Turntable DJ uit de tijd?? (5/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

Winston    posted on 26-07-2006 01:41
Vertel 's over "blue ray," daar hoor ik nl. voor het eerst van.
Tic Toc
tairip    posted on 26-07-2006 01:47
Meer weten over Blue ray? Klik Hier.

Snelle feiten:
Meer dan 50GB op een schijfje

Ook is er een HD DVD. Klik Hier.

Winston    posted on 26-07-2006 01:56
Heel interessant wat in de toekomst op ons wacht. Maar het is nu dus erg nieuw. Zullen misschien nog wat kinderziekten zijn.

Maar het principe van een schijfje CD, DVD of Blue Ray verschilt eigenlijk niet zoveel. Gaat voor ons DJ's om de interface (player/controller) waarmee je met het schijfje werkt.

Zullen over 10 jaar hier nog discussie's lopen vinyl vs Blue Ray / HD DVD?

Anyway weer tnx voor de linx.
Tic Toc
User edit by Winston on 26-07-2006 @ 02:09:15 (35%)
dane86    posted on 26-07-2006 10:37
Poster: Winston
Zullen over 10 jaar hier nog discussie's lopen vinyl vs Blue Ray / HD DVD?

Anyway weer tnx voor de linx.

Ik denk eerder cd vs HD. Blue ray is gewoon weer groter. Het heeft nu al geen zin om 500 nummers op een dvd te knallen. Blue ray is 10/20 keer zo groot. Daar haal je totaal geen voordeel uit. Over 10 jaar kan ik me niet voorstellen dat er op grote feesten nog steeds met vinyl wordt gedraaid.
the-melody    posted on 26-07-2006 10:40
Poster: dane86

Ik denk eerder cd vs HD. Blue ray is gewoon weer groter. Het heeft nu al geen zin om 500 nummers op een dvd te knallen. Blue ray is 10/20 keer zo groot. Daar haal je totaal geen voordeel uit. Over 10 jaar kan ik me niet voorstellen dat er op grote feesten nog steeds met vinyl wordt gedraaid.
 er zullen gewoon dj's zijn die altijd met vinyl zullen blijven draaien, ook op grote feesten. Ik zal het me juist wel nog kunnen voorstellen, als je ziet dat er terug meer en meer vinyl dj's(sorry voor de benaming) komen. Als ik hier bij ons zo de plaatselijke platenboer vergelijk met nu en 4maanden terug...
dane86    posted on 26-07-2006 10:44
Poster: the-melody
er zullen gewoon dj's zijn die altijd met vinyl zullen blijven draaien, ook op grote feesten. Ik zal het me juist wel nog kunnen voorstellen, als je ziet dat er terug meer en meer vinyl dj's(sorry voor de benaming) komen. Als ik hier bij ons zo de plaatselijke platenboer vergelijk met nu en 4maanden terug...

Ik heb juist het idee dat de ontwikkeling richting het digitale circuit gaan. Er komen steeds meer mp3 shops en de nieuwe dj's van nu beginnen vaker op cd dan op vinyl. Ook in dit topic staat  dat er steeds meer shops sluiten. Ik heb het hier wel over 10 (!!! )jaar. Ook de grotere dj's zeggen dat het snel veranderd. Roog zei in een interview dat nu de royalties van een webshop als traxsource al bijna hoger liggen dan op de verkoop van vinyl. Ik denk wel dat vinyl blijft, maar dan wel op de slaapkamer.
gethigh    posted on 26-07-2006 12:03
cd dj's zijn vaker veel commercieler en de non commerciele dj's zullen niet makkelijk van vinyl kunnen afstappen, of ze moeten hun muziek drastisch gaan veranderen
dit is denk ik een van de grote redenen waarom vinyl zal blijven

dane86    posted on 26-07-2006 12:28
Poster: gethigh
cd dj's zijn vaker veel commercieler en de non commerciele dj's zullen niet makkelijk van vinyl kunnen afstappen, of ze moeten hun muziek drastisch gaan veranderen
dit is denk ik een van de grote redenen waarom vinyl zal blijven

