Hulp nodig bij DJ apparatuur (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 29-05-2009 19:11
Hallo allemaal ik ben van plan om een dj booth te maken.
oomdat ik niet weet welke mixers en cd players die voor weinig geld degelijke kwaliteit en functionaliteit hebben. Ik ontvan jullie adviezen vanharte.. alles is welkom.
ik heb geen vast budget maar, Pioneer dat staat nog te hoog op de plank...
ik ben aan het kijken naar een mixertje vergelijkbaar met de Behringer DJX 750, ik heb een soort mixertje gevonden maar ik weet niet of deze degelijk is, dit mengpaneel is de Synq SMX-2..

greetzz Dj Helixon (Dean)

What do you think about Hulp nodig bij DJ apparatuur ??

Vote :   

dJORD    posted on 19-06-2009 18:14
dan kun je nog beter je set aansluiten op de hifi of een logitech setje halen
dJORD    posted on 19-06-2009 19:09
reloop rmx 40 blackfire dsp ? 359,00 en pioneer cdj 400 2x ? 548,00 totaal ? 1455,00 als je goed zoekt.
de set voor de prijs.
grts,

jord
Estacy    posted on 19-06-2009 19:41
klopt, skytec is niet zo goed... maar ik heb nu al een tijdje HQ Power boxen die het nog steeds goed doen. voor het geld is het zeer goed spul. Maar een fatsoenlijk Logitech setje kan ook!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RePlayz    posted on 19-06-2009 20:38
Ik heb een mixer te koop staan....4 kanaals, alles werkt naar behoren, ben ik mee begonnen. Voor 99 euro issie van jou Cool
Helixon    posted on 23-06-2009 22:47
Hallo,
ik heb een (denk ik) redelijk setje gevonden,

Mixer:????????????? Reloop RMX-40 DSP BlackFire ( jaja ik ben er uit Cool)
CDspeler1:?????? American Audio Radius 1000
CDspeler2: ? ??? American Audio Radius 1000
Boxen:???????????? US Blaster UB7470 (2 boxen+ Subwoofer) - (google ff)

Brand maar lekker los met opmerkingen en tips Cool

greetzz Dean
Dubbel_Fristie    posted on 24-06-2009 00:03
die Radius 2000 is maar 'iets' duurder en heeft veel meer opties toch?
Boxen ga ik niet eens op in, die zijn ruk.

Kijk uit naar een 2e hands setje Behringer 2030A of KRK's RP-5
kuituhh    posted on 24-06-2009 01:48
waarom niet meer de sync smx2 ? Ik heb zelf een reloop rmx-40 blackfire en dat is een heerlijke mixer!

maar daarnaast heeft een maat van mij een sync en dat is ook echt een geweldige ding! Zowieso is alles digitaal. Hiermee doel ik op de faders. Weet niet hoe het precies werkt maar schijnt dat die niet gevoelig zijn voor stof. Daarnaast heeft die mixer een heerlijke roll functie die ik eigenlijk wel mis op mijn rmx40.

Blijft een lastige keuze. Ik heb destijds voor de rmx40 gekozen omdat ik deze voor 320 euro nieuw kon kopen. Dat was mijn over de streep trekker om niet voor de sync te gaan.

maar goed succes ermee!
Spin that Sh!t BAM!
LouisCasper    posted on 24-06-2009 07:03
Poster: Dubbel_Fristie
die Radius 2000 is maar 'iets' duurder en heeft veel meer opties toch?
Boxen ga ik niet eens op in, die zijn ruk.

