Review Xone:92 (Dutch) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 08-09-2005 11:19
'Allen & Heath Xone:92' Review

Buitenkant

Bij het uitpakken viel me gelijk op dat de bovenplaat donkerder was als ik gezien had op de diverse foto’s. De plaat is “gespoten” met een middel grijze lak en er zit een effect in de lak, een soort “vlekjes”.
In de doos zit als een zakje met reserve knoppen en twee “oren” om de mixer in te bouwen.
De mixer voelt lekker zwaar aan, wat een goed gevoel geeft over de kwaliteit. (raar maar waar) De zijkanten zijn voorzien van lucht roostertjes, die tevens ook weer verwerkt zitten in de extra plinten.

De aansluitingen zijn simpel en overzichtelijk de 16 RCA aansluitingen zijn ook nog eens verguld wat weer een extra detail van de kwaliteit is. Alle uitgangen zijn gebalanceerd en voorzien van XLR en Jack connectors.

De knoppen zijn allen voorzien van een zachtere rubberen laag die je goed grip geven. De drukknoppen bedienen zich erg gemakkelijk, en de keuze schakelaars (wipschakelaars) zijn klein zat om je zeker niet te vergissen.

De faders gaan zoals verwacht als een veertje en de crosfader voelt onovertroffen. Daar dit laatste moeilijk is te beschrijven, moet je dit echt zelf voelen.

De verlichting vind ik uniek bij deze mixer. De verlichte rondjes rond de keuzeknoppen geeft direct zicht op de gekozen instelling en geeft in combinatie met diverse meerkleurige led’s een zeer kleurrijk geheel. De 6 led’s signaalrijen maken het helemaal af en zo heeft de DJ een kleine disco voor zichzelf.

Binnenkant

Er zijn diverse instelmogelijkheden bedacht die je dmv jumpers kunt wijzigen in de hardware van de mixer. Een van de functie’s zie ik zelf nodig had, is de mogelijkheid om een phono ingang te veranderen naar een line ingang.
Om de mixer te demonteren heb je een T10 Torx nodig waarmee je 8 schroeven van de bovenplaat demonteert en 4 van de achterplaat.

De gehele bovenplaat inclusief elektronica kun je nu er uit halen. Alleen de voeding en de meeste aansluitingen blijven zitten in het chassis van de mixer.

De mixer is erg mooi opgebouwd dmv een modulair systeem, dat opgebouwd is uit segmenten zoals filters, kanaalsegment, output’s en crosfadersectie.
De printen worden netjes recht gehouden door een dwars-print die extra versteviging biedt aan het geheel. Enkel drie flatcabels(tjes) maken de verbinding naar voeding, overige output’s en input’s.

De printen zien er indrukwekkend uit en zijn dus voorzien van enkele jumperinstellingen die je de extra interne mogelijkheden bieden.

Gebruik

Het gebruik is verder hetzelfde als een normale mixer met wat kanttekeningen voor de ruimte tussen de draaiknoppen, die is niet te klein maar zeker niet aan de ruime kant.

De diverse filtermogelijkheden geven je toch wat leesvoer van de gebruiksaanwijzing.
De midi output is ook een genot als je externe apparatuur gaat gebruiken zoals een groovebox of PC. Jammer dat je deze manueel op snelheid moet bedienen, maar toch.

Overige instellingen zoals voorbeluistering is ook royaal met bv een splitcue functie en voorbeluistering van de Aux signalen.
De tweevoudige Aux uitgangen zijn zeker een must voor mensen met effect apparatuur. De twee extra Mic ingangen zijn apart te bedienen door twee stereo kanalen aan de linker kant van de mixer.

Het geluid is buitengewoon goed en klinkt zuiver als water op mijn Mackie monitors.

Zeer zeker een aanrader voor mensen die iets goeds en iets moois willen voor een ruim budget.

Wie er tijd over heeft, mag 'm vertalen in het engels.Happy, laughing
Mod edit by Nvie on 08-09-2005 19:27 (2%)

What do you think about Review Xone:92 (Dutch) ??

Vote :   

DJ-Emotion    posted on 16-12-2005 23:50
Morgen ga ik mijn Xone 92 halen!

Gilles    posted on 17-12-2005 11:44
lucky bastard .... Moeten we onderhand niet een xone hoekje gaan opeisen op het forum?
haha

Gelijk pics he !!!!!!! en dan pas spelen tot je erbij neervalt.
denricco    posted on 17-12-2005 12:42
check m'n site voor ook aardig wat plaatjes van m'n setup (A&H Xone:92, 3x Stanton ST-150, Numark CDX). Er zit nu nog een plaat bovenop, zodat de kabels mooi weg gewerkt zijn, alleen daar heb ik nog geen foto's van gemaakt. Kwaliteit is niet al te best want ze zijn met een telefoon gemaakt die foto's.

hier random een paar foto's:

Stanton ST-150

Numark CDX

Xone:92

Xone:92 in het donker

Deel van de booth

Linkerkant van de booth

Rechterkant van de booth

Platenbakken
DJ-Emotion    posted on 17-12-2005 13:35
Ziet er gaaf uit hoor..

Ga vanavond plaatjes maken en deze komen uiteraard hier online!
DJ-Emotion    posted on 17-12-2005 13:36
Poster: Gilles
lucky bastard .... Moeten we onderhand niet een xone hoekje gaan opeisen op het forum?

