Nieuwe DJ set (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cp-a2b    posted on 26-05-2009 01:04
Beste forummensen,

Ik wil jullie mening vragen over het volgende DJ setje waarin ik me verdiept heb en overweeg aan te schaffen.

Denon DN-HC4500
[img]http://www.discogear.nl/oscommerce/images/denon_dn-hc4500.jpg[/img]

en

Denon DNX120
[img]http://www.djdeals.com/images/equipment/denonDNX120.jpg[/img]

Formaten maken niet uit, ik zorg wel oplossingen ivm. inbouwen.

Wat vinden jullie hiervan? Toch maar andere betere mixer? Ik heb opzich geen effecten en andere fratsen nodig.

Het lijkt me dat ik faderstart kan gebruiken bij die mixer? En kan iemand me uitleggen hoe precies die crossfader instelling werkt, dat heb ik nog niet helemaal door, zelfs niet na onderzoek.

Is die mixer beetje duurzaam? Hij wordt battle mixer genoemd, dus beter bestemd tegen raggen met fader?

Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen ondanks mijn weinige posts hier op het forum. Vooral zou ik graag iets weten over de duurzaamheid van deze betreffende mixer en daarnaast ook wat mogelijke alternatieven.

Mvg en alvast bedankt!

What do you think about Nieuwe DJ set ??

Vote :   

cp-a2b    posted on 28-05-2009 13:34
Uiteraard. Maar zowiezo bedankt voor de hulp kerel.

Verdere kanttekeningen en opmerkingen zijn nog steeds welkom. Ik ga de aanschaf nog wat uitstellen.
cp-a2b    posted on 26-06-2009 18:34
Ok hier gaan we dan.

CDJ 400
s1200

Allebei leuke spelers. Opstarttijden waren wel idem eigenlijk, alleen at de cdj echt supersnel een cdtje. CDJ was niet erg veel groter en voelden beiden goed aan. Alleen was de jog van de CDJ beetje stroef, maakte geluid bij bewegen. de jog van de denon, lol, als je daar een zwiep aan geeft dan draait ie echt heel wat seconden door, terwijl dat bij de cdj niet is, die geeft wat minder mee.

s1200 heeft hot cues / starts, maakt het echt super creatief, cdj heeft die niet.
heb zo m'n twijfels over de zachte knoppen van de denon, voelden niet super aan zeker als je ze vasthoudt ipv tapt, terwijl die knoppen van pioneer (cue en play) toch echt geweldig zijn.

interface van de pioneer is echt zwaar intuitief, denon is zeker wat wennen

vond het display van de cdj iets beter maar dat is te verwaarlozen, het lichtje van de cdj is echt geniaal, mar dat is natuurlijk ook niet belangrijk, mede met het feit dat de cd in de cdj iets verder ingebracht moet worden zodta ie m pakt, en er geen lichtje bij de lade zit, maar al deze feiten uit de alinea zijn verwaarloosbaar.

of de cdj de 150/200 euro extra waard is per speler? niet echt, maar ben niet echt wijzer geworden

en zucht, die xone 22 echt een geweldig apparaatje, gebouwd als een tank en zoooo stevig, en die filter, klinkt super goed
TheDutchDecks    posted on 26-06-2009 19:02
die xone 22 is een hele goede keuzen als je ?2 kanalen gaat gebruiken en geen effecten hoeft.
maar ik wil toch nog even terug komen?op die CDJ-400,
want je bent namelijk de usb optie vergeten.
ik heb zelf 2x 8gb use sticks in men 400tjes zitten, het werkt natuurlijk niet zo goed
als cd's maar het is erg makkelijk om nieuwe muziek uit te zoeken of wat
dingen uit te proberen voordat je het op cd zet.
User edit by TheDutchDecks on 26-06-2009 @ 19:05:29 (1%)
wizkid    posted on 26-06-2009 19:38
Ik heb m'n Xone:22 net binnen, en wat een lekker apparaat is dat! Je gaat daar zeker geen spijt van krijgen; stevige faders, heerlijk filter & hij ziet er nog mooi uit ook!
cp-a2b    posted on 27-06-2009 22:46
Ja maar vergelijk vooral de s1200 en de CDJ met elkaar.