Kijk uit naar een 2e hands setje Behringer 2030A of KRK's RP-5

De Radius 2000 is geen CD-speler Winking my eye
http://www.louiscasper.com
Mineral    posted on 24-06-2009 07:33
Waarom geen Reloop RMP-1?
RMX-40 is een top mixer! Heb zelf de USB versieCool
dJORD    posted on 24-06-2009 10:04
als je wacht met die speakers, en inplaats van die american Audio Radius 1000 een pioneer cdj 400 (pm) neemt heb je een beter setje waar je veel langer plezier van zult hebben. dan kun je de mixer aansluiten op een hifi setje of zo'n logitech setje.
ik hoop dat je er wat aan hebtHappy, laughing
grts,

jord
Helixon    posted on 27-06-2009 16:17
Poster: dJORD
als je wacht met die speakers, en inplaats van die american Audio Radius 1000 een pioneer cdj 400 (pm) neemt heb je een beter setje waar je veel langer plezier van zult hebben. dan kun je de mixer aansluiten op een hifi setje of zo'n logitech setje.
ik hoop dat je er wat aan hebtHappy, laughing
grts,

jord

Ja ik vind het een goed idee maar ik wil mijn set ook voor mensen kunnen, bijv. laats hebben ze me op school gevraag... ik heb toen moeten zeggen dat ze dan wel voor een installatie moesten zorgen..

@ Dubbel_Fristie... ik heb al eens met deze boxen set gewerkt en het valt heel erg mee.. ze gaan hard en klinken goed... echt een aanrader voor mensen die meteen een gebruiks klaar setje willen hebben... de boxen die jij trouwens aan geeft zijn monitor boxen... Cool

greetzz dean
dj-barry    posted on 28-06-2009 19:23
Ik heb een vraagje,
Ik heb een budget van ?1700,- ik wou vragen:
Wat kan ik beter kopen van deze sets:- Pioneer Cdj 800 MkII 2x- Pioneer Cdj 400 2x- Pioneer Cdj 800 - Cdj 200Welk kan ik het best nemen??En ik wou het liefst nog geld overhouden Cool
Greettzz Dj-barry

(Ps: My gear)
2 Dap subs
2 Dap tops
1 Dap Radon 900
1 Dap palladium 1400
1 Behringer Djx 700
1 Gemini cd 240
1 Flightcase
1 Meubel
2 Statieven
En nog een hele auto vol spullen:D
Sfinx    posted on 29-06-2009 10:21
Met dat budget zou ik onmiddelijk voor de CDJ800 MK2 gaan. De gewone 800 moet je niet kopen, die zijn niet voor niets opgewaardeerd (en het prijsverschil is minimaal).

CDJ400 zijn crappy, enige voordeel is dat je ook met USB kan werken maar voor de jogwheel is belabberd in vergelijking met de CDJ800/1000 (je moet het maar eens uittesten in de winkel, het komt bijna los als je er wat mee wiebelt). Als je toch wil besparen kan je beter voor de CDJ200 gaan, die is in mijn ogen veel steviger.

CDJ800mk2 is d? keuze met jouw budget, maar veel ga je dan wel niet overhouden. Meestal komen ze op iets boven 800 eur / stuk. Veel hangt natuurlijk ook af van je eigen voorkeur. Met CDJ200's ga je wel al wat kunnen mixen maar het is eerder voor beginnende dj's met een minder budget.
User edit by Sfinx on 29-06-2009 @ 10:23:37 (25%)
dJORD    posted on 29-06-2009 14:02
niewe cdj 800 mk2 ? 649.00 bij ch*ckp**nt in enschede
JuniorDDP    posted on 29-06-2009 14:26
Poster: Helixon
Hallo,
ik heb een (denk ik) redelijk setje gevonden,

Mixer:????????????? Reloop RMX-40 DSP BlackFire ( jaja ik ben er uit Cool)
CDspeler1:?????? American Audio Radius 1000
CDspeler2: ? ??? American Audio Radius 1000
Boxen:???????????? US Blaster UB7470 (2 boxen+ Subwoofer) - (google ff)

Waarom start je niet met platen ipv cd-spelers (aanrader is zijn de sync, daarentegen ben ik een technics fan) en koop je een tijdcode set (serato of traktor)! Al je cd's op de pc en je hebt dan 2 degelijke spelers! Ik vertrouw die American Audio en Numark cd spelers niet, heb er gisteren mee gedraaid samen met een denon dubbele cd speler en speelde liever met de denon!

