Digitaal draaien of niet (5/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 17-01-2010 10:37
Gister gewoon goed gegaan met mijn Traktor Duo . De systemen worden ook steed betrouwbaarder
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 17-01-2010 11:10
Poster: Tomazos
voor mensen die denken dat je digitaal niet heel vet kan draaien,

check dit!

amai, wel vermoeiend zo, maar vind z'n overgangen toch niet zo vet hoor, maar wel knap wat hij al scratchend kan.

Wel programma zou hij gebruiken ? en is dit een timecode systeem.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 17-01-2010 @ 11:11:15 (1%)
Dolivieira    posted on 17-01-2010 11:23
Poster: Tekhead

amai, wel vermoeiend zo, maar vind z'n overgangen toch niet zo vet hoor, maar wel knap wat hij al scratchend kan.

Wel programma zou hij gebruiken ? en is dit een timecode systeem.

Ja dat is timecoded waar hij mee werkt en het programma heet Rane Serato Scratch Live
Tekhead    posted on 17-01-2010 11:27
Final Scratch is van een andere fabrikant zeker ? Is er veel verschil tussen Rane en F.S. ? En Traktor is dat een S.W. programma van een van beide ? Ge ziet,ik heb van het digitaal gebeuren nog niet veel kaas gegeten he Cool ?
User edit by Tekhead on 17-01-2010 @ 11:28:35 (4%)
Twello    posted on 17-01-2010 11:35
Final scratch was vroeger een samenwerking tussen NI en stanton, stanton is gestopt en NI is verder gegaan: Traktor Scratch, SSL is van Serato en Rane
Dolivieira    posted on 17-01-2010 11:36
Final scratch wordt niet meer gemaakt. Tegenwoordig kann je kiezen tussen Serato Scratch, Traktor Scratch Duo(2decks) of Pro?(4decks), Reloop Spin en Virtual DJ en je hebt er nog een paar?dacht ik. De eeste 2 zijn de poplulairste. Serato Scratch heb volgens mij geen effecten en andere poespas wat?Traktor wel heeft. Ik hou wel van een beetje poespas dus heb gekozen voor Traktor. OOok een reden is de prijs. Traktor Duo is goedkoper dan Rane Serato. ??????
Tekhead    posted on 17-01-2010 11:39
En Reloopspin en virtual dj, zijn? dat ook populaire programma's, kan je daar ook timecode op aan sluiten, of behoort dat tot het programma zelf ?
Mixt-Ape    posted on 17-01-2010 11:40
Nee da's ook te doen met timecoded apparatuur. Virtual DJ is natuurlijk wel Virtual DJ...
Tekhead    posted on 17-01-2010 11:53
en voor beginners, wat is het meest aangeweze of gebruikte S.W. hiervoor ? En iemand die gebruik maakt van de Numark spullen voor digitaal ?
User edit by Tekhead on 17-01-2010 @ 12:24:24 (91%)
Dolivieira    posted on 17-01-2010 12:43
Maak niet uit wat voor spullen je er bij hebt. Het werkt gewoon. Heb hem hier ook met traktor maar ook met virtual DJ kan ik gewoon met timecoded? werken. TTs, Of CDspeleers het kan allemaal. Het voordeel van Traktor en Virtual DJ is dat je ook een controller kan gebruiken,?MIDI dus. In dat maak ook niet uit wat voor merk controller je gebruikt. Jij was van plan om?de DN-S3700 te kopen toch??Kan je dan mooi oals controller gebruiken.
Tekhead    posted on 17-01-2010 18:19
Dan heb ik geen externe geluidskaart nodig of wel ?
Mixt-Ape    posted on 17-01-2010 18:33
Nope. De 3700 kan alles via MIDI aansturen binnen SSL/Traktor/Torq/Spin/...
Tekhead    posted on 17-01-2010 19:33
en als ik m'n muziekcollectie in het programma wil plaatsen, moet ik ze dan eerst naar bvb itunes importeren,dan omzetten naar mp3 en dan naar de software van traktoir/spin/....exporteren ?
Seca    posted on 17-01-2010 21:15
Ik ben voor digitaal draaien en tegelijkertijd ook voor analoog draaien.
Ik draai zelf digitaal & analoog, en ik moet zeggen: digitaal draaien is wel veel gemakkelijker, maar dan mis je echt het gevoel van door je platenbakken te liggen zoeken. Digitaal draaien doe ik omdat ik tracks niet op vinyl heb, en omdat digitaal draaien veel goedkoper is aangezien een vinyl gemiddeld 10? kost, dat is ook een reden temeer waarom vinylshops ten onder gaan Cool. Tegenwoordig download men veel meer illegale muziek dan vroeger, men importeert deze gewoon in een timecoded systeem en draaien maar. Ik werk ook niet graag met een computer, daarom heb ik een midi controller, een groot pluspunt voor mensen die niet graag met computers werken en toch timecoded willen draaien!

