the new .... Numark HDX (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 10-09-2005 07:08
http://www.skratchworx.com/news/comments.php4?id=342

ziet er veelbelovend uit....
de prijs ook vermoed ik...

- Info & Pics -

Product info:

The Numark HDX is the world’s first and only tabletop HD/CD/MP3 player. With an ultrahigh
torque motorized 12” platter, the HDX utilizes a real vinyl record for the ultimate vinyl feel. Now you can dramatically reduce the weight of the music you transport, and increase the volume and variety of your library.

Styled after Numark’s highly successful CDX player, the new HDX is the most advanced DJ media player available. Complete with an onboard hard drive, USB 2.0 ports, and an 8x CD reader, the HDX is the perfect tool for professional and aspiring performing DJs, mobile DJs, producers and club installers.

The HDX includes a removable 80 GB hard drive supporting MP3, WMA, and WAV media formats. The unit’s enhanced search capabilities facilitate easy file location by artist, album, genre, track, plus BPM. With high-speed USB 2.0 connectivity, you now have full access to the hard drive for both Mac and PC, making updating of content easier than ever.

Positioning

The new HDX is the ultimate digital turntable, providing you with the benefits of a “real” vinyl control surface, and giving you random access to audio that only a hard drive can provide.

Applications

From scratch and mobile DJs, to producers and DJs in live bands, the HDX is designed to support all the needs of the digital DJ of today and tomorrow.

Dimensions & Weight
Dimensions: 17.75" x 14.5" x 3.625"(HxWxD) (371mm x 451mm x 92mm)
Weight: 22 lbs / 10kg

Key Features & Benefits

1) Authentic turntable feel
• Ultra-high torque (4.7 kgf cm) direct drive motor
• Full size 12” platter holds a real user replaceable vinyl record

2) Extensive DSP functionality
• Scratching, looping, smart looping via Numark’s proprietary Beatkeeper™ technology, auto beat matching
• Beat-synched effects include sonar, slide, filter, echo, chop
• ±100% pitch control, Key Lock

3) Slot load CD transport
• Fast CD loading
• Front-load slot

4) I/O panel connections
- Audio input
- Audio Output (RCA)
- Midi In/Out
- Digital Output
- Fader Start
- USB 2.0
- PS/2 Keyboard

(source: http://www.skratchworx.com)
Mod edit by Nvie on 13-09-2005 20:28 (100%)
[MOD Edit] update + lay out

What do you think about the new .... Numark HDX ??

Vote :   

robbert    posted on 10-09-2005 10:17
Ik denk dat de de toekomst is.
Het zal misschien niet snel gaan, maar ook de cd gaat eruit en wordt vervangen door harddrive's.
Wel erg goed van numark om hier zo goed op in te springen, ze liggen wat dit betreft gewoon voor op pioneer.

Jorrit    posted on 10-09-2005 10:31
ziet er ubergeil uit, en het idee is ook rete vet...
Numark is zeker lekker bezig de laatste tijd Winking my eye
LauW    posted on 10-09-2005 10:39
Zoo zeker nice. Kwa design is die volgens mij precies zelfde als de CDX maar dan wat mooiere kleuren. Wel grappig dat je er ook een toetsenbord op kan aansluiten :P
Lead    posted on 10-09-2005 10:41
Maar dat betekent wel dat je harde schijven moet kunnen wisselen om al je muziek mee te nemen, anders hou je gewoon een CDX over Winking my eye

Ik lees dat als de harddisk crashed, je ook geen CD's meer kunt afspelen... Wel handig dat je er een toetstenbord aan kunt hangen om te zoeken over de harddisk...

Let the BASS be louder
LauW    posted on 10-09-2005 11:35
Hoezo wisselen? Als jij een schijf van 80 gig erin duwt. (weetniet wat er standaard in zit?) dan kan je toch zo'n 8000 nummers erop kwijt. Lijkt me dan niet dat je hoeft te wisselen toch :P

Wel dom dat als de HD crashes je geen cd's meer kan spelen idd. Als ze nou een klein flash geheugen erin hadden gedaan of iets dergelijks.. maarjah dat gebeurt toch zelden, alleen als het gebeurt ben de de ...
wilum    posted on 10-09-2005 11:47
ik vind het jammer dat ze zoiets uitvinden (gewoon een soort pc)Happy, laughing
djen doe je met platen of cds en sons een laptop bijv
maar als je een cd speler met een harddisc erop koopt vind ik dat de lol eral van af is:S
robbert    posted on 10-09-2005 11:56
@willem

Hoezo de lol gaat eraf?
Dit zeiden mensen ook toen iedereen met cd's ging draaien, nu is dit het normaalste van de wereld.
Of je nou je nummers op cd's zet of op de hd. Dit is toch veel makkelijker!

Gupy    posted on 10-09-2005 11:58
Ik ben er niet kapot van.

Hij is ideaal voor thuisgebruik maar voor de rest....

