oplossing analoog en timecode draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tek-zotic    posted on 10-06-2009 15:46
Ik was het af en toe beu om voor een snel setje met enkel vinyl gebruik steeds die laptop op te moeten zetten, wachten tot ie opstart en dan timecodesysteem ( bij mij reloop sp!n ) op te zetten en op de bypass te drukken. Nu was ik gistere ff aan het denken en heb de oplossing gevonden
Ik ben naar de electrozaak gereden en heb me 4 splittertjes aangeschaft:

deze splittertjes heb ik dan in de uitgangen van mijn platenspeler gestoken ( kheb er een stickertje met W en R opgehongen zodat ik weet welke in de rode en welke in de witte cinch steekt, want elk splittertje heeft rode en witte kleur maar dat klopt dan niet mee he Winking my eye :D )

daarna kabels inpluggen en kabel naar je timecode boxje en de andere naar een phono ingang op je mixer en van je timecode boxje naar line ingangen op je mixer et voila je hoeft niet steeds je laptop op te starten ( of als hij gaat uitvallen kan je nog verder draaien )

ik dacht mss dat sommige mensen dit wel handig zouden vinden dus deel ik het maar even mee Happy, laughing

What do you think about oplossing analoog en timecode draaien ??

Vote :   

Tiemen    posted on 10-06-2009 16:28
mooie oplossing! maar stel: de laptop valt uit, en je hebt de timecode plaat erop liggen, dan moet je alsnog de verwisselen van plaat, dus stel je wilt in de discotheek draaien, kan je je nog steeds niet vertrouwt voelen met je oude laptop, ik hou het helaas nog steeds op de cd spelers in de clubs. Maar ik ga dit zeker toepassen in mijn thuis installatie!
Estacy    posted on 10-06-2009 16:39
of zoals ik andere DJ's wel eens zien doen (ik weet niet of het goed is, ben nogal een noob qua draaitafels) 2 platen op 1 tafel. Bijv. een nummer met daarboven een timcode. hep je tog back-up
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Woudtje    posted on 10-06-2009 16:53
Ik kan gewoon op een knop drukken op e xone4d waarna hij van z'n geluidskaart overschakeld naar line/phono, is nog makkelijkerCool.
Voor in een club is jouw oplossing wel goed, omdat er daar meestal geen mixers staan met ingebouwde geluidskaart.
@Tiemen, als er wat crashed valt meestal het geluid wel weg alleen op deze manier ben je binnen 1 minuut weer aan het draaien zonder dat je alle kabels moet verleggen of de computer weer op te starten.
voltcontrol    posted on 10-06-2009 17:10
Traktor lost dit in hun tijdcode pakketten op precies dezelfde manier op met de multicore-kabel.
wannes951    posted on 10-06-2009 17:23
handig
Tekhead    posted on 10-06-2009 22:21
leuke oplossing toch
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.605 days.
 Post CommentThat would be 186.8 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

61 Users online: 2 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 11.757
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.944