Hoelang houd deze mixer het vol bij mij (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ran-D    posted on 26-05-2009 15:24
Beste DJ's,

De Pioneer DJM-800 zit er bij mij aan te komen. Hoelang het nog gaat duren is onbekend, Ik denk volgende maand. Alleen ik had nog een vraagje. Ik draai hiphop, maar ik scratch niet heel vaak. Ik scratch wel is, maar dan haal ik niet elke keer de crossfader heen en weer. Ik haal de crossfader wel is snel?heen en weer, Maar dan alleen voor faderstart enzo. En vaak wel is van links naar rechts af en toe om de track snel te laten starten. Voorderest ben ik heel zuinig met mijn spullen!, Vooral op duur apparatuur. Alles hou ik ook altijd stofvrij.?Wat denken jullie, Hoe lang houd die DJM800 het bij mij vol? Gaat de crossfader niet snel?kraken als ik hem soms is?heen en weer haal? Ik heb?al anderhalf jaar een Numark beginners mixertje staan, zonder problemen of defecten!. Dus ik ben heel zuinig op m'n spullen!.
(P.S. graag geen reacties van: koop dan een Vestax mixer, Of een Allen&Heath, Want die koop ik toch niet!.)
Ik hoor het graag!. Happy, laughing
User edit by Ran-D on 26-05-2009 @ 15:24:53 (4%)

What do you think about Hoelang houd deze mixer het vol bij mij ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 26-05-2009 15:29
crossfader van DJM800 is goeie kwaliteit, + als hij zou beginnen kraken steek je er toch snel een andere in, voor 30 euro heb je nieuwe crossfader en je kan hem makkelijk zelf plaatsen
Estacy    posted on 26-05-2009 15:36
zowiezo is de CF niet gemaakt met de bedoeling om kapot te gaan bij gebruik!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjVictorF    posted on 26-05-2009 15:39
Ik denk dat pioneer wel betere kwaliteit is dan numark! Dus het lijkt mij sterk dat dat eerder kapot gaat! Ik weet dat je hebt gezegt van dat er geen reactie moet zijn van koop dan die andere mixer. Maar ik doe het toch!Cool
Je kan ook een pioneer djm 909 kopen! Die is ongeveer 1300 euro en het is een battle mixer! Dus precies wat je zoekt! Met de kwaliteit van pioneer (want die wil je volgensmij).
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Ran-D    posted on 26-05-2009 16:46
ja maar dan heb ik weer een standaard (grootte) mixer. Ik wil een lekkere grote vierkante mixer. Dus dan denk ik aan een DJM800. + hij heeft colors(die ik niet gebruik maar toch chill zijn), + het is een clubstandaard. En ik weet niet echt veel over de DJM909 en hij heeft maar 2 kanalen en dat is niet altijd makkelijk als ik toch ooit is een 3e CDJ bij neem.
Phenix    posted on 26-05-2009 17:29
Als je die colors toch niet gebruikt, kan je toch beter de DJM-700 kopen, deze kost nu rond de 1000 euro en de DJM-800 ligt rond 1700 euro. Dat scheelt toch wel weer ongeveer 700 euro als je die color effects toch niet gaat gebruiken. Winking my eye
http://www.djmillhouse.nl
Winston    posted on 26-05-2009 17:31
Je mag er van uit gaan dat de cross fader van de DJM-800 heel erg lang meegaat als je het niet vaak gebruikt. Misschien zelf je hele leven lang, lang nadat je de mixer van de hand hebt gedaan.
Tic Toc
Ziax    posted on 26-05-2009 17:33
Waarom dan geen ecler NUO 5 of EVO4 ? Die zijn ook groot, maar spijtig genoeg niet de clubstandaard.

Die heeft een eternal crossfader welke echt gewoon?de top zijn..?
grote knoppen
lange faders die instelbaar zijn!
Ran-D    posted on 26-05-2009 17:34
@ Phenix: Vergeet niet dat de DJM800 4x faderstart heeft en de DJM700 maar 2x faderstart. Faderstart is voor mij ook heel erg belangrijk op elk kanaal! Winking my eye

@ Ziax: Ik heb net nog gezegd dat ik niks anders neem als de DJM800!!.

User edit by Ran-D on 26-05-2009 @ 17:37:16 (48%)
Boyd    posted on 26-05-2009 17:50
Anders heb je nog de Ecler Nuo5, een pak goedkoper. En de built quality schijnt beter te zijn. Hij heeft wel de wereldberoemde Ethernal magnetic crossfader. Die is niet kapot te krijgen.
Ran-D    posted on 26-05-2009 17:55
Poster: BoydGrift
Anders heb je nog de Ecler Nuo5, een pak goedkoper. En de built quality schijnt beter te zijn. Hij heeft wel de wereldberoemde Ethernal magnetic crossfader. Die is niet kapot te krijgen.

Ik ben niet zo van Ecler mixers. Ik vind dat ze dikke faderknoppen hebben. Die van Pioneer zijn mooi dun.
Dolivieira    posted on 26-05-2009 18:15
Poster: Ran-D
@ Phenix: Vergeet niet dat de DJM800 4x faderstart heeft en de DJM700 maar 2x faderstart. Faderstart is voor mij ook heel erg belangrijk op elk kanaal! Winking my eye

Maar je gebruikt maar 2 spelers.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ran-D    posted on 26-05-2009 18:16
NOG wel ja, later misschien meer. En ik vind het zonde om alweer?een 2 kanaals mixer te kopen. Omdat ik niet van plan ben om na een aantal jaren weer een nieuwe mixer aan te schaffen. ik moet nu echt iets goeds hebben met wat meer kanalen en veel functies. Dus dan word het de Pioneer DJM800
User edit by Ran-D on 26-05-2009 @ 18:25:00 (100%)
Roalin    posted on 26-05-2009 18:58
Was jij even geleden niet van plan om alles te verkopen? Maar toen mocht dat niet van je ouders? (toch?)

