Poster: CoenBaas5300
@ Winston: daar zat ik inderdaad al aan te denken, door gewoon mijn CDJ's via DJS aan te sturen en ik heb al een externe hd dus dat is geen probleem. Ik weet alleen of mijn laptop het aan kan, maarja dat is gewoon even kijken/testen.
Btw bedankt voor je info
Poster: Roov
Nu heb ik een vraagje he, als Pioneer nu een nieuwe MIDI Controller (misschien vergelijkbaar met de EKS Otus) gaat uitvinden, zou de hele digitale overstap dan niet een stuk sneller, maar ook een stuk makkelijker gaan? Want volgens mij draaien de clubs qua standaard gewoon mee met Pioneer, dus als Pioneer een nieuwe speler uitvindt die aan alles voldoet wordt dat de nieuwe standaard. Correct me if I'm wrong!
Poster: Sound-Division
Ben ik hier trouwens de enige die het digitaal mixen niks vind, en liever met cd's en platen sjouwt
Poster: ArTy
Waarom djdoliveira? Een laptop is daar uiterst geschikt voor, het weegt immers geen zak en er kan veel muziek op en het is een stuk goedkoper dan overal ineens nieuwe mixers neer te zetten. Denk dat de latop niet vervangen gaat worden door zoiets.
Hoe vaak heb je 2 gigs op 1 avond? Je bent geen laidback luke neem ik aan dus je zult vrijwel nooit 2 gigs op een avond hebben, verder weet ik niet hoe lang jij erover doet om de tullps uit een cdj te trekken en deze in je xone-4d te stoppen, ik kan het binnen 10 sec. Mijn laptop opstarten duurt 1 minuut en bij een 4d hoef je echt de decks neit te testen aangezien het maat 1 apparaat is, het zal dus altijd werken. Bij de Otus is het een ander verhaal maar dan duurt het goedzetten ook nog eens 1 minuut als het al niet goed staat.
Dat is in total 2 minuten en 10 seconden. Ik weet niet wat je met de rest van de tijd doet dat jij er een half uur voor nodig hebt? In een half uur sluit je een hele p.a. set aan bestaande uit een dj set en 4 subs + 2 tops. Duurde een half uur op t vorige feest.
Beetje overdreven dus.
Poster: Tomazos
ik denk dat we binnenkort wel iets 'digitaals' van pioneer kunnen gaan verwachten, cd spelers die je als optie, Rechtstreeks in een Laptop kan steken (dmv usb/firewire)..
of de cdj1000.. maar dan VEEL uitgebreider op digitaal gebied,
Poster: djdolivieira
BV. We zullen er allemaal een keer aan moeten geloven, Maar we moeten nu nog ff afwachten wat er gaat gebeuren. Hou de top in de gaten. Gisteren stond ik met tussen Sidney Samson en Gregor Salto in die jongens draaien nog steeds met CDJs. Maar die jongens komen ook 10 minuten voor tijd binnen en gaan weer 10 muniten na hun set weer weg. Die hebben geen tijd om 5 tot 10 minuten te pluggen.
Sterker nog, Ik heb gehoord dat sommige top Hardcore en Techno DJs nog steeds met TTtjes draaien.
Dus eerst een makkelijk bruikbare standaard?dat binnen een halve minuut gebruiks klaar moet hebben.
Laidback Luke is altijd trendsetter, Die was ook een van de eerste die de CDJ1000 aanprijste.?
Die zei toen nog let maar op dit is de toekomst. Iedereen verklaarde hem voor gek. Nu heb hij het over de techniek waar ik het over heb. En ik denk toch dat dat het gaat worden.?
Poster: djdolivieira
Appels met peren vergelijken
Dan is het inderdaad wat anders. Maar ook als je 2 uur of 3 uur moet draaien?zal ik nog steeds geen digitale set gebruiken. Niet nu, misschien in de toekomst als .........
