Je eigen discotheek (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 30-05-2009 12:21
Buiten alle DJ praatjes hier om op dit forum, kan je het natuurlijk ook ergens anders over hebben.

Hier laat je je fantasie de vrije loop gaan.

Stel, je wint de loterij, pakweg, 15 miljoen belastingvrij etc.
En je besluit om een discotheek te beginnen.
Wat zou je er dan allemaal ingooien.

De ruimte is ongeveer voor maximaal 1700 mensen.

Dus wat zet je erin?
Denk hierbij aan:

Licht:
Geluid:
DJ apparatuur:
Versiersels:
Banken etc:
Bar:

EDIT:
Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),
Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?
Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....

Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn werk en ik zeer nauw betrokken bij een grote horecazaak/discotheek, en ik ben gewoon benieuwd of iemand hier de kip met de gouden eieren heeft.......

^^ Van Stephanie! Dus verzin je eigen discotheek en je plan om het draaiende te houden.

Het zou ook leuk zijn als je een voorbeeldje maakt met de indeling, in paint of sketchup ofzo.

Als mensen dit topic overbodig vinden, ook goed, en als de admins dit ook bullshit vinden, gooi er dan maar een slotje op.
User edit by Crazy on 31-05-2009 @ 22:08:43 (91%)

What do you think about Je eigen discotheek ??

Vote :   

main    posted on 30-05-2009 12:28
leuk bedachtWinking my eye

voor 15mil kun je een hoop leuks kopen.
qua dj gear:
3x pioneer cdj 1000mk3
1x pioneer djm 800
1x pioneer hp (weet niet precies welke er zijn)

dj booth staat in het midden (sensation white idee)
hele lange bar aan 1 kant (lichtgevend)
?LED vloer (wel duur maarja voor 15mil kun je een hoop kopen)

vip room, eigen bar + lounge

eventjes een standaard idee voor een eigen discotheek
carlosa    posted on 30-05-2009 12:29
Ik vind het wel een lache topic...van mij mag die blijven
Mathiz    posted on 30-05-2009 12:33
ik zou iets heel casual maken met een loungeroom met cocktails en lage zeteltjes en veel flatscreen en lichteffecten en dan het "dansgedeelte" een tussenverdiep met verschillende verlichting maar ook dikke lasers want dat vind ek nogal graaf.en dan om naar beneden te komen zoo langs twee kanten een trap zoals je in uber chicke huizen of paleizen ziet met led erin en dan zoo beneden een gehele dansvloer met videopanelen waarop je kan staan.
De booth bestaat uit 3xcdj-1000+2xsl1210+djm-800+efx-1000langs ene kant en langs andere kant xone92+1D+2D en dan in het midden 3dvj's+svm-1000+efx-1000.Deze zouden dan alle videopanelen aansturen. de booths zouden op een speciaal hydraulisch systeem staan zodat de booths onderling van plaats kunne wisselen zodat je altijd in het midden staat met je gear.Er zouden ook paar vip rooms en artist rooms komen en langs de buitkant grote verlichting.
En als laatste ook een buitenterras waar je ven kan uitblazen
Stagiar    posted on 30-05-2009 12:34
Leuk topic!
Ik zal er gewoon een grote vierkante kist van maken als de Matrixx in Nijmegen, met 'n balkon erbij en dergelijke.
Veel movingheads aan het plafond, 3 grote RGB lasers op de wand waar de DJ voor staat en wat losse kleinere groene lasers in de zaal.
Qua geluid zou ik _denk ik_ kiezen voor een dikke EV set ofzo.
DJ Apparatuur gewoon lekker de normale dingen maar dan iets uitgebreider (Carl Cox moet op de opening draaien Happy, laughing ). Oftewel, 3x CDJ1000mk3, 3x SL1200, 1x DJM800 en een Allen & Heath Xone:92 (wat mis ik dat ding zeg Unhappy )
Ik zou het lekker simpel en straight to the point houden. Dus geen overbodige luxe, mensen komen voor de muziek en de show van die avond. Niet voor de versieringen en dergelijke.
Banken zou ik in een aparte ruimte maken en op het balkon langs de muren wat, de bar is natuurlijk rijkelijk gevuld met ale cocktailcombinaties die maar te vinden zijn en ofcourse: Grolsch Bier.
Dat was het wel zo'n beetje Happy, laughing
?
OneSixty    posted on 30-05-2009 12:35
standaard full pioneer booth, F1 pa & monitoring, dak van led of iets in die richting, free drinks xD
Crazy    posted on 30-05-2009 12:37
Al leuke idee?n! Misschien een sketchup model of iets dergelijks erbij voor een beter beeld?Cool
Roov    posted on 30-05-2009 12:41
3x CDJ 1000 MKIII, 2x Technics SL1210 met Final Scratch, 1x DJM-800, 1x EFX-1000. Verder zou ik een booth die in de lucht 'zweeft' maken (denk aan de clubroom in Brothers Bunnik). Veel flatscreens waar je de DJ kan volgens of visuele effecten op te projecteren. En gratis drank! Happy, laughing
Crazy    posted on 30-05-2009 12:42
Gratis drank?

