Poster: Winston
Zullen over 10 jaar hier nog discussie's lopen vinyl vs Blue Ray / HD DVD?
Anyway weer tnx voor de linx.
Poster: dane86er zullen gewoon dj's zijn die altijd met vinyl zullen blijven draaien, ook op grote feesten. Ik zal het me juist wel nog kunnen voorstellen, als je ziet dat er terug meer en meer vinyl dj's(sorry voor de benaming) komen. Als ik hier bij ons zo de plaatselijke platenboer vergelijk met nu en 4maanden terug...
Ik denk eerder cd vs HD. Blue ray is gewoon weer groter. Het heeft nu al geen zin om 500 nummers op een dvd te knallen. Blue ray is 10/20 keer zo groot. Daar haal je totaal geen voordeel uit. Over 10 jaar kan ik me niet voorstellen dat er op grote feesten nog steeds met vinyl wordt gedraaid.
Poster: the-melody
er zullen gewoon dj's zijn die altijd met vinyl zullen blijven draaien, ook op grote feesten. Ik zal het me juist wel nog kunnen voorstellen, als je ziet dat er terug meer en meer vinyl dj's(sorry voor de benaming) komen. Als ik hier bij ons zo de plaatselijke platenboer vergelijk met nu en 4maanden terug...
Poster: gethighcd dj's zijn vaker veel commercieler en de non commerciele dj's zullen niet makkelijk van vinyl kunnen afstappen, of ze moeten hun muziek drastisch gaan veranderen
dit is denk ik een van de grote redenen waarom vinyl zal blijven
Poster: gethigh
ik noem groove commercieel en ik noem trance (gelijk op armada en ajunabeats label) ook commercieel
wat ik niet commercieel noem is underground
zoals vele deep en tech house, vele tribal, progressive (maar dan niet de zweedse progressive of progressive trance of progressive met minimal accenten)
tegenwoordig zijn er ook veel "grote" dj's die gewoon laptops meenemen, al hun liedjes op perfect dezelfde bpm zetten/laten zetten
Poster: gethighDat ben ik zeker met je eens. minimal is een hele tijd underground geweest en begint nu een beetje op te komen. Commercieel klinkt zo negatief. Maar als een bepaalde stijl bekender wordt, komen er ook meer producties op dat gebied en het kan een muziekstijl alleen maar verbeteren. Internet en cd helpen hierbij door de lage instapdrempel. Kleine onbekende producers krijgen hun muziek veel gemakkelijker gereleased op internet dan op vinyl, vinyl brengt namelijk veel meer kosten met zich mee en labels nemen hierdoor minder snel risico. Hierdoor groeit het aanbod ten opzichte van vinyl.
jah mainstream, maar stijlen zoals elektro, groove en minimal beginnen toch wel uitgemelkt te worden en van dat vindt je natuurlijk ook wel veel op cd terug
Poster: BillyArd
2 gethigh:commercieel klinkt toch helemaal niet negatief, het is gewoon een weg waarvoor je kiest om te bewandelen of je gaat comm of je gaat underground. het een is niet minder dan het andere , gewoon een andere inslag m.b.t.tot zaken !
Poster: W.i.M
Ik denk zeker dat geluid wat voor het menselijk oor niet hoorbaar boven de 20kHz is zeker kan bijdragen aan het geluid van de track.
Hetzelfde als 60fps (frames per second) is vloeiend voor het oog en meer is niet nodig en kan het oog toch niet waarnemen. Zeker wel dat ik en vele andere het verschil zien tussen 60fps en 100fps.
Poster: lrfist
bij vinyl heb je minder kwaliteitsverlies, omdat de golven rond zijn... digitaal worden ze altijd (hoe minuscul dan ook) altijd vervormd
Poster: gethigh
dan moeten je al een 19" scherm aan je cdj koppelen om degelijk naar tracks te kunnen gaan zoeken
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.