Digitaal draaien of niet (3/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

Winston    posted on 31-05-2009 00:33
Poster: CoenBaas5300
@ Winston: daar zat ik inderdaad al aan te denken, door gewoon mijn CDJ's via DJS aan te sturen en ik heb al een externe hd dus dat is geen probleem. Ik weet alleen of mijn laptop het aan kan, maarja dat is gewoon even kijken/testen.

Btw bedankt voor je info

Your welcome. Je hebt dus echt alles in huis voor de toekomst: future proof

Poster: Roov
Nu heb ik een vraagje he, als Pioneer nu een nieuwe MIDI Controller (misschien vergelijkbaar met de EKS Otus) gaat uitvinden, zou de hele digitale overstap dan niet een stuk sneller, maar ook een stuk makkelijker gaan? Want volgens mij draaien de clubs qua standaard gewoon mee met Pioneer, dus als Pioneer een nieuwe speler uitvindt die aan alles voldoet wordt dat de nieuwe standaard. Correct me if I'm wrong!

Wat ik interessant vindt is dat je nu geen heftige discussies krijgt nu we Pioneer als voorbeeld hebben genomen van deejaying met de PC in de toekomst.

Vroeger en dat was niet lang terug, kreeg je hier heel heftige discussies hierover. Ik was 1 van de tegenstanders en Reind die tenminste 10x meer verstand heeft van PC based deejaying dan mij, kon de tegenstanders niet tot zwijgen krijgen. Maar de tijden schijnen nu te zijn veranderd: het is nu 2-1 voor PC deejaying.

Poster: Sound-Division
Ben ik hier trouwens de enige die het digitaal mixen niks vind, en liever met cd's en platen sjouwtConfusedConfused

Cool Tip: voor een ieder die van plaatjes sjouwen houdt - zoek werk bij een bedrijf dat muziek uitgebracht op vinyl overzet naar digitale bestanden. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 31-05-2009 @ 00:48:15 (34%)
Snoey    posted on 31-05-2009 06:59
Hoezo is het 2-1 voor PC Deejaying?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 31-05-2009 09:37
Poster: ArTy
Waarom djdoliveira? Een laptop is daar uiterst geschikt voor, het weegt immers geen zak en er kan veel muziek op en het is een stuk goedkoper dan overal ineens nieuwe mixers neer te zetten. Denk dat de latop niet vervangen gaat worden door zoiets.

Hoe vaak heb je 2 gigs op 1 avond? Je bent geen laidback luke neem ik aan dus je zult vrijwel nooit 2 gigs op een avond hebben, verder weet ik niet hoe lang jij erover doet om de tullps uit een cdj te trekken en deze in je xone-4d te stoppen, ik kan het binnen 10 sec. Mijn laptop opstarten duurt 1 minuut en bij een 4d hoef je echt de decks neit te testen aangezien het maat 1 apparaat is, het zal dus altijd werken. Bij de Otus is het een ander verhaal maar dan duurt het goedzetten ook nog eens 1 minuut als het al niet goed staat.

Dat is in total 2 minuten en 10 seconden. Ik weet niet wat je met de rest van de tijd doet dat jij er een half uur voor nodig hebt? In een half uur sluit je een hele p.a. set aan bestaande uit een dj set en 4 subs + 2 tops. Duurde een half uur op t vorige feest.

Beetje overdreven dus.

Gisteren nog moest ik draaien op Vlaardingen Festival en daarna door naar mijn residentie. O.K Het gebeurt maar af toe. Maar als je in een club of muziek cafe met draaien is het andere koek vriend. Vooral?als je maar beperkt ruimte heb in een DJ booth.?En ik kom ook nog wel eens op plekken waar alles is ingebouwt waar je dus?echt moelijk bij kan.?Tuurlijk sluit je een P.A set aan binnen een half uur maar dan ben je er nog niet.

