uitvoering van meubel idee (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 14-06-2009 15:53
Heb twee grote mdf platen gekocht en het is de bedodling om na de vakantie hieruit een meubel te vervaardigen. Ik wil er echt mijn werk in steken met alles dus netjes tot in de puntjes afgewerkt. Heb verschillende ontwerpen gemaakt maar wil nu dus eerst weten wat juist mogelijk is en hoe ik het best zoiets kan bouwen.
-Is er een mogelijkheid om zonder nagels te werken? (had ergens iets gelezen met houtlijm en groeven maar hoe werkt dit juist?)
-Hoe kan je een bocht in hout maken dus bv de zijkanten van de tafels die langs heel de zijde naar beneden krommen.
-Hoe bouw je led verlichting in ?
-Hoe kan je je cdj of tt's inbouwen.
-om gaten voor de apparatuur te snijden (tt of cdj's) doe je dit het beste met een figuurzaag?
-is er een mogelijkheid om heel de booth te laten zweven zonder steunpoten.
Ik heb al reeds verschillende ontwerpen gemaakt en zal deze een van de dagen erbij zetten.
Ik zal ook de ruimte posten en wie zin heeft om iets te ontwerpen ,laat zich maar goed gaan en als het echt iets is wil ik altijd een beloning geven (itunes credits ofzoo,...)
User edit by Mathiz on 14-06-2009 @ 15:53:17 (1%)

What do you think about uitvoering van meubel idee ??

Vote :   

Mathiz    posted on 17-06-2009 16:46
@roalin het meubel is 90 cm hoog het verhoogje 15 cm :90+15=105 ikzelf ben 176 dus dat zal ng wel lukken omde cd map goed te zien Winking my eye
Crazy    posted on 17-06-2009 20:06
Off:? @ Rubbertje:? Met welk programma zijn die ontwerpen gemaakt?

On: @ Matezo: Ziet er wel leuk uitWinking my eye
Mathiz    posted on 20-06-2009 22:23
laatste aanpassingen worden doorgevoerd nu heb ik nog een vraag over de ledjes heb iets graaf gevonden op een website .
Ik dacht eerst de vraag aan men nonkel te stellen (elektricien)maar die is niet bereikbaar.Als ik nu deze ledjes wil inbouwen en ik wil deze rechtstreeks aansluiten op een stopcontact moet ik der dan een transfo achtig iets tussen hangen .iemand een oplossing?
En weet iemand nog een mooie finishing touch of lak kleur?
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2009 22:30
- Input voltage: 230V;
Dus geen transfo, direct aansluiten op het stopcontact!
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 20-06-2009 22:34
me wat soort kabel dan want dat ziet me niet als ene verlengsnoer uit die uiteinden ( jaa sorry maar ik weet echt niets van elektriciteit)
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2009 22:40
De bedoeling is eigenlijk van deze dingen dat je ze vervangt met de oude spots!
Dus normaal passen ze in een lampenhouder.
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 20-06-2009 22:42
jaa dat bedoel ik juist . De ouders hebben geen zin om door alle muren de lichtbedrading te gaan trekken , is er een mogelijkheid dat je deze gewoon kan aansluiten op het stopcontact
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2009 22:54
jammer genoeg niet nee!
maar je hebt wel leuke led parren, die je direct kunt insteke op het stopcontactWinking my eye
en dan bedoel ik niet de grote led parren hoor..
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 20-06-2009 22:55
kan je hier een voorbeeld van geven?
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2009 23:06
http://www.monacor.de/typo3/index.php?id=58&L=1&act=&act_sub=&artid=6204&spr=EN&typ=u
zo heb je er dan ongeveer..
dj2dj.nl
polly    posted on 21-06-2009 02:52
je zou een lamphouder kunnen plaatsen en daar die led indraaien.
dan die lamphouder voorzien van een kabel met een steker eraan.
Mathiz    posted on 21-06-2009 09:45
dus je kan het dus wel ? als je die in een lampenhouder voor een spotje steekt en dan gewoon een stekker naar stopcontact?
polly    posted on 21-06-2009 14:05
als ik die foto goed heb gezien is het gewoon een draai fitting en dan kan het.
Je moet er wel opletten dat je dan de e27 fitting besteld
User edit by polly on 21-06-2009 @ 14:08:06 (73%)
Mathiz    posted on 26-06-2009 11:35
Ik ga vandaag beginnen aan de booth maar nu : als ik met de bovenfrees in het midden van een plaat wil snijden dan zal de evenwijdige geleider te kort zijn.Is hier een oplossing voor ,het moet wel nog altijd evenwijdig blijven met de kanten van de plaat. Ik had al ergens gezien dat je dan kleine hout balken met een lijmklem kan vastzetten en hier de bovenfrees tegen duwen maar is er een makelijkere nauwkeurigere oplossing?
alvast bedankt
ThijsG    posted on 26-06-2009 15:27
klein ding. Je HP moet nog wel je mixer in kunnenWinking my eye
Mathiz    posted on 26-06-2009 18:41
wtf begin jij over te zevere ?
Dj_Fantasy    posted on 26-06-2009 18:50
Hij begint niet over iets te ZEVEREN, en een beetje respect voor andere forumleden mag ook nog steeds hoorHappy, laughing
Op sommige mengpanelen staat de het gaatje voor de headphone aan de voorkant!
Bij sommige staat die vanboven.. dus je moet rekening houden wat jij hebt..
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 26-06-2009 18:57
jaa maar alles staat duidelijk vermeld wat er wordt ingebouwd (apparatuur) en hoe het wordt ingebouwd (ook duidelijk te zien op schets !
Dat is zon opmerking van laat ik maar iets posten!
User edit by Mathiz on 26-06-2009 @ 18:57:42 (23%)
Dj_Fantasy    posted on 26-06-2009 19:04
Poster: matezo
jaa maar alles staat duidelijk vermeld wat er wordt ingebouwd (apparatuur) en hoe het wordt ingebouwd (ook duidelijk te zien op schets !
Dat is zon opmerking van laat ik maar iets posten!