Brand maar lekker los met opmerkingen en tips Cool

greetzz Dean

JuniorDDP    posted on 29-06-2009 14:26
Poster: JuniorDDP

Foutje

Waarom start je niet met platen ipv cd-spelers (aanrader is zijn de sync, daarentegen ben ik een technics fan) en koop je een tijdcode set (serato of traktor)! Al je cd's op de pc en je hebt dan 2 degelijke spelers! Ik vertrouw die American Audio en Numark cd spelers niet, heb er gisteren mee gedraaid samen met een denon dubbele cd speler en speelde liever met de denon!
Sfinx    posted on 29-06-2009 14:29
Poster: dJORD
niewe cdj 800 mk2 ? 649.00 bij ch*ckp**nt in enschede

Dat is een heel leuk prijsje... wel vreemd, want de prijzen van Pioneer producten worden door de fabricant opgelegd aan z'n dealers. Ofwel lappen deze jongens die regels aan hun laars, ofwel hebben ze een of andere deal gekregen. In ieder geval zou ik niet twijfelen Winking my eye
User edit by Sfinx on 29-06-2009 @ 14:30:50 (1%)
dj-barry    posted on 29-06-2009 15:21
Poster: Sfinx
Met dat budget zou ik onmiddelijk voor de CDJ800 MK2 gaan. De gewone 800 moet je niet kopen, die zijn niet voor niets opgewaardeerd (en het prijsverschil is minimaal).

CDJ400 zijn crappy, enige voordeel is dat je ook met USB kan werken maar voor de jogwheel is belabberd in vergelijking met de CDJ800/1000 (je moet het maar eens uittesten in de winkel, het komt bijna los als je er wat mee wiebelt). Als je toch wil besparen kan je beter voor de CDJ200 gaan, die is in mijn ogen veel steviger.

CDJ800mk2 is d? keuze met jouw budget, maar veel ga je dan wel niet overhouden. Meestal komen ze op iets boven 800 eur / stuk. Veel hangt natuurlijk ook af van je eigen voorkeur. Met CDJ200's ga je wel al wat kunnen mixen maar het is eerder voor beginnende dj's met een minder budget.

Oke Thnx voor je Reaktie!
Maare de pioneer cdj800 Wat is er echt zo top aan?
En wa maakt pioneer zo goed eigenlijk??
Estacy    posted on 29-06-2009 15:32
Pioneer is gewoon een heel degelijk merk dat zich al bewezen heeft in de DJ wereld. Wat niet wil zeggen dat andere merken slecht zijn. Numark dubbelaars worden door veel drive-ins gebruikt. En Denon maakt ook mooi spul.
Sfinx    posted on 29-06-2009 16:40
Inderdaad, Pioneer is een gevestigde waarde. Je zal dan ook in 9 op 10 clubs de CDJ1000's of 800's zien staan. Denon's laatste single CD players zien er veelbelovend uit maar staan nog meer in hun kinderschoenen, en hebben naar verluid ook nog niet de reactiesnelheid en de degelijkheid van Pioneers, waar jaren van ontwikkeling en verbetering inzit. Langs de andere kant zitten er op de nieuwste Denon's een hoop snufjes die je niet terugvind op de 800's.

Nogmaals, dit is ook een persoonlijke voorkeur.?Als je echt een afgewogen keuze wilt maken, kan je best naar een winkel gaan waar je beide spelers kan uittesten (ik denk dan bijvoorbeeld aan de Keymusic hier in Belgi?).

