Poster: Twello
jep alle platenspelers zijn geschikt.
Nee een speciale naalt is niet nodig
Poster: sethie
Ja, alle cd en platen spelers zijn over het algemeen geschikt voor timecode.
Je moet er wel op letten; de TIMECODE is op 2KHz
Poster: JuniorDDP
Je kunt wel speciale naalden kopen voor een tijdcode plaat, dat zijn de digitrack naalden van Ortofon, ze zijn er speciaal voor gemaakt om met tijdcode naalden te draaien! Ikzelf heb ze en ze zijn zeer goed!
Poster: Twello
Mijn ortofon concorde pro's doen het anders ook heel goed... ik zou niet weten hoe het nog beter kan, gezien die naald zijn werk perfect doet.
Als een digitrack al beter zou zijn komt daar nog eens bij dat ze flink duurder zijn als de normale concorde pro/concorde dj
Poster: x-ample
Nee hoor.. gewoon een ouderwets verkooptrucje EN om zo in te springen in de timecode wereld.
een Pro naaldje is prima!
Poster: Woudtje
Het signaal is bij Traktor opgenomen bij 2khz, het signaal zou daarom veel?nauwkeuriger zijn?( volgens NI ). Normaal gebruiken ze een signaal bij 1khz. Zoals bij Serato.
@JuniorDDP ; het gaat meestal om de output van de naald, hoe hoger deze is des te minder je last hebt van een slecht signaal. Ik zou?persoonlijk?nooit ortofon voor timecode gebruiken, veel te duur. Gebruik gewoon de M44-7 van Shure, deze is heel goedkoop plakt aan je plaat als lijm en heeft een hele hoge output.
Poster: JuniorDDP
Denkte gij nu echt dat ortofon dat gebruikt voor een verkooptruc! Komaan man, ze zijn er speciaal voor ontworpen, zoals alle andere ortofon naalden die je hebt voor electro, scratch, club, ...
Poster: Seca
http://aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/707-een-speciale-naald-nodig-voor-tijdcode-vinyl.html
Het is niet echt een verkoopstruck, zelf zou ik het nooit kopen. Ortofon Concorde Pro doet zijn werk prima bij timecoded systemen.
Citaat:
"De digitrack zou het signaal beter door geven dan alle andere Ortofon elementen volgens de folder en ook hierbij heb ik mijn twijfels en vraag ik me meteen af wat het nut ervan zou moeten zijn? Als zelfs de Pro versie (goedkoopste naaldje van Ortofon in de dj reeks) al prima in staat is om tijdcode weer te geven waarom zou ik dan een element moeten hebben wat dat nog beter kan? Het is namelijk totaal irrelevant of die tijdcode voor 100% door komt of voor 110%, als het werkt dan werkt het tenslotte zo simpel is het nou eenmaal bij tijdcode vinyl."
Poster: JuniorDDPPoster: Woudtje
Het signaal is bij Traktor opgenomen bij 2khz, het signaal zou daarom veel?nauwkeuriger zijn?( volgens NI ). Normaal gebruiken ze een signaal bij 1khz. Zoals bij Serato.
@JuniorDDP ; het gaat meestal om de output van de naald, hoe hoger deze is des te minder je last hebt van een slecht signaal. Ik zou?persoonlijk?nooit ortofon voor timecode gebruiken, veel te duur. Gebruik gewoon de M44-7 van Shure, deze is heel goedkoop plakt aan je plaat als lijm en heeft een hele hoge output.
Heb een vraagje over die 2 khz, je zegt dat het signaal daarbij veel nauwkeuriger is dan bij 1 khz! Het is toch gewoon een verhoging in frequentie, kun je eens uitleggen wat de nauwkeurigheid daarmee te maken heeft! (Wil het graag weten :p)
Versta je wel van dure naalden, maar ik ben content van mijn ortofonnaalden, ondanks de goede prijs zijn het 2 zeer goede naalden!Ik zou het je niet goed kunnen uit leggen, maar wat ik er van begrijp is het zo; doordat je je?frequentie?verdubbeld er twee keer?nauwkeuriger?gecommuniceerd?kan worden met de software. Het is net als een digitale pitch, je kan een pitch hebben die in 1000 stapjes werkt of een die in 2000 stapjes werkt, de geen met 2000 stapjes is veel nauwkeuriger ( om maar ff een voorbeeld te noemen ). Ik zou niet weten hoe ik het anders kan uit leggen, als iemand het beter kan, Please