Alternatieve 4-kanaals mixer  (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 03-06-2009 15:14
Beste DJ's.

Ben van plan om overstap te maken van mijn DJM-400 mixer naar 4 kanaals wegens aanschaf van 3de deck ( 2de oorzaak ik heb send en return ingangen nodig en de 400 heeft ze niet ).?DJM-700? kost nogal wat ( 1000 euri )?en omdat hij zo'n beetje nergens 2de hands te vinden is?valt ie bij mij af.??

Wat is volgens jullie?naast pioneer ook een goede 4 kanaals mixer die tussen 300 en 500 euro kost.? ( 2de hands of nieuw ) ?Smile
User edit by Ilja on 03-06-2009 @ 15:17:55 (6%)
Flaged

What do you think about Alternatieve 4-kanaals mixer ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 14-06-2009 14:34
Poster: Tekhead
Idd, een heel mooie analyse Winston, daar heb ik wat aan, gezegend is DJR met mensen zoals Winston Churchill?Cool.
Het is dus idd de bedoeling om een mixer met send/return functie te kopen, maar zoals ik hierboven heb geschreven is momenteel budget opgesoupeerd ?Cool.?

Alles op z`n tijd. Dan zal ik als ik jou was lekker sparen dat je gelijk een kwalitetts mixer in de je booth zet.
Er staat zat 2de hands te koop. Voor een mooie prijs.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 14:35:52 (46%)
Tekhead    posted on 14-06-2009 14:45
Poster: the-melody
Wat je ook eventueel kan doen is je booth uitgang verbinden met je audio in op je efx, en je audio out naar een leeg kanaal op je mixerCool
 Bedoel je met booth uitgang de versterker uitgang verbinden naar de audio in van de EFX, en dan de audio out van de EFX naar een leeg kanaal op de mixer, en de switch op line zetten (op de mixer) ? Heb ik dan gebruik op elke deck apart of is dit hetzelfde als aansluiting tussen versterker en master ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 14-06-2009 14:47
Wat je ook eventueel kan doen is je booth uitgang verbinden met je audio in op je efx, en je audio out naar een leeg kanaal op je mixerCool

Hmmm. Werkt niet altijd. Je kan dan feedback krijgen, en krijg je dus alleen maar gefluit. De send/return gaat meestal niet mee op de bus van de program master, maar op een aparte bus.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-06-2009 @ 14:49:00 (1%)
Dolivieira    posted on 14-06-2009 14:51
Bedoel je met booth uitgang de versterker uitgang verbinden naar de audio in van de EFX, en dan de audio out van de EFX naar een leeg kanaal op de mixer, en de switch op line zetten (op de mixer) ? Heb ik dan gebruik op elke deck apart of is dit hetzelfde als aansluiting tussen versterker en master ?

Is wel een beetje moeilijke oplossingen allemaal. Dan heb je hem nog niet per kanaal. Ik zou hem gewoon aansluiten als die in het boekje staat. Kan het ook niet fout gaan ook. ???
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 14:53:06 (36%)
Winston    posted on 14-06-2009 14:57
Ik weet bijna zeker dat het geluid dan zal rondzingen. Booth, zone, master en record out kun je niet gewoon terugbrengen in een kanaal. Klassiek voorbeeld om rondzingende steeds en snel luider wordende irritante fluittoon te krijgen.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-06-2009 @ 14:58:59 (100%)
Dolivieira    posted on 14-06-2009 15:05
Poster: Winston
Ik weet bijna zeker dat het geluid dan zal rondzingen. Booth, zone, master en record out kun je niet gewoon terugbrengen in een kanaal. Klassiek voorbeeld om rondzingende steeds en snel luider wordende irritante fluittoon te krijgen.

Dat dacht ik ook al. Ik vind dat er maar?3 manieren het beste is om ze aan te sluiten. En de antwoord staat bij vorige post. Kijk uit met dingen verkeerd aansluiten als je het niet zeker weet. Ja kan dingen kapot maken. Ik zeg verkomen is beter dan genezen. Dat is mijn mening he . ieder moet zelf weten wat hij doet met zijn gear. Maar ik neem geen risicos als ik het niet zeker weet dat er iets kan sneuvelen.
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 15:29:53 (66%)
Winston    posted on 14-06-2009 15:20
Als je mixer geen send/return heeft kun je de externe unit behalve na de master en tussen een deck en de mixer, theoretisch ook op een headphone output koppelen en terug op een kanaal input.

Met een beetje geluk heb je geen feedback (master cue knop helemaal op cue natuurlijk) en je kunt dan per kanaal selecteren. Eerst voorzichtig testen, bedacht zijn op feedback.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-06-2009 @ 15:22:06 (17%)
Dolivieira    posted on 14-06-2009 15:31
Als je mixer geen send/return heeft kun je de externe unit behalve na de master en tussen een deck en de mixer, theoretisch ook op een headphone output koppelen en terug op een kanaal input.

Met een beetje geluk heb je geen feedback (master cue knop helemaal op cue natuurlijk) en je kunt dan per kanaal selecteren. Eerst voorzichtig testen, bedacht zijn op feedback.

Waar doe jij de koptelefoon in dan die heb je ook nodig.
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 15:31:16 (1%)
Winston    posted on 14-06-2009 15:35
Sommige mixers hebben twee outputs: mini en normale jack. Anders een splitter.

