the new .... Numark HDX (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 10-09-2005 07:08
http://www.skratchworx.com/news/comments.php4?id=342

ziet er veelbelovend uit....
de prijs ook vermoed ik...

- Info & Pics -

Product info:

The Numark HDX is the world’s first and only tabletop HD/CD/MP3 player. With an ultrahigh
torque motorized 12” platter, the HDX utilizes a real vinyl record for the ultimate vinyl feel. Now you can dramatically reduce the weight of the music you transport, and increase the volume and variety of your library.

Styled after Numark’s highly successful CDX player, the new HDX is the most advanced DJ media player available. Complete with an onboard hard drive, USB 2.0 ports, and an 8x CD reader, the HDX is the perfect tool for professional and aspiring performing DJs, mobile DJs, producers and club installers.

The HDX includes a removable 80 GB hard drive supporting MP3, WMA, and WAV media formats. The unit’s enhanced search capabilities facilitate easy file location by artist, album, genre, track, plus BPM. With high-speed USB 2.0 connectivity, you now have full access to the hard drive for both Mac and PC, making updating of content easier than ever.

Positioning

The new HDX is the ultimate digital turntable, providing you with the benefits of a “real” vinyl control surface, and giving you random access to audio that only a hard drive can provide.

Applications

From scratch and mobile DJs, to producers and DJs in live bands, the HDX is designed to support all the needs of the digital DJ of today and tomorrow.

Dimensions & Weight
Dimensions: 17.75" x 14.5" x 3.625"(HxWxD) (371mm x 451mm x 92mm)
Weight: 22 lbs / 10kg

Key Features & Benefits

1) Authentic turntable feel
• Ultra-high torque (4.7 kgf cm) direct drive motor
• Full size 12” platter holds a real user replaceable vinyl record

2) Extensive DSP functionality
• Scratching, looping, smart looping via Numark’s proprietary Beatkeeper™ technology, auto beat matching
• Beat-synched effects include sonar, slide, filter, echo, chop
• ±100% pitch control, Key Lock

3) Slot load CD transport
• Fast CD loading
• Front-load slot

4) I/O panel connections
- Audio input
- Audio Output (RCA)
- Midi In/Out
- Digital Output
- Fader Start
- USB 2.0
- PS/2 Keyboard

(source: http://www.skratchworx.com)
Mod edit by Nvie on 13-09-2005 20:28 (100%)
[MOD Edit] update + lay out

What do you think about the new .... Numark HDX ??

Vote :   

Dj_T.im    posted on 16-09-2005 15:07
ziet er wel vet uit
SonicWalker    posted on 16-09-2005 17:59
Poster: Lead
En voor MP3's spelen van SD card : Pioneer DMP-555 Winking my eye

Useable Capacity of SD Card
8 ~ 256 MB

FrankyN    posted on 18-09-2005 18:39
Hij ziet er wel strak uit maar als die uit komt is hij al 30 keer verandert.
MadSteven    posted on 03-10-2005 11:12
Hehe,

nou ja, het ding werkt in ieder geval gewoon met 2,5"" harde schijven. Laptop schijven dus. Dan is 80 gig heel veel voor op zo'n klein formaat, hoor.

De grootste HD die je op 2,5"" kan krijgen op het moment is een 120 gig van Toshiba of Fujitsu, maar dan betaal je je ook scheel voor dat ding: 230 - 260 euro.
Een 80 gig schijfje kost onderhand rond de 100 euro, dus ik snap nu ook waarom ze dit kunnen doen.

Hoewel... Alsof er in zo'n grote CDX geen ruimte meer zou zijn voor een 3,5"" hd?
Happy, laughing
MadSteven    posted on 03-10-2005 12:24
Oh, nog iets:

Heb je enig besef hoe handig zo'n hd voor turntablists is? Alle samples, loops en stuff staan dan op de hd ipv de plaat iedere tien seconden te hoeven verwisselen.

Argued: een mp3-cd biedt ook uitkomst, maar je zal net zien dat je nieuwe samples en oude samples afwisselt, waardoor je toch nog cd's zit te wisselen.
W.i.M    posted on 19-10-2005 20:56
Om even terug te komen op dit filmpje :

http://www.sonicftp.com/vids/wmv/plasa05_numark_hdx_credits.wmv

Geweldig apparaat zo te zien, de funties en aansluitingen zijn in mijn ogen er goed.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Dj_T.im    posted on 19-10-2005 21:45
ziet er cker gruwelijk uitr,
maar die man lult wel lang
robbert    posted on 20-10-2005 12:27
Dit lijkt me echt wel, maar ik vrees dat dat ding echt onbetaalbaar gaat worden.
Lukaz    posted on 20-10-2005 21:31
idd hij lult wel lang maja het is zn baan of niet?:P eneh hij word cker duur! maar ik ga ook echt wel sparen voor zo'n ding alsi uit komt!
DjEternity    posted on 20-10-2005 21:58
ziet er idd nice uit maar ja wa gaat zoiets kosten
robbert    posted on 20-10-2005 22:53
Maar als ik soms zie hoe makkelijk mensen op deze site geld uit geven kan die hdx ook geen probleem zijn....