Voor een cafe is hij veel te ingewikkeld en voor clubs is hij niet geschikt omdat iedere DJ z'n eigen muziek heeft. In plaats van een plaat zoeken in je tas of een cd hoesje bekijken moet je nu in een pc gaan bladeren om een track te loaden.
Dan vraag ik me af: als ik lees dat er een 8 speed cd reader in zit, hoe snel heeft hij dan een MP3 met een kwaliteit van 192+ in z'n geheugen gelezen?

[edit] Als ze nu eens een DVD HDX hadden neergezet...dan hadden ze het een stuk beter gedaan.
User edit by Gupy on 10-09-2005 @ 12:00:07 (20%)
LauW    posted on 10-09-2005 12:18
Je kan toch ook nog gewoon cd's gebruiken. Ik bedoel je hoeft die HD niet te gebruiken ofzo..

En wat zou het voordeel zijn met een DVD HDX ten opzichte van deze Headscratch
robbert    posted on 10-09-2005 12:35
Ik weet zeker dat als pioneer met zo'n speler zou komen iedereen hem geweldig zou vinden..
Ik zou numark maar eens gaan zien als serieuze concurrentie voor pioneer.

Lead    posted on 10-09-2005 13:37
Och, ik denk dat dat wel meevalt, niet iedereen is Pioneer fan Winking my eye. HD spelers hebben een heel specifieke toepassing. Aangezien de harde schijf niet verwisselbaar is, geeft dit een praktisch probleem:

Stel dat ik moet draaien in een tent waar ze die HDX-en hebben staan, ik moet dan toch mijn muziek meenemen naar die tent. Als ik het dan op CD moet meenemen kan ik het net zo goed van de CDs draaien, dan is een CDX voldoende.

Of een laptop meenemen en voordat je aan je setje begint effe een aantal gigs oversturen via USB ?? En als je je eigen HDX-en mee moet nemen naar al je gigs blijf je ook aan het slepen (hoe zal het trouwens zitten met de transport beveiliging van de harde schijf ??)

Ik denk dat dit een fantastische speler is voor bij mensen thuis, daar kun je optimaal profiteren van de harde schijf en je muziek kun je makkelijk overbleppen. Daar heb je dan ook de ruimte om het toestenbordje neer te leggen wat je op de HDX kunt aansluiten, voor optimaal zoekplezier Happy, laughing
Let the BASS be louder
robbert    posted on 10-09-2005 16:55
Ja het is idd mooi voor thuis, maar ook voor je eigen drive-in.
Dat "slepen" doe je dan toch al (denk aan boxen en verlichting).
Hier heb je het gemak van een laptop en cd-speler gecombineerd.
Laat dit dan ook nog eens een top cd-speler zijn met het vinyl gevoel en je hebt gegarandeerd succes!
DavyJ    posted on 10-09-2005 17:47
hij ziet er wel vet uit  maar of hij egt meer kan vergeleken met de cdx 
op z`n hd na dan
W.i.M    posted on 10-09-2005 17:49
Ik denk dat Lead hier juist het probleem aan haalt met hoe wil je ergens anders jouw muziek draaien als er een harddisk in moet.

Het idee op zich is leuk maar het geeft aardig wat praktische problemen.
Waarschijnlijk is de volgende versie met een gemakkelijk verwisselbare harddisk ?

[Ik word er onderhand alleen een beetje moe van om in alle topics te moeten lezen dat als iemand kritiek heeft op een apparaat dat dan Pioneer er weer bijgehaald moet worden, kunnen we dit niet eens achterwege laten zodat we ontopic kunnen blijven]

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 10-09-2005 17:55 (88%)
LauW    posted on 10-09-2005 17:55
Poster: Wim
Ik denk dat Lead hier juist het probleem aan haalt met hoe wil je ergens anders jouw muziek draaien als er een harddisk in moet.

Het idee op zich is leuk maar het geeft aardig wat praktische problemen.
Waarschijnlijk is de volgende versie met een gemakkelijk verwisselbare harddisk ?

Gewoon met een cd? En misschien kan je die hd nu ook al makkelijk verwisselen, zit die niet boven de cd sleuf, of lijkt dat maar zo..
W.i.M    posted on 10-09-2005 18:02
Oeps... verkeerd gelezen, er kan dus ook gewoon een CD in.

Dan lijkt het me aan mooie aanvullende optie om zo je gehele MP3 collectie in een HDX te proppen. De CDX vond ik al een mooi apparaat dus ik ben benieuwd naar de prijs.

Alleen zeker wel vreemd dat je geen cd's meer kan afspelen als de harddisk is gecrashed. Dit werkt toch onafhankelijk van elkaar ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
robbert    posted on 10-09-2005 19:27
Poster: Wim
Alleen zeker wel vreemd dat je geen cd's meer kan afspelen als de harddisk is gecrashed. Dit werkt toch onafhankelijk van elkaar ?