Waar haal je je winst dan uit?

Ik zou de normale cola enzo wel gratis.
En de alcohol wel een prijs, maar niet te duur.
carlosa    posted on 30-05-2009 12:59
Ik ga voor de Jimmy Woo look...wel iets groter....boven house en dance...met 4x pioneer cdj 1000 mk3 en evo5...lounge gedeelte in het midden en aan de zijkanten...drank zeker niet gratis....maar ook niet te duur...
beneden hiphop, r&b etc etc...met 2x denon dns3700 en denon dnx1700 (tot die tijd is die wel uit) en anders de evo5...daarbij ook nog een setje numark ns7 met apple...ohh ja en roken mag gewoon bij mij...
tevens aparte chill/loungeroom, waar je kunt eten en het hele gebeuren beneden en boven met cameras kan volgen op een 2 grote lcd screens...(sony of pioneer)...er zullen hier ook hangmatten van fatboy aanwezig zijn om lekker te kunnen loungen...
geen led lichtjes....
maandag t/m woensdag open voor gesloten feesten en live optredens...
donderdag t/m zondag..feesten...
main    posted on 30-05-2009 13:02
Poster: Roov
3x CDJ 1000 MKIII, 2x Technics SL1210 met Final Scratch, 1x DJM-800, 1x EFX-1000. Verder zou ik een booth die in de lucht 'zweeft' maken (denk aan de clubroom in Brothers Bunnik). Veel flatscreens waar je de DJ kan volgens of visuele effecten op te projecteren. En gratis drank! Happy, laughing
  weet precies wat je bedoeld, ben toen ik 14 was veel naar teenage dance geweest daar.
main    posted on 30-05-2009 13:03
Poster: carlosa
Ik ga voor de Jimmy Woo look...wel iets groter....boven house en dance...met 4x pioneer cdj 1000 mk3 en evo5...lounge gedeelte in het midden en aan de zijkanten...drank zeker niet gratis....maar ook niet te duur...
beneden hiphop, r&b etc etc...met 2x denon dns3700 en denon dnx1700 (tot die tijd is die wel uit) en anders de evo5...daarbij ook nog een setje numark ns7 met apple...ohh ja en roken mag gewoon bij mij...
tevens aparte chill/loungeroom, waar je kunt eten en het hele gebeuren beneden en boven met cameras kan volgen op een 2 grote lcd screens...(sony of pioneer)...er zullen hier ook hangmatten van fatboy aanwezig zijn om lekker te kunnen loungen...
geen led lichtjes....
  van mij mogen ze buiten gaan rokenWinking my eye
carlosa    posted on 30-05-2009 13:04
Poster: main
geen led lichtjes....
van mij mogen ze buiten gaan rokenWinking my eye

dan denk ik dat er meer mensen in mijn discotheek komen :p

User edit by carlosa on 30-05-2009 @ 13:05:03 (1%)
main    posted on 30-05-2009 13:06
geen led lichtjes....
dan denk ik dat er meer mensen in mijn discotheek komen :p
 ? als je een goed feest hebt lijkt me dat er soieso wel veel mensen komen:P? vindt t trouwens wel goed dat je ook een denon set hebt. lijkt me best relaxt draaien.

carlosa    posted on 30-05-2009 13:11
@ main....ik heb hem laatst mogen testen...en ik ga mijn cdj 1000 mk3 verkopen en twee van deze halen...en als die ndx1700 uit is dan wordt mijn nieuwe booth 3700 x2 en 1700...
en ik vind niet persee dat je alleen denon, pioneer of numark moet nemen...de cdj 1000 is heel goed en de 3700 wat ik tot nu toe heb meegemaakt ook..
Estacy    posted on 30-05-2009 13:13
Licht: veel movingheads, lasers
Geluid: Line-array :p edit: Stage accompanny is mooi spul!
DJ apparatuur: standaard pioneer booth
Versiersels: Led pillaren?
Banken etc: aan de zijkanten, heel modern
Bar: Met led panelen op de bar
ook nog een klein podium, en een bewegende Dj booth ofzo (die in de lucht hangt, of op rails staat :p)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 31-05-2009 @ 12:25:25 (12%)
jannickv    posted on 30-05-2009 13:13
@carlosa: ik heb je nog geen enkel goeie quote zien maken... hoe komt dat?
carlosa    posted on 30-05-2009 13:17
Poster: jannickv
@carlosa: ik heb je nog geen enkel goeie quote zien maken... hoe komt dat?