Dat lijkt mij een goed idee dude!
denricco    posted on 17-12-2005 14:20
Poster: DJ-Emotion
Ziet er gaaf uit hoor..

Ga vanavond plaatjes maken en deze komen uiteraard hier online!

Moet zeggen dat ik de xone er in 't donker nog steeds heel erg vet uit vind zien, daar kan je echt hele mooie plaatjes mee schieten met al die lampjes die oplichten. Nog steeds een genot om naar te kijken al zeg ik het zelf... veel plezier met uitpakken en draaien zo meteen!
Gilles    posted on 17-12-2005 18:42
Zeker mooie foto's. Zo'n xone blijft om bij te kwijlen he.

Wat dan wel weer jammer is, maar daar zal iedereen wel mee stoeien, is die theedoek op je apparatuur als je niet bezig bent. Geen gezicht.
Wel fijn dat Stanton hoezen heeft. Maar zijn die er niet voor mixers ed?
DJ_Inspiration    posted on 17-12-2005 18:46
Die Xone:92 blijft een supermooie mixer.
Spijtig dat hij zo duur is maar voor kwaliteit betaal je natuurlijk.
Ik hoop ooit ook zo een mixer te kunnen aanschaffen :P
mrtnt    posted on 17-12-2005 20:50
ik w8 p dj emotion:p:p
DJ-Emotion    posted on 18-12-2005 13:45
Nou hij is aangekomen hoor!
Alleen de verpakking is al super
Alles aangesloten en natuurlijk al ff een setje gedraaid.
man wat een super apparaat!
En wat een geluidskwaliteit.

Hij kost inderdaad wat, maar dan heb je ook top of de range!

Any W nog ff geduld, accu van de fotocam staat te laden....

User edit by DJ-Emotion on 18-12-2005 @ 13:54:09 (7%)
DJ-Emotion    posted on 18-12-2005 14:21
daar zijn ze dan, de picts!

Nvie    posted on 18-12-2005 14:21
Zeker... die doos alleen al :D
mrtnt    posted on 18-12-2005 14:27
die mixr is echht zot ik post ookmijn fotos als ik em heb, normaal 8er nieuwjaar
the-melody    posted on 18-12-2005 14:28
Hoeveel kost eigenlijk zoon mixer?,,
DJ_Inspiration    posted on 18-12-2005 14:29
WOW MAN!!!

Daar zijn geen woorden voor.
Dat is een machtige set en die mixer wordt steeds leuker om te zien.
Met zo een mixer heb je geen kerstboom meer nodig, zoveel mooie lampjes Winking my eye

Ik wil er ook zo eentje
Maar of ik dat kan betalen?
User edit by DJ_Inspiration on 18-12-2005 @ 14:34:32 (45%)
DJ_Inspiration    posted on 18-12-2005 14:33
Poster: djliberty
Hoeveel kost eigenlijk zoon mixer?,,

Rond de 1600 euries
Nvie    posted on 18-12-2005 14:34
Btw Emotion: hoe houd jij je cdj-1000's zo vet-en-stof-vrij?
denricco    posted on 18-12-2005 16:09
quote:
Zeker mooie foto's. Zo'n xone blijft om bij te kwijlen he.

Wat dan wel weer jammer is, maar daar zal iedereen wel mee stoeien, is die theedoek op je apparatuur als je niet bezig bent. Geen gezicht.
Wel fijn dat Stanton hoezen heeft. Maar zijn die er niet voor mixers ed?
die stanton hoezen kan je in principe ook gewoon over je mixer heen gooien zolang je mixer maar niet groter is als een draaitafel qua omvang. Heb zelf eigenlijk niet zo'n moeite met een theedoek, dient alleen maar ter bescherming en het contrast is lekker groot als je een theedoek weghaalt en er komt zo'n vet apparaat onder vandaan
Gilles    posted on 18-12-2005 17:18
Poster: Nvie

Aan de kaarsjes op de dj tafel te zien heeft hij een vrouw ...... de rest lijkt me duidelijk
Laidback    posted on 18-12-2005 19:27
LOL..  BIG lol.. alsof vrouwen al het werk int huishouden doen :S ?!?!?!
djdonron    posted on 18-12-2005 21:56
snik snik gisteren stond ie nog bij mijhoop dat je er veel plezier van hebt Emotion
DJ-Emotion    posted on 19-12-2005 01:59
Poster: djdonron
snik snik gisteren stond ie nog bij mijhoop dat je er veel plezier van hebt Emotion

gaat zeker lukken Dude!  
mede dankzij de supersnelle service, Thnx!
User edit by DJ-Emotion on 19-12-2005 @ 02:02:02 (23%)
DJ-Emotion    posted on 19-12-2005 02:00

1x p.w. Doekje met glassex....
DJ-Emotion    posted on 19-12-2005 02:01

Aan de kaarsjes op de dj tafel te zien heeft hij een vrouw ...... de rest lijkt me duidelijk

hahaha we hebben zelfs een schoonmaakster, maar denk je nu echt dat ze aan mijn spullen komt
User edit by DJ-Emotion on 19-12-2005 @ 02:03:52 (1%)
Lead    posted on 19-12-2005 02:14
No way :D

Mooi spul zeg (en mooie plaatjes)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-12-2005 02:14 (63%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 8 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 34.229
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.425.007