Wanneer naalden versleten!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 31-05-2009 12:29
Hallo

Ik heb 2 concorde naalden. Alleen weet ik niet perfect wanneer deze versleten zijn...
Ik heb gelezen wanneer gij veel stof opneemt. Kan je het anders ook zien...
Misschien belachelijke vraag, maar het zijn nog altijd mijn eerste naalden.

What do you think about Wanneer naalden versleten! ??

Vote :   

Seca    posted on 31-05-2009 12:34
Ik speel zolang met mijn naalden totdat het geluid soms wegvalt Cool
Soms is mijn naald zo versleten, dat ik gewoon een plaat aan het afspelen ben, de muziek gewoon speelt maar op een ogenblik ineens stopt. Dan scratch ik er een minuutje mee en dan heb ik terug geluid meestal. Ik denk toch dat dit door de naald komt, want als ik er een andere opsteek gaat alles perfect.

Je zult wel ondervinden wanneer je naald het begeeft.
Speel gewoon totdat je er zelf last van hebt Cool
Ik weet nu niet of een versleten naald slecht is voor je platen ofzo..
User edit by Seca on 31-05-2009 @ 12:35:48 (47%)
Tomazos    posted on 31-05-2009 12:38
*dit moet je niet tevaak doen*,

maar als je met je vinger langs je naald voelt.. voel je een scherp puntje, als dat er niet meer is of stukke minder.. dan is hij versletenWinking my eye

hij moet echt op je huid 'schrapen'
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 31-05-2009 14:04
Poster: Tomazos
*dit moet je niet tevaak doen*,

maar als je met je vinger langs je naald voelt.. voel je een scherp puntje, als dat er niet meer is of stukke minder.. dan is hij versletenWinking my eye

hij moet echt op je huid 'schrapen'

Zit een kern van waaruit in.

De fabrikant zeggen meestal na 3 maanden vervangen bij intensief gebruik maar dat is onzin. Wat de twee eerste posters zeggen kan je een beetje van uitgaan. aan naald gaat eventueel splitten (lichtelijk maar hoor) als hij veel wordt gebruikt en op begint te gaan. Daarom vangt tie?meer stof op. Betekent niet je hem niet meer kan gebruiken. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 14:05:18 (4%)
jannickv    posted on 31-05-2009 14:17
@seca ik denk niet dat dat nog heel goed is voor je platen ^^
brecht    posted on 31-05-2009 14:22

Zie je dat stof... Is dit normaal?
Is dit echt teken dat hij versleten is of..?
Dolivieira    posted on 31-05-2009 16:35
Ja die is versleten, hoe lang heb je hem al en hoeveel gebruik je hem
Dolivieira    posted on 31-05-2009 16:39
Poster: jannickv
@seca ik denk niet dat dat nog heel goed is voor je platen ^^

Dat valt tegenwoordig wel mee, Vinyl is tegewoordig wel van deglijke Kwaliteit. Je moet er netuurlijk niet te lang mee doorgaan dan gaat je vinyl wel achteruit.
Boyd    posted on 31-05-2009 17:36
Als een naald verslijt word de punt spitser, en daardoor haalt hij meer stof op uit je vinyl.

Je kan het ook Horen als je naald versleten is,
brecht    posted on 31-05-2009 18:27
Hallo, Men platendraaier was precies ook niet goed ingesteld. Alles staat op punt nu. Mijn naalden zijn van augustus - september 2008. Dus bijna een jaar oud. Ik ga kijken of hij nu nog stof opvangt. Ik denk dat het sowieso aangewezen is om het jaar een nieuwe naald te kopen.
Dolivieira    posted on 31-05-2009 19:15
Poster: BoydGrift
Als een naald verslijt word de punt spitser, en daardoor haalt hij meer stof op uit je vinyl.

Ik weet niet waar jou naalden vandaan komen. Maar hij?wordt echt bot, want als het goed is haalt de stof van zijkanten van de groef. Je kan het idd horen.?Geluid is niet te omschijven maar je hoort het bij stiller momenten een sleepend geluid.
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 19:19:22 (59%)
Tfvs    posted on 01-06-2009 00:38
in het boekje bij concorde zeggen ze dat het allerbeste is om je naalden na 365 platen gedraaid te hebben om ze dan te vervangen om te verkomen dat je je platen sloopt.. en altijd dat stof weg halen met speciaal borsteltjeWinking my eye
Tekhead    posted on 01-06-2009 00:47
Hangt van de kwaliteit af van de naalden, het soort naalden, en hoe je ze behandeld ! Je moet een naald kopen (moeten is een groot woord) naar het genre van muziek je speelt, iemand die intensief scratcht, gebruikt geen white labels van shure, want die zijn daar niet voor geslepen, scratchers zijn het beste af met bvb een Qbert, dance gaat naar concorde pro e.d. maar als je gelijk welk type en merk je blijft gebruiken zoals enkele keren hierboven vermeld, dan ben jij je platen al aan't beschadigen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 01-06-2009 @ 01:23:58 (2%)
brecht    posted on 01-06-2009 11:20
Ik draai all round muziek. Concorde pro lijkt me daar ideaal voor. Ik ga dan eens 2 reservenaalden bestellen want deze zijn inderdaad versleten.
Boyd    posted on 01-06-2009 13:30
Poster: Tekhead
Hangt van de kwaliteit af van de naalden, het soort naalden, en hoe je ze behandeld ! Je moet een naald kopen (moeten is een groot woord) naar het genre van muziek je speelt, iemand die intensief scratcht, gebruikt geen white labels van shure, want die zijn daar niet voor geslepen, scratchers zijn het beste af met bvb een Qbert, dance gaat naar concorde pro e.d. maar als je gelijk welk type en merk je blijft gebruiken zoals enkele keren hierboven vermeld, dan ben jij je platen al aan't beschadigen.

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Je hebt verschillende typen naalden, moving magnet(Wat gebruikt wordt door DJ's en moving coil(De top onder de elementen, voor echte audiofielen. Niet voor DJ gebruik).

Dan heb je nog het verschil in de naaldtip, de gebruikte types voor DJ gebruik: De ronde, ook wel sferische genoemd. En de Elliptische naaldtip, meer puntig gevormd.

De Ortofon Concorde is zeker een heel goed bruikbaar element voor DJ gebruik. Een echte alleskunner, je kan er zelfs redelijk mee scratchen.

Voor echt scratchwerk kan je eigenlijk niet om de Shure m44-7 heen. Dit is HET element om mee te scratchen.

Dan de echte verhuur naald: Stanton 500. Bijna niet kapot te krijgen. Geluid is niet bijzonder, en schijnt ook niet de best zijn voor je platen.

Verder geloof ik niet in dingen zoals de Digitrack, Whitelabel. Dan kun je net zo goed een DJ S of E pakken. Die ook nog is goedkoper is.

Reind    posted on 01-06-2009 23:07
Handig stukje tekst in dit geval
User edit by Reind on 01-06-2009 @ 23:07:39 (75%)
Tekhead    posted on 01-06-2009 23:35
Poster: BoydGrift

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Je hebt verschillende typen naalden, moving magnet(Wat gebruikt wordt door DJ's en moving coil(De top onder de elementen, voor echte audiofielen. Niet voor DJ gebruik).

Dan heb je nog het verschil in de naaldtip, de gebruikte types voor DJ gebruik: De ronde, ook wel sferische genoemd. En de Elliptische naaldtip, meer puntig gevormd.

De Ortofon Concorde is zeker een heel goed bruikbaar element voor DJ gebruik. Een echte alleskunner, je kan er zelfs redelijk mee scratchen.

Voor echt scratchwerk kan je eigenlijk niet om de Shure m44-7 heen. Dit is HET element om mee te scratchen.

Dan de echte verhuur naald: Stanton 500. Bijna niet kapot te krijgen. Geluid is niet bijzonder, en schijnt ook niet de best zijn voor je platen.

Verder geloof ik niet in dingen zoals de Digitrack, Whitelabel. Dan kun je net zo goed een DJ S of E pakken. Die ook nog is goedkoper is.

kan jij eigenlijk lezen ? Ik haal een voorbeeld aan voor dj gebruik, en niet voor high end audio, (die moving coils zijn veelal ook nog diamanten naalden.)een puntige naald is rendeert het best bij scratchen omdat zij minder snel verspringt, en bij scratchen de hoge tonen intensief worden aangesproken, en bij een naald het hoge toon signaal in de punt zit, daarom voor het zwaardere werk de ronde kopjes bete zijn met hun lage tonen. De concorde pro is een goede naald voor allround, ook scratchwerk (heb nooit iets anders beweert) en de stanton 500 is ook veelal de naald en cel die meegeleverd wordt bij aankoop nieuwe TT's?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.737 days.
 Post CommentThat would be 191.2 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 15 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 6.688
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.594