Definieer commercieel? Want misschien hebben we hier een andere visie op? Ik vind een nummer commercieel als het in de top40 staat, op de gewone radiostations gedraaid wordt en als er een videoclip van is. Al de dj's die ik ken draaien gewoon met cd's en toch echt niet commercieel. Want dan ga je dj's als roog en ericke commercieel noemen, omdat ze met cd draaien. Ik denk niet dat er verschil in commercie zit bij het draaien van cd en vinyl. Als je simpel en alleen gaat praten over gedrukte cd's die in de gewone winkel liggen (en ik denk dat je die bedoeld) dan is het idd commercieler. Maar je moet het breder zien, als ik het over cd heb dan bedoel ik dus ook cd-r (gekochte mp3tjes dus). Op dat gebied is er heel veel muziek te krijgen, meer dan op vinyl.
User edit by dane86 on 26-07-2006 @ 12:37:58 (49%)
gethigh    posted on 26-07-2006 12:48
ik noem groove commercieel en ik noem trance (gelijk op armada en ajunabeats label) ook commercieel

wat ik niet commercieel noem is underground
zoals vele deep en tech house, vele tribal, progressive (maar dan niet de zweedse progressive of progressive trance of progressive met minimal accenten)

tegenwoordig zijn er ook veel "grote" dj's die gewoon laptops meenemen, al hun liedjes op perfect dezelfde bpm zetten/laten zetten
BillyArd    posted on 26-07-2006 12:53
2 dane86:Nou erick E zou ik toch wel tot de commerciele djs willen rekenen. echt een ``hitjes `` dj. On topic:ik denk wel dat al je CD jock bent dat je Mp3 conversies uit de weg moet gaan. Want als je mp3 naar wav converteert legt de sound het werkelijk geheel af tegen analoog vinyl. Ik vind mp3 conversies werkelijk geen format om over een grote P.A te draaien. dan heeft een djm 800 ook totaal geen zin meer . Kortom :ik denk dat dat nog een beetje de bottelneck is voor cd jocks. de meeste downloads worden toch op Mp3 aangeleverd . Pas als je originele wavs kan krijgen gaat het zoden aan de dijk zetten. Pas dan kan je ook echt stellen dat een dj cd speler pas echt gewaagd is aan een TT Met Mp3 op Cd leg je het automatisch af tegen een vinyl jock!
dane86    posted on 26-07-2006 12:55
ik noem groove commercieel en ik noem trance (gelijk op armada en ajunabeats label) ook commercieel

wat ik niet commercieel noem is underground
zoals vele deep en tech house, vele tribal, progressive (maar dan niet de zweedse progressive of progressive trance of progressive met minimal accenten)

tegenwoordig zijn er ook veel "grote" dj's die gewoon laptops meenemen, al hun liedjes op perfect dezelfde bpm zetten/laten zetten

hmm, dan hebben we idd een ander begrip van commercieel. Wat jij beschrijft zou ik vertalen als mainstream en underground en niet als commercieel en oncommercieel. Elke plaat wordt sowieso gemaakt om te verkopen dus als je er op die manier tegenaan kijkt is alles commercieel. Maar er is wel een verschil tussen platenverkoop en platen uitmelken. Dit uitmelken noem ik dan commercieel. Als het een hit is geweest in de clubs dan wordt het overgezet naar tmf en dergelijk en dan wordt het een gewoon ordinair dance nummer. (Zie nu put your hands up for detroit van fedde le grand)

Maar ik denk nog steeds dat er genoeg underground muziek is te vinden voor op cd.
gethigh    posted on 26-07-2006 12:59
jah mainstream, maar stijlen zoals elektro, groove en minimal beginnen toch wel uitgemelkt te worden en van dat vindt je natuurlijk ook wel veel op cd terug
BillyArd    posted on 26-07-2006 12:59
absoluut genoeg underground te downloaden, maar helaas wel in mP3 format
gethigh    posted on 26-07-2006 13:02
als ik ooit ga zoeken voor samples op mp3 stores moet ik meestal toch erg lang zoeken
dane86    posted on 26-07-2006 13:18
jah mainstream, maar stijlen zoals elektro, groove en minimal beginnen toch wel uitgemelkt te worden en van dat vindt je natuurlijk ook wel veel op cd terug
  Dat ben ik zeker met je eens. minimal is een hele tijd underground geweest en begint nu een beetje op te komen. Commercieel klinkt zo negatief. Maar als een bepaalde stijl bekender wordt, komen er ook meer producties op dat gebied en het kan een muziekstijl alleen maar verbeteren. Internet en cd helpen hierbij door de lage instapdrempel. Kleine onbekende producers krijgen hun muziek veel gemakkelijker gereleased op internet dan op vinyl, vinyl brengt namelijk veel meer kosten met zich mee en labels nemen hierdoor minder snel risico. Hierdoor groeit het aanbod ten opzichte van vinyl.
User edit by dane86 on 26-07-2006 @ 13:20:41 (62%)
BillyArd    posted on 26-07-2006 13:41
2 gethigh:commercieel klinkt toch helemaal niet negatief, het is gewoon een weg waarvoor je kiest om te bewandelen of je gaat comm of je gaat underground. het een is niet minder dan het andere , gewoon een andere inslag m.b.t.tot zaken !
dane86    posted on 26-07-2006 14:07
Poster: BillyArd
2 gethigh:commercieel klinkt toch helemaal niet negatief, het is gewoon een weg waarvoor je kiest om te bewandelen of je gaat comm of je gaat underground. het een is niet minder dan het andere , gewoon een andere inslag m.b.t.tot zaken !