Het nadeel van digitaal draaien is wel zo dat je bv. ergens staat de draaien en je laptop valt uit/loopt vast?( al verschillende keren gehoord ) en dan sta je daar.. met 2 tt's en een mixer zal dit zeker niet zo snel gebeuren.

Anyways, ik zal nooit analoog draaien met digitaal draaien 100% kunnen vergelijken.
Denk maar aan het bezoeken aan vinylshops waar je uren kan doorbrengen, het zoeken door je platenbakken, het "hebben van een vinylcollectie".

P.S. Binnenkort ga ik 1 digitale booth maken en 1 analoge booth.

Booth Digitaal:

2x Synq Xtrm 1
1x Ecler Evo 5
1x Traktor Scratch
1x Midi Controller

Booth Analoog:
2x Technics SL 1200 MK2
1x Vestax PMC 46 MKII
Real Vinyls! Cool

@ Tekhead

Neen dat hoeft niet, je kan je muziek van je computer?rechtstreeks in je softwareprogramma slepen.
User edit by Seca on 17-01-2010 @ 21:48:32 (65%)
Dolivieira    posted on 18-01-2010 08:22
Poster: Tekhead
Dan heb ik geen externe geluidskaart nodig of wel ?

En er zit een geluidkaart in de spelers.

Poster: Seca
Ik ben voor digitaal draaien en tegelijkertijd ook voor analoog draaien.
Ik draai zelf digitaal & analoog, en ik moet zeggen: digitaal draaien is wel veel gemakkelijker, maar dan mis je echt het gevoel van door je platenbakken te liggen zoeken. Digitaal draaien doe ik omdat ik tracks niet op vinyl heb, en omdat digitaal draaien veel goedkoper is aangezien een vinyl gemiddeld 10? kost, dat is ook een reden temeer waarom vinylshops ten onder gaan Cool. Tegenwoordig download men veel meer illegale muziek dan vroeger, men importeert deze gewoon in een timecoded systeem en draaien maar. Ik werk ook niet graag met een computer, daarom heb ik een midi controller, een groot pluspunt voor mensen die niet graag met computers werken en toch timecoded willen draaien!

Het nadeel van digitaal draaien is wel zo dat je bv. ergens staat de draaien en je laptop valt uit/loopt vast?( al verschillende keren gehoord ) en dan sta je daar.. met 2 tt's en een mixer zal dit zeker niet zo snel gebeuren.

Anyways, ik zal nooit analoog draaien met digitaal draaien 100% kunnen vergelijken.
Denk maar aan het bezoeken aan vinylshops waar je uren kan doorbrengen, het zoeken door je platenbakken, het "hebben van een vinylcollectie".

.

Als je een Laptop heb van de laatste 2 jaar. Is de kans nihil dat die uitval. zowel bij?MAC en?PC. ?
User edit by Dolivieira on 18-01-2010 @ 08:27:55 (100%)
Dolivieira    posted on 18-01-2010 08:42
Dit is geen replay op mijn post. Maar hoe kan ik, en wat moet ik doen, om traktor aan te sluiten op de CDJ400? Ik hoorde dat er ook een geluidskaart in de CDJ400. Nu staat er nij een van dwe tenten waar ik draai 2xCDJ400. Dat is ook een?van de tenten?waar ik allround moet draaien. Zou ideaal zijn om dan alleen mijn labtop nodig te hebben. ??
Down_Town    posted on 18-01-2010 12:01
Poster: djdolivieira
Dit is geen replay op mijn post. Maar hoe kan ik, en wat moet ik doen, om traktor aan te sluiten op de CDJ400? Ik hoorde dat er ook een geluidskaart in de CDJ400. Nu staat er nij een van dwe tenten waar ik draai 2xCDJ400. Dat is ook een?van de tenten?waar ik allround moet draaien. Zou ideaal zijn om dan alleen mijn labtop nodig te hebben. ??