Maar dat zijn ook totaal verschillende dingen.?
Er zal eerst een standaart komen dat elke top DJ gaat gebruiken, En dan zal het doorgevoert?worden. En of dat de Xone ....D??van A&H is of iets nieuws van pioneer, Stanton?of Numark. Tijd zal het leren. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tomazos    posted on 31-05-2009 09:42
ik denk dat we binnenkort wel iets 'digitaals' van pioneer kunnen gaan verwachtenHappy, laughing, cd spelers die je als optie, Rechtstreeks in een Laptop kan steken (dmv usb/firewire)..

of de cdj1000.. maar dan VEEL uitgebreider op digitaal gebied,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stefjuuh    posted on 31-05-2009 09:52
Zoiets als de cdj-400 heeft zal vast doorgezet worden op de hogere klasse cdj
Dolivieira    posted on 31-05-2009 10:00
Poster: Tomazos
ik denk dat we binnenkort wel iets 'digitaals' van pioneer kunnen gaan verwachtenHappy, laughing, cd spelers die je als optie, Rechtstreeks in een Laptop kan steken (dmv usb/firewire)..

of de cdj1000.. maar dan VEEL uitgebreider op digitaal gebied,

BV. We zullen er allemaal een keer aan moeten geloven, Maar we moeten nu nog ff afwachten wat er gaat gebeuren. Hou de top in de gaten. Gisteren stond ik met tussen Sidney Samson en Gregor Salto in die jongens draaien nog steeds met CDJs. Maar die jongens komen ook 10 minuten voor tijd binnen en gaan weer 10 muniten na hun set weer weg. Die hebben geen tijd om 5 tot 10 minuten te pluggen.

Sterker nog, Ik heb gehoord dat sommige top Hardcore en Techno DJs nog steeds met TTtjes draaien.

Dus eerst een makkelijk bruikbare standaard?dat binnen een halve minuut gebruiks klaar moet hebben.

Laidback Luke is altijd trendsetter, Die was ook een van de eerste die de CDJ1000 aanprijste.?
Die zei toen nog let maar op dit is de toekomst. Iedereen verklaarde hem voor gek. Nu heb hij het over de techniek waar ik het over heb. En ik denk toch dat dat het gaat worden.?
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 10:04:57 (32%)
baath    posted on 31-05-2009 14:17
Poster: djdolivieira

BV. We zullen er allemaal een keer aan moeten geloven, Maar we moeten nu nog ff afwachten wat er gaat gebeuren. Hou de top in de gaten. Gisteren stond ik met tussen Sidney Samson en Gregor Salto in die jongens draaien nog steeds met CDJs. Maar die jongens komen ook 10 minuten voor tijd binnen en gaan weer 10 muniten na hun set weer weg. Die hebben geen tijd om 5 tot 10 minuten te pluggen.

Sterker nog, Ik heb gehoord dat sommige top Hardcore en Techno DJs nog steeds met TTtjes draaien.

Dus eerst een makkelijk bruikbare standaard?dat binnen een halve minuut gebruiks klaar moet hebben.

Laidback Luke is altijd trendsetter, Die was ook een van de eerste die de CDJ1000 aanprijste.?
Die zei toen nog let maar op dit is de toekomst. Iedereen verklaarde hem voor gek. Nu heb hij het over de techniek waar ik het over heb. En ik denk toch dat dat het gaat worden.?

ja maar nu gaan we appels met peren vergelkijken :P

als er iemand maar een uurtje moet komen draaien logisch dat hij niet een heel digitaal set mee neemt,
als ik ergens een uurt moet draaien ga ik ook heel mijn digitale zooi aan sluiten paar cd's zijn meer dan genoeg,

en de hardstyle hardcore dj's draaien inderdaad nog veel met vinyl..
maar zoals ik al zij hun hoeven maar een uurtje vol te draaien....
dus kleine platen tas is genoeg,

maar als je ergens een uurtje of 5 moet draaien is het toch weer een heel ander verhaal
Dolivieira    posted on 31-05-2009 14:22
Appels met peren vergelijkenCool