Ik zei dat, ik bedoel dat het woord commercieel vaak negatief gebruikt wordt.
daj    posted on 26-07-2006 18:22
Poster: W.i.M

Ik denk zeker dat geluid wat voor het menselijk oor niet hoorbaar boven de 20kHz is zeker kan bijdragen aan het geluid van de track.

Hetzelfde als 60fps (frames per second) is vloeiend voor het oog en meer is niet nodig en kan het oog toch niet waarnemen. Zeker wel dat ik en vele andere het verschil zien tussen 60fps en 100fps.

Heb je het nu over computerspelletjesConfused Want daar is de framerate niet constant nee. Dus 100 fps gemiddeld lijkt dan zeker soepeler dan 60.
Echter alle video is constant 25 fps (PAL). Je gaat me niet zeggen dat dat niet vloeiend is? NTSC video is 30 fps, maar het verschil met PAL zie je echt niet.
Lead    posted on 13-09-2006 10:27
Uit deze thread :

Poster: lrfist
bij vinyl heb je minder kwaliteitsverlies, omdat de golven rond zijn... digitaal worden ze altijd (hoe minuscul dan ook) altijd vervormd Winking my eye

Onzin... je hebt bij vinyl juist veel meer bijgeluiden dan bij CD. Muziek wordt tegenwoordig vrijwel allemaal digitaal geproduceerd. Het zijn dan dus al 1-en en 0-en. Om die op CD te zetten geeft geen kwaliteits verlies. Dit is juist exact zoals de producer een track afmixt.

Vinyl daarentegen heeft bijgeluiden van de naald die door de groef sleept. De stofjes die in de groef zitten, het golven van de naald geeft ook een apart bijgeluid.... En dan heb je nog slijtage van de naald, alleen een perfecte naald geeft perfect geluid. Stof en vuil uit de groef die aan de naald blijft hangen geeft ook hoorbare bijgeluiden.

