktor niet af hoor, die effecten zijn wijs, heb ze ook al eens gebezigd bij iemand, maar ik vind serato toch chicer dan traktor! Bij traktor heb je teveel op je scherm, serato is simpel, liedje kiezen, cue point of loop instellen, plaat opleggen en draaien maar, en dan kun je effecten doen! Het is een keuze!

Ik denk dat diegene die de vraag gesteld heeft al genoeg argumentatie gehad heeft om te kunnen kiezen, mijn tip is: zie wat je nodig hebt, wat je wilt doen en kies dan (maar kies toch serato?:p Happy, laughing)
wannes951    posted on 20-06-2009 14:42
ik heb serato al, het ging me niet om te kiezen, maar ik vroeg me af wat iedereen hier van dacht
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2009 15:17
Poster: Seca

Hoezo?zonder rane hardware ben je niets met serato?
Ben je iets met traktor zonder hardware?

( Offtopic:?Reloop Spin is volgens mij ook nog iets goeds, qua prijs/kwaliteitsverhouding )

Traktor kun je 2 decks gebruiken ZONDER de Audio 8, en gewoon met je muis bedienen of met een midicontroller.
Voor uit te sturen heb je danwel nog een externe geluidskaart nodig bv de maya usb.
Voor Traktor SCRATCH, dus met time code heb je duswel een audio8 of audio 4 nodig!

Bij Serato is het zo, dat je een rane hardware nodig hebt om ook zonder time code 2 decks te kunnen draaienHappy, laughing en dat is vooral iets wat ik een nadeel vind aan Serato!

dj2dj.nl
kuituhh    posted on 29-06-2009 12:58
Misschien een beetje een noob vraag van mijn kant.

Maar zijn alles cd-spelers en platenspelers geschikt voor time-code? Ik heb namelijk 2x reloop rmp-1 en 1x reloop rp-4000 m3d.
Moet je een speciale naald gebruiken voor time-code? Nu heb ik een Ortofon OM pro op mijn TT zitten.

Spin that Sh!t BAM!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

91 Users online: 18 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 16.570
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.771.222