Pioneer EFX of Korg Kaospad (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 10-06-2009 22:47
Ga een extern FX bakje kopen, maar twijfel nog tussen de EFX van Pioneer en De Korg Kaospad, wie helpt mij een keuze te maken tussen deze 2. Pro en contra's van beide, aankoopprijs, mogelijkheden enz...
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Pioneer EFX of Korg Kaospad ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 10-06-2009 23:04
EFX zijn leuke effenten bakjes. Maar tekhead welke kaospad heb je op het oog.?
Dan kan ik je specifieker antwoord geven.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tfvs    posted on 10-06-2009 23:09
ik heb een korg ingebouwd in mijn mixer(korg km 202) en ik vind de kaoss pad super:D 100 effectjes geen een keer is het hetzelfde je kan er echt vanalles mee en geen 1 keer zal het je gaan vervelen en het klinkt ook super voor de rest nooit gewerkt met een efx van pioneerWinking my eye
greetz
User edit by Tfvs on 10-06-2009 @ 23:33:08 (1%)
Tekhead    posted on 11-06-2009 00:37
Poster: djdolivieira
EFX zijn leuke effenten bakjes. Maar tekhead welke kaospad heb je op het oog.?
Dan kan ik je specifieker antwoord geven.
 Kaospad KP3
Dolivieira    posted on 11-06-2009 05:00
Poster: Tekhead
Kaospad KP3

Dat is zeker een vette effecte bak. Ik heb een EFX1000 en wil graag nog een KP3 erbij hebben. Als je KP3 op de kop kan tikken ,moet je het zeker doen. Dat is een hele leuke effecte machine ,het veel mogelijkheden. De EFX1000 is ook heel leuk. Werkt weer total anders. Maar ik hoorde dat de aanschaf van Kaospad goedkoper is en je heb andere mogelijkheden. Kijk effe in de gearbase.
Korg is ook kwaliteit. Pioneer is duur.??
User edit by Dolivieira on 11-06-2009 @ 05:02:55 (7%)
Tekhead    posted on 11-06-2009 17:27
Over de kwaliteit had en heb ik niet de minste twijfel, Het merk korg is mij niet onbekend, en dat zij kwaliteit produkten maken ook, alleen weet ik niet hoe het met de kaospad KP3 gesteld is.
sanderk    posted on 11-06-2009 18:23
Heb ze ook allebij in bezit gehad kp2 / kp3 / efx 500 en nu heb ik de 1000
en je kunt ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken , ga naar wat shops en test ze gewoon

Ik ga voor pioneer werkt wat simpeler en sneller? vind ik dan......
Tekhead    posted on 11-06-2009 21:47
Rodec heeft ook een fx bakje op de markt gebracht, De Rodec Sherman Restyler, heb nog geen overview of prijzen kunnen vinden, is misschien nog niet in de handel; of vergis ik me en heeft iemand hier al mogen kennis maken met de Restyler ?
Tekhead    posted on 13-06-2009 00:25
Ik ben vandaag gaan gear shoppen via veilingsite's, en heb al hetvolgende gekocht, alles 2de hands wel te verstaan, en heb zeer goede koopjes kunnen doen. Kheb een EFX-500 van amper een jaar oud gekocht, en 2 technicsen SL-1200 MK2, de korg zal voor later zijn misschien, eerst dit bakje goed leren kennen. Het moet alleen eens goed opgeblonken worden. De 2 SL's Moeten volledig opengemaakt worden om eens goed te reinigen, en de boven-deckplaat eigenlijk laten pimpen want de originelen kan ik wel laten blinken, maar zijn toch redelijk beschadigd. Maar omdat ik ze voor een belachelijk lage prijs kon kopen, en ze beide technisch volledig in orde zijn, en alle lampjes werkende zijn heb ik ze gekocht, nu nog een mixer met send-return functie aanschaffen
Dolivieira    posted on 13-06-2009 02:55
Poster: Tekhead
Ik ben vandaag gaan gear shoppen via veilingsite's, en heb al hetvolgende gekocht, alles 2de hands wel te verstaan, en heb zeer goede koopjes kunnen doen. Kheb een EFX-500 van amper een jaar oud gekocht, en 2 technicsen SL-1200 MK2, de korg zal voor later zijn misschien, eerst dit bakje goed leren kennen. Het moet alleen eens goed opgeblonken worden. De 2 SL's Moeten volledig opengemaakt worden om eens goed te reinigen, en de boven-deckplaat eigenlijk laten pimpen want de originelen kan ik wel laten blinken, maar zijn toch redelijk beschadigd. Maar omdat ik ze voor een belachelijk lage prijs kon kopen, en ze beide technisch volledig in orde zijn, en alle lampjes werkende zijn heb ik ze gekocht, nu nog een mixer met send-return functie aanschaffen

