laptop loopt vast op traktor pro (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Leboe    posted on 12-06-2009 17:11
Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar digitaal. Heb een xone4d aangeschaft en draai dat nu op mijn laptop. (acer 1350, 2800+, 1024). Naast XP staat alleen traktor erop. De laptop is?getweaked op audio.

Probleem is nu dat de laptop na een tijdje "bevriest". Hij stopt er gewoon mee.
Soms na 10 minuten, soms na een uur.
Vooraf gaan de wavelines stotteren.

Iemand een idee waar dit aan ligt??

Alle juiste drivers zijn geinstalleerd. Hij wordt niet te heet....

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

What do you think about laptop loopt vast op traktor pro ??

Vote :   

Leboe    posted on 14-06-2009 19:05
En een Mac...Heb er een tijdje mee gewerkt, maar kan er niet aan wennen.

Tot nu toe blijft ie stabiel. Hoop dat het zo blijft!

Leboe    posted on 14-06-2009 19:06
@focus: Ik had nog een uitgereidere maar kan die zo snel niet vinden. Zal nog even zoeken en hem alsnog posten...
Leboe    posted on 14-06-2009 19:14
Poster: djdolivieira
FF een vraagje is het alleen met het nieuwe serie Tracktor(4) software het geval?

Ik heb maar 1 versie en dat is traktor pro 1.1...
baath    posted on 14-06-2009 19:34
Poster: Leboe

Ik heb maar 1 versie en dat is traktor pro 1.1...

1.1 of 1.1.2 ?
-Richard-    posted on 14-06-2009 19:39
Dankjewel!
En ben benieuwd dat het goed blijft nu je de hardware accel. laag hebt. Zou mooi zijn als dat de oplossing was :D !
Leboe    posted on 14-06-2009 20:14
Poster: baath

1.1 of 1.1.2 ?

1.1.2
voltcontrol    posted on 14-06-2009 22:10
Ideetje: Ik zou ff op aboutdj in het boothtopic rondneuzen en je probleem voorleggen aan mensen die dezelfde setup als jij hebben (minimaal 2 daar volgens mij) Winking my eye
Leboe    posted on 16-06-2009 16:55
Nou, denk dat ik er achter ben. De CPU meter in Traktor geeft maar een kwart gebruik aan, maar in taakbeheer geeft de cpu, als er 2 nummers lopen, al 100% aan...

Is traktor zo zwaar dat ie niet op een AMD Athlon 2800+ kan draaien?
Zit 1 G geheugen in. Helpt het als ik er 2 in stop?

Of mag ik naar een nieuwe laptop uit gaan kijken??
FML    posted on 16-06-2009 19:14
AMD Athlon 2800 is niet de beste cpu 2x2.8 ghz? .. nou is het ook geen slechte en hij zou toch eigelijk wel traktor aan moeten kunnen aan gezien dat dit

Windows? XP (SP2, 32 Bit)/Vista (SP1, 32 Bit, 64 Bit), Pentium IV or Athlon 1.4 GHz (SSE1), 1 GB RAM

de min specificaties zijn. je kan er 2 gb in douwen werkt altijd fijner.. moet je wel precies zon zelfde geheugen kaartje hebben. Je kan je CPu nog Overclocken (opvoeren) maar daar zou ik mee oppassen in een laptop.

Heb je legaale versie?, zo niet dan komen dit soort problemen redelijk vaak voor.
Install XP nog is en doe dan SP2.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Leboe    posted on 16-06-2009 19:44
Denk dat ik er uit ben. Kwam de volgende tekst tegen:

Turns out I was correct about the SiS PCI to USB chipset. They do **** for USB audio device applications. I bypassed the SiS chipset by plugging in a Gigatech PCMCIA card w/ USB ports into my laptop. Now it runs like a dream!
Turns out the SiS chipset cant handle the amount of DATA that was pumping in and out of it. Thank god for USB - PCMCIA cards! Gutted it took so long to figure it out though! Even the guys at work that have been techs for 15+ years couldn't work this one out....

Ik heb zo'n kaart gehaald en het werkt. De cpu blijft nu, als er 4 tracks spelen, op max 80% staan.

Maaaar....Ik krijg er geen geluid meer uit!!

Traktor geeft wel signaal, maar de meters op de xone doen niets. Er gaat dus geen signaal vanuit traktor naar de xone!!?? Help!!
Leboe    posted on 16-06-2009 19:48
Oja, het geluid speelt wel gewoon via de usb, maar alleen niet via PCMCIA card...

Iemand?
FML    posted on 17-06-2009 00:32
USB kan geen muziek doorgeven
Leboe    posted on 17-06-2009 06:02
Ik bedoel, als ik de xone via de normale usb poort aansluit slaan de meters van de xone wel uit en hoor ik gewoon de muziek. Sluit ik hem aan via de usb van de pc kaart hoor ik niets...

Er wordt dus geen signaal doorgegeven via de pc kaart...

Vraag is dus: Wat is het verschil tussen de standaard usb poort op de laptop en de usb uitgang die op het kaartje zit dat ik er nu in heb gedaan?? (2 port usb 2.0 PC card van Sweex).

Heb al geprobeerd om alle usb poorten uit te zetten en de xone opnieuw via de pc card te installeren. Hij herkent dan ook gewoon de xone via de card. Midi loopt ook normaal en kan dus wel via de xone traktor aansturen. De meters in Traktor slaan gewoon uit. Er komt alleen geen signaal voor muzek vanuit de pc card terug naar de xone....

En Luni-B: Het gaat om het signaal dat, via de usb, naar de geluidskaart in?de xone?wordt verzonden die het vervolgens omzet in muziekHappy, laughing
FML    posted on 17-06-2009 08:22
Je moet ze je xone op die andere usb gang ook instaleren, daarom adviseren ze ook altijd de zelfde usb te geebruiken. toch zou ik voor een andere manier zoeken om je geluid te krijgen , ik ben er nu ook een tijdje mee aan het vogelen , en ik denk dat ik de oplossing iig voor mij weet,

externe geluidskaart met de stereo uitgangen, install die externe geluidskaart , traktor->Preferencies->audio setup , deck A Stereo? uitgang 1 , deck b stereo uitgang B. even de pc geluidskaart uitschakelen.

zo ver ben ik tot nu toe gekomen.

ik kan het verkeerd hebben hoor!
Leboe    posted on 17-06-2009 20:09
Luni,

de xone heeft een 20 kanaals geluidskaart waarvan 8 kanalen worden toegewezen aan de 4 decks.
Dit is ook zo ingestelt. De interne geluidskaart is uit.

Nog steeds is het probleem dat de cpu bijna continu op 100%draait. Op een gegeven moment trekt ie het niet meer en de laptop bevriest....

Waarom heeft die cpu zoveel moeite om 2 nummers tegelijkertijd af te spelen?

This is an old Topic

No new postings for 5.567 days.
 Post CommentThat would be 185.6 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 7 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 10.969
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.797.715