Hi Dennis,
Kijk even bij NI op het forum: Native Instruments forum
Daar ben ik het vaak tegen gekomen.
Je kan het volgens mij alleen via midimapping doen waarbij je de geluidskaart van NI gewoon gebruikt. Het kan ook dat je de geluidskaarten van de CDJ 400s gebruikt. Dat was wel via een truuk omdat Trakto niet 2 geluidskaarten tegelijk accepteerd.
Op het NI forum zijn er zat dingen over te vinden denk ik. Sinds ik over ben op Serato Itch kom ik er niet meer eigenlijk.
Dolivieira    posted on 18-01-2010 12:10
Poster: Down_Town

Hi Dennis,

Kijk even bij NI op het forum: Native Instruments forum

Daar ben ik het vaak tegen gekomen.

Je kan het volgens mij alleen via midimapping doen waarbij je de geluidskaart van NI gewoon gebruikt. Het kan ook dat je de geluidskaarten van de CDJ 400s gebruikt. Dat was wel via een truuk omdat Trakto niet 2 geluidskaarten tegelijk accepteerd.

Op het NI forum zijn er zat dingen over te vinden denk ik. Sinds ik over ben op Serato Itch kom ik er niet meer eigenlijk.

Tnkx. Ik ga even kijken Pat. Voor degene die het meer weten post maar ik lees.
Roalin    posted on 18-01-2010 13:47
Poster: Down_Town

Midimapping en truukje voor geluidskaarten zijn inmiddels niet meer nodig. Traktor ondersteunt namelijk de HID-modus, dit betekent dat de spelers standaard gemapt zijn naar de manier waarop je normaal gesproken ook de CDJ met cd's bestuurt! Dus dat is hardstikke handig!
Edit: met de software werken ze dus heel intu?tief (ofzoiets).

Met de CDJ-400's werkt dat zo makkelijk! Gewoon even je instelling van je timecode exporten (opslaan) en de setup-wizard runnen. Als je dan thuis weer met timecode bezig gaat, kun je die oude instelling gewoon weer importen (ik zou de instellingen met de CDJ-400 dan ook even exporten, zodat je die niet steeds opnieuw hoeft in te stellen)

Een puntje waar je op moet letten is dat de CDJ's altijd in dezelfde usbpoort komen. (het kan zijn dat dit na de update met HID-support niet meer hoeft, maar weet ik niet zeker en het is een kleine moeite.)
User edit by Roalin on 18-01-2010 @ 13:48:47 (6%)
JustifiedMusic    posted on 18-01-2010 13:53
Persoonlijk draai ik liever met CD's, maar ik heb een digitale mixer die via VDJ werkt (Hercules RMX). Prima ding. Ik draai er wel eens mee op de radio, dus das wel fijn. Voor de rest zou ik toch met CD's gaan. Ik bedoel, het is toch niet leuk als je alleen maar op de sync-knop hoeft te drukken, en dan staat het allemaal al gelijk... Best jammer. Maargoed, het is de toekomst helaas...
BarryVendel    posted on 18-01-2010 14:40
Syncen is inderdaad de toekomst, alhoewel ik ook een grote toekomst zie in het digitale tabletop systeem waar pioneer nu mee begonnen is. Ik zou zelf liever 2 CDJ-2000's hebben dan het traktor pakket wat ik nu heb, maar pioneer maakt het zo bizar duur dat het voor de meeste DJ's onbetaalbaar is.

Ik begrijp het prijzen systeem van pioneer trouwens niet, als ze?een nieuw vlaggenschip?hebben, wordt het duurder dan de vorige in plaats dat de oudere versies goedkoper worden en de nieuwste de prijs van het vorige vlaggenschip overneemt. Dat gebeurt bij bv. de I-pods wel, nieuwe generatie, zelfde prijzen. Maar goed, het is niet echt on-topic.

Ik heb Traktor aangeschaft omdat ik van het cd-systeem af wil, maar het beatmatchen vind ik juist wel leuk.
Dolivieira    posted on 18-01-2010 15:17
Poster: Roalin

Midimapping en truukje voor geluidskaarten zijn inmiddels niet meer nodig. Traktor ondersteunt namelijk de HID-modus, dit betekent dat de spelers standaard gemapt zijn naar de manier waarop je normaal gesproken ook de CDJ met cd's bestuurt! Dus dat is hardstikke handig!
Edit: met de software werken ze dus heel intu?tief (ofzoiets).

