Poster: baath
maar het enige wat ik wel echt mis is door me cd koffers heen zoeken naar lekker singels of platen,
en voor mij als allround dj was toch wel het grooste + punt dat ik gewoon veel minder hoef mee tenemen
en feeling met de gear heb ik nog steeds :D
Poster: Winston
@niiicola: waarschijnlijk was er geen speciaal topic erover.
Er zijn twee hoofdgroepen van technologie waarmee DJ's kunnen werken:
1. een player speelt de muziek bv. draaitafel, cd player, cd/usb player
2. een pc/laptop speelt de muziek
Als een pc de muziek moet afdraaien (hoofdgroep 2) kan je als DJ voor 3 technieken kiezen voor controle over de muziek:
1. controller voor traktor of andere dj software
2. controller voor ableton of andere producers software
3. Time code, is een speciale vorm van controller voor dj software als traktor. De draaitafel of cd/mp3/usb players van hoofdgroep 1, kunnen met time code vinyl of cd's geschikt worden gemaakt als controllers voor traktor en andere dj software van hoofdgroep 2.
Als je een gewoon nummer op cd afspeelt heb je directe controle over verstreken afspeeltijd, cue punten, pauze, snelheid, etc. Door een tijdcode af te spelen op je draaitafel of cd player, weet de software precies waar van het nummer je zit, die nu niet in de player zit maar in de pc. En verder ook wat je ermee doet, bv pause, snelheid pitchen, benden, scratchen etc.
Time code is dus de brug tussen de 2 hoofdgroepen. Zeg maar voor de twijfelaars
Poster: Winston
Het plaatjes zoeken is een gemis dat ook door de software makers wordt erkend. Wetenschappelijk is al lang bekend dat mensen in beelden onthouden en minder goed tekst.
Als ik me niet vergis is de R&D van bepaalde merken daarom nu al bezig om file names ook van plaatjes te kunnen voorzien op toekomstige music file browsers.
Poster: voltcontrol
Zeker niet. Als er maar genoeg ruimte in de djbooth is. 4D lijkt me in dat opzicht zelfs het gemakkelijkst, gewoon een kabeltje van master 4D naar een kanaal van de 'huismixer', klaar.
Poster: Roov
Nu heb ik een vraagje he, als Pioneer nu een nieuwe MIDI Controller (misschien vergelijkbaar met de EKS Otus) gaat uitvinden, zou de hele digitale overstap dan niet een stuk sneller, maar ook een stuk makkelijker gaan? Want volgens mij draaien de clubs qua standaard gewoon mee met Pioneer, dus als Pioneer een nieuwe speler uitvindt die aan alles voldoet wordt dat de nieuwe standaard. Correct me if I'm wrong!
Poster: Sound-Division
Ben ik hier trouwens de enige die het digitaal mixen niks vind, en liever met cd's en platen sjouwt
Poster: baath
dat is zeker zo nu hebben ze in traktor pro alwel coverart zitten
maar dat ret het bij lange na nog niet
Poster: Estacy
ik denk dat als clubs de overstap maken, ze dat liever doen met een bedrijf waar ze bekend mee zijn
Poster: spunzel
ik denk dan dat ik toch maar een mixer moet gaan halen.
iemand sugesties voor een niet te dure?
Poster: CoenBaas5300
Nouja ik heb filpmjes gezien van richie hawtin en hoe hij dat allemaal doet bevalt me wel, dus dan zal ik waarschijnlijk ook wel een xone 62/92 + 2 1D's moeten hebben of bijvooorbeeld een xone 4d.
Ik draai nu nog met cdj 400's en een synq smx2, maar die zou ik dan moeten/willen verkopen en er dan een xone 62/92 + 2 1D's moeten?nemen of bijvooorbeeld een xone 4d voor in de plaats moetn nemen
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.