Dan is het inderdaad wat anders. Maar ook als je 2 uur of 3 uur moet draaien?zal ik nog steeds geen digitale set gebruiken. Niet nu, misschien in de toekomst als .........
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 14:25:54 (56%)
baath    posted on 31-05-2009 14:47
Poster: djdolivieira
Appels met peren vergelijkenCool

Dan is het inderdaad wat anders. Maar ook als je 2 uur of 3 uur moet draaien?zal ik nog steeds geen digitale set gebruiken. Niet nu, misschien in de toekomst als .........

kijk als je al digitaal draaid en je moet ergens een uur naar toe dan laat je je digitale gear gewoon thuis.
en net als jij aan geeft als je ergens 2 uur moet draaien dat je je cd's gewoon nog blijft mee nemen.
is natuurlijk compleet anders, aangezien jij geen digitale gear hebt Winking my eye
Dolivieira    posted on 31-05-2009 14:55
Poster: baath

kijk als je al digitaal draaid en je moet ergens een uur naar toe dan laat je je digitale gear gewoon thuis.
en net als jij aan geeft als je ergens 2 uur moet draaien dat je je cd's gewoon nog blijft mee nemen.
is natuurlijk compleet anders, aangezien jij geen digitale gear hebt Winking my eye

Ik heb Traktor scratch nog staan is dat niet digitaal dan. en gebruik ook nog NI traktor studio 3, Ableton en Mixmeister
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 14:57:36 (15%)
Winston    posted on 31-05-2009 14:57
Poster: Snoey
Hoezo is het 2-1 voor PC Deejaying?

O.k. 1-1 Smile

Zeg in '92 kwamen de eerste cd's in de DJ booth, pas in 2002 hadden CDJ-1000s een vaste plek in de booth langs de buitenste einden van de set up (draaitafels direct naast de mixer) en pas in 2005 mocht de CDJ-1000 permanent naast de mixer staan. Dus de introductie van cd players in de club set ups duurde 15 jaar. D.w.z. evenlang als een gemiddeld DJ leven.

Final Scratch zou PC deejaying in de clubs introduceren, maar het is ze niet gelukt. Als alle clubs FS ready zouden zijn, d.w.z. een FS interface en PC in de booth hebben waarop Traktor Scratch, dan zou je toen al als DJ alleen met een harde schijf en headphone op pad hoeven.

Maar de club DJ's zijn nogal conservatief, dus zal het iets langer dan 10 jaar duren voordat de nieuwe generatie DJ's standaard een PC in de booth verwacht.

Die nieuwe generatie denkt: ik zal wel gek zijn om:
cd map te kopen
cd's te kopen
cd's te branden
cd text te maken
cd print te maken of erop schrijven
cd cover te maken
cd's in de map te regelen
cd map te sjouwen
cd terug zetten in de map na gebruik

Maar de heel oude generatie zal nog steeds vinyl gebruiken, de minder oude nog steeds cd.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 31-05-2009 15:01
Poster: Winston

O.k. 1-1 Smile

Zeg in '92 kwamen de eerste cd's in de DJ booth, pas in 2002 hadden CDJ-1000s een vaste plek in de booth langs de buitenste einden van de set up (draaitafels direct naast de mixer) en pas in 2005 mocht de CDJ-1000 permanent naast de mixer staan. Dus de introductie van cd players in de club set ups duurde 15 jaar. D.w.z. evenlang als een gemiddeld DJ leven.

Final Scratch zou PC deejaying in de clubs introduceren, maar het is ze niet gelukt. Als alle clubs FS ready zouden zijn, d.w.z. een FS interface en PC in de booth hebben waarop Traktor Scratch, dan zou je toen al als DJ alleen met een harde schijf en headphone op pad hoeven.

Maar de club DJ's zijn nogal conservatief, dus zal het iets langer dan 10 jaar duren voordat de nieuwe generatie DJ's standaard een PC in de booth verwacht.

