the new .... Numark HDX (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 10-09-2005 07:08
http://www.skratchworx.com/news/comments.php4?id=342

ziet er veelbelovend uit....
de prijs ook vermoed ik...

- Info & Pics -

Product info:

The Numark HDX is the world’s first and only tabletop HD/CD/MP3 player. With an ultrahigh
torque motorized 12” platter, the HDX utilizes a real vinyl record for the ultimate vinyl feel. Now you can dramatically reduce the weight of the music you transport, and increase the volume and variety of your library.

Styled after Numark’s highly successful CDX player, the new HDX is the most advanced DJ media player available. Complete with an onboard hard drive, USB 2.0 ports, and an 8x CD reader, the HDX is the perfect tool for professional and aspiring performing DJs, mobile DJs, producers and club installers.

The HDX includes a removable 80 GB hard drive supporting MP3, WMA, and WAV media formats. The unit’s enhanced search capabilities facilitate easy file location by artist, album, genre, track, plus BPM. With high-speed USB 2.0 connectivity, you now have full access to the hard drive for both Mac and PC, making updating of content easier than ever.

Positioning

The new HDX is the ultimate digital turntable, providing you with the benefits of a “real” vinyl control surface, and giving you random access to audio that only a hard drive can provide.

Applications

From scratch and mobile DJs, to producers and DJs in live bands, the HDX is designed to support all the needs of the digital DJ of today and tomorrow.

Dimensions & Weight
Dimensions: 17.75" x 14.5" x 3.625"(HxWxD) (371mm x 451mm x 92mm)
Weight: 22 lbs / 10kg

Key Features & Benefits

1) Authentic turntable feel
• Ultra-high torque (4.7 kgf cm) direct drive motor
• Full size 12” platter holds a real user replaceable vinyl record

2) Extensive DSP functionality
• Scratching, looping, smart looping via Numark’s proprietary Beatkeeper™ technology, auto beat matching
• Beat-synched effects include sonar, slide, filter, echo, chop
• ±100% pitch control, Key Lock

3) Slot load CD transport
• Fast CD loading
• Front-load slot

4) I/O panel connections
- Audio input
- Audio Output (RCA)
- Midi In/Out
- Digital Output
- Fader Start
- USB 2.0
- PS/2 Keyboard

(source: http://www.skratchworx.com)
Mod edit by Nvie on 13-09-2005 20:28 (100%)
[MOD Edit] update + lay out

What do you think about the new .... Numark HDX ??

Vote :   

djjw    posted on 02-11-2005 23:39
ehhh draaien zonder pitch zal toch niet gaan denk je wel....?
tenzij je alleen liedjes op exact het zelfde tempo selecteert,
wat dus niet gaat lukken.
Tekhead    posted on 02-11-2005 23:46
k vind er niks aan, aan al die high teck apparatuur, voor de wanna be a dj een zegen,
de dj verliest z'n aanzien toch wel erg veel vind ik, als ik vele bezig zie op feesten, balls, en/of andere feesten en gala's, het is precies of ze op hunne playstation aan't spelen zijn pffff. (zei onlangs mijn zoontje)maar ieder z'n meug
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djjw    posted on 02-11-2005 23:56
hmm playstation met pitchcontrol, whahaha
sorry , ben in een wazige bui.
Tekhead    posted on 03-11-2005 03:43
en eventueel nog een crossfader,....
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJ-Emotion    posted on 03-11-2005 17:43
Poster: Tekhead
STOP STOP STOP, jullie horen eigenlijk thuis met jullie forums en topics op een PC/MP3 forum van een of ander pc-clubje.

Een dj werk hoofdzakelijk met vinyl, want dat is de basic van elke dj, en dan kan je wat  gaan onnozel doen met cd-kes.

Nou,

Dan kunnen Paul van Dyk, Armin van Buuren Tiesto, Ferry Corsten en vele andere No1 DJ's ook naar dat forumpje zeker?

