Poster: djdolivieira
Ik draai wel met Traktor. Maar wil het beatmachen toch zelf blijven doen. Maar het is wel zo als je met 4 decks draait dan is het wel moeilijk om dat nog handmatig strak te beatmachen. Dan moet je wel met de Sync knop werken. Dat is gewoon een andere manier van draaien. Ik sta open voor alles als het maar creatief genoeg is. Ik gebruik maximaal 3 decks. De?genre die ik het meeste draai moet je ook niet met 4 decks draaien. Maar als je minalistische techno draait?zoals Ritchie Hawtin dat doet dan klinkt dat wel stoer. ??
Poster: PaulBrugel
Dat digitaal draaien interesseert mij ook eigenlijk wel. Althans, ik zou graag naast mijn CD mappen een laptop neer willen zetten en daar wat andere platen mee kunnen draaien.
Dus als ik draai heb ik de beschikking over 2 of 3 CDJ1000 mk3 en een DJM 500 / DJM800 (Ligt eraan waar ik draai) Kan iemand bij hier advies over geven? Zijn er meerdere mensen die een laptop naast hun CD mappen hebben staan? En dat je uit je laptop eens een andere plaat kan pakken om te draaien? Heb je bijv DJ software voor op je laptop die je gemakkelijk kan bedienen? Ben benieuwd of iemand mij kan informeren
Dat digitaal draaien interesseert mij ook eigenlijk wel. Althans, ik zou graag naast mijn CD mappen een laptop neer willen zetten en daar wat andere platen mee kunnen draaien.
Dus als ik draai heb ik de beschikking over 2 of 3 CDJ1000 mk3 en een DJM 500 / DJM800 (Ligt eraan waar ik draai) Kan iemand bij hier advies over geven? Zijn er meerdere mensen die een laptop naast hun CD mappen hebben staan? En dat je uit je laptop eens een andere plaat kan pakken om te draaien? Heb je bijv DJ software voor op je laptop die je gemakkelijk kan bedienen? Ben benieuwd of iemand mij kan informeren
Sorry, ik ben een bleuke in dit soort dingen. Draai al 15 jaar alleen met CD & Vinyl.
Dus ik koop een laptop, en een Traktor Scratch Duo? pakket. En dan?
En een geluidskaart, die zal ik apart moeten kopen?
Ben al gaan google-len maar kom niet echt verder.
Alvast bedant voor de info.
Poster: Sandr
In jou geval wil je met cd's blijven draaien en je pc als aanvulling gebruiken...
Koop idd een laptop en traktor scratch duo.
Sluit je traktor aan op 2cdj 1000's
Nu kan je kiezen: Als je er een tijdcode cd instopt kan je een track vanuit je traktor spelen
stop je er een gewone cd in,?zet je de geluidskaart op thru en dan?speelt hij die gewoon af...
(zo ongeveer als het goed is)
Zo kan je dus heel makkelijk switchen tussen digitaal en analoog...
Misschien dat de Traktor kenner bij uitstek: Baath dit even kan bevestigen?
Die glazenplaat is wel goede extra bescherming en van de zon heb ik geen last want ik gebruik hem alleen om te draaien.
Nee daar zit ik nu ook mee te stoeien, zijn die extras het mij waard?
Een verlicht toetsenbord lijkt me wel heel handig, omdat je toch vaak in een donkere omgeving draait... Aan de andere kant: Mijn cd hoesjes zijn ook niet verlicht en die kan ik ook lezen, het is ook nooit pikke donker.
Dan die ALU body, wel handig en klinkt stevig.. maar hoeveel steviger dan die van polycarbonaat?
SD sleuf en firewire poort zal ik ook niet gebruiken vermoed ik.
Die glazenplaat is wel goede extra bescherming en van de zon heb ik geen last want ik gebruik hem alleen om te draaien.
Ik hoor wisselende verhalen, de ene zegt ik zou pro nemen omdat het een "pro" is. Maar als de hierboven genoemde verschillen de enige zijn vind ik het geen 250 euro waard denk ik.
Nog meer mensen een visie hierop?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.