Die nieuwe generatie denkt: ik zal wel gek zijn om:
cd map te kopen
cd's te kopen
cd's te branden
cd text te maken
cd print te maken of erop schrijven
cd cover te maken
cd's in de map te regelen
cd map te sjouwen
cd terug zetten in de map na gebruik

Maar de heel oude generatie zal nog steeds vinyl gebruiken, de minder oude nog steeds cd.

Die Winston zeg vaak hele verstandige dingen Cool

Ik heb al gezegd. eerst een standaard. anders zit je dalijk met 80 systemen in een dj booth. Hebben we der ruimte niet voor.? Bij sommige booth heb je al amper ruimte om een Map neer te zetten.
Richie Hawtin was ook betrokken bij het maken van Finalscratch zou ook een club standaard worden. Dat is het nu nog niet
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 15:09:44 (24%)
Dolivieira    posted on 31-05-2009 15:14
Ik wacht lekker af. ik dacht ook bij FS dat het de standaard zal worden. Was een van de eerste die het gebruikte. Ik doe dat niet meer trendsetten. Zonder dat je weet zit je met apparaten opgescheept die je niet meer kwijt kan. laat de jongen die zwemmen in het geld (Lees Top DJs) maar de standaard bepalen. En als het er eenmaal is dan ga ik kopen. Een vriend van mij met de user name Down-Town was ook een van eerste die Traktor studio met contoller gebruikte die sprak ik laatst die zat er over natedenken wil om weer over stappen naar CD.
User edit by Dolivieira on 31-05-2009 @ 15:19:03 (73%)
Mforge    posted on 31-05-2009 15:57
Beetje een onzin verhaal dat van die "standaard" er zal nooit meer een standaard komen zoals de sl of de cdj er was.
met die batterij aan software en mixers en controllers op de markt zal elke dj toch gebruiken wat hij het liefste wil.
Denk je dat om jullie voorbeeld te gebruiken dat als pioneer standaard wordt iemand als Hawtin dat dan gaat gebruiken? No way, hij staat liever 10 minuten draadjes in te pluggen zodat hij kan gebruiken wat hij wil. En dit geld voor elke dj, ze hebben allemaal hun eigen voorkeur qua apparatuur en dergelijke.
Winston    posted on 31-05-2009 16:16
Ik denk ook dat een echte standaard vinden moeilijk wordt, vanwege de vele verschillende hardware en software bedrijven.

Maar ik denk dat het overgrote deel van de DJ's de CDJ-1000 als standaard control surface accepteerd voor simpel DJ werk. Maakt immers weinig uit of de 0-en en 1-en op een cd zijn, of in een laptop.

Een mixer standaard wordt moeilijker, bijna onmogelijk vanwege de vele mogelijkheden die diverse software bied.
Maar er kan toch een standaard komen voor simpel beatmixing, met een optie voor het aansluiten van ander mix controllers. Of extra displays om je individuele mapping met een druk op de knop te activeren en zichtbaar te maken.

De SCS.1 system heeft al zoiets dat de midi mapping zichtbaar is. Ik weet niet hoe het zit als DJ's elkaar opvolgen of ze snel hun eigen settings kunnen oproepen. Maar als dat nog niet zo is zal dat in de toekomst worden uitgevonden.

SCS.1d SCS.1m mixcontroller midi

En ik sluit niet uit dat Pioneer Hawtin overhaald. Zeker als hij wordt betrokken bij de ontwikkeling en ook nog eens wordt gesponsord.

Tic Toc
User edit by Winston on 31-05-2009 @ 16:21:48 (43%)
Mforge    posted on 01-06-2009 14:07
Ik denk dat Hawtin nooit over gaat op pioneer zelfs niet bij sponsoring of ontwikkeling.
Waarom zou hij dat doen? Hij is al betrokken bij Allen & Heath - Native Instruments etc..het enige wat met regelmaat verandert is ze koptelefoon Thumbs Up
Winston    posted on 01-06-2009 14:53
Je hebt gelijk. Eigenlijk is Allen & Heath Xone de huidige standaard voor PC based deejaying.