Met de CDJ-400's werkt dat zo makkelijk! Gewoon even je instelling van je timecode exporten (opslaan) en de setup-wizard runnen. Als je dan thuis weer met timecode bezig gaat, kun je die oude instelling gewoon weer importen (ik zou de instellingen met de CDJ-400 dan ook even exporten, zodat je die niet steeds opnieuw hoeft in te stellen)

Een puntje waar je op moet letten is dat de CDJ's altijd in dezelfde usbpoort komen. (het kan zijn dat dit na de update met HID-support niet meer hoeft, maar weet ik niet zeker en het is een kleine moeite.)

Dus wat moet ik nu precies doen. Want het gaat nu een beetje snel voor mij. Dat importeren, exporteren en HID Modus Cool. Wel van gehoord maar snap het niet zo. Kan je daar iets dieper op ingaan? Iets specifieker uitleg graag.
ArTy    posted on 18-01-2010 15:18
Pioneer kondigd dit als een nieuw model aan, met een andere naam. Apple vernieuwd gewoon hun huidige assortiment, volgens mij heten ze nogsteeds nano en mini enzo.

Verder is het toch gewoon slim van pioneer, ze pakken gewoon het bedrag waar ze de meeste winst aan overhouden. Bij pioneer is dit nou eenmaal hoger dan bij een ander dj merk omdat pioneer de bekendste speler in de dj sector is op dit moment.

Een beetje het zelfde als een G-star broek en een merkloze broek, kwaliteit scheelt niet heel veel maar de prijs wel. En toch lopen de meeste in een merkbroek (zoals G-star) rond. Al met al een gekke wereld die zich makkelijk laat beinvloeden Cool

PS: hoe kan je beatmatchen nou leuk vinden Cool
Dolivieira    posted on 18-01-2010 15:28
Poster: ArTy
Pioneer kondigd dit als een nieuw model aan, met een andere naam. Apple vernieuwd gewoon hun huidige assortiment, volgens mij heten ze nogsteeds nano en mini enzo.

Verder is het toch gewoon slim van pioneer, ze pakken gewoon het bedrag waar ze de meeste winst aan overhouden. Bij pioneer is dit nou eenmaal hoger dan bij een ander dj merk omdat pioneer de bekendste speler in de dj sector is op dit moment.

Een beetje het zelfde als een G-star broek en een merkloze broek, kwaliteit scheelt niet heel veel maar de prijs wel. En toch lopen de meeste in een merkbroek (zoals G-star) rond. Al met al een gekke wereld die zich makkelijk laat beinvloeden Cool

PS: hoe kan je beatmatchen nou leuk vinden Cool

Zit je niet in de verkeerde topic te posten want dit heb niet veel met Digitaal draaien te maken.
Roalin    posted on 18-01-2010 15:29
Poster: djdolivieira
Dus wat moet ik nu precies doen. Want het gaat nu een beetje snel voor mij. Dat importeren, exporteren en HID Modus Cool. Wel van gehoord maar snap het niet zo. Kan je daar iets dieper op ingaan? Iets specifieker uitleg graag.

Dude, jij hebt toch Traktor Duo?! CoolMaarjah, ik zal het proberen:Als je naar instellingen gaat, staan er (helemaal)?onderin de knopjes 'Import' en 'Export'. Je kunt alle instellingen, waarvan je op dit moment gebruik maakt, opslaan dmv de 'Export'. Dan wordt er een .tsi file gemaakt en kan je die met elke Traktor-software openen en gebruik maken van je eigen instellingen (dmv de import).
Als de instellingen op dat moment goed werken, zou ik die even opslaan (exporteren dus) voordat je ermee gaat rommelen. Op deze manier kun je dus 2 verschillende files met je eigen instellingen maken, zodat je ??n hebt voor als je met timecode werkt en ??n als je met de midi-functie van de CDJ-400 werkt. Het enigste wat je dan hoeft te veranderen als je van methode wisselt is het importeren van de instellingen.

Dus wat je gaat doen: huidige instellingen exporteren, met je laptop naar de kroeg/discotheek, sluit de CDJ's aan op je laptop, kiest op de CDJ's de pc-modus (op usb-knopje drukken), start Traktor Duo op, gaat naar instellingen o.i.d. en run de 'setup wizzard', dan geef je hierin aan dat je de CDJ's als controller gebruikt en als soundcard, en als het goed is werkt het nu in HID-modus.

HID-modus is gewoon een term van NI dat zegt de controller precies zo werkt als jij dat verwacht. Dus je hoeft hem niet te mappen, dat zit er standaard ingebakken. Met zoals jij dat verwacht bedoel ik: Play-knop werkt als play, loopcutter werkt als loopcutter en master tempo werkt als keylock enzovoort.

Zo goed? Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

57 Users online: 7 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 16.413
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.851.125