Je kan het wat vergelijken met Nokia en Sony Ericsson, beide merken zijn ok maar er zijn toch meer mensen die een Nokia kopen omdat deze nu eenmaal bewezen heeft dat het garant staat voor kwaliteit Happy, laughing
User edit by Sfinx on 29-06-2009 @ 16:45:51 (14%)
Estacy    posted on 29-06-2009 16:48
tja, nou is Sony Ericsson ook kwaliteit (hep er nu al 2 jaar een) maargoed. Ik denk dat bijvoorbeeld de VW Golf 6 en de Lancia Delta (nieuwe) een goede vergelijking is. Veel mensen kiezen de Golf omdat het een degelijke auto is met veel restwaarde, maar niet met geweldig veel functies, en ook niet echt een aparte auto. Je ziet hem vaak. Net zoals je in clubs Pioneer ziet, en Pioneer ook een hoge restwaarde heeft. Als je naar de Lancia Delta kijkt, zul je even aan het uiterlijk moeten wennen. Ook zie je em nouwlijks, omdat de Golf zich bewezen heeft. In dit geval is de Lancia een Denon, en zul je bij de Denon moeten wennen aan het feit dat ie anders is dan wat je normaal ziet (meer knopjes, functies en effectjes) Maar na verloop van tijd zullen mensen de Lancia uitproberen en ontdekken dat ie toch niet zo verkeerd is. Zo zal het ook ooit gaan met Denon. ooit zullen ze net als de Golf, veel te zien zijn.
Sfinx    posted on 29-06-2009 18:08
Ik heb dan ook nooit gezegd dat Ericsson of Denon geen kwaliteit is?Cool
User edit by Sfinx on 29-06-2009 @ 18:08:57 (4%)
Estacy    posted on 29-06-2009 18:11
das ook weer zo. Anyway, had gewoon zin om een stukje over auto's te typen :p
Helixon    posted on 29-06-2009 18:58
Poster: Estacy
tja, nou is Sony Ericsson ook kwaliteit (hep er nu al 2 jaar een) maargoed. Ik denk dat bijvoorbeeld de VW Golf 6 en de Lancia Delta (nieuwe) een goede vergelijking is. Veel mensen kiezen de Golf omdat het een degelijke auto is met veel restwaarde, maar niet met geweldig veel functies, en ook niet echt een aparte auto. Je ziet hem vaak. Net zoals je in clubs Pioneer ziet, en Pioneer ook een hoge restwaarde heeft. Als je naar de Lancia Delta kijkt, zul je even aan het uiterlijk moeten wennen. Ook zie je em nouwlijks, omdat de Golf zich bewezen heeft. In dit geval is de Lancia een Denon, en zul je bij de Denon moeten wennen aan het feit dat ie anders is dan wat je normaal ziet (meer knopjes, functies en effectjes) Maar na verloop van tijd zullen mensen de Lancia uitproberen en ontdekken dat ie toch niet zo verkeerd is. Zo zal het ook ooit gaan met Denon. ooit zullen ze net als de Golf, veel te zien zijn.

Ja zo had ik het nog niet bekeken.. bedankt voor de tip Cool
Helixon    posted on 29-06-2009 19:02
Dit setje wat ik al eerder vermeld had vind ik naar prijs/kwaliteit goed tot zeer goed

Mixer:????????????? Reloop RMX-40 DSP BlackFire (Super kwaliteit)
CDspeler1:?????? American Audio Radius 1000 (Top Kwaliteit)
CDspeler2: ? ??? American Audio Radius 1000 (Top Kwaliteit)
(uit geprobeert in de dj shop Muzet (hoensbroek) (JaJa ik weet geen (web)Shops. heb het gevraagd en degene die die shop heeft ook een acc. op DJR dus)
Boxen:???????????? US Blaster UB7470 (2 boxen+ Subwoofer) - (Goede kwaliteit... OK het is geen SuperDeLuxeBesteTop kwaliteit, maar toch goede kwaliteit om te beginnen)
Brand maar (weer) lekker los met opmerkingen en tips Cool
(en eventuele vragen Cool)

greetzz Dean Cool Cool
User edit by Helixon on 29-06-2009 @ 19:08:49 (37%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 10 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 15.562
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.981.740