Digitaal draaien of niet (4/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

ArTy    posted on 12-01-2010 18:04
Hhej das mijn oude cd map :p
ls ik jouw was zou ik niet overstappen op traktor als je allround was. Waarom niet kun je lezen in het topic midi controller dat laatst aangemaakt is. Ik zal als ik zo thuis ben wel even een link toevoegen. Gaat nu even moeilijk want zit op me telefoon twe internetten nu
Dolivieira    posted on 12-01-2010 21:03
Poster: Sandr
Ja dat ik moet rippen is een feit.

Maar categoriseren bedoel ik, indelen naar genre zoals ik ze zou gebruiken. Dit is voor iedereen anders en ik denk niet dat een programma dit voor mij kan doen. Dus alles handmatig uitzoeken.

Dan komt nog de grootste *** klus en dat is alles branden, hoesjes maken etc.
Daar ben ik volgend jaar nog niet klaar mee!

Ik heb daar dus Traktor Scratch Dou voor aangeschaft. Ben toch ook maar weer meer allround gaan draaien. Heb aan 2 kanalen genoeg. Doe toch geen apreskistyle. Draai mijn nummers dan iets langer.?

Maar Sandr, Je kan natuurlijk altijd een koffer met backup cd spul bij je hebben natuurlijk. En de computers?van tegenwoordig zijn best wel betrouwbaar tegenwoordig. Mac iets meer dan PC, Maar PC houdt toch goed stand tegenwoordig. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb er?gewoon een pc aan hangen en het werkt goed moet ik zeggen.?Alleen je muziek omzetten naar MP3 dat is wel een werk. Maar het spul is best wel te vertrouwen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tomazos    posted on 14-01-2010 11:53
voor mensen die denken dat je digitaal niet heel vet kan draaien,

check dit!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Pedroz    posted on 14-01-2010 12:38
Wat een geschift nice kerel Cool
LemonKick    posted on 16-01-2010 12:35
Digitaal draaien, tis maar wat je fijn vind, ik als beginnend hobbyist begin gewoon op digitaal en kijk daarna naar een setje met 2 CD spelers. Momenteel heb ik een keus gemaakt en heb ik een macbook icm een Reloop digital jockey 2: Interface edition, gewoon om de simpele reden dat ik alles op de controller aansluit en de laptop gebruik om daardwerkelijk de mix te bepalen.

Daarbij werkt de digital jockey superieur over de Hercules RMX bijv.
Bouncy    posted on 16-01-2010 13:06
Poster: Tomazos
voor mensen die denken dat je digitaal niet heel vet kan draaien,

check dit!

*Gaat oefenen!*
Estacy    posted on 16-01-2010 13:09
digitaal draaien, leuk en aardig, maar wat nou als je niet van PC's houdt? of de PC niet van jouw? want ik ben niet echt zuinig met computers, onderhoud, was da? met als gevolg dat ze vastlopen. bovendien kan ik op een PC nooit echt dat krijgen wat ik in mn hoofd heb.
Mijn CD spelers en analoog mengpaneel, die lopen niet vast. dus ze mogen eeerst eens een extreem hufterproof computer maken wil ik ooit overstappen op digitaal. Zo denk ik erover, bovendien, nu heb ik een mooie DJ set, koptelefoon 2 cd spelers en een mixer. kostte me om en nabij 1000 E, muziekn niet meegerekend. Als ik digitaal wil gaan draaien (timecode ff als voorbeeld) dan heb ik dus goede DJ software nodig + de bijbehorende interface. kost ong. 500 E dan heb je nog een goede laptop nodig, nu heb ik er eentje die absoluut niet sterk genoeg is om feilloos Traktor/Serato te runnen, dus komen we als snel uit bij een Macbook, die zijn sterk, snel, en stabiel. de goedkoopste kost ong. 1000 E, dus ben je 1500 euro kwijt wil je alleen al een laptop en software + interface kopen. das 1.5 X de prijs van de goed werkende set die ik nu heb.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
BarryVendel    posted on 16-01-2010 14:06
Ik ben het niet helemaal met je eens...

Inderdaad je hebt een goede laptop nodig om de software te kunnen draaien, een laptop voor ?800,- daar kan je het ook prima mee redden. Je noemt ook Traktor/Serato op en inderdaad dan zit je rond de ?500,- Maar dan heb je wel meteen de duurste(?) software die er is. Je draait nu met 2 cd-spelers en een mixer voor ?1000,-. Wat mij betreft prima, maar je hebt daarmee niet de duurste en uitgebreidste set die er is. Hoeft ook niet, maar dan is de vergelijking niet echt goed, want je zou ook met VirtualDJ kunnen beginnen of andere goedkopere software.

