Akiyama DJ-4000 ACURA ( kopen of niet )
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 27-05-2009 13:03
Beste DJ's.

Ik zit te denken om als derde deck ( 2x CD en 1x vinyl ) Akiyama DJ-4000 Acura. Doet hij het niet onder aan de allermachtige Technics SL1200 MK2 Confused Of veegt Technics de vloer met allen aan ConfusedCool? En wie hem heeft wat zijn jullie ervaringen.

What do you think about Akiyama DJ-4000 ACURA ( kopen of niet ) ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 27-05-2009 13:17
dat is een super OEM bak, dus eigenlijk net dezelfde als een SynQ Xtrem, Reloop RP6000, stanton ST150, american audio HTD 4.5, citronic PD45. ik heb hier thuis een synq en een reloop staan en ik vind ze eerlijk gezegd aangenamer draaien dan een technics, ze reageren mijns inziens beter, ook is je pitchbereik groter wat soms ook handig is. en de mogelijkheid om de start/stop snelheid te regelen wat de technics ook niet heeft. Ook heeft ie nog een reverse functie ( maar die gebruik ik toch nooit ). Als ik opnieuw draaitafels moest kopen zou ik weer voor een super?OEM gaan en niet voor een technics
Tekhead    posted on 27-05-2009 19:44
ik heb een synq, en een American Audio, en 2 sl's van technics, en als ik er 2 bzou moeten wegdoen, dan gaan de oembakken, zeker weten.De technics reageren steeds hetzelfde, de 2 oems reageren niet syncroon, dat is een van de minpuntjes aan deze spelers
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MoXeGy    posted on 27-05-2009 20:52
mm ik moet zeggen dat ik daar zelf geen last van heb, ik vind ze elke keer hetzelfde aanvoelen, ze zijn alleen een heel stuk sterker, mischien net iets te sterk?(de oem bakken)
Tekhead    posted on 27-05-2009 21:23
mss ben ik de technics te veel gewoon
Ilja    posted on 27-05-2009 23:09
Heb ik nou ook met mijn technics CD decks. ? Als ik achter een pioneer ga staan ( CDJ-400 ) voelt het niet lekker, ( mis meteen het direct drive motor en Sample editing ).?
Ziax    posted on 27-05-2009 23:21
Poster: tek-zotic
dat is een super OEM bak, dus eigenlijk net dezelfde als een SynQ Xtrem, Reloop RP6000, stanton ST150, american audio HTD 4.5, citronic PD45. ik heb hier thuis een synq en een reloop staan en ik vind ze eerlijk gezegd aangenamer draaien dan een technics, ze reageren mijns inziens beter, ook is je pitchbereik groter wat soms ook handig is. en de mogelijkheid om de start/stop snelheid te regelen wat de technics ook niet heeft. Ook heeft ie nog een reverse functie ( maar die gebruik ik toch nooit ). Als ik opnieuw draaitafels moest kopen zou ik weer voor een super?OEM gaan en niet voor een technics

Is volledig correct. Ik heb de stanton ST-150's en deze zijn net hetzelfde.
Het is vooral gewoonte denk ik .
Tekhead    posted on 27-05-2009 23:29
kan toch niet goed gewoon raken aan de oems, maar als een oem je eerste TT is dan zal je die snel gewoon zijn, het is en blijft een prima alternatief.
tek-zotic    posted on 28-05-2009 09:23
Poster: Tekhead
kan toch niet goed gewoon raken aan de oems, maar als een oem je eerste TT is dan zal je die snel gewoon zijn, het is en blijft een prima alternatief.

dat kan zijn, ik ben eerst begonnen met een jb systems highQ30D en dan overgeschakeld op super OEM's, ik kan er niets dan lof over spreken, heb ze hier nu 2 jaar staan, nooit problemen mee gehad, reageren nog steeds lekker.
voltcontrol    posted on 28-05-2009 09:38
De superoems zijn zeker 'on-par' met SL12xx.
Qua functionaliteit vegen ze op dj vlak de vloer aan met de SL.
Enige echte verschil: de SL is wel geschikt om als HiFi draaitafel te gebruiken, de superoem niet.

Mocht je nieuwe willen halen: de Reloop RP-6000 MK5b kost 279 E momenteel.