Maar Hawtin is niet de enige DJ, er zijn nog voldoende invloedrijke DJ's die Pioneer wel kan strikken.

Bij de mixers was er een constante wisseling tussen de Xone's en DJM's, eerst Xone:62, dan DJM-600, dan weer Xone:92, dan weer DJM-800. Dus kan best spannend worden de strijd in de toekomst voor de club standaard.

Ik denk niet dat Stanton en Numark een kans maken, die zijn vnl. de merken voor de Amerikaanse hip hop markt.

En de standaard is geen echte standaard maar een merk/type waar de meeste DJ's voor kiezen. Een echte standaard zou inhouden dat alles op een identieke manier zou werken en dat is bij cd players niet het geval. Zo ook zoals je eerder zei geld dat voor de batterij aan software en bijbehorende hardware technologie.

Dus als er in de toekomst DJ's zijn die iets anders willen dan standaard Pioneer of misschien Xone, zal dat toch kunnen. Wordt dan speciaal bijgehuurd als het in de rider zit of de DJ moet het zelf meezeulen.
Tic Toc
User edit by Winston on 01-06-2009 @ 14:56:33 (11%)
DJdarkness    posted on 01-06-2009 15:08
Ik denk ik tegenstelling wat iedereen hier zegt, dat we straks helemaal geen standaard meer hebben of krijgen. Juist door de hoeveelheid aanbieders die de DJ Markt kent, heeft straks iedere Dj een software of hardware pakket wat precies biedt wat de DJ nodig heeft. Onderlaatst zat ik ergens in een kroeg een DJ die gewoon A-B mixen maakten.Die had zijn DJM 800 meegenomen om op de LPM 7.3 die zetten die in de kroeg geinstaleerd was. Meer waarde? Voor hoe deze jongen mixten, ik denk het niet. DJ;s schouwen toch mee wat ze zelf willen.

En laten we eerlijk wezen, ik heb altijd gedacht dat het een wereld van verschil was om op een andere mixer te mixen, maar mijn conclusie naar dit lijstje aan mixers:

Behriger Dx 500
Pioneer DJM 600
Stanton VRM- 10
Pioneer DJM 800
Ecler EVO 4
& Morgen de XOne 92 (ik zet hem er vast bij)

Als je er op de een kan mixen, kan je het op de ander net zo makkelijk.
Winston    posted on 01-06-2009 15:34
Ja maar dat zei ik toch. Er is geen standard, gewoon iets waar de meeste DJ's, vooral de grote jongens, de voorkeur aangeven. Het zou dus geen standaard moeten worden genoemd, maar voorkeur. En dat klinkt gek, dus noemt men het maar standaard.

Hetzelfde wat je zegt geld ook voor de cd players, als je op de 1 kan mixen kan het ook op de ander. Alleen vindt de grootste groep dat het op de CDJ-1000 net iets prettiger is.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 01-06-2009 15:34
Poster: DJdarkness
Ik denk ik tegenstelling wat iedereen hier zegt, dat we straks helemaal geen standaard meer hebben of krijgen. Juist door de hoeveelheid aanbieders die de DJ Markt kent, heeft straks iedere Dj een software of hardware pakket wat precies biedt wat de DJ nodig heeft. Onderlaatst zat ik ergens in een kroeg een DJ die gewoon A-B mixen maakten.Die had zijn DJM 800 meegenomen om op de LPM 7.3 die zetten die in de kroeg geinstaleerd was. Meer waarde? Voor hoe deze jongen mixten, ik denk het niet. DJ;s schouwen toch mee wat ze zelf willen.

En laten we eerlijk wezen, ik heb altijd gedacht dat het een wereld van verschil was om op een andere mixer te mixen, maar mijn conclusie naar dit lijstje aan mixers:

Behriger Dx 500
Pioneer DJM 600
Stanton VRM- 10
Pioneer DJM 800
Ecler EVO 4
& Morgen de XOne 92 (ik zet hem er vast bij)

Als je er op de een kan mixen, kan je het op de ander net zo makkelijk.