Het argument dat je niet met computers om kunt gaan omdat die dan eerst hufterproof moeten zijn vind ik ook een beetje raar. Cd-spelers of laptops, het zijn allebei zeer gevoelige spullen. Je moet een laptop niet laten vallen, want dan kan hij stuk gaan, maar datzelfde geldt voor een cd-speler.

Ikzelf heb 2x CDJ-400, een Reloop RMX-40DSP en een laptop met traktor en Xone:1D.

Ik kan dus op allebei de manieren draaien, maar heb mijn keuze nog niet kunnen maken tussen digitaal of analoog. Allebei hebben ze zo hun voordelen en nadelen.

Digitaal kan makkelijker zijn, doordat je niet HOEFT te beatmatchen, maar daardoor is het soms lastig om geconcentreert te blijven. Bij CD's is het weer veel werk om al die CD's te branden en in mijn geval ook nog te printen.

Eind van de rit kan ik alleen maar zeggen, dat je het voor jezelf moet bepalen en dat eigenlijk geen van beide slecht is, zolang je het maar met volle overtuiging gebruikt!

Ik volg zelf o.a. Don Diablo, DJ Delboy en Richie Hawtin. Drie totaal verschillende stijlen, maar alledrie technisch heel erg goed.

Even 3 filmpjes om het te laten zien:
Don Diablo: http://www.youtube.com/watch?v=hNjNEwcjWTo&NR=1
DJ Delboy: http://www.youtube.com/watch?v=gFgTgcR54UQ
Richie Hawtin: http://www.youtube.com/watch?v=y3dJkE5Kchg
ArTy    posted on 16-01-2010 14:07
Maar met de digitale set kan je 1000x zoveel dan met jouw huidige analoge set. No offence maar voor 1500 euro heb je een brute digitale set, voor 1000 heb je een matige analoge set..
Digitaal is gewoon een heel stuk goedkoper hoe je het ook wend of keert..

Dit is trouwnes de enige manier van digitalen die mij aanspreekt, deze man heeft een digitale mixer met 20 kanalen en op elk kanaal heeft hij een geluidje, dus hij speelt elk spoor van een nummer apart af waardoor je de nummers die je draait helemaal zelf kan samenstellen.
http://www.youtube.com/watch?v=ER8e9rO8XNg&feature=related
User edit by ArTy on 16-01-2010 @ 14:26:38 (100%)
Estacy    posted on 16-01-2010 15:06
met hufterproofheid voor laptops bedoel ik vooral het OS, eentje die GEEN onderhoud nodig heeft, eentje ZONDER pop-ups over allerlei dingen. een OS die een digibeet ook kan bedienen. zoiets. helaas heb ik die nog niet gevonden.?
en ArTy, beetje gelijk heb je wel, maar digitaal is gewoon niks voor mij.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Stevendlv    posted on 16-01-2010 16:40
De basis wat je nodig hebt is:
- Een laptop
- Software
- Controller (kan zonder, maar maak je het wel moeilijk)

Daarbij kan je nog veel uitbreidingen doen: Timecode, Extra effecten paneel, meer controllers

Als je naar een gig gaat neem je je controller en laptop (met software en muziek mee) en waarschijnlijk staat daar al een mixer waar je hem dan gewoon inplugt.

Het is echt persoonlijk of digitaal draaien iets voor je is, probeer het is uit zou ik zeggen!

@ Tomazos die kerel is echt geweldig!
Helioxx    posted on 16-01-2010 20:01
Vraag me iets af;
Zijn er echt dj's die met hun laptop en een midi gaan draaien op feestjes?
Klink misschien als een domme rvaag, maar ben nieuw ^^
Mathiz    posted on 16-01-2010 20:02
jazeker dat zie je meer en meer !
Dolivieira    posted on 16-01-2010 20:41
Ga vanavond met mijn Traktor Scratch Duo op?pad. Net een nieuwe Laptop erbij gehaald.?1,8 gig dual core met?5 gig geheugen.?Testen ging formidabel. Geen Problemen. Latency Nihil. Moet heel divers draaien dus dan maar de Laptop er bij. Heb er 16000 Nummers op staan dus kan alle kanten op.?Nu nog de NI X1 erbij zodra die leverbaar is. dan is die compleet. ?