2e hands kost een willkeurige superoem +-200 E.
voltcontrol    posted on 28-05-2009 09:43
De technics reageren steeds hetzelfde, de 2 oems reageren niet syncroon, dat is een van de minpuntjes aan deze spelers

Huh? Dat is juist overal (behalve bij jou) precies omgekeerd. Door het 'trekkerige'? motorgedrag vereist draaien met de SL na de beatmatch nog wat handmatige correctie, bij een superoem helemaal niks, strakleggen en niet meer over nadenken.

Een x aantal mensen nemen door het megastabiele gedrag van de superoems juist technics, omdat je anders toch echt weer ff het gevoel hebt dat je een beetje terug naar af gaat als je die units thuis hebt en in een club SL's tegen komt.
Tekhead    posted on 28-05-2009 11:48
Poster: voltcontrol

Huh? Dat is juist overal (behalve bij jou) precies omgekeerd. Door het 'trekkerige'? motorgedrag vereist draaien met de SL na de beatmatch nog wat handmatige correctie, bij een superoem helemaal niks, strakleggen en niet meer over nadenken.

Een x aantal mensen nemen door het megastabiele gedrag van de superoems juist technics, omdat je anders toch echt weer ff het gevoel hebt dat je een beetje terug naar af gaat als je die units thuis hebt en in een club SL's tegen komt.
 trekkerig motorgedrag Confused Welke sl heb jij dan ? de mijne zijn al meer dan 15 jaar oud en zeer intensief gebruikt, heb daar nog nooit last van gehad
Dolivieira    posted on 29-05-2009 22:19
trekkerig motorgedrag Confused Welke sl heb jij dan ? de mijne zijn al meer dan 15 jaar oud en zeer intensief gebruikt, heb daar nog nooit last van gehad

Ik zeg altijd er is geen betere dan de SL1200/1210Cool?Die van mij zijn ook ongeveer 15 jaar en nooit problemen mee gehad.??? trekkerig motorgedrag Confused?? CoolIk wil nog zien of die OEMbakken het zo lang volhouden..
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-05-2009 @ 07:21:26 (28%)
Dolivieira    posted on 29-05-2009 22:23
Poster: voltcontrol

Jullie jonkies willen alles zo voorgekauwt mogelijk hebbenCool
User edit by Dolivieira on 29-05-2009 @ 22:24:15 (1%)
Ilja    posted on 29-05-2009 23:24
Jah wat denk jij nou, wij jonkies zijn geen pioniers he en leven in een lui lekker tijdperk dus waarom ook niet het best van maken?Cool
DjVictorF    posted on 29-05-2009 23:58
Ik denk dat je beter geen draaitafel kan kopen maar beter gewoon een setje monitoren. Ik zag namelijk op je foto dat je nog 2 inimini boxjes had. Dus het lijkt mij verstandiger om gewoon een setje monitoren aan te schaffen. (tenzij je tevreden er mee bent/je al een setje monitoren hebt gekocht)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Dolivieira    posted on 30-05-2009 07:24
Poster: Ilja
Jah wat denk jij nou, wij jonkies zijn geen pioniers he en leven in een lui lekker tijdperk dus waarom ook niet het best van maken?Cool

Maar om terug te komen op je topic opzich geen slechte TTs die oembakken, als de prijs aantrekelijk is.........
Ilja    posted on 30-05-2009 11:11
Poster: DjVictorF
Ik denk dat je beter geen draaitafel kan kopen maar beter gewoon een setje monitoren. Ik zag namelijk op je foto dat je nog 2 inimini boxjes had. Dus het lijkt mij verstandiger om gewoon een setje monitoren aan te schaffen. (tenzij je tevreden er mee bent/je al een setje monitoren hebt gekocht)

Met die inimini's is helemaal niks mis meeCool, ( er staat nog een hele goeie subwoofer onder de tafel ), en die dingen nemen teveel ruimte in terwijl er een EFX-500 aankomt en een Vinyl deck.?Cool
User edit by Ilja on 30-05-2009 @ 11:12:03 (1%)
Flaged

This is an old Topic

No new postings for 5.636 days.
 Post CommentThat would be 187.9 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 9 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 14.350
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.980.528