Digitaal draaien of niet (9/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

lek3ct    posted on 26-01-2010 17:52
idd, ik zou ook nog wat wachten! morgen is er een keynote van apple waar ze waarschijnlijk hun nieuwe tablet computer gaan voorstellen aan de pers! Dus mss ook hun nieuwe macbooks!

En als dat niet morgen is dan zal dat ergens in februari zijn (ergens op appleinsiders gelezen).
User edit by lek3ct on 26-01-2010 @ 17:53:25 (14%)
Sandr    posted on 27-01-2010 08:50
Hmm, nieuwe macbooks...

Weet iemand waar ik daarover meer informatie kan vinden? Ja ik zal google.nl ook proberen maar als iemand toevallig een goede site weet?

En ik neem aan dat de huidige pro's dan ook in prijs omlaag gaan?
Play that funky music white boy....
Xtremer    posted on 27-01-2010 09:32
Offtopic: Kleine vergissing over de nieuwe Apple iTab (Tablet). De tablet werkt op de iPhone OS en er zal dus ook een nieuwe versie verschijnen voor de iPhone. Ze hebben het ook over de nieuwe Macbook Pro's met i5 processoren. Een nieuwe iPhone zit er waarschijnlijk niet in. Die komt meestal zo rond het midden van het jaar. iTunes met een update voor eBooks en nog wat kleine dingen. Vanavond vanaf 19.00 is het volgens mij wel ergens te volgenSmile. Ik denk dat iPhoneclub weer een live stream zal neerzetten.

En dan nu naar ontopicSmile.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 27-01-2010 @ 09:34:13 (8%)
Vassilli    posted on 27-01-2010 09:37
Als een goede Livestream wil moet je naar Onemorething.nl daar kan je je zelfs inschrijven voor een (Gratis!) Sms dienst!
baath    posted on 27-01-2010 09:48
Poster: Sandr
Hmm, nieuwe macbooks...

Weet iemand waar ik daarover meer informatie kan vinden? Ja ik zal google.nl ook proberen maar als iemand toevallig een goede site weet?

voorlopig is er nog helemaal niks bekend. aleen dat er een tablet aan komt (dit is door apple ook nog niet bevestigd)
dus het is gewoon nog gissen. niemand die het weet..
Sandr    posted on 27-01-2010 09:56
Dus even vanavond afwachten en hopen dat ze ook nieuwe macbooks aankondigen vanavond...

Mochten er inderdaad nieuwe komen met die core i5 processors, heeft iemand enig idee of ze dan schandalig duur worden of zal dat te vergelijken zijn met de macbook pro's van nu?
Vassilli    posted on 27-01-2010 09:57
Vergelijkbaar denk ik.
Sandr    posted on 27-01-2010 10:11
Dus dan is het wel de moeite om even te wachten en een maandje of wat even aan te klooien met cd's.

Vanmiddag even naar de Apple store in Breda denk ik. Wie weet kunne ze me daar wat vertellen..
Vassilli    posted on 27-01-2010 10:44
Als je bij een Apple store wilt vragen over de Macbooks heeft dat toch geen zin, want zij weten ook nog niks. De enige die er wat van weten zitten bij Apple in Cupertino Winking my eye
Dolivieira    posted on 27-01-2010 12:49
Mijn Dell Inspiron15 werkt perfect met?Traktor. heb er 2 externe?HDs aan hangen en draait gewoon lekker. Zal ook ooit een Mac willen?hebben maar heb verlopig er even geen geld voor. Ik kan wer in ieder geval mee aan de slag. Ga denk ik eerst voor?mijn controllers NI X1 en MPD32 en dan een CDJ2000 en later nog een. En dan moet?er maar een keer van komen een Appletje.???

Al ik ooit een apple koop moet die ook maximal 15`` zijn. Vanwege dat je in veel booths ruimte te kort komt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 27-01-2010 @ 12:52:07 (35%)
Sandr    posted on 27-01-2010 12:59
Ik heb het voor mezelf zo bedacht:

Ik draai vrij veel op mijn residentie. En zo af en toe wat losse gigs en tenten. Ik ga voor een 13 inch macbook (welke weet ik dus nog steeds niet). In de Booth op mijn residentie bouw ik een losse monitor in die groter is. Misschien iets van 20 inch ofzo. Koop ik zo'n verloop kastje van je Macbook naar een VGA aansluiting.

Dan kan ik mijn macbook veilig wegleggen en op die monitor draaien. Bovendien kan ik hem netjes inbouwen en wel zo dat het niet opvalt dat ik heel de tijd op een monitor sta te staren. Vind het namelijk niet zo'n fraai zicht als je de helft van de avond in een laptop staat te neuzen.

En als ik dan ergens anders moet draaien zal ik het ook vast wel redden met een 13 inch scherm. Het is meer voor mijn eigen gemak, bovendien kost een 20 inch monitor ook?niks meer tegenwoordig!
Vassilli    posted on 27-01-2010 13:06
een monitor kost niks meer idd... Je hebt al een 22" acer voor 90 euro ofzo..?
Je hebt toch geen super goede nodig voor alleen traktor
sonik    posted on 27-01-2010 15:00
Hmm, nieuwe macbooks...

