Poster: Xtremer
Mijn mening: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een geluidskaart, een laptop, timecode vinyls/cd's en een berg kabels of toch maar een CD'tje pakken? Mijn keuze is hierbij snel gemaakt. Ik moet wel toegeven dat de gear van nu (zoals de CDJ-2000) een stuk makkelijk is i.c.m. Traktor etc. Ik blijf voorlopig lekker CD draaien en later (als de CDJ-2000 clubstandaard word) overstappen naar USB. Timecode zie ik gewoon niet zitten. Moet er niet aan denken om m'n Macbook van ?1800 kapot te zien gaan. USB stick en een externe HDD zijn een stuk makkelijker en goedkoper in gebruik.
Poster: Adrien1989
Hm, vond Traktor etc net wat mooier lopen op XP dan op Vista, sowieso m'n flaptop binnenkort omzetten van Vista naar XP. Vista is sowieso eigenlijk 6x niets :/.
Poster: Sandr
Mijn mening: Zoveel originele cd's hebben dat je elke avond weer voor je wandkast staat om cd's uit te zoeken voor die avond. Elke week?een of 2 cds branden met nieuwe shit en je weer afvragen waar je deze?kwijt moet in je map.?Een hele grote koffer vol cd's en 3 volle mappen mee naar elke gig en dan toch er achter komen dat je net dat ene cdtje niet hebt meegenomen...
Doe mij maar een macbook voor 1000 euro (1800 is een beetje overkill) een paar kabels pluggen en heel de avond onbeperkt losgaan op 4 decks terwijl je alle muziek voorhanden hebt!
Het is maar net hoe je het bekijkt en wat je persoonlijke situatie is Maar ik ben laatste tijd overtuigd en ga de overstap maken om een tijdcode setje. Ik ga wel proberen 1x in de maand mijn cd map wat bij te werken zodat ik niet in een gat valt mocht ik een weekje zonder macbook zitten...
Poster: Sandr
Mijn mening: Zoveel originele cd's hebben dat je elke avond weer voor je wandkast staat om cd's uit te zoeken voor die avond. Elke week?een of 2 cds branden met nieuwe shit en je weer afvragen waar je deze?kwijt moet in je map.?Een hele grote koffer vol cd's en 3 volle mappen mee naar elke gig en dan toch er achter komen dat je net dat ene cdtje niet hebt meegenomen...
Doe mij maar een macbook voor 1000 euro (1800 is een beetje overkill) een paar kabels pluggen en heel de avond onbeperkt losgaan op 4 decks terwijl je alle muziek voorhanden hebt!
Het is maar net hoe je het bekijkt en wat je persoonlijke situatie is Maar ik ben laatste tijd overtuigd en ga de overstap maken om een tijdcode setje. Ik ga wel proberen 1x in de maand mijn cd map wat bij te werken zodat ik niet in een gat valt mocht ik een weekje zonder macbook zitten...
Poster: Bootstrap
Ik vind het wel leuk om te zien dat veel mensen nu de voordelen van digitaal draaien gaan inzien Zo'n 2 jaar geleden waren er nog veel die moesten lachen om mijn midi controller, nu is dat wel anders. Ik studeer niet voor niets innovatiewetenschappen, ik ben wel van de nieuwe snufjes
Ik kan iedereen aanraden om (volledig) digitaal te gaan draaien. Je hebt gewoon zo veel mogelijkheden. Als ik nu op cd's draai voel ik me gehandicapt, omdat je meer wordt beperkt in die mogelijkheden (hoewel ik draaien met cd's wel erg leuk vind).
Poster: Bootstrap
Ik vind het wel leuk om te zien dat veel mensen nu de voordelen van digitaal draaien gaan inzien Zo'n 2 jaar geleden waren er nog veel die moesten lachen om mijn midi controller, nu is dat wel anders. Ik studeer niet voor niets innovatiewetenschappen, ik ben wel van de nieuwe snufjes
Ik kan iedereen aanraden om (volledig) digitaal te gaan draaien. Je hebt gewoon zo veel mogelijkheden. Als ik nu op cd's draai voel ik me gehandicapt, omdat je meer wordt beperkt in die mogelijkheden (hoewel ik draaien met cd's wel erg leuk vind).
Poster: BoydGrift
Veel tegenstanders geven af op het automatisch beatmatchen, of ik nou zelf de fader naar de goede plek schuif of dat m'n software dat doet? Who cares.
Kijk dit bedoel ik nou! Dan is de lol er toch keihard af, mijn nichtje van 9 kan dan zelfs draaien!
*zucht* het is zelfs al teveel gevraagt om gewoon een plaatje gelijk te leggen op gehoor. Het is net fietsen, je leert het met zijwielen (BPM meters) en kunt later zonder (op gehoor), nu ga je in feite terug naar de zijwielen.
Het is naar mijn mening echt moeilijk doen. De reden voor mij dat ik dan ook naar de CDJ-2000's stap is vanwege de mogelijkheid om een HDD/SD of USB stick aan te kunnen sluiten. Al je muziek op 1 kleine HDD/SD kaart of USB stick en je kunt aan de gang. Geen risico voor een kapotte laptop, gelul met kabels of geluidskaarten niets. Ik heb echt meer respect voor DJ's die lekker een plaatje gelijk leggen en dan ook een mooie overgang neer kunnen zetten op een degelijke set dan een DJ met een MIDI controller en een laptop. Maargoed, meningen verschillen, dat is meer dan duidelijk.
Poster: BoydGrift
Als jij kijkt hoe richie hawtin zn setjes draait, dat ik dat ook kan respecteren. Hoeveel mensen gebruiken traktor of iets dergelijks binnen het hardcore/hardstyle gebeuren?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.