Ja maar als je op een party staat of in een grote club, wat kom je voor 80 to 90 procent tegen, de DJM800 en de CDJ1000. Is dat geen standaard dan.Cool?Meeste verhuur bedrijven hebben A&H of Ecler geen eens in hun assortiment zitten. Bel maar rond.

En dat je kan mixen op de eene of op de andere, dat is een andere discussie.
Ik heb het geleerd op oude draaitafeltjes met draaipitch dat waren nog geen eens Snelstarters laat staan Directdrive. Mengtafel dat was Alecto. Komt op deze site maar zelden voor dat je dat merk er nog tegen komt.
User edit by Dolivieira on 01-06-2009 @ 18:03:23 (34%)
Dolivieira    posted on 01-06-2009 15:37
Poster: Winston
Ja maar dat zei ik toch. Er is geen standard, gewoon iets waar de meeste DJ's, vooral de grote jongens, de voorkeur aangeven. Het zou dus geen standaard moeten worden genoemd, maar voorkeur. En dat klinkt gek, dus noemt men het maar standaard.

Hetzelfde wat je zegt geld ook voor de cd players, als je op de 1 kan mixen kan het ook op de ander. Alleen vindt de grootste groep dat het op de CDJ-1000 net iets prettiger is.

Je heb op een paar kleine puntjes na gelijk. Zet jij maar wat anders neer. Ze gaan echt weg.
Die grote jongens die bepalen The Scene. En niet wij! Minder tot geen bekende jongens.
Dat is jaren zo geweest en dat zal verloopig ook blijven ook. Dat betekent niet dat wij onbekendere stil moeten blijven staan en de ontwikkelingen niet nauwlettent in de gaten moeten houden. Ik weerhoud niemand om te experimenteren met van alles en nog wat. Doe ik ook op een zekere zin.

Maar ik blijf niet steeds van tools veranderen.
Op een gegeven moment Houd het op.
Dan?denk je nu ga ik gewoon volgen. ?
User edit by Dolivieira on 01-06-2009 @ 15:53:12 (84%)
Sandr    posted on 12-01-2010 13:43
Even dit topic kicken.. ik zit namelijk zelf ook te twijfelen om over te stappen. Ik zal eerst mijn huidige situatie even uitleggen en vervolgens mijn zicht op de toekomst.

Op dit moment draai ik CD. Ik heb heel veel origineel gekochte cd's en singles. Ik ben allrounder en draai daarnaast in een paar tenten die nogal van elkaar verschillen (Discotheek, urban club, feestcafe)
Als ik al mijn cd's zou willen meenemen ben ik met 6?(misschien wel meer)?enorme koffers aan het slepen. Dit is veel te veel dus nu pas ik de inhoud van mijn koffer aan de avond aan, dus elke avond ben ik cd's aan het uitzoeken voor die avond. De rest gaat in een wandkast.

Dit is elke avond een hoop ellende en bovendien heb ik dan dus lang niet alles bij. Bovendien is de koffer alsnog retezwaar en ellendig om mee te sjouwen.?Lastig dus!??

Hier wil ik?eigenlijk wat aan veranderen, dit kan in mijn optiek?op 2 manieren:

1: Dit is mijn?eerste plan waar ik al een soort?van aan begonnen ben: Alle originele cd's rippen en vervolgens verzamelcd's branden met alleen maar nummers die ik gebruik. Dit in een paar mappen en een grote slappa trolley. Op die manier heb ik altijd alles bij en het is een stuk?handelbaarder dan die *** koffer.?Nadeel hieraan is: Dit kost zoveel tijd,? elke cd rippen, de bruikbare nummers uitzoeken, deze weer?in een logische indeling zetten en vervolgens branden en in?de map stoppen.?Ik heb nu al nauwelijks tijd om fatsoenlijk opzoek naar nieuwe muziek....

