Turntable DJ uit de tijd?? (4/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

gethigh    posted on 24-07-2006 21:11
dat zou ik zo direct nog niet durven zeggen
Patrick2005    posted on 24-07-2006 22:13
ik zeg gewoon vinyl rulez :P

kan ook komen omdat ik met pc en cd draaien niet zo super leuk vind ik bedoel met de cd-spelers van tegenwordig hoef je er bijna niks meer voor te doen met vinyl wel maar goed dat is mijn mening
Engage    posted on 24-07-2006 22:22
Onzin,

je ziet op ELK feest altijd minimaal 1 paar tt's en draaien er ook 9 vd 10 keer op!
ook ik zeg, Vinyl for life!

Patrick2005    posted on 24-07-2006 22:37
Poster: Engage
Onzin,

je ziet op ELK feest altijd minimaal 1 paar tt's en draaien er ook 9 vd 10 keer op!
ook ik zeg, Vinyl for life!

zo mag ik het horen:P:D
Jorrit    posted on 24-07-2006 22:41
Poster: Patrick2005

kan ook komen omdat ik met pc en cd draaien niet zo super leuk vind ik bedoel met de cd-spelers van tegenwordig hoef je er bijna niks meer voor te doen met vinyl wel maar goed dat is mijn mening

Het simpele beatmixen wordt inderdaad makkelijker, maar de dingen verschuiven gewoon. Door de nieuwe techniek is beatmatchen niet meer iets voor gevorderden, maar het loopen / hot cue'en / reversen etc etc etc. is iets wat daarvoor in de plaats komt.
Lead    posted on 24-07-2006 22:56
Poster: Engage

Dit ligt aan het feest waar je komt. Op de meeste trance/commerciele feesten kom je nog maar weinig draaitafels tegen. Grote verhuurders hoor ik erover dat er nog maar op de helft van de evenementen draaitafels aangevraagd worden.

In sommige muziekstromingen zal de draaitafel altijd de hoofdzaak blijven, maar in een aantal andere zal de CD met de tijd steeds sterker vertegenwoordigd zijn.
Let the BASS be louder
Engage    posted on 24-07-2006 23:02
hmm...

naja naar elk feest waar ik heen ga staan altijd draaitafels klaar!

maar je heb zeker gelijk wat de muziekstromingen betreft!

User edit by Engage on 24-07-2006 @ 23:03:09 (75%)
gethigh    posted on 24-07-2006 23:33
mijn stijl van muziek zou met cd spelers praktisch onmogelijk zijn, men platencollectie zou er in ieder geval compleet anders uitzien, je moet dan trouwens ook al mp3s van internet halen

ik vindt dat sowieso iets hebben, naar platenwinkels gaan, de muziek echt aanraken en niet zomaar met een knopje besturen

en tenslotte doe je het allemaal voor de muziek, en als je je geliefde muziek niet vindt op cd, jah dan ga je toch op vinyl spelen zeker
Illusion    posted on 25-07-2006 00:06
Ik ga zelf vinyl erbij doen, omdat je in discotheekjes gewoon niet met gebrande cd's kunt draaien. Je kunt wel met singles draaien, maar daar moet je ook genoeg van hebben. En om nou met voorgemixte cd's te draaien is al helemaal K*T.

Platen is orgineel, en het geeft je een beter gevoel (denk ik):d

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reind    posted on 25-07-2006 00:16
Poster: Patrick2005

Ow das nieuw. Ik ben namelijk nog geen enkele cd speler tegen gekomen die het werk voor mij doet. Bedenk daarnaast nog eens dat je veel meer kan met CD. Of ken jij een draaitafel waarmee ik hotcue's in kan stellen, kan samplen etc etc etc?

Vinyl is oudbollig en niet meer van deze tijd, de enige groep die dat nog niet door heeft zijn de dj's. Maar dat zal ook geen 10 jaar meer duren. De ontwikkelingen gaan hard en volgen elkaar in hoog tempo op. De laatste paar jaar zijn we alternatieven als CD spelers, Ableton, Final Scratch etc etc erbij gaan krijgen en de kosten voor het maken van een vinyl zullen alleen maar stijgen, de download prijzen dalen alleen maar en over hooguit 10 jaar is er amper nog een vinyl shop over, ze leggen nu al de ene na de ander het loodje.

