Digitaal draaien of niet (11/12)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:15
Beste leden,

Ik zit met een vraag. Ik heb veel flimpjes gezien over digitaal draaien, wat mij erg intresseert. Dit wil ik misschien ook gaan doen.?Nou vraag ik me alleen af wat je daar dan allemaal voor nodig hebt en wat de voor- en nadelen van zijn.?Wat mis je?bij digitaal draaien en wat totaal niet? En hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld op locatie moet draaien?

Mensen die ervaring hebben met digitaal draaien, vertel me alsjeblieft wat jullie er van vinden en hoe jullie er over te spreken zijn.

Bedankt!!!

User edit by CoenBaas5300 on 27-05-2009 @ 16:18:38 (15%)

What do you think about Digitaal draaien of niet ??

Vote :   

BarryVendel    posted on 10-03-2010 08:22
Ik heb een tijdje met CD's gedraaid en dat ging vrij aardig, inmiddels draai ik nu ook veel met Traktor en 2 controllers. Inderdaad is het met digitaal een stuk makkelijker. Ik herrinner me nog de eerste keer dat ik een mix met Traktor ging mixen. Ik begon met 2 decks en een 1D, met sync. Ik had toen ongelofelijk veel tijd over, ik kon tussendoor rustig even naar het toilet om vervolgens rustig het volgende nummertje in te mixen. De eerste keer zo trots als een pauw, daarna was de lol er snel vanaf, want het is dan te makkelijk. Nu ben ik zover dat ik de tijd die ik over heb gebruik voor de 3e en 4e decks en ik wil er in de nabije toekomst nog Ableton Live naast draaien.

End of Story denk ik dat het gaat om de beleving en werklust van een DJ. Ik kan meer genieten van een DJ die onwijs z'n best doet maar nog veel moet leren, dan een DJ die alles kan maar zich te goed voelt om een publiek te vermaken.
ArCee    posted on 10-03-2010 10:20
Poster: djdolivieira
Ik zou zeggen probeer het eens ArCee. Er gaat een werled voor je open.

Joh, voor mij was het al een hele overwinning dat ik van vinyl overstapte naar cd, dat ben ik nog steeds aan het verwerken en echt niet toe aan de volgende stap Cool
Komt nog eens bij, dat ik het mixen met cd spelers (cdj 700's) nog steeds veeeeeeeeel te leuk vind. Gewoon echt lekker bezig zijn met je cd's en spullen, dat is voor mij een geweldig stuk ontspanning. Ik betwijfel of ik dat zelfde gevoel za krijgen met de pc aangezien ik, voor mijn gevoel, al teveel achter dat ding zit, noodgedwongen. Cool
Illusion    posted on 10-03-2010 13:08
Ik ben de overstap van cd ook nog steeds aan het verwerken. En ook nog niet toe aan de volgende stap. Het is natuurlijk heel erg vet al die nieuwe technologie, maar van mij mag het wachten. Ik ben er nog niet aan toe.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tairip    posted on 10-03-2010 13:31
Poster: Illusion
Ik ben de overstap van cd ook nog steeds aan het verwerken. En ook nog niet toe aan de volgende stap. Het is natuurlijk heel erg vet al die nieuwe technologie, maar van mij mag het wachten. Ik ben er nog niet aan toe.

Ik ga binnekort wel, misschien Serato en anders Traktor. Ik ben nog aan het twijfelen. Ik wil mijn muziekstijl ook aanpassen. DJ AM style.
BennoRevelli    posted on 10-03-2010 13:38
Poster: tairip

Ik ga binnekort wel, misschien Serato en anders Traktor. Ik ben nog aan het twijfelen. Ik wil mijn muziekstijl ook aanpassen. DJ AM style.

Ik gebruik nu zowel Serato Als Traktor en ik ben er erg over te spreken.
Zelf vind ik Traktor wat stabieler, maar dat kan pc specifiek zijn.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
D-Vine    posted on 10-03-2010 14:15
Ik heb altijd met Traktor gewerkt, maar aangezien mijn toekomstige controller (xone Dx) standaard komt met Serato Itch, geef ik Serato maar een kans.
Dolivieira    posted on 10-03-2010 18:54
Serato vind ik niet mooi kwa looks. Maar het schijnt wel super te werken.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
D-Vine    posted on 10-03-2010 21:38
Dat is atm ook het enige wat ik erover kan zeggen. Als het goed en intuitief werkt dan hoor je mij niet klagen.
BennoRevelli    posted on 10-03-2010 22:54
Poster: D-Vine
Ik heb altijd met Traktor gewerkt, maar aangezien mijn toekomstige controller (xone Dx) standaard komt met Serato Itch, geef ik Serato maar een kans.

