Faders Kuisen Met Slotspray
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 31-05-2009 20:24
Hey DJR! Cool

Ik wil nu voor de eerste keer mijn faders van mijn mengpaneel kuisen.
Ik heb dit nog nooit gedaan en nu vraag ik mij af met wat voor product ik die moet kuisen?
Ik heb hier overlaatst slotspray gevonden, is het mogelijk om dit te gebruiken voor ze te kuisen?
Er staat op het busje:

Vetloos smeermiddel voor (cilinder-) sloten. Voorkomt vastvriezen en ontdooit vastgevroren sloten direct. Vermindert slijtage en verdringt water. Roest- en corrosiewerend.

Ik denk nu wel ni dat ik zoiets kan gebruikenCool Cool

Maar wat zou ik dan wel moeten gebruiken? Ik heb al gehoord dat ik het best Kontakt 60 & 61 gebruik.
Is dit te verkrijgen in een gewone winkel? Een doe het zelver winkel ofzo?

Mvg,
Seca

What do you think about Faders Kuisen Met Slotspray ??

Vote :   

djjw    posted on 31-05-2009 20:40
Heb je ook werkelijk duidelijke problemen met je fader?

Zo niet, gewoon niet schoonmaken..

Cilinderslot spray, niet gebruiken..
brecht    posted on 31-05-2009 20:47
Zolang je geen problemen hebt niet doen... Als je problemen hebt, ga ermee naar de winkel. Ik heb ook Contact 60 gebruikt, gans men menpaneel om zeep met geholpen. Er mocht allemaal nieuwe faders in. Vuil boeltje hoor die contact
Seca    posted on 31-05-2009 21:01
Ja die faders kraken, en dat is best wel lastig DjJw!

@ Brecht, hoezo? dit heb ik nog nooit gehoort, ik heb al wle van velen gehoort dat het geholpen heeft.
Esmee    posted on 31-05-2009 21:03
door stof kraken de faders
contact spray zorgt voor dat er meer contact komt ofzo... maakt het plakkeriger... waardoor er nog meer stof op komt waardoor t nog erger gaat kraken, waardoor jij nog een beetje spuit waardoor t nog velen malen erger wordt.
brecht    posted on 31-05-2009 21:05
Vanbinnen een ganse plakboel, dit is echt TIJDELIJK een probleem. Op den duur stapelt het plaksel op en zoals Esmee zegt, op de nieuwe laag Contact komt stof en het spelletje begint.
RAS    posted on 31-05-2009 21:06
krakende faders komt veelal door stof. Dat krijg je er niet uit met wat voor spray dan ook. Met spray spuit je er alleen maar meer troep in.

Een mogelijke korte termijnoplossing is perslucht. Je kunt hiermee in je mengpaneel blazen daar waar de faders zitten, maar de kans is klein dat het helpt. En als het helpt dan is het maar tijdelijk. De stof zal nog steeds in je mengpaneel zitten.

Beste is de faders eruit halen en proberen zo goed mogelijk stof en vuilvrij maken. Ik heb een dateq apollo gehad waarbij ??n fader kraakte. Vervolgens de fader er uitgehaald en losgesoldeerd. stofvrij gemaakt met een stukje keukenrol en weer in elkaar gezet. Fader was weer kraakvrij.

Als stof/vuilvrij maken niet help, dan ben je aangewezen op nieuwe faders.
User edit by RAS on 31-05-2009 @ 21:07:26 (3%)
Lead    posted on 01-06-2009 11:04
Shit in je faders/knoppen spuiten is een TIJDELIJKE OPLOSSING.

Het stelt het wegbrengen van je toestel naar een reparateur alleen maar uit. Je lost NIETS OP met dit soort ellende, je maakt je mixer er alleen ranzig mee van binnen... Dit wordt door reparateurs niet altijd gewaardeerd...

Gebruik lucht om je faders schoon te maken en wees voorzichtig met alles wat je erin spuit, liefst die je dit niet.

De fader vervangen als hij kraakt is de enige oplossing op lange termijn. Of je moet je faders restoreren, maar da's niet voor iedereen weggelegd.
Let the BASS be louder
Nood    posted on 01-06-2009 11:20
En wat moet je doen als je eq kraakt?
Bij mij kraakt de "low" als ik ze vrij snel wegdraai, is dit ook stof?
Tfvs    posted on 01-06-2009 11:43
nieuwe potmeter,

en trouwens je kan het beste z'n busje lucht kopen en dan even erin spuiten.. mischien helpt dat maar ga nooit met contact spray enzo klooten want dan ben je verder van huis.
ianroma    posted on 01-06-2009 11:49
Ik ga altijd als ik me kamer aan het opruimen/stoffen ben met de stofzuiger over de faders. Of het verschil uitmaakt weet ik niet.
DJdarkness    posted on 01-06-2009 12:27
Het beste kun je inderdaad gewoon je faders vervangen. Alleen de duurdere professionele faders kun je echt goed schoonmaken. Daarbij kosten een paar fadertjes je de kop niet. Ik weet niet om wat voor mixer het gaat? Maar inderaad niet nog meer zooi er in spuiten. Want hoe vetter je de fader maakt, hoe makkelijker stof in blijft liggen.
RAS    posted on 01-06-2009 15:29
wat ik nog niet had gemeld is dat krakende faders zich vooral voor doet bij goedkope mengpanelen zoals die van behringer. Koop een mengpaneel van goede kwaliteit en de kans dat de boel gaat kraken is vele malen kleiner.

Mijn eerste mengpaneel was een goedkoop dingetje. Dat begon te kraken (alle faders) na 1,5 ? 2 jaar gebruik.

Mijn tweede mengpaneel was een 2e hands Dateq Apollo, die had ??n fader die begon te kraken, circa 8 jaar nadat ie uit de fabriek kwam rollen. Zelf schoongemaakt en het probleem was opgelost.

Mijn derde mengpaneel, de djm-600, die heb ik nog niet lang genoeg om daar goed uitspraken over te doen. (nu ongeveer 3 jaar). Iig nog nooit een pioneer mengpaneel meegemaakt dat kraakte. Enne, ik dek mijn apparatuur nooit af. Ik koop dure apparatuur zodat ik me geen zorgen hoef te maken over stof en dergelijke.
User edit by RAS on 01-06-2009 @ 15:31:00 (3%)
Dolivieira    posted on 01-06-2009 16:09
Kraken komt ook bij duurdere mengtafels voor. Het beste is gewoon vervangen. zo duur is het niet.
Nothing last forever
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RAS    posted on 01-06-2009 16:36
Ik zeg toch ook niet dat het niet voor komt bij duurdere mengtafels? Ik geef zelfs een voorbeeld van een duur mengpaneel dat een krakende fader krijgt. Duidelijk is wel dat het bij dure apparatuur v??l langer duurt voordat het gaat kraken.

This is an old Topic

No new postings for 5.674 days.
 Post CommentThat would be 189.1 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

105 Users online: 10 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 32.852
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.727