Turntable DJ uit de tijd?? (7/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

Winston    posted on 16-09-2006 14:46
Poster: Jorrit
Onzin, als creatief zijn voor jou inhoud veel te willen pielen met loops en live editten door hot-cue's wordt je door de tt gewoon beperkt.

Creatief houdt voor mij inderdaad in beatjuggling: spelen met loops en samples, aangevuld met efx.

Van belang is het resultaat voor je publiek. En je kunt min of meer hetzelfde bereiken met zowel tt's als cd players.

De beperking zit hem in je technische vaardigheid achter de tt's. Ik zeg "je" maar bedoel het algemeen; ik zelf kan er niks van.

Een turntablist heeft de vaardigheid na heel lang oefenen en wordt dan niet echt beperkt. Daarom stappen ze ook niet 1, 2, 3 over op cd players, want dan kunnen ze bijna opnieuw beginnen te leren. Knoppies drukken i.p.v. contact met vinyl op de platter.

Maar als je bedoeld dat je minder intensief bezig bent en daardoor meer tijd hebt voor andere zaken zoals goed gebruik van EQ, doordachte trackselectie terwijl je contact behoud met het publiek, goed in- en uitfaden dan hebben we dezelfde mening. Daarom twijfel ik niet over mijn keus voor cd's, al werk ik naar het niveau van mixmaster.

Ik had ooit eens beweert dat je op de Denon's en de Numark's scratches kon doen die niet mogelijk zijn op tt. Maar om het zelfde resultaat te krijgen, terwijl 1 persoon handen te kort komt, werkt men in tag teams, 2 man achter 4 decks over het algemeen.

Maar ik denk dat turntable DJ's een uitstervend ras is. Al gaat dat super langzaam.
De warme ruis kun je krijgen op bv de Vestax CDR-07 met filters en ook de Technics SL-DZ1200 heeft zoiets, al weet ik niet hoe goed dat werkt. En de producers kunnen ook kiezen ervoor om de cd op te nemen met ruis. Dus het ruisargument is gauw verholpen.

Tic Toc
gethigh    posted on 16-09-2006 15:29
dat is geen ruis hoor, dat is gewoon een beter weergave van het bass gedeelte
bij cd klinkt dat minder natuurlijk (metaalachtig) terwijl dit bij vinyl veel voller, warmer, natuurlijker klinkt
Lead    posted on 16-09-2006 17:08
Poster: gethigh
dat is geen ruis hoor, dat is gewoon een beter weergave van het bass gedeelte
bij cd klinkt dat minder natuurlijk (metaalachtig) terwijl dit bij vinyl veel voller, warmer, natuurlijker klinkt

Een artiest zit een hele dag (of soms zelfs langer) in de studio om een track af te mixen. Als alles echt helemaal goed klinkt (in zijn oren) wordt er een digitale master opname gemaakt.

Als er een CD gebrand wordt, wordt dit 1-op-1 overgenomen op het schijfje. Dit is dus precies zoals de artiest het op wilde nemen.

Bij het maken van vinyl wordt er van die digitale master een master schijf (die analoog is) gemaakt, waarmee de platen worden geperst.

Je zou dus kunnen zeggen dat CD is zoals de artiest het bedoeld... niet metaalachtiger, want dat zou betekenen dat ze in de studio geen goede D/A converters hebben.... en dat lijkt me sterk.
Let the BASS be louder
gethigh    posted on 16-09-2006 18:22
dan is dat een persoonlijke kwestie, maar ik vind dat vinyl natuurlijker, voller en warmer klinkt

het heeft trouwens ook meer te maken met het aflezen van de plaat
firefly    posted on 16-09-2006 19:36
ik denk dat je straks cd spelers zult krijgen waar je echt alles mee kan zowel het draaien van cds-dvds-mp3cds maar ook digitaal geluid kunt afspelen. doormidel van bijvoorbeeld het aansluiten op een pc of misschien wel met  draadloze comunicatie tussen je cd speler en je pc of server.... in het uiterste geval gewoon echt in je cd speler downloaden al gaat dat misschien beetje ver.
toch moet de vinyl blijven vindt ik dat hoort er gewoon bij. en het gaat er gewoon om dat je de mensen vermaakt ze zullen er heus niet op letten wat voor appartuur je hebt staan(hooguit als het echt heel slecht is, maar dan wel heel slecht)ze weten meestal neit eens waarvoor het dient 

This is an old Topic

No new postings for 6.572 days.
 Post CommentThat would be 219.1 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 8 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 10.127
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.873