De beste speakers voor hardcore/hardstyl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Delcone    posted on 30-05-2009 11:11
Hallo beste mensen
Ik ben druk op zoek naar 400 rms
Want JBL kunnen de spoelen er niet goed tegen volgens mij,elke keer de bass achter elkaar.
Ik hoor graag jullie mening over wat voor merk het beste erbij past.

GR

What do you think about De beste speakers voor hardcore/hardstyl ??

Vote :   

Estacy    posted on 30-05-2009 13:18
onzin denk ik. Elke speaker zou hardstyle aan moeten kunnen. Die dingen zijn gemaakt om muziek af te spelen. Anders koop je een sub-top combinatie.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sound-Division    posted on 30-05-2009 13:40
1 member likes this  
Poster: Delcone
Hallo beste mensen
Want JBL kunnen de spoelen er niet goed tegen volgens mij,elke keer de bass achter elkaar.

GR

Misschien slechte kwaliteit van de muziekConfused
Delcone    posted on 30-05-2009 15:11
JBL worden heel snel warm,dat is mij verteld iig
Flexii    posted on 30-05-2009 15:34
Er worden geen speakers gemaakt voor het draaien van hardstyle, je hebt gewoon a-merken en b-merken, en hoe harder je wilt gaan, hoe meer vermogen je speakers moeten hebben. Als je het uiterste uit de kan vraagt, zal vroeg of laat (meestal vroeg), je speakers het wel begeven
Winston    posted on 30-05-2009 16:33
Elke speaker kan elke muziekstijl aan, zolang er geen sprake is van clipping.

Wel is het zo dat bepaalde speakers bepaalde muziekstijlen beter tot hun recht laten komen. Dat is niet merk afhankelijk. Een bepaald merk kan een type hebben dat klassieke muziek het beste weergeeft, en een ander type dat techno het beste weergeeft.

Je bent dus op de goede weg om een speaker te vinden die luid genoeg gaat. En dan gaan testen met hardstyle nummers hoe dat klinkt.
Tic Toc
tom-j    posted on 30-05-2009 20:51
JBL worden heel snel warm,dat is mij verteld iig

iedere speaker wordt warm: er loopt stroom door de spoel en een van de eigenschappen van een spoel is, is dat hij warm wordt als er stroom doorheen loopt (heel slimme opmerking ditCool).
dat de ene speaker sneller warm wordt dan de ander maakt echt niks uit; zolang jij hem niet overbelast is er geen enkel probleem!
een speaker is gemaakt om muziek weer te geven. het maakt dus niet uit wat voor stijl je erop draait! waar jij naar moet kijken, is wat JIJ mooi vindt klinken met de stijl die jij leuk vind! jij bent de enige die kan bepalen of een speaker voor jou goed klinkt. ga gewoon eens wat beluisteren in een winkel en koop wat jou het beste?lijkt en wat aan jou eisen voldoet!
Dolivieira    posted on 31-05-2009 10:12
Hallo beste mensen

GR

Je ik vind ook een beetje een onzin verhaal.
Luister maar naar Winston & Tom J daar kan ik weinig een toevoegen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 10:12:43 (1%)
Tomazos    posted on 31-05-2009 10:21
JBL staat erom bekend dat het heel Schel is!, en daarom 'klinkt' het hard!, maar jbl is alles behalve echt 'zuiver' is gewoon commercieel bekend en betaalbaar Happy, laughing

ik heb weleens hardcore/hardstyle feesten meegemaakt met een hele wand 18 inch subs, en 21 inch subs.. dat maakt niet zoveel uit,

is wel een feit dat 21 inch Lager gaat.. en bij Hardstyle e.d is het voornamelijk Kicken (dus bass 'pushen'), 18" is prima hoor!,

weet niet of je weleens bij Zino bent geweest in tilburg?Winking my eye (hardcore/hardstyle/jump discotheek)
daar staan minimaal 18Inches of 21.. daar ben ik nogsteeds niet achter..

daar hangt D&B, en dat klinkt met Hardstyle hardcore daar zo SPAT zuiver en HARD!!!,

ben altijd bereid als ik vrij ben om daar 2 uur heen+2 uur terug voor te rijden.. puur voor geluids kwaliteit en volume daar.. (denk er nogsteeds weleens aan terug hoe het daar klonk!, zijn weinig tenten die dat kwa kwaliteit+volume evenaren!)