Neem aan dat jij ook nog met Paard en wagen naar je werk gaat?...
DJ-Emotion    posted on 03-11-2005 17:48
Poster: Tekhead
k vind er niks aan, aan al die high teck apparatuur, voor de wanna be a dj een zegen,
de dj verliest z'n aanzien toch wel erg veel vind ik, als ik vele bezig zie op feesten, balls, en/of andere feesten en gala's, het is precies of ze op hunne playstation aan't spelen zijn pffff. (zei onlangs mijn zoontje)maar ieder z'n meug

Een DJ is vandaag de dag veel meer Entetainer.... Kijk eens naar een product als DVJ-X1. Platen is leuk, maar al lang niet meer genoeg, mensen willen meer en met de huidige Technieken wordt daar prima op in gespeeld.
User edit by DJ-Emotion on 03-11-2005 @ 17:48:23 (2%)
Lead    posted on 03-11-2005 18:52
En draaien vanaf harde schijf was inderdaad nog hetgene wat ontbrak....

Nu kun je als DJ zo'n beetje alle media gebruiken (CD, vinyl, DVD, MP3, HDD)
Let the BASS be louder
Lukaz    posted on 03-11-2005 21:44
vinyl?? er zit geen naald op de HDX orWinking my eye
robbert    posted on 03-11-2005 23:04
Ja, maar dat is dan ook het enige wat je mist ivm een platenspeler Winking my eye
DJ_Inspiration    posted on 15-11-2005 22:00
Om nu even terug te komen op dit topic en over de legale MP3's:

Het is toch zo, dat wanneer je legaal een MP3 download, je deze enkel mag draaien vanaf de harde schijf waarop je hem download?
Dat betekent dus wanneer je dit MP3'tje zou downloaden naar de schijf van de HDX, je deze wel legaal mag draaien dan of zijn ze hier ook nog niet uit?
Lead    posted on 16-11-2005 00:29
In Nederland is de wet daar nog niet duidelijk over. Je mag wel downloaden en hebben, maar niet verspreiden. Volgens mij wordt er door de organisatie van een feest/club een afdrage gedaan aan de Sena/Buma voor de muziek die gedraaid wordt. Ik heb in Nederland nog geen verhaal gehoord dat iemand erop gecontrolleerd is.

Maar muziek koop je sowieso altijd voor persoonlijk gebruik, en niet voor openbare ten gehoor brenging. Zelfs met een originele CD ben je al in overtreding, lees de kleine lettertjes maar eens die je op veel CD's vindt : 'Unauthorised copying ... public performance, radio .... is prohibited'
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 16-11-2005 14:16
Ziet er vet uit die HDX, vast heel erg duur En ik moet zeggen, laten ze niet met harddisks aankomen, dat vind ik niks. We moeten gewoon cd's en platen hebben. Lekkr orgineel.
Maar ik gok dat platen dr binnen 5 jaar uit zijn.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MadSteven    posted on 16-11-2005 14:24
Geen harddisk? Nou, Illusion, dan neem je toch twee CDX-1's voor dezelfde prijs!
MadSteven    posted on 16-11-2005 14:26
Poster: Djillusion
Maar ik gok dat platen dr binnen 5 jaar uit zijn.

Het gekke is, dat zei men in 2000 ook, maar nu geloof ik er wel in (CDJ-1000mk2/800, DN-S3000/3500/5000, Numark CDX-1)...
Lukaz    posted on 26-11-2005 18:38
Nog even in het Nederlands (het is tenslotte Dj-Gear Dutch)

De Numark HDX is de eerste, en enige, tabletop HD/CD/MP3-speler ter wereld.
Met een ultra hoge torque motor en 12" platter, heeft de HDX ook een echte vinyl plaat om het gevoel van een draaitafel te waarborgen.
Vanaf nu kun je het gewicht van de muziek dat je meeneemt drastisch verminderen, en de verscheidenheid van je verzameling uitbreiden.
Compleet met een ingebouwd harde schijf, USB 2.0 poorten, en een 8x CD-lezer, is de HDX de perfecte speler voor professionele en startende Dj's, mobiele Dj's, producers en club-Dj's.