Poster: baath
kijk als je al digitaal draaid en je moet ergens een uur naar toe dan laat je je digitale gear gewoon thuis.
en net als jij aan geeft als je ergens 2 uur moet draaien dat je je cd's gewoon nog blijft mee nemen.
is natuurlijk compleet anders, aangezien jij geen digitale gear hebt
Poster: Snoey
Hoezo is het 2-1 voor PC Deejaying?
Poster: Winston
O.k. 1-1
Zeg in '92 kwamen de eerste cd's in de DJ booth, pas in 2002 hadden CDJ-1000s een vaste plek in de booth langs de buitenste einden van de set up (draaitafels direct naast de mixer) en pas in 2005 mocht de CDJ-1000 permanent naast de mixer staan. Dus de introductie van cd players in de club set ups duurde 15 jaar. D.w.z. evenlang als een gemiddeld DJ leven.
Final Scratch zou PC deejaying in de clubs introduceren, maar het is ze niet gelukt. Als alle clubs FS ready zouden zijn, d.w.z. een FS interface en PC in de booth hebben waarop Traktor Scratch, dan zou je toen al als DJ alleen met een harde schijf en headphone op pad hoeven.
Maar de club DJ's zijn nogal conservatief, dus zal het iets langer dan 10 jaar duren voordat de nieuwe generatie DJ's standaard een PC in de booth verwacht.
Die nieuwe generatie denkt: ik zal wel gek zijn om:
cd map te kopen
cd's te kopen
cd's te branden
cd text te maken
cd print te maken of erop schrijven
cd cover te maken
cd's in de map te regelen
cd map te sjouwen
cd terug zetten in de map na gebruik
Maar de heel oude generatie zal nog steeds vinyl gebruiken, de minder oude nog steeds cd.
Poster: DJdarkness
Ik denk ik tegenstelling wat iedereen hier zegt, dat we straks helemaal geen standaard meer hebben of krijgen. Juist door de hoeveelheid aanbieders die de DJ Markt kent, heeft straks iedere Dj een software of hardware pakket wat precies biedt wat de DJ nodig heeft. Onderlaatst zat ik ergens in een kroeg een DJ die gewoon A-B mixen maakten.Die had zijn DJM 800 meegenomen om op de LPM 7.3 die zetten die in de kroeg geinstaleerd was. Meer waarde? Voor hoe deze jongen mixten, ik denk het niet. DJ;s schouwen toch mee wat ze zelf willen.
En laten we eerlijk wezen, ik heb altijd gedacht dat het een wereld van verschil was om op een andere mixer te mixen, maar mijn conclusie naar dit lijstje aan mixers:
Behriger Dx 500
Pioneer DJM 600
Stanton VRM- 10
Pioneer DJM 800
Ecler EVO 4
& Morgen de XOne 92 (ik zet hem er vast bij)
Als je er op de een kan mixen, kan je het op de ander net zo makkelijk.
Poster: Winston
Ja maar dat zei ik toch. Er is geen standard, gewoon iets waar de meeste DJ's, vooral de grote jongens, de voorkeur aangeven. Het zou dus geen standaard moeten worden genoemd, maar voorkeur. En dat klinkt gek, dus noemt men het maar standaard.
Hetzelfde wat je zegt geld ook voor de cd players, als je op de 1 kan mixen kan het ook op de ander. Alleen vindt de grootste groep dat het op de CDJ-1000 net iets prettiger is.
Poster: SandrWaarschijnlijk bestaan?je originele CD's al uit een specifieke genre.
Ja dat ik moet rippen is een feit.
Maar categoriseren bedoel ik, indelen naar genre zoals ik ze zou gebruiken. Dit is voor iedereen anders en ik denk niet dat een programma dit voor mij kan doen. Dus alles handmatig uitzoeken.
Dan komt nog de grootste *** klus en dat is alles branden, hoesjes maken etc.
Daar ben ik volgend jaar nog niet klaar mee!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.