maar hangt ook van je geluids instelling af he!,

Ben ook weleens in een discotheek wezen draaien met 8 Dubbele kasten van 21 Inch.. (dus 16x 21Inch), dat ging ook best wel ziek in een zaal van 1000 man!, (dat was een Set van: Electro voice (EV) )

maar 400W rms.. hoeveel personen wil je daarmee gaan spelen?:S,
beetje knappe Enkele sub is al 1200W rms of meer
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 31-05-2009 @ 10:29:01 (22%)
mp    posted on 07-06-2009 13:17
hengt allemaal van je budget af natuurlijk, als je alleen thuis draait, En je bereid bent ?1000 neer te tellen voor 1 speaker zal ik je 2 D&B max 15 speakers aanraden,of 2 rcf speakers
wil je ermee op locatie gaan draaien ,dan raad ik je een D&B line array aan reken wel dat je dan minstens ?30.000 kwijt bent.
weet ook dat als je voor d&b kiest je d&b versterkers moet gaan kopen, de line array werkt nl niet op een analoge versterker en proccesors om dat wel te kunnen heeft d&b niet
even ter info: 1 D12 (versterker) van D&B kost?een kleine??6000

ik heb al met beiden gewerkt,
(wij hebben zowel max 15 speakers?als de?Q1 line array(4xQ1,6xQ sub)?van D&B?in de verhuur staan.)

@tomazos in d&b subwoofers zitten 18' speakers.,in de B2 sub zitten 2 18' speakers in de Qsub 1 18'

verder raad ik je 1 ding aan
ga naar de namm show en ga daar je oor eens te luister leggen,
er is geen beter plek om speakers te testen!
elke dag is een feest!!
voltcontrol    posted on 07-06-2009 13:30
Waar ben je naar op zoek;

-speakers/alleen drivers?
-subs/fullrange of een set van beide?
-PA of monitoring?
-actieve/passieve units?
-Op wat voor 'n locatie worden de gezochte items gebruikt?
-(niet geheel onbelangrijk) Wat is je budget?

400 watt zegt nl niet zoveel.
User edit by voltcontrol on 07-06-2009 @ 13:30:48 (36%)
MaximDJ    posted on 07-06-2009 14:41
Ik zou idd RCF speakers nemen of misschien JBL. JBL is niet slechter in Hardstyle dan een ander merk ofzo. Het klinkt dan niet zo zuiver, maar dan zit je weer met de A merk en B merk kwestie.
Als je flink wat geld in je zak hebt, zou ik gaan voor een EAW KF850 set, met carver versterkers (Ong. ?30.000) Maajah, dat is geen 400 Watt RMS XD
Party Sensations. Excellence in entertainment.
WalterRavensberg    posted on 08-06-2009 00:40
speakers kunnen het makkelijk aan... belangrijkste factor is een goede versterker... en dat is net hetgene waar iedereen altijd op bezuinigd...

neem je versterker ALTIJD zwaarder dan je speakers en zorg dat de vertsterker een hoge dempingsfactor heeft!

QSC maakt wel leuke spullen, of de duurdere serie van dynacord (douwt lekker door in 't laag).
neutje    posted on 08-06-2009 18:54
Poster: mp
hengt allemaal van je budget af natuurlijk, als je alleen thuis draait, En je bereid bent ?1000 neer te tellen voor 1 speaker zal ik je 2 D&B max 15 speakers aanraden,of 2 rcf speakers
wil je ermee op locatie gaan draaien ,dan raad ik je een D&B line array aan reken wel dat je dan minstens ?30.000 kwijt bent.

vind het een beetje overkill om voor thuis D&B speakers te kopen, tuurlijk is het wel vet maar zie er voor het thuisdraaien het nut niet van in. als je echt veel mee op pad moet dan is het natuurlijk wat anders dan is het wel?handig om D&B te hebben, het is namelijk makkelijk om speakers bij te huren want veel bedrijven hebben D&B.
ook vind ik het dan nutteloos om als beginner een line array set te kopen, neem dan twee max 15 met daaronder c7 subs, en breid dat stukje bij beetje uit tot een complete c7 set.
maar voor de meeste is dit gewoon veel te duur.
dus?als je de set alleen voor jezelf heb en niet gaat verhuren is het zoiezo niet slim om een D&B set te kopen, dat word pas aantrekkelijk als je het ook gaat verhuren.

nu ff on topic:
ik denk zoiezo dat D&B veel te duur is voor de topicstarter,
dus ik raad aan om 2 mackie srm450 te kopen, zijn 450 watt rms en gaan kneiterhard.
ik draai er ook vaak hardstyle op en dat klinkt gewoon lekker.
en die zijn voor een leuk prijsje te krijgen bij een winkel met een grote gitaar aan de gevel :p

This is an old Topic

No new postings for 5.576 days.
 Post CommentThat would be 185.9 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 15 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 9.116
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.795.862