Dus waarom zo'n overhaaste beslissing? Ik denk dat deze het niet lang volhoud... (op een andere manier)
Tekhead    posted on 26-05-2009 20:30
Als je toch niks anders wil kopen, waarom stel je dan die vragen ? Al zou iedereen hier een ander type of merk aanprijzen, dan nog zou je niets anders kopen, wat is het nut dan van je topic ? Dit is geen verwijt maar een vaststelling !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ran-D    posted on 26-05-2009 20:35
@ Tekhead: wtf, ik heb deze topic gemaakt om te vragen of de DJM800 het wel lang volhoud met hoe ik met mijn spullen om ga, dat wil ik alleen weten van mensen. Met die botte reacties van jou, kom ik niet ver, want ik heb dit topic niet aangemaakt om een keuze te maken tussen verschillende mixers.Cool
User edit by Ran-D on 26-05-2009 @ 20:37:03 (7%)
the-melody    posted on 26-05-2009 20:37
Poster: Ran-D
@ Tekhead: wtf, ik heb deze topic gemaakt om te vragen of de DJM800 het wel lang volhoud met hoe ik met mijn spullen om ga, dat wil ik alleen weten van mensen. Met die botte reacties van jou, kom ik niet ver, want ik heb dit topic niet aangemaakt om een keuze te maken tussen verschillende mixers. Echt weer een belg he..Cool
 Het is niet omdat 1 belg kut doet dat alle belgen zo zijn he... Trouwens tekhead zegt gewoon zijn mening.?
Roov    posted on 26-05-2009 20:37
Die echt weer een belg opmerking had je beter niet kunnen maken Winking my eye
niiicola    posted on 26-05-2009 20:39
Nej... zal ik m'n moeder op je afsturen (ook een belg) Cool. Maar TekHead... het klopt ook wel dat hij alleen vraagt hoe lang zijn DJM800 het gaat volhouden!
Gewoon.
Tekhead    posted on 26-05-2009 21:01
Poster: Roov
Die echt weer een belg opmerking had je beter niet kunnen maken Winking my eye

moet ik eerst aan jou vragen of ik een opmerking mag maken ? BTW Ik ben een VLAMING, woon in een stad die in het weekend krioelt van de Nederlanders, die wij allen vriendelijk begroeten, ook zo een anti belg zoals jou, dus hou je chauvinistische Hollandse praat voor jezelf, ik val niemand aan zoals jij nu doet ! Agressieve opmerking hoor.
@ Ran-D: ik bedoelde daar ook mee, hoe kan iemand dat nou weten, en ik merk alleen maar op hier ervaren scratchers zijn en dat zelfs zij dat niet weten
User edit by Tekhead on 26-05-2009 @ 21:01:52 (1%)
Ran-D    posted on 26-05-2009 21:01
Heb het ook alweer weg gehaald, maar ik vind dat ik gewoon gelijk heb. ik ben er niet van gediend om dat soort botte reacties te krijgen!. Ik vroeg gewoon heel netjes of iemand enig idee had hoe lang die met mij mee zou gaan. En wie moest er een beidehante reactie geven? JIJ!.
User edit by Ran-D on 26-05-2009 @ 21:03:27 (100%)
Tekhead    posted on 26-05-2009 21:04
Heb het nooit bot bedoeld Ran-D, daarom dat ik erbij had geschreven, tis geen verwijt alleen maar vaststelling.
Als ik me voor jou verkeerd uitgedrukt heb, of het niet duidelijk was zo, sorry daarvoor
Xtremer    posted on 26-05-2009 21:04
Kijk je moet er rekening mee houden dat je bij veel of heel veel gebruik toch de crossfader laat slijten. Voorkomen kun je het dus niet. De DJM-800 heeft een perfecte crossfader als je het mij vraagt en mocht deze kapot gaan (wat niet snel zal gebeuren) dan koop je gewoon een nieuwe?

Was laatst nog bij iemand thuis die nog een DJM-500 gebruikte, veel met z'n crossfader gewerkt (scratch) en werkt nog perfect. Geloof dat hij hem nu iets van 9 jaar gebruikt, alleen z'n normale faders kraken wat.

En laten we het wel on-topic houden, niet die domme Belg Vs. NL reactiesCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tekhead    posted on 26-05-2009 21:11
Poster: Xtremer

En laten we het wel on-topic houden, niet die domme Belg Vs. NL reactiesCool

100% akkoord
carlosa    posted on 26-05-2009 21:13
Ik merk dat er een verschil van taalgebruik en manier uitdrukking is tussen de zuiderburen en ons hollanders...belgen zijn gewoon wat directer en soms komt het lomp en vreemd over wat ze zeggen, maar dat is natuurlijk niet altijd het geval...
voltcontrol    posted on 26-05-2009 21:15
Als de CF van de DJM800 het begeeft kun je er alsnog een Innofader inzetten oid.
Of je koopt meteen een djm909, die zijn 2e hands btw voor errug lekkere prijsjes te krijgen Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: 47 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 1.413
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.855.243