Hoe gear onderhouden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

beware    posted on 09-06-2009 17:31
Hallo,

ik ben een beginnende dj en heb net mijn eerste 2 cd-spelers 2ehands gekocht. Natuurlijk zitten er wat krassen op en is alles niet even proper meer(vooral tussen de knoppen enzo). Vandaar mijn vraag: hoe onderhouden jullie je gear zodat deze in goede staat blijft?

Ok? er niet mee beginnen gooien of laten vallen of bier over kappen is al een goed begin :P Maar kuisen jullie je cd-spelers en mixer? En met wat dan, een papieren doekje of een stofdoek of...? En zijn daar speciale producten voor die je gebruikt? En hoe houden jullie de faders en knoppen soepel? En dekken jullie na het mixen alles af onder een doek ofzo zodat er geen stof op kan?

Kortom, zet hier je tips om je gear goed te verzorgen!

What do you think about Hoe gear onderhouden ??

Vote :   

niiicola    posted on 09-06-2009 17:36
Misschien is het handig om even een Introducing... topic te maken. Daar kan je je voorstellen!
Gewoon.
Estacy    posted on 09-06-2009 18:23
Voorkomen is beter dan verzorgen ( enige wat ik nog weet van de EHBO lessen op de basischool) dus altijd stofvrij houden en je komt al een heel eind. Als een fader gaat kraken, schroef de mixer open en maak het een beetje schoon (bijv met een kruimelzuiger). NOOIT met kontaktspray gaan klooien. Als je voorzichtig en zuinig op je gear bent, dan hoef je ze ook niet schoon te maken (in ieder geval, niet vaak) zeker niet met topmerken! (rodec, dateq, A&H, Pioneer, Ecler, Vestax, etc)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 09-06-2009 19:09
Ik gebruik een stofdoek als ik mijn gear wil schoonmaken. Cdj 1000 zijn best wel glimmend en je ziet heel gauw vette vingers er op, Heel af en toe gebruik ik licht vochtige doek. Ix per maand of zo. En ik dek ze?elke dag als ik de gear niet gebruik af. meer kan je niet doen, denk ik.?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.222 days.
 Post CommentThat would be 174.1 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

109 Users online: 2 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 8.989
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.957.203