Dat was een opmerking, die veel mensen over het hoofd zouden zien bij een ontwerp, en zouden op struikelen bij het maken van een meubel.
Niet iedereen neemt de moeite om 3 pagina's post te lezen ook.
en jou opmerking van ZEVEREN, is niet iets wat past op een SOCIAAL dj-forum..
Als jij vind dat hij "zevert" over iets, houdt dat dan voor je eigen, want jou post is ook maar "ZEVER" danHappy, laughing.
ThijsG zijn post brengt nog iets bij aan het forum, dat kun je over die van jou niet zeggen...
dj2dj.nl
Estacy    posted on 26-06-2009 19:12
probeert Thijs ook eens een mooi comment te maken?Cool
Succes in ieder geval!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mathiz    posted on 26-06-2009 19:39
ik vond dat onnuttig, sorry in dat geval voor de reactie.
Mathiz    posted on 30-06-2009 21:07
oke ben nu goed opweg met meubel t'ziet er al beter uit dan verwacht maar nu heb ik toch nog wat problemen met de bovenplaat:Ik heb al wat liggen experimenteren met de bovenfrees de rechte stukken van de cdj kan ik perfect opde milimeter uitfrezen maar met de ronding van de cdj snap ik niet hoe dat ik dit kan verwezelijken ben al is naar een houtzagerij geweest en die spraken over mallen maar die mallen moeten toch ook gemaakt worden hoe maak je die dan of hoe verwezenlijk je de rondingen bij een cdj op de milimeter juist.Dan heb ik ook nog een probleempje ,de vinnen die achter de cdj uitsteken die komen hoger dan de plaat dik is dus zal ik dat stukje moeten uitfrezen zodat ze er wel in passen of ...?
ps:sorry ThijsG was in een slechte bui!
Mathiz    posted on 30-06-2009 22:46
niemand t'is nogal dringend?
Mathiz    posted on 01-07-2009 10:43
echt niemand?Cool
Bootstrap    posted on 01-07-2009 12:45
Voor je CDJ's gewoon ruw uitfrezen zodat er nog een randje overblijft. Dit kun je dan rustig met een vijl of een dremel verder afwerken. Wel eerst goed tekenen hoe groot het moet zijn! Voor die koelvinnen moet je gewoon een stuk uitfrezen, kan niet anders toch?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

77 Users online: 16 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 32.438
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.047.493