Kicken man tof. Van Efx ga je geen?spijt?krijgen denk ik.
Tekhead    posted on 13-06-2009 03:51
Kben een leek met Pioneer stuff, maar dit lijkt me wel leuk, om te leren, te oefenen en te gebruiken. Jammer dat mijn mixer geen send / return heeft, moet daarom via de master gaan. Nu nog wachten op Sandr, tot die nog eens reageert, heb z'n laatste sl-dz gekocht, duurt alleen wat lang voor hij reageert.
Prozei    posted on 13-06-2009 09:07
wat me eigenlijk opvalt is dat je elke week een topic opent over wat voor gear?je wilt?kopen.

ik vraag me af welk van de producten je nu eigenlijk gekocht hebt?
heb jij zoveel geld dan of hebben de djr members jou voor niks advies gegeven?
Mod edit by Prozei on 13-06-2009 09:11 (16%)
Dolivieira    posted on 13-06-2009 09:44
Poster: Prozei
wat me eigenlijk opvalt is dat je elke week een topic opent over wat voor gear?je wilt?kopen.

ik vraag me af welk van de producten je nu eigenlijk gekocht hebt?
heb jij zoveel geld dan of hebben de djr members jou voor niks advies gegeven?

Zit nauw niet te zeiken over topics. Hij heeft toch EFX500 gekocht. Daar wil hij advies over.
Ilja    posted on 13-06-2009 10:03
Heb grotendeels mijn keuzes gemaakt dankzij adviezen van DJ resource dus ja er zijn denk ik zat mensen die het opvolgen.
Tekhead    posted on 13-06-2009 10:11
Thx djdolivieira, toch iemand die smorgens kan lezen, en niet wat ochtend humeur gezeik geeft.
Kwas aan't twijfelen tussen EFX en de Korg, maar door de superkoop die ik kon doen aan de EFX was de keuze rap gemaakt en ben ik de EFX gaan halen, en 2x Technicssen SL12OO MK2 die ik ook aan een belachelijke prijs heb kunnen kopen. Ook heb ik de Technics SL-DZ cd player gekocht van Sandr, wacht alleen nog tot hij nog eens zijn inbox leest en contact opneemt met mij dat ik hem kan ophalen. Dat zijn 4 toestellen, is dit mss nog niet genoeg om vragen te mogen stellen en advies in te winnen ? Als ik geld genoeg had zou ik deze gear al lang nieuw gekocht hebben, ben dus zeer blij dat ik nog advies krijg van de leden ! Je zou beter eerst eens goed lezen, of wat langer uitslapen, dan hoef wat lopen te zeiken over topics?Cool
DAW    posted on 13-06-2009 10:59
Een beetje pot verwijd de ketel reactie, heb genoeg reactie (helaas) van jou mogen lezen waarin jij op de zelfde manier reageerd. Zelf meerdere malen behoorlijk schoverend naar mede djr leden toe. En dit lijk je nog normaal te vinden ook. En nu krijg je zelf een opmerking en voel je je gepiekerd. Haha
http://EOSfotografie.nl
Dolivieira    posted on 13-06-2009 12:04
Poster: DAW
Een beetje pot verwijd de ketel reactie, heb genoeg reactie (helaas) van jou mogen lezen waarin jij op de zelfde manier reageerd. Zelf meerdere malen behoorlijk schoverend naar mede djr leden toe. En dit lijk je nog normaal te vinden ook. En nu krijg je zelf een opmerking en voel je je gepiekerd. Haha