Ik moet zeggen, ik gebruik het nu al tijdje ITCH
en er zitten toch wel veel problemen in waar ik af en toe helemaal gestoord van word, vooral als je ergens op een feestje staat te draaien of gewoon aan het oefenen bent.. en dit ligt niet aan de pc maar gewoon aan de software zelf.

De problemen met ITCH die iets zijn verbeterd maar nog steeds drama zijn :

- BPM Calculatie is bagger of werkt soms gewoon helemaal niet, en dan moet je manual tap of gaan klikken met de beat (wat ook weer een slecht resultaat geeft)
(geen nauwkeurige berekeningen dus beatmatchen of effecten laten syncen is een drama)

- Met bijvoorbeeld mijn NS7 + effecten paneel, en ik gebruik het echt intensief en veel effects, dan doet het vaak niet wat je wilt, en ik heb dit zowel op een mac als een windows notebook geprobeerd, beide zelfde verhaal.

Verder zijn er nog meer dingetjes die beter zouden mogen, zo kan hij 1 vaste bpm herkennen, maar niet meerdere bpm snelheden binnen een track terwijl dit wel steeds vaker voorkomt.

Het schijnt dat ze nu druk bezig zijn met een nieuwe versie (en dan bedoel ik niet alleen 2.0) maar ze zijn bezig hier aanpassingen op te maken, aangezien versie 2.0 al een hele tijd geleden zou verschijnen laat het wel erg lang op zich wachten, maar hopen dat er snel wat aan gesleuteld word, want als de BPM accuraat zou zijn, en de software nog stabieler loopt zou het helemaal mooi zijn.
Dolivieira    posted on 11-03-2010 08:51
Poster: Beatunite

Het schijnt dat ze nu druk bezig zijn met een nieuwe versie (en dan bedoel ik niet alleen 2.0) maar ze zijn bezig hier aanpassingen op te maken, aangezien versie 2.0 al een hele tijd geleden zou verschijnen laat het wel erg lang op zich wachten, maar hopen dat er snel wat aan gesleuteld word, want als de BPM accuraat zou zijn, en de software nog stabieler loopt zou het helemaal mooi zijn.

Ik hoorde ook zo iets.
BennoRevelli    posted on 11-03-2010 10:25

Ik hoorde ook zo iets.

Ik heb een tijdje geleden een insider gesproken en ze zijn er dus wel mee bezig,

Wat ik dus gister vertelde zou een feit zijn, dat ze de bpm's counter accurater willen gaan maken, en wellicht een toepassing gaan maken op de software zodat deze verschillende bpm's in tracks gaat detecteren.. het probleem is alleen dat de ontwikkeling van zo'n geavanceerd algorithme een duur en complex grapje word..

Pioneer is een tijdje geleden ook met nieuwe software bezig geweest die meerdere bpm snelheden binnen een track kon meten.

Dit hebben ze ook verwerkt in een paar nieuwe producten (zoals de software die je in combinatie met de CDJ2000 kan gebruiken)

Het zou natuurlijk wel toppie zijn als ze deze uitbreidingen kunnen verwerken in de toekomstige versies van ITCH zonder het support te verliezen voor producten die reeds bestonden.

Ookal zijn er nog steeds veel Guru's die zweren bij geen bpm counter, etc..
Als je luisterd en kijkt naar de complexe, steeds geavanceerdere track structuren bij bijvoorbeeld Trance,Progressive,Techno,House,etc. denk ik dat een goede bpm counter zeker geen overbodige luxe is om het beste uit je overgangen te halen.
Dolivieira    posted on 11-03-2010 10:42
Bij dat soort software heb je de bpm counter gewoon nodig. Kijk, ik heb geen BPM counter nodig om een overgang te maken. Maar ik vind het wel handig als het er op zit. Maar zaolsik als zei is de BPM counter bij soft ware een must. Ook bij effecten heb je hem nodig.
Reind    posted on 11-03-2010 11:16
Poster: Beatunite
Pioneer is een tijdje geleden ook met nieuwe software bezig geweest die meerdere bpm snelheden binnen een track kon meten.

Dit hebben ze ook verwerkt in een paar nieuwe producten (zoals de software die je in combinatie met de CDJ2000 kan gebruiken)

Euhmmmm die software is gebaseerd op bestaande software en gemaakt door de mensen van Mixvibes.

Wat betreft je inside info omtrent Itch 2.0, die ' inside info'? is geen publiekelijk geheim, op de Serato fora zijn dergelijke (overigens word dit altijd genoemd bij iedere update bij iedere fabrikant) uitspraken over 2.0 meer dan genoeg terug te vinden. Veel makkelijker is gewoon de beta van SSL 2.0 te downloaden, Itch is namelijk niets anders dan een kaalgeplukte en herskinde versie van SLL (zelfde library's, zelfde engine e.d.).
User edit by Reind on 11-03-2010 @ 11:19:21 (100%)
BennoRevelli    posted on 11-03-2010 11:18
Poster: Reind

Euhmmmm die software is gebaseerd op bestaande software en gemaakt door de mensen van Mixvibes.

