Poster: Sandr
Ik kan ook niet wachten tot ik er eindelijk op los kan gaan. Al zal het nog wel even duren voordat ik al me tracks netjes in me Traktor heb gezet. Ik denk dat de eerste 2/3 keer wel even spannend gaan worden...
En aan m'n Booths moet je maar niet teveel waarde hechten. Ik heb nog 1cdj 1000mk3 die ik nooit gebruik en een DJM 600 die aan me pc ligt. Maar qua macbook, traktor en Kontrol X1 komen we wel in de buurt
Ik vraag me wel af: Draai jij met 4 decks of met 2? Ik ben bang dat wanneer ik met 4 decks ga draaien en daar 1 of 2 controllers aanhang dat het toch nogal zwaar wordt voor mij 2 gig geheugen..
Ik kan ook niet wachten tot ik er eindelijk op los kan gaan. Al zal het nog wel even duren voordat ik al me tracks netjes in me Traktor heb gezet. Ik denk dat de eerste 2/3 keer wel even spannend gaan worden...
En aan m'n Booths moet je maar niet teveel waarde hechten. Ik heb nog 1cdj 1000mk3 die ik nooit gebruik en een DJM 600 die aan me pc ligt. Maar qua macbook, traktor en Kontrol X1 komen we wel in de buurt
Ik vraag me wel af: Draai jij met 4 decks of met 2? Ik ben bang dat wanneer ik met 4 decks ga draaien en daar 1 of 2 controllers aanhang dat het toch nogal zwaar wordt voor mij 2 gig geheugen..
Poster: Javier-Vicente
Nu ik dit hier zo allemaal lees ben ik ook zeer geintresseerd in het digitale draaien. Heb nu staan thuis
2X CDJ800 MK2 + Pioneer DJM 700 Mixer . Ik wil dus ook een digitaal setje aan gaan schaffen alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt.
Ik heb even op internet gekeken en kan dit bijvoorbeeld ook met het pakket van Traktor Scratch Duo ? Dat is met de audio 4 interface van hun? Ik wil dan mijn 2 CDJ800 MK2 aansluiten via traktor en daar eventueel nog de X1 Controller erbij die?qntr0l?ook heeft.
Als ik het dan goed begrijp kreeg je er 2 timecode cd's bij en die stop je dan in je cdj's?
Verder heb ik geen macbook maar wel een goede core2 duo laptop met 4 gig geheugen, neem aan dat die geen probleem is.
Hoop dat iemand mij kan helpen zodat het wat duidelijker wordt.
MvG,
JV
Poster: djdolivieira
Ik zou zeggen probeer het eens ArCee. Er gaat een werled voor je open.
Poster: ArCee
Ik ben nog (steeds) zo'n ouderwedse ouwe Lu.....eikel
Ik vind, en dat is heel persoonlijk, dat een DigiJock nooit of te nimmer zo zijn ziel en zaligheid in een set kan stoppen en zo zijn stempel drukken op een set, en / of avond als een deejay die met vinyl of cd's staat te werken achter apparatuur. Nogmaals, en dit is weer heel persoonlijk, zonder apparatuur en geluidsdragers vind ik iemand ook niet echt een deejay meer, meer een muziek programmeur? Voor mij leeft zo'n set of optreden niet.
Ik heb het hier dus absoluut NIET over de kwaliteit van het mixen en / of platenkeuze, dat heeft er weinig mee te maken, alhoewel ik in promo's die ik krijg heel vaak meteen hoor of het een digi mix of een "echte" mix is. Vaak is het beatmatchen net ff minder, en men corrigeert niet, of men moet dat nog leren.
Op deze manier vind ik dat het vak van deejay, en de kunst van het deejayen ook langzaam aan dood gaat. Iedereen lan het zometeen, en er staan alleen nog pc's of laptops achter een booth?
Als dat de toekomst is, dan ben ik blij dat ik mijn leeftijd al bereikt heb en er straks niet meer aan mee hoef te doen, het zou me ontzettend tegen staan als ik ZO zou moeten draaien / werken.
Er zal wel geen ontkomen aan zijn, maar vooruitgang is niet per definitie geen verbetering, in dit geval vind ik dat duidelijk niet.
Ik zag het altijd als "The art of Mixing". De toekomst?
Zeg het maar, maar een art zal het nooit worden op deze manier want er veel minder eer aan te behalen. Tjah, de toekomst zei de "oldtimer"................................
Poster: Sound-Division
ArCee, je haalt de woorden uit m'n mond! Ik snap precies wat je bedoelt.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.