- Vervangbare 80GB harde schijf die je in staat stelt om duizenden nummers op te      slaan in verscheidene formaten

- Makkelijk opzoeken van nummer en zoekfuncties

- Ultra-hoge torque (4.7 kgf cm) direct-drive motor

- Volledige 12" draaischijf met echte vervangbare vinyl-plaat

- Scratchen, loopen, smart loops dankzij Numark's Beatkeep(TM) technologie, auto-beat-mixing

- Beat gesynchroniseerde effecten, o.a.: sonar, slide, filter, echo, chop

- 100% Pitch (+/-) en Key Lock

- Gedetailleerd en heler VFD matrix scherm voor weergave tijd

- Geavanceerd WAVE-scherm

User edit by Lukaz on 19-01-2006 @ 17:23:55 (5%)
tommyde    posted on 26-11-2005 22:24
Wat ik me nou afvraag is wat zou dit ding gaan kosten,
en weet iemand mischien wanneer deze op de markt komt?

Alvast bedankt!
DJ_Inspiration    posted on 26-11-2005 23:58
De Numark HDX staat reeds in de new-line webshop: LINK
Hij is nog niet leverbaar maar de prijs bij new-line is zo een € 1649,00 Incl. BTW
djwillem    posted on 27-11-2005 00:09
voor mij veel te duur:S:P
tommyde    posted on 27-11-2005 00:55
Hij is inderdaad vrij prijzig maar het is natuurlijk wel een leuk speeltje voor iemand die geld heeft of wilt investeren(ik helaas niet)

Ook makkelijk dat je er gewoon een toetsenbord op kan aansluiten en snel muziek zoeken.

1 ding wat ik nog wel graag wil weten want dat kan ik nergens vinden is, wat is de maximale grootte van de HD die je erin kan zetten?

Ik neem aan dat dit onbeperkt is als dit er niet bijstaat
User edit by tommyde on 27-11-2005 @ 00:56:10 (5%)
djwillem    posted on 27-11-2005 11:02
80 gig:P
denricco    posted on 27-11-2005 12:15
Poster: tommyde
1 ding wat ik nog wel graag wil weten want dat kan ik nergens vinden is, wat is de maximale grootte van de HD die je erin kan zetten?
Ik neem aan dat dit onbeperkt is als dit er niet bijstaat

Lijkt me vrij onlogisch dat daar een beperking op zit en het is dus in principe "onbeperkt".
tommyde    posted on 27-11-2005 15:32
Nou waarom ik dit dacht is dat bijv. een externe harddisk case ook
tot een beperkt aantal GB ondersteunt maar in ieder geval bedankt voor het antwoord
DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:30
Leuke bak, alleen als hij zo rond de 1800 euro gaat kosten, lijkt mij een beetje overdone!
DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:31
Poster: DJ_Inspiration
De Numark HDX staat reeds in de new-line webshop: LINK
Hij is nog niet leverbaar maar de prijs bij new-line is zo een € 1649,00 Incl. BTW

Ben benieuwd of dat de juiste prijs is...
Je hebt trouwens een link naar een webshop geplaatst. Geloof niet dat men daar erg blij mee is...
Any w.... blijft een hoop geld..
denricco    posted on 27-11-2005 16:57
Poster: TheTapDanceR
bla....
- Geavanceerd WAVE-scherm

dat zie ik eigenlijk nu pas dat er ook een wave display op zit, dat was eigenlijk het enige wat nog ontbrak aan de cdx. Hopelijk komt er een mooie actie dat je je "oude" cdx in kunt ruilen voor een hdx tegen een schappelijke prijs. Dan ga ik dat zeker overwegen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

59 Users online: 8 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 14.321
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.431.928