Niet ideaal natuurlijk. Maar dan moet je op de eerste plaats een mixer met send return kiezen als je geen geklooi wil. Of een dubbele set efx units, voor elke deck 1 apart.
Tic Toc
Tekhead    posted on 15-06-2009 23:27
Ik ga voor een mixer met send/return functie, als het goed is, heb ik woensdag a.s. mijn huidige mixer en synq xtrm verkocht, en kan ik op zoek gaan naar een mixer, en dan verwacht ik tegen einde van de week, begin volgende week mijn Technics SL-DZ, en ben ik mega tevreden, met m'n geheel nieuwe gear.?
Wie wat moois van mixer in de aanbieding heeft, mag het laten weten ! Ik zoek een mixer min. 4 kanaals met send/return functie?
Tekhead    posted on 16-06-2009 00:05
Poster: djdolivieira
Idd, een heel mooie analyse Winston, daar heb ik wat aan, gezegend is DJR met mensen zoals Winston Churchill?Cool.
Het is dus idd de bedoeling om een mixer met send/return functie te kopen, maar zoals ik hierboven heb geschreven is momenteel budget opgesoupeerd ?Cool.?

Alles op z`n tijd. Dan zal ik als ik jou was lekker sparen dat je gelijk een kwalitetts mixer in de je booth zet.
?
Er staat zat 2de hands te koop. Voor een mooie prijs.?

Wat denk je van een Denon DN-X1500 ?

User edit by Tekhead on 16-06-2009 @ 00:06:10 (3%)
voltcontrol    posted on 16-06-2009 10:02
mijn Technics SL-DZ,

deze heb je al/of al gekocht?
Winston    posted on 16-06-2009 15:57
Check de gearbase DN-X1500, deze mixer kan bijna alles.

Als je echt alles tenminste een keer op een goede manier wil doen in een set, ben je niet snel uitgekeken.

Tic Toc
Mixt-Ape    posted on 16-06-2009 16:25
Anders misschien eens kijken naar de Vestax PMC-280?
wannes951    posted on 16-06-2009 16:36
behringer DJX 750
goedkoop en misschien tog in orde, ik heb er geen ervaring mee, maar hij is wel oke lijkt me
Winston    posted on 16-06-2009 16:51
Poster: Ilja

.... naar 4 kanaals wegens aanschaf van 3de deck ....

Wat me opvalt is dat de meeste mensen voor twee decks 2 kanalen nodig hebben op hun mixer. En voor een derde deck 4 kanalen nodig hebben op hun mixer.? Dat terwijl er een heleboel 3-kanaals mixers bestaan.

Kan iemand me uitleggen waarom dat zo moet.
Tic Toc
User edit by Winston on 16-06-2009 @ 17:01:37 (19%)
Bouncy    posted on 16-06-2009 17:11

Wat me opvalt is dat de meeste mensen voor twee decks 2 kanalen nodig hebben op hun mixer. En voor een derde deck 4 kanalen nodig hebben op hun mixer.? Dat terwijl er een heleboel 3-kanaals mixers bestaan.

Kan iemand me uitleggen waarom dat zo moet.

microfoon kanaal?
Winston    posted on 16-06-2009 18:02
Nope. DJM-700 en 800 bv hebben al een of twee kanalen 'dedicated' voor mics. Er moet een andere reden zijn.Cool
Tic Toc
Ilja    posted on 16-06-2009 18:38
Heel simpel, voor het gaval je een 4de deck wilt kopen, dan hoef je namelijk geen nieuwe mixer meer te nemen.
main    posted on 16-06-2009 18:40
om eventjes een nieuw mengpaneel in dit gesprek te krijgen: behringer djx 750
Winston    posted on 16-06-2009 18:46
O ja, ik snap het nu. Cool Als je dan een 5de deck wil, koop je dan een 6 kanaals mixer, voor het geval je dan nog een 6de deck wilt. Cool

Ik zou dat niet doen, omdat ik dan geld uitgeef aan een kanaal dat niet wordt gebruikt. Behalve als er geen 3-kanaals mixers zijn die niet aan mijn andere eisen voldoen.
Tic Toc
wannes951    posted on 16-06-2009 19:09
O ja, ik snap het nu. Cool Als je dan een 5de deck wil, koop je dan een 6 kanaals mixer, voor het geval je dan nog een 6de deck wilt. Cool

Ik zou dat niet doen, omdat ik dan geld uitgeef aan een kanaal dat niet wordt gebruikt. Behalve als er geen 3-kanaals mixers zijn die niet aan mijn andere eisen voldoen.

volgens mij zijn er weinig 3 kanaals mixers die voldoen aan de eisen en waar er effecten enzo opzitten.
Winston    posted on 16-06-2009 19:22
Dat is wel zo ja. Het zijn meestal battle mixers die 3 kanalen hebben. Die hebben dan steevast send, soms ook return. Men gaat blijkbaar ervan uit dat je een aparte efx unit erop aansluit.

Maar 4-kanaals club mixers voor thuis is iets dat niet zo lang het geval is. Het was volgens mij bedoeld voor de overgang van het turntable naar het cd decks tijdperk. Dus kon je thuis 2 cd players en 2 draaitafels aansluiten op een mixer.

Ik weet nu niet of daarvoor, in het pre-cd tijdperk, er vnl. 2 kanaalsmixers in huis setups waren. En 3 kanaals voor de DJ die meer wil en kan.
Tic Toc
Tekhead    posted on 16-06-2009 20:24
Poster: voltcontrol
mijn Technics SL-DZ,
deze heb je al/of al gekocht?
 Ik heb hem nog niet in mijn bezit en is ook nog niet betaald, hij zou door de verkoper nog nagezien worden, dus officieel nog niet gekocht. Waarom ?

Tekhead    posted on 16-06-2009 20:27
Poster: Mixt-Ape
Anders misschien eens kijken naar de Vestax PMC-280?

Heb jij daar ervaring mee ?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

79 Users online: 5 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 9.215
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.795.961

DJResource