Volgens Macrumors komen er binnenkort updates voor de Macbook Pro's

Misschien vanavond welCool
User edit by sonik on 27-01-2010 @ 15:01:27 (9%)
Boyd    posted on 27-01-2010 15:13

Ik draai vrij veel op mijn residentie. En zo af en toe wat losse gigs en tenten. Ik ga voor een 13 inch macbook (welke weet ik dus nog steeds niet). In de Booth op mijn residentie bouw ik een losse monitor in die groter is. Misschien iets van 20 inch ofzo. Koop ik zo'n verloop kastje van je Macbook naar een VGA aansluiting.

Dan kan ik mijn macbook veilig wegleggen en op die monitor draaien. Bovendien kan ik hem netjes inbouwen en wel zo dat het niet opvalt dat ik heel de tijd op een monitor sta te staren. Vind het namelijk niet zo'n fraai zicht als je de helft van de avond in een laptop staat te neuzen.

En als ik dan ergens anders moet draaien zal ik het ook vast wel redden met een 13 inch scherm. Het is meer voor mijn eigen gemak, bovendien kost een 20 inch monitor ook?niks meer tegenwoordig!

Je zou natuurlijk ook voor een gebruikt scherm kunnen kijken, ik heb hier voor traktor een dell e171FP staan. Dat is niet een van de nieuwste, maar wel vierkant zodat je bij 4 decks ruimte voor je library houd. Bovendien is de resolutie 1280*1024 wat redelijk hoog is voor een 17" monitor. En ze zijn gebruikt te koop vanaf 30 euro.
Adrien1989    posted on 27-01-2010 15:23
Hmz, vierkant scherm, dat is de oplossing, ga ik ook maar eens even aanschaffen denk ik Happy, laughing.
Dolivieira    posted on 28-01-2010 00:17

Idd zo kan je het ook oplossen. Ik denk dat 13`` wel goed is. En dat is zeker een strak?idee een extra monitor. Zo moet ik er ook nog 2 hebben voor thuis.
Sandr    posted on 28-01-2010 09:35
Ja dat scherm vond ik ook wel een goed idee van mezelf als ik eerlijk benWinking my eye

Even kijken of de baas dat wil sponsoren anders ga ik inderdaad opzoek naar een gebruikte voor een paar tientjes. Voor alleen traktor hoeft het ook geen spectaculair ding te zijn!

Weet iemand of de nieuwe macbooks gisteren zijn aangekondigd?
Dolivieira    posted on 28-01-2010 20:45
Volgens mij is er nog niets over laptops gemeld.
Sandr    posted on 29-01-2010 09:03
Balen, ik wil zoiezo voor de zomer overgestapt zijn omdat ik dan weer veel moet draaien. Zie het gebeuren dat ik dan een macbook pro koop en dat 2 maanden later de prijzen flink dalen of de nieuwere niet eens zo gek veel meer kosten...
Dolivieira    posted on 29-01-2010 09:50
Idd maar dat is meestal zo.
Sandr    posted on 29-01-2010 09:54
Ja dat is ook wel zo.. maar als ze nou vrij snel komen kan ik nog even wachten met de aanschaf van een macbook...
Dolivieira    posted on 29-01-2010 10:05
Je kan wel alvast Traktor kopen. heb die al liggen. En vergeet een ding niet sandr dat je ook veel voorbereiding werk heb. Mappen maken in Trakor,?Tracks omzetten fvan CD naar MP3, ID3 Tags aanpassen. Analyseren van je Tracks. Gaat veel tijd in zitten. ??
PaulBrugel    posted on 29-01-2010 10:15
Bedankt voor de info. Ik ga erover nadenken.
Sandr    posted on 29-01-2010 10:57
Poster: djdolivieira
Je kan wel alvast Traktor kopen. heb die al liggen. En vergeet een ding niet sandr dat je ook veel voorbereiding werk heb. Mappen maken in Trakor,?Tracks omzetten fvan CD naar MP3, ID3 Tags aanpassen. Analyseren van je Tracks. Gaat veel tijd in zitten. ??

Ja dat weet ik, gelukkig heb ik al veel cd's geript en direct goede tags gegeven. Ik ben dus al voor een deel voorbereid, moet alleen mijn urban nog doen voor een groot deel. Maar voordat ik dat ga doen heb ik wel mijn macbook nodig...
Sandr    posted on 05-02-2010 10:34
Om even een update te geven na deze discussie:

Ik heb vorige week een (gewone) macbook gekocht bij de MediaMarkt. 19% korting en dan nog eens 19% voor het bedrijf eraf komt op de mooie prijs van 634 euro. Daar durf ik wel een nieuwe macbook voor te kopen:P Mocht ik over een jaar wat anders willen kan ik deze wel verkopen voor 5 a 600 euro (denk ik).

Het is een standaard Mac geworden (2.26 ghz, 2 gig ram, 250gig hd) Dit zou ruim voldoende moeten zijn om alleen traktor mee te draaien. Mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat ik er nog 2 gig werkgeheugen bij stop.

Hier had ik dan wel een vraag over, als ze bij Apple zelf 4 gig erin stoppen is het 1 kaartje van 4 gig. Als ik dit achteraf laat doen zullen dit 2 kaartjes van 2 worden. Is dit een groot verschil of maakt het (vrijwel) niks uit?

Ik heb me macbook nog niet binnen dus ik zit met spanning te wachten. Dan Traktor erop?zetten waarschijnlijk een NI Kontrol X1 kopen en dan ben ik erg benieuwd naar de mogelijkheden die dit me gaat bieden.

Iemand tips & tricks? Adviezen of een andere opmerking.... Ik hoor het graag!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

91 Users online: 15 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 16.724
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.331