Daarbij heeft vinyl een technische limit van ik geloof 96dB aan maximale dynamiek, terwijl dit bij CD (24-bit/96kHz) 120dB is.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 13-09-2006 10:28 (1%)
lolbroek    posted on 13-09-2006 10:48
Vinyl blijft, omdat bepaalde stijlen dat nu eenmaal nodig hebben (Turntablism!)
In andere stijlen vind ik het grote "nut" van vinyl niet opwegen tegen dat van een cd. Geluidskwaliteit is nu eenmaal beter! Hou je van die warme vinyl sound? Koop dan een A&H Filter met valves, je geluid zal een pak mooier klinken dan wat je ooit uit een plaat kan krijgen.
vinyl draaien zal wel blijven bestaan, maar dan eerder onder vormen zoals FS en SSL imo.
Ook is de evolutie in de draaitafelwereld veel kleiner dan in die van de cdspelers. Om de hoeveel jaar komt een nieuwe (vernieuwende!) draaitafel uit? De OEM heeft 25 jaar na de Technics zijn intrede gedaan, de Pioneers en Denons komen bijna elk jaar met een nieuw model uit.
Vinyl en platenspelers worden nu eenmaal veel meer gehinderd door "imago" en marketing. Ik spreek uit een Turntablism standpunt, omdat ik me daar nu eenmaal in thuisvoel. De OEM (en dan vooral de stanton bakjes, met hun betere demping) en de Vestax PDX'en zijn ongelooflijk veel beter dan een Technics. Qua geluidskwaliteit moeten ze ook niet onderdoen, en op het vlak van bouwkwaliteit zeker niet!
Waarom is dan niemand overgestapt?
Omdat de hele scene dit verbiedt! Technics is de hoofdsponsor van de DMC. Als je wilt meedoen in de wedstrijd, heb je best technics thuis staan, want oefenen op high torque moteren om dan op een relatieve low torque technics te gaan draaien, gaat bijna niet!
Kijk maar naar C2C. Ze worden gesponsord door Numark, draaien op TTXjes (ook niet echt ideale bakjes omwille van de speling maar kom), en hun erg melodieuze scratches klinken PERFECT! (kijk maar op de site van ortofon). Dan moet je eens het zelfde filmpje zoeken op de site van de DMC (live opgenomen dus) en eens goed luisteren. Bijna alles scratches en waar de platter da plaat weer oppikt klinken vals.
De evolutie van de platenspeler hangt vast, en daarmee ook die van de vinyl. Mensen blijven vaak bij hun (soms bekrompen) mening hangen, en zorgen er zo voor dat een verouderd (op het vlak van geluidskwaliteit) formaat van het bijna eeuwige leven geniet.

Ik ben zelfs geen fan meer van CD's. Ik kijk uit naar nieuwe technologiën, en zie de toekomst erg rooskleurig in voor gear als FS/SSL en het draaien met Ableton! Want dat is imo de echte toekomst. Vinyl voor de liefhebbers, en Pc/ controllers voor de mensen die hier geen nood aan hebben.
bass-traxx    posted on 13-09-2006 13:05
 CD-spelers zijn misschien wel nieuw (som beter) maar vinyl draait ook lekker

gethigh    posted on 13-09-2006 13:29
idd, cd spelers zijn gewoon niet fijn om mee te draaien
soundcollector    posted on 13-09-2006 14:23
ik zie het verschil eigenlijk niet, ik vind het allebij even fijn, het oogt wel mooier mja... en met cd's draaien is ook beterkoop
ik vind het allebij fijn, ik dacht eerst dat ik nooit met platen wouw draaien maar ik heb platenspelers gekocht en het bevalt me even veel als met cd's draaien dusja
Laidback    posted on 13-09-2006 16:24
Vinyl is nog Zekerrr niet uit de tijd!
vinyl is nu nog steeds de shizzle! :D

Blue ray zal nog wel even duren.. ik gok dat het rond begin 2007 zijn entree gaat maken.. (lees: Introductie aan de consument!)
(het is er al een tijdje.. maar als je de prijzen ziet.. blijf jij nog wel ff bij je CDtjes en DVDtjes Winking my eye)
mede dankzij de PS3. die met Blue ray gaat werken (naar alle waarschijnlijheid!)

daarnaast.. WIL je een schijf met 50gb of meer als audio cd ?.
het lijkt mij nogal onhandig,.
weetje hoeveel mp3tjes dat zijn ?
1mp3 = ongeveer een 15 mb.. (we gaan uit van Goede kwali Extended edits!)
50gb = 50.000 MB

50.000mb / 15 mb = 3333 Nummers!!!
dat is toch volkomen onhandig Headscratch .. zoveel tijd om te zoeken heb je niet! ..
dus laat het maar mooi bij normale cd's! Happy, laughing

Blue ray. is daarnaast wel handig voor Massa Opslag / Hard Drive backups
dus als jij je complete C.S.I verzameling wil bewaren.. en tevens afspelen.
dan is het cker wat..
50 gb zijn ook wel een aantal films!.
dus ja.. daar is het weer toppie voor! :D.

voor muziek zie ik het niet zitten.. Mits Massaopslag Happy, laughing

Greetsz

dan moeten je al een 19" scherm aan je cdj koppelen om degelijk naar tracks te kunnen gaan zoeken

Bijvoorbeeld ja Happy, laughing
User edit by Laidback on 13-09-2006 @ 16:28:08 (31%)
gethigh    posted on 13-09-2006 16:27
dan moeten je al een 19" scherm aan je cdj koppelen om degelijk naar tracks te kunnen gaan zoeken
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 36 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 19.192
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.207