Hou jullie wel op de hoogte hoe het ging.
User edit by Dolivieira on 16-01-2010 @ 20:42:22 (20%)
main    posted on 16-01-2010 20:43
Poster: MichaelH
Vraag me iets af;
Zijn er echt dj's die met hun laptop en een midi gaan draaien op feestjes?
Klink misschien als een domme rvaag, maar ben nieuw ^^

deadmau5
Xtremer    posted on 16-01-2010 20:47
Mijn mening: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een geluidskaart, een laptop, timecode vinyls/cd's en een berg kabels of toch maar een CD'tje pakken? Mijn keuze is hierbij snel gemaakt. Ik moet wel toegeven dat de gear van nu (zoals de CDJ-2000) een stuk makkelijk is i.c.m. Traktor etc. Ik blijf voorlopig lekker CD draaien en later (als de CDJ-2000 clubstandaard word) overstappen naar USB. Timecode zie ik gewoon niet zitten. Moet er niet aan denken om m'n Macbook van ?1800 kapot te zien gaan. USB stick en een externe HDD zijn een stuk makkelijker en goedkoper in gebruik.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 16-01-2010 @ 20:48:03 (1%)
Tomazos    posted on 16-01-2010 20:47
Poster: main

deadmau5

de ECHTE ja, niet die van het forum
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
main    posted on 16-01-2010 20:50

over wie denk je dat ik t heb? ik heb t over die gast die altijd een muiskop op zn hoofd heeft als ie gaat draaien

die ene
User edit by main on 16-01-2010 @ 20:50:39 (6%)
Dolivieira    posted on 16-01-2010 20:57
Poster: Xtremer
Mijn mening: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Een geluidskaart, een laptop, timecode vinyls/cd's en een berg kabels of toch maar een CD'tje pakken? Mijn keuze is hierbij snel gemaakt. Ik moet wel toegeven dat de gear van nu (zoals de CDJ-2000) een stuk makkelijk is i.c.m. Traktor etc. Ik blijf voorlopig lekker CD draaien en later (als de CDJ-2000 clubstandaard word) overstappen naar USB. Timecode zie ik gewoon niet zitten. Moet er niet aan denken om m'n Macbook van ?1800 kapot te zien gaan. USB stick en een externe HDD zijn een stuk makkelijker en goedkoper in gebruik.

Maar als je CDJ2000 hebt dan is timecoded niet meer nodig. kan je gewoon traktor of serato MIDI aan sturen. Ga ze ook in de loop van dit jaar halen, Altans proberen.
Xtremer    posted on 16-01-2010 21:04
Poster: djdolivieira
Maar als je CDJ2000 hebt dan is timecoded niet meer nodig. kan je gewoon traktor of serato MIDI aan sturen. Ga ze ook in de loop van dit jaar halen, Altans proberen.

Ik moet wel toegeven dat de gear van nu (zoals de CDJ-2000) een stuk makkelijk is i.c.m. Traktor etc.

Dat zeg ik hahaCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dolivieira    posted on 16-01-2010 21:10
Poster: Xtremer

Dat zeg ik hahaCool

Ik wist wel dat we mekaar begrijpen. Cool

En ik moet wel ff omdat dat allround draaien dat ik af en toe doe moet je altijd zo veel bij je hebben. Ik ga niet met 5 cd mappen sjouwen dus daarom mijn actie van time coded Kopen. ??
User edit by Dolivieira on 16-01-2010 @ 21:12:34 (100%)
OneSixty    posted on 16-01-2010 21:17

Captain Obvious Cool
Helioxx    posted on 16-01-2010 21:18
Mhh, Aangezien mijn ouders gescheiden zijn, Misschien een "echte " Booth bij de ene, een MIDI bij de andere ^^
Mixt-Ape    posted on 16-01-2010 22:12
Dan heb je uiteindelijk 2 booths die elk qua kwaliteit niet bepaald om over naar huis te schrijven zijn...koop dan 1 deftige booth!
User edit by Mixt-Ape on 16-01-2010 @ 22:13:17 (7%)
mp    posted on 16-01-2010 22:54
Ik draai digitaal en soms analoog ik ga geregeld draaien met mijn laptop en de denon DN_HC4500.
kan perfect zonder mijn cd's op weg en draaide al meerdere trouwfeesten met mijn digitaal dj setje.
elke dag is een feest!!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 3 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 10.352
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.738.975