Dus USB features zijn op beide spelers aanwezig.
Tekhead    posted on 30-06-2009 09:55
ik ga vanmiddag m'n denon dn-x1500 mixer ophalen, en heb net de cd-speler sl-dz van technics opgehaald (occassie gekocht van sandr) wacht hiervoor nog wel op m'n bestelde platter, en dan samen aansluiten met m'n efx-500 en m'n ? TT sl's en de booth is dan compleet. Zal de foto's zsm posten, eens zien wat jullie ervan vinden.?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-06-2009 10:31
Poster: Tekhead
ik ga vanmiddag m'n denon dn-x1500 mixer ophalen, en heb net de cd-speler sl-dz van technics opgehaald (occassie gekocht van sandr) wacht hiervoor nog wel op m'n bestelde platter, en dan samen aansluiten met m'n efx-500 en m'n ? TT sl's en de booth is dan compleet. Zal de foto's zsm posten, eens zien wat jullie ervan vinden.?

Mooi Tek ben benieuwt hoe dat er uit gaat zien. Ik denk wel stoer, Zoals we in nederland zeggen.

Maar huh jij weet zelf net als mij? dat een booth nooit af komtCool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
cp-a2b    posted on 30-06-2009 11:34
Leuke upgrades!
dJORD    posted on 30-06-2009 13:02
@ cp-a2b
check PM
Tekhead    posted on 30-06-2009 16:06
Poster: djdolivieira

Mooi Tek ben benieuwt hoe dat er uit gaat zien. Ik denk wel stoer, Zoals we in nederland zeggen.

Maar huh jij weet zelf net als mij? dat een booth nooit af komtCool

uiteraard doliv. geraakt nooit af, ben nu beginnen sparen voor nieuwe speakers, maar net belastingsbrief gehad, en blij dat ik net alles gekocht had want die havikken komen alleen maar halen bij mij, en dat o.a voor een hoop leeglopers die nooit willen werken
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bramm14    posted on 14-07-2009 09:46
Poster: cp-a2b
Beste forummensen,

Ik wil jullie mening vragen over het volgende DJ setje waarin ik me verdiept heb en overweeg aan te schaffen.

Denon DN-HC4500

Ik zou als ik jou was eens kijken op: http://www.licht-geluid-shop.nl/

Heb ik ook gedaan en zij konde mij goed adviseren,, en ben ik erg blij met het setje wat ze voor mij hebben samengesteld:D

Succes

Ltr..

en

Denon DNX120

Wat vinden jullie hiervan? Toch maar andere betere mixer? Ik heb opzich geen effecten en andere fratsen nodig.

Het lijkt me dat ik faderstart kan gebruiken bij die mixer? En kan iemand me uitleggen hoe precies die crossfader instelling werkt, dat heb ik nog niet helemaal door, zelfs niet na onderzoek.

Is die mixer beetje duurzaam? Hij wordt battle mixer genoemd, dus beter bestemd tegen raggen met fader?

Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen ondanks mijn weinige posts hier op het forum. Vooral zou ik graag iets weten over de duurzaamheid van deze betreffende mixer en daarnaast ook wat mogelijke alternatieven.

Mvg en alvast bedankt!

Bramm14    posted on 14-07-2009 09:47
Poster: cp-a2b
Beste forummensen,

Denon DN-HC4500

en

Denon DNX120

Mvg en alvast bedankt!

Als ik jou was zou ik is kijke op http://www.lichtgeluidshop.nl/

Ik zat ook te twijfele over wat voor setje ik zou aanschaffen. Maar gelukkig hebben zij mij goed geadviseerd en ben ik er nog steeds erg blij mee!:D

Succes

Laterzz.
Dolivieira    posted on 14-07-2009 10:55
Poster: Tekhead

uiteraard doliv. geraakt nooit af, ben nu beginnen sparen voor nieuwe speakers, maar net belastingsbrief gehad, en blij dat ik net alles gekocht had want die havikken komen alleen maar halen bij mij, en dat o.a voor een hoop leeglopers die nooit willen werken

Dat probleem hebben wij in Nederland ook. en ik denk nog erger dan in Belgie. Kut fiscus. Er gaan niet voor niks zo veel Nederlanders in belgie wonen. ?Haha. ?Maar ja. Back ontopic maar weer
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-07-2009 @ 10:57:49 (25%)
Yorick    posted on 14-07-2009 10:59
Graag geen link's naar webshops plaatsen aubWinking my eye
Staat in de regels..

This is an old Topic

No new postings for 5.590 days.
 Post CommentThat would be 186.3 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 11 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 2.311
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.948.917