Vinyl gaat langzaam dood, kosten zullen stijgen en nieuwe media dienen zich aan. En wat mij betreft mag vinyl vandaag nog wel dood verklaard worden, ik heb er namelijk ondanks mijn 10 jaar dj'ing helemaal niks mee.
Prozei    posted on 25-07-2006 00:19
ik zal denk voor 90% bij vinyl blijven.
met cd spelers wordt het mixen een stuk makkelijker gemaakt.
cd spelers hebben meer functies loopjes ,hot cue's.
maar oldskool vinyl blijft toch leuker.

het gevoel dat je krijgt als je met een licht shakende hand de naald op je eerste plaat van je set voor een groot publiek legt. daarna zoekend naar de perfecte spot om je set te starten. je pakt de plaat beet en released m. en als je dan het publiek helemaal uit z'n dak ziet gaan. gewoon kippevel

ik ben ook absoluut geen tegenstander van de cd-speler.
maar zie de cd-speler als leuk hulpmiddel er bij.
het blijft toch altijd de feeling die je met vinyl hebt.
het scratchen het cue-en allemaal dingen die moeilijk zijn uit te leggen aan een cd dj. vinyl is gewoon iets wat je moet beleven.

Jorrit    posted on 25-07-2006 01:22
Poster: Djillusion
Ik ga zelf vinyl erbij doen, omdat je in discotheekjes gewoon niet met gebrande cd's kunt draaien. Je kunt wel met singles draaien, maar daar moet je ook genoeg van hebben. En om nou met voorgemixte cd's te draaien is al helemaal K*T.

Platen is orgineel, en het geeft je een beter gevoel (denk ik):d

Goh, je zou voor de gein is in die 'discotheekjes' moeten kijken waar de top DJ's mee aan komen zeulen. Gebrandde cd's met rips van vinyl en mp3's van traxsource / beatport etc.. De een na de andere top DJ stapt over, waarom zouden hun wel met dit soort cd's kunnen aankomen, en andere DJ's niet?
Winston    posted on 25-07-2006 01:44
Er zijn heel erg goede redenen, waarom je met vinyl zou moeten werken. Maar de meeste reden die tot nog toe zijn genoemd zijn dat niet.

De 'control interface' moet goed zijn. En zowel draaitafels als redelijke cd turntables voldoen voor mij daaraan. Voor de rest maakt het voor mij niet uit. De muziek is het belangrijkste voor mijn 'feel good' gevoel.

Maar je hebt logica en emotie. Als je met verstand geen goede reden kan vinden, maar je wordt alleen gelukkig met vinyl mag het van mij.

Alleen wordt het wel moeilijk om een emotionele beslissing met logica te rechtvaardigen. Dan wordt dit een zinloze eindeloze discussie topic.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-07-2006 @ 01:46:06 (29%)
Reind    posted on 25-07-2006 02:35
Poster: Winston
Maar je hebt logica en emotie. Als je met verstand geen goede reden kan vinden, maar je wordt alleen gelukkig met vinyl mag het van mij.

Alleen wordt het wel moeilijk om een emotionele beslissing met logica te rechtvaardigen. Dan wordt dit een zinloze eindeloze discussie topic.

Daar sla je even de spijker op zijn kop!

Het is voor veel mensen een emotie kwestie, toch denk ik dat ook die mensen er uiteindelijk aan zullen moeten geloven.

De productie van vinyl word duurder en duurder, vinyl shops leggen met regelmaat het loodje terwijl de MP3 shops als paddestoelen uit de grond schieten.
Ik koop nu voor gemiddeld 100€ aan nieuwe MP3's per maand. Vroeger gaf ik 300€ uit aan vinyl...... voor die 100€ die ik nu uit geef heb ik meer nummers dan voorheen en zit ik niet opgescheept met slechte persingen en een slijtend medium.

MP3's worden ingeladen in FS, dus ik houd de draaitafel interface (en das alleen omdat ik niet af wil van mijn LTD sl's.... niet om de interface/feeling) en het scheeld een mooi beetje in de kosten.
dane86    posted on 25-07-2006 08:55
Poster: djprozei
ik zal denk voor 90% bij vinyl blijven.
met cd spelers wordt het mixen een stuk makkelijker gemaakt.
cd spelers hebben meer functies loopjes ,hot cue's.
maar oldskool vinyl blijft toch leuker.

het gevoel dat je krijgt als je met een licht shakende hand de naald op je eerste plaat van je set voor een groot publiek legt. daarna zoekend naar de perfecte spot om je set te starten. je pakt de plaat beet en released m. en als je dan het publiek helemaal uit z'n dak ziet gaan. gewoon kippevel

ik ben ook absoluut geen tegenstander van de cd-speler.
maar zie de cd-speler als leuk hulpmiddel er bij.
het blijft toch altijd de feeling die je met vinyl hebt.
het scratchen het cue-en allemaal dingen die moeilijk zijn uit te leggen aan een cd dj. vinyl is gewoon iets wat je moet beleven.