SonicWalker    posted on 21-10-2005 00:36
bij Music-City staat de HDX voor 1599,00 EUR [edit].

[edit] -> wat is er mis met een link naar de pagina, zodat de gebruikers hier het zelf kunnen zien ter onderbouwing van mijn informatie?

User edit by SonicWalker on 21-10-2005 @ 13:20:51 (100%)
Mod edit by Lead on 21-10-2005 11:34 (20%)
Reind    posted on 21-10-2005 04:56
Poster: SonicWalker
bij Music-City staat de HDX voor 1599,00 EUR

Toch vreemd dat shops altijd iets weten te verkopen waarvan nog geen enkel consumenten exemplaar beschikbaar is.....

Daarnaast heb ik van een Numark bron een hele andere prijs te horen gekregen. Thumbs Up
Mod edit by Lead on 21-10-2005 11:34 (5%)
Lead    posted on 21-10-2005 11:35
Die webshops zetten dingen online zodra ze een plaatje ergens hebben weten te rippen. De prijs wordt er meestal bij verzonnen... Ze kunnen dat ding echt nog niet leveren hoor....

Die prijs lijkt wel redelijk te kunnen kloppen.... alleen meot dat EXCLUSIEF de BTW zijn volgens mij...
Let the BASS be louder
DJMichel    posted on 21-10-2005 13:03
Poster: Reind
Poster: SonicWalker
bij Music-City staat de HDX voor 1599,00 EUR

Toch vreemd dat shops altijd iets weten te verkopen waarvan nog geen enkel consumenten exemplaar beschikbaar is.....

Daarnaast heb ik van een Numark bron een hele andere prijs te horen gekregen. Thumbs Up

En wat mag deze prijs dan zijn?
SonicWalker    posted on 21-10-2005 13:36
Poster: DJMichel

In de VS heb ik de HDX voor $1,299.97 en $1199.95 gezien. (zonder BTW)
Geen links helaas. Moet je zelf maar met Google zoeken.
Reind    posted on 23-10-2005 01:15
Poster: DJMichel

Prijs gaat richting de 2000€ en dat is dus behoorlijk aan de prijs. Maarja het zou ook compleet van de pot af gerukt zijn als het apparaat voor 100€ meer de deur uit zou gaan als een CDX.

Het apparaat is overigens nog helemaal nergens te koop, men is nog druk bezig het apparaat af te maken. Het zal dus nog wel even duren voor het apparaat te koop is en mischien dat als het weer zo godsgruwelijk lang duurt men er net als bij de FX5000 pak hem beet 100€ van de uieindelijke verkoop prijs af doet Winking my eye
Lead    posted on 25-10-2005 08:42
De HDX gaat waarschijnlijk in November 2005 op de Nederlandse markt komen. Op dit moment is er zelfs nog geen test versie beschikbaar om in de winkels te tonen.

De adviesprijs van de Numark HDX wordt € 1599,- excl BTW (= ongeveer 1910,- incl. BTW).
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 25-10-2005 13:29
Okee... Adviesprijs, dat scheelt. Laten we dus maar eens van 1700 euro uitgaan voorlopig.

Brengt me wel flink in verwarring: twee CDXen kopen, een HDX en een CDX of twee HDX en...
robbert    posted on 25-10-2005 13:30
Ik zou voor de 2de optie gaan..
1700 euro is de speler wel waard, maar ik vind 2x1700 wel erg veel..
Tekhead    posted on 02-11-2005 21:47
STOP STOP STOP, jullie horen eigenlijk thuis met jullie forums en topics op een PC/MP3 forum van een of ander pc-clubje.

Een dj werk hoofdzakelijk met vinyl, want dat is de basic van elke dj, en dan kan je wat  gaan onnozel doen met cd-kes.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lukaz    posted on 02-11-2005 21:49
hoor je het eindelijk van iemand anders :D  mijn tekst,, alleen draai ik ook wel cd or,,
Tekhead    posted on 02-11-2005 22:35
 Ik draai ook soms met CD's, als ik ergens een privéfeest setje ga draaien, maar als aanvulling nooit als hoofdgebruik.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sicco    posted on 02-11-2005 23:14
Als je het mij vraagt hebben we deze discussie al ergens gehad..

Maar ik denk dat't net zo is als met auto's tunen, je moet steeds extremer en gekker doen om voorop te lopen of om erbij te horen, maar of het echt praktisch is?? Wel is deze Numark op z'n tijd vooruit, maar dat zat er idd al aan te komen.

Platen is dé basic.. cd's, de naam zegt't al.. compact disc, Mp3.. en nu HD.. vraag is denk ik meer hoe lang het nog door zal gaan, of hoe veel makkelijker het nog word om te draaien.. Ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen om nog te draaien zonder pitch regeling om maar een voorbeeld te noemen..
Lead    posted on 02-11-2005 23:25
Gelukkig heeft de HDX wel een pitch Winking my eye
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 5 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 2.166
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.319