Ik denk dat dit komt daardat er nog kleine dingen worden opgeslagen op de hd.
Zoals cue points en instellingen voor scratch en dergelijke.

Maar zo'n harddisk gaat niet zo snel kapot, don't wurry!
xochi    posted on 12-09-2005 08:02
Gewoon een vette move van Numark  het was een kwestie van tijd.

Ik ga hem zeker halen zodra hij hier in Nederland verkrijgbaar is.

De prijs zal wel rond 1500 euro gaan kosten. (in de US $1200)

En aan al die mensen die zeuren dat ie te zwaar is enz enz en onhandig - geloof me als je 5 x in de week draaid met vinyl en/of cd's dan maakt het qua gewicht niet meer uit. Ik bedoel 8000 tracks per HDX weet hoeveel gewicht dat is aan vinyl dat zijn 80 platenbakken die je per HDX bij je hebt ... AWESOME en als er een 80gig hd in kan, kan er vast ook wel een grotere hd in Thumbs Up
Ik hoef mijn platen niet eens meer uit te zoeken of kwijt te raken!

En misschien dat die usb aansluiting vast wel nog meer kan: zoals tracks afspelen vanaf je laptop/pc ... we gaan het meemaken.

NUMARK = MASTER

Eens kijken welk merk volgt met zo'n hd oplossing?
wasooitaccount    posted on 13-09-2005 17:12
The HDX includes a removable 80 GB hard drive supporting MP3, WMA, and WAV media formats. The unit’s enhanced search capabilities facilitate easy file location by artist, album, genre, track, plus BPM. With high-speed USB 2.0 connectivity, you now have full access to the hard drive for both Mac and PC, making updating of content easier than ever.

dus je ken je harde schrijfje zo meenemen
zo aan de foto te zien zit hij boven de cd gleuf

Poster: Lead
Och, ik denk dat dat wel meevalt, niet iedereen is Pioneer fan Winking my eye. HD spelers hebben een heel specifieke toepassing. Aangezien de harde schijf niet verwisselbaar is, geeft dit een praktisch probleem:

Stel dat ik moet draaien in een tent waar ze die HDX-en hebben staan, ik moet dan toch mijn muziek meenemen naar die tent. Als ik het dan op CD moet meenemen kan ik het net zo goed van de CDs draaien, dan is een CDX voldoende.

Of een laptop meenemen en voordat je aan je setje begint effe een aantal gigs oversturen via USB ?? En als je je eigen HDX-en mee moet nemen naar al je gigs blijf je ook aan het slepen (hoe zal het trouwens zitten met de transport beveiliging van de harde schijf ??)

Ik denk dat dit een fantastische speler is voor bij mensen thuis, daar kun je optimaal profiteren van de harde schijf en je muziek kun je makkelijk overbleppen. Daar heb je dan ook de ruimte om het toestenbordje neer te leggen wat je op de HDX kunt aansluiten, voor optimaal zoekplezier Happy, laughing

User edit by wasooitaccount on 13-09-2005 @ 17:16:08 (7%)
robbert    posted on 13-09-2005 18:45
Beter lezen voortaan lead! Winking my eye

ps. ik had het zelf ook nog niet gezien, maar dit maakt hem alleen maar vetter! :D
User edit by robbert on 13-09-2005 @ 18:45:32 (100%)
Gupy    posted on 13-09-2005 20:13
Oké...dan zie ik weer wat meer in het product.
Is idd een heel belangrijke functie.
Mount    posted on 15-09-2005 12:26
Ik mis eigelijk de optie om af te kunnen spelen van een flashgeheugen card.. en dat eventueel in te kunnen laden.

Want dat zou helemaal vet zijn, en naar mijn idee de toekomst. gewoon 2 microdrives mee van 4 gig. inpluggen en draaien maar :D

maar ondanks dat toch wel een erg mooie en vernieuwende speler
xochi    posted on 16-09-2005 00:08
De HDX word alleen maar vetter zo te zien

gewoon lekker.......

Lead    posted on 16-09-2005 03:14
dat was me idd niet opgevallen, ik heb effe rondgevraagd en die drive schijnt gewoon met IDE connector te zitten, dus dan zou je ook een grotere moeten kunnen gebruiken....

Maar het is inderdaad vette combi zo. Flashcard zou ook goede optie zijn, floppydrive erbij :D

En voor MP3's spelen van SD card : Pioneer DMP-555 Winking my eye
Let the BASS be louder
tairip    posted on 16-09-2005 12:23
Als ie voorzien is van een een USB (dat zou mega vet zijn!!) en de mogelijk heid om een aantal driovers te installeren, dan zou je gewoon een cardreader eraan kunnen hangen en elk gewenst kaartje gebruiken!!)

Dat moeten ze bij de DVJ doen Winking my eye USB aansluiting met desnoods een speciale card reader waarop je wmv swf files e.d. op kan slaan!! :P Dat zou bruut zijn!:P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

227 Users online: 19 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 37.097
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.244.047