Niet alleen dit verhaal, maar ook van anderen stelt dat djing alleen leuk kan zijn met vinyl. Dat vind ik toch raar als je al die grote dj's met cd zie draaien. Hebben die er dan beleving meer bij? Alleen omdat ze toevallig niet met vinyl draaien? Ik krijg mijn beleving van de muziek en niet omdat ik toevallig een plaat in mijn handen heb.
User edit by dane86 on 25-07-2006 @ 08:56:02 (14%)
ciderke    posted on 25-07-2006 13:19
Ik ben op een punt gekomen om te beslissen tussen vinyl en cd, ik heb van beiden al iets, maar nu wil ik volledig voor het één of het ander gaan.

Ik kan dus echt niet beslissen welke kant ik zou opgaan. M'n verstand zegt cd-spelers, m'n gevoel zegt platendraaiers... Ik heb zelfs al overwogen om met één platendraaier en één cd-speler te werken, maar dit lijkt me ook niet ideaal.

cd-spelers zijn volgens mij de toekomst,
maar platendraaiers is nog altijd échter, ik draai ook nogal wat dancehall/r&b/ragga, wat natuurlijk in het voordeel is van de platendraaiers...

Overtuig me!
(btw: dat platen duurder worden, geld dit ook voor niet-commerciële platen? bv reggae-platen uit Jamaica)
gethigh    posted on 25-07-2006 13:30
op zoiets moet je altijd naar je gevoel luisteren, dj'en is niet iets van logisch denken. als je niet commercieel draait moet je sowieso voor platenspelers gaan.
je kan ook altijd 2 platenspelers nemen en als aanvulling en voor de commercielere nummers met cd spelen, aan jou de keuze
BillyArd    posted on 25-07-2006 13:33
Cd is verstandiger want die zullen inderdaad ongetwijfeld een betere toekomst hebben.
Platen is leuker, zeker als je ook een beetje een vinyljunk bent en net die persing hebt met die prachtige hioes bijvoorbeeld.
Plaat klinkt op PA mooier dan CD(vind ikzelf)
door de toegevoegde harmonischen klinkt een plaat toch gewoon nog voller en warmer dan cd.
Ook als je echt scratch dj bent zou je voor vinyl moeten kiezen omdat de mogelijkheden op puur scratch gebied vele malen groter zijn en daarbij beter klinken dan hun digitale copy.
daarbij kan je wanneer je scratch beter expressie overbrengen met een TT dan met een CD.

Maar ongewtijfeld is het de CD die verder doorontwikkeld zal gaan worden , maar ook die heeft niet het eeuwige leven.
CD jocks zijn goedkoper uit, maar vinyljocks hebben vaak primeurs die niet op cd uitkomen.
Ik vind zelf dat het draaien met cd spelers niet zoveel meer met ambacht te maken heeft .
het gaat een stuk makkelijker dan met vinyl en is voor mijn doen dan te simpel
wat niet wegneemt dat ik WEL vaak met CD draai................want ja goedkoop is het wel.
Maar voor mij persoonlijk is vinyl nog steeds onovertroffen als het om sound gaat.
ervanuitgaande dat je een goede naald gebruikt en een goede persing in handen hebt !
Happy, laughing
gethigh    posted on 25-07-2006 13:40
cd bestaat nu toch ook al een 25 jaar, voor de gewone persoon is vinyl helemaal verdwenen, maar voor een dj zeker en vast niet en volgens mij zal in de underground scene vinyl nog heel lang meegaan
ook gewoon al het feit dat ze op cd spelers het vinyl gevoel proberen te simuleren wilt al wat zeggen
Lead    posted on 25-07-2006 14:11
CD spelers voor DJ's bestaan 12-14 jaar, 11 jaar geleden maakte Pioneer de eerste DJ cd speler. Denon bestond al een jaar (of 2 misschien zelfs).

Dus CD heeft er 10 jaar over gedaan en wordt tegenwoordig redelijk geaccepteerd. Dat de grootste groep DJ's