2: Traktor scratch pro. Dit houd voor mij in een macbook en traktor scratch pro kopen. Dit komt neer op 1500 euro. Voordeel is dat je al je muziek mee kan nemen en nog minder hoeft te sjouwen. Ook nieuwe muziek toevoegen is in een mum van tijd gedaan. Waar ik wel bang voor ben is voor het draaien vanaf een computer. Heb het al bij veel mensen gezien, maar ik ben geen held met de computer en zou op me dood zijn dat er iets mis gaat met dat ding. Verder is het ook weer een flinke switch omdat je manier van draaien ook weer anders wordt, zoeken van nummers etc. En ik sta ook wel eens ergens waar alles redelijk vast zit ingebouwd, dat is ook weer vrij lastig dan.

Ik denk dat traktor scratch opzich wel een goed idee is. De digitale revolutie zal alleen maar toenemen en dan ben ik alvast een stap verder dan wanneer ik nog steeds met cd's zou draaien...

Ik zou graag jullie mening hebben hierover. Wat vinden jullie en hebben jullie misschien andere tips & tricks?

Play that funky music white boy....
KingDing3ling    posted on 12-01-2010 15:15
@Sandr
Voor jou is er maar een oplossing.
Je CD's idd rippen. Er zijn volgens mij wel goede?programma's die meteen alles categoriseren. Je kan er ook nog Tags aan hangen. Daarna op een USB hardeschijf zetten. Dan kan je het gebruiken voor software (PC's of iMac's)?en de nieuwe CDJ's! Cool
Sandr    posted on 12-01-2010 15:40
Ja dat ik moet rippen is een feit.

Maar categoriseren bedoel ik, indelen naar genre zoals ik ze zou gebruiken. Dit is voor iedereen anders en ik denk niet dat een programma dit voor mij kan doen. Dus alles handmatig uitzoeken.

Dan komt nog de grootste *** klus en dat is alles branden, hoesjes maken etc.
Daar ben ik volgend jaar nog niet klaar mee!
Play that funky music white boy....
KingDing3ling    posted on 12-01-2010 16:24
Poster: Sandr
Ja dat ik moet rippen is een feit.

Maar categoriseren bedoel ik, indelen naar genre zoals ik ze zou gebruiken. Dit is voor iedereen anders en ik denk niet dat een programma dit voor mij kan doen. Dus alles handmatig uitzoeken.

Dan komt nog de grootste *** klus en dat is alles branden, hoesjes maken etc.
Daar ben ik volgend jaar nog niet klaar mee!
 Waarschijnlijk bestaan?je originele CD's al uit een specifieke genre.
Hoesjes maken zou ik niet doen als ik jou was. Omdat er veel MP3's op een CD of DVD gaan heb je niets meer aan een hoesje. Die worden onoverzichtelijk. Je kan bijvoorbeeld een CD map nemen van bij 264 CD's Alleen doe je er maar 132 in.?Daarin een CD met MP3 en daarnaast of daarboven een A4tje met de nummers erop. Zo doe ik het ook met mijn CD mappen. Ik maak dan A4tjes in een specifiek genre. De A4tjes maak ik in Excel en zien er dan zo uit:
Titel????? Artiest????? Tijd??? BPM????Opmerking

Zo kan ik een A4 uitprinten gesorteerd op Titel of op BPM. Dus voor elke CD heb ik dan 2 A4 tjes
Ook heb ik elke CD dubbel gebrand. Die zitten ook in de map.

2x A4 - 1x CD1 | 1x CD2 - 2x A4
2x A4 - 1x CD1 | 1x CD2 - 2x A4

Zoiets als deze mede forum gebruiker: Alleen heb ik hier dus 2 CD's die identiek zijn. En de 2 lege sleeves gevuld met 2 A4tjes
DJResource

Ik heb alles ook al op harde schijf staan. Zo ben ik straks klaar voor de CDJ's 900 of 2000

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

112 Users online: 6 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 13.715
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.476