Jongen kappen nou met die onzin. Laten we het weer over Gear en zo hebben, daar zit ik hier voor? om het lekker over de gear en aanverwanten te hebben en niet over dat bekgevecht van sommige van leden, Ik denk dat de site eigenaar dat ook niet leuk vind. Want die heb niet deze site opgestart om mekaar een beetje af te lopen zeiken (zieken).? En nu weer back ontopic.?
?

Die korg staat ook nog op mijn verlanglijstje.?Maar een EFX en Korg KP zijn 2 verschillende effecten bakken en zijn beide leuk. Met een Korg KP heb je meer soorten effecten en regeert die iedere keer verrassend anders tenzij je de patroon vast legt in het geheugen. Bij de?EFX`s heb je een aantal vaste effecten die je weer in elkaar kan gooien en steeds weer kan herhalen als je em onder de knie heb. En dan?kan je daar weer verschillende?creatie mee maken.?De mogelijkheden op beide apparaten zijn zijn zeer?uitgebreid.?

ik wil wel een KP3 en geen MiniKaospad omdat ik die lichtjes in de KP3 ook zo kicken vind als je je vinger er over?heen haal. Ben gek op lichtjes
?
?
User edit by Dolivieira on 13-06-2009 @ 12:19:07 (95%)
Tekhead    posted on 13-06-2009 12:46
Poster: DAW
  Gepikeerd zal je wel bedoelen zeker, als je even goed leest en het begrijpt als je schrijft begrijp ik jouw reactie wel ! Lees zijn opmerking, en lees wat ik eerder al had vermeld, ok ??
On topic wil ik blijven ok DAW ? ? ?
dacuba    posted on 13-06-2009 13:47
Tek ik heb een smx2 -> send return functie als je wil Winking my eye
Dolivieira    posted on 13-06-2009 13:53
Poster: dacuba

Ziet er wel veel belovend uit Tek. Veel mogelijkheden in iedere geval. Verder heb ik er geen ervaring mee.
dacuba    posted on 13-06-2009 14:01
Ik heb trouwens zowel een EFX-500 als KP3 gehad en ik raad je die eerste aan. KP3 heeft mss meer te bieden maar het werkt niet zo intu?tief als een EFX.
Dolivieira    posted on 13-06-2009 15:20
Ik heb trouwens zowel een EFX-500 als KP3 gehad en ik raad je die eerste aan. KP3 heeft mss meer te bieden maar het werkt niet zo intu?tief als een EFX.

KP 3 is meer om met die sample pads te pielen of en daar over effecten te gooien of zie ik dat verkeerd
User edit by Dolivieira on 13-06-2009 @ 15:20:33 (1%)
dacuba    posted on 13-06-2009 15:58
Ja klopt wel, is meer een live-apparaat dan een EFX. Korg is iets uitgebreider terwijl een EFX zich mijn inziens meer op het effecten-gedeelte enkel richt. Met een Korg kan je meer maar een EFX is qua effecten specifieker imho.

EFX waar ik naar refereer is de 500, de 1000 lijkt me nog een stukje beter Happy, laughing
Tekhead    posted on 13-06-2009 18:40

Leuk, maar zit nu ff krap bij dj gear kas. Moet eerst nog van een Oem TT afgeraken, dan heb ik terug cash.
Ilja    posted on 13-06-2009 18:50
Roger, ?ga je nu ook boothtafel compleet naar eigen smaak maken ? ( op maat voor de gear?Cool )
Mixt-Ape    posted on 13-06-2009 19:57
Goed geshopt zie ik! Veel plezier met je nieuwe aankopen!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

189 Users online: 17 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 32.299
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.899.321