Dat zou heel goed kunnen, maar ik weet dat hun het verder uitgewerkt hebben.
Mixt-Ape    posted on 11-03-2010 11:18
De coding is gebeurd door mensen van Pioneer zelf, de engine komt van MixVibes.
Reind    posted on 11-03-2010 11:21
Volgens mij is het gewoon 100% ontwikkeld DOOR Mixvibes VOOR Pioneer. Pioneer is geen software bouwer, dat hebben we al wel gezien met Pioneer DJS.
Mixt-Ape    posted on 11-03-2010 11:30
Coding gebeurt vaak in freelance, het kan best zijn dat Pioneer gewoon externe mensen inhuurt om 'hun' programma te schrijven.
BennoRevelli    posted on 11-03-2010 11:34
Poster: Mixt-Ape
Coding gebeurt vaak in freelance, het kan best zijn dat Pioneer gewoon externe mensen inhuurt om 'hun' programma te schrijven.

Ja, dat lijkt me zeer goed mogelijk..
Reind    posted on 15-03-2010 21:43
Poster: Mixt-Ape

Uit het persbericht omtrent de Rekordbox software

MixVibes was selected to develop rekordboxTM due to its ten years of experience in developing stable, high quality audio software for DJs. Like MixVibes Cross, rekordboxTM is built around a high-end audio engine to deliver high quality features, such as cue, loops, hot cues and the deck layout is based on the new CDJ hardware.

Ontwikkeld en gebaseerd op de code van Cross en dus gemaakt door Mixvibes Winking my eye
BennoRevelli    posted on 15-03-2010 21:51
Poster: Reind

Uit het persbericht omtrent de Rekordbox software

MixVibes was selected to develop rekordboxTM due to its ten years of experience in developing stable, high quality audio software for DJs. Like MixVibes Cross, rekordboxTM is built around a high-end audio engine to deliver high quality features, such as cue, loops, hot cues

Ontwikkeld en gebaseerd op de code van Cross en dus gemaakt door Mixvibes Winking my eye
  Duidelijk dus

PaulBrugel    posted on 16-03-2010 08:58
Zit toch serieus te denken om een laptop te gaan kopen met Traktor scratch duo.
Voor mijn laptop, wat is het minimum wat ik moet hebben? Processor - RAM geheugen? En wat is het grote verschil tussen een MAC en een XP laptop? Bedankt voor jullie hulp!!
Dolivieira    posted on 16-03-2010 09:20
Het programma draait feilloos op de laaste Macs maar ook op XP, Vista en Windows 7 heb ik geen problemen ondervonden. Minimal systeem eisen vind je allemaal op de Site van Native Instruments.?(doe jij geen research voor dat jij iets koop). Ze zeggen dat een?MAC stabieler is dan een PC. Geen ervaring mee heb nooit een?MAC gehad. Ik heb bij mijn windows 7 systeem in ieder geval geen problemen.?
LemonKick    posted on 16-03-2010 10:20
T ligt eraan wat je eraan wilt knopen, zorg dat je hardware compatible is met een mac, anders pak gewoon een windows laptop, voor de prijs van een mecbook kun je een windows laptop kopen die in de praktijk in den beginne even snel is... ik werk nu vanaf een macbook en zelfs windows draait er beter op dan op een normale PC. Heb er een Reloop digital jockey aan hangen in combi met Traktor pro. Enige wat ik er nog bij moest hebben was een USB schijf met een shitload aan muziek, en ik kon aan de slag.
BennoRevelli    posted on 16-03-2010 20:17
Het programma draait feilloos op de laaste Macs maar ook op XP, Vista en Windows 7 heb ik geen problemen ondervonden. Minimal systeem eisen vind je allemaal op de Site van Native Instruments.?(doe jij geen research voor dat jij iets koop). Ze zeggen dat een?MAC stabieler is dan een PC. Geen ervaring mee heb nooit een?MAC gehad. Ik heb bij mijn windows 7 systeem in ieder geval geen problemen.?

I Agree,, windows 7 is over het algemeen ook geen probleem, als je maar een beetje de specs in de gaten houdt.

(ik zou denken aan min.? 2,2 Ghz kloksnelheid, 3 GB Ram ofzo)
Dolivieira    posted on 16-03-2010 22:42
Ik heb Intel Dualcore 1.8, met 3 gig geheugen geen problemen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

71 Users online: 5 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 10.095
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.704