nou dan heb je niet goed gekeken op deze site...meestal lukt het wel maar soms ook niet...weet niet waar dat aan ligt...ik weet iiig wel hoe je he tmoet doen...:D
User edit by carlosa on 30-05-2009 @ 13:37:39 (4%)
Bartjens    posted on 30-05-2009 13:22
Ik wil altijd nog een discotheek in een oud pakhuis of kerk oid. Lijkt me zooo vet eh?Cool
Als ik ooit de kans krijg gaat er zeker zoiets komen, ooit?Cool
www.djbrowbeat.com
LouisCasper    posted on 30-05-2009 13:36
DJ Booth:
4 CDJ-1000 MK3's
2 SL-1210 M5G's
2 EFX-1000's
1 DJM-1000
VJ Booth:
4 DVJ-1000's
1 SVM-1000
Geluid:
Een heel dik Funktion One geluidssysteem
Licht:
Flink wat moving heads en lasers
http://www.louiscasper.com
Bouncy    posted on 30-05-2009 14:11
Licht:
10x Martin Mac III
Hele zooi aan parren
1x HOG III

Geluid:
10x L-Acoustics 18" Subs
Bijhorende line-aray voor het hoog en mid!
DJ apparatuur:
DATEQ VIBE!
4x CDJ1000MK3
EFX1000
en e.v.t een DJM800 voor als er sjappies komen die niet tevreden zijn met een Vibe:P
Versiersels: laat ik doen
Banken etc: laat ik ook doen
Bar: Huur ik mensen voor!
main    posted on 30-05-2009 14:48
@ main....ik heb hem laatst mogen testen...en ik ga mijn cdj 1000 mk3 verkopen en twee van deze halen...en als die ndx1700 uit is dan wordt mijn nieuwe booth 3700 x2 en 1700...
en ik vind niet persee dat je alleen denon, pioneer of numark moet nemen...de cdj 1000 is heel goed en de 3700 wat ik tot nu toe heb meegemaakt ook..
  enige lelijke aan de dn s 3700 vind ik dat het scherm schuinomhoog staat. verder zien ze d'r echt vet uit, zeker dat jog wheel :O
carlosa    posted on 30-05-2009 14:51
enige lelijke aan de dn s 3700 vind ik dat het scherm schuinomhoog staat. verder zien ze d'r echt vet uit, zeker dat jog wheel :O

vind je??ik vind dat wel mooi...alleen het scherm mog wel iets groter..en daarmee bedoel ik het beeld..

Mixt-Ape    posted on 30-05-2009 14:59
Ik zou sowieso een chill-outroom maken waar de mensen dan even kunnen chillen met een cocktailtje. Verder een coole booth in het midden van de main room, en een heeeeeeel lange bar! In de chill-outroom dan constant een DJ met lounge-muziek.
main    posted on 30-05-2009 15:04
vind je??ik vind dat wel mooi...alleen het scherm mog wel iets groter..en daarmee bedoel ik het beeld..
  net nog even filmpje ervan bekeken, vind toch dat ze die niet schuinomhoog moeten doen. maar wel een ZIEK ding

Snoey    posted on 30-05-2009 16:55
Ik zou een eiland laten spuiten, met daarop een grote tropische club. Een groot binne gedeelte voor in de winter en een groot buiten gedeelte voor de zomer. Natuurlijk mag een zwembad niet ontbreken. Binnen bestaat uit een luxe marmere vloer met relliefen en een soort van dans podium. Natuurlijk zijn royale barren met een breed assortiment aan luxe dranken. De mooiste danseressen zullen je verleiden je grenzen te verleggen zoals je dat nog nooit meegemaakt hebt. Verder zal er naast de consumpties royaal met drank flessen oraal geschonken worden en mogen de slagroomspuiten en tropisch fruit niet ontbreken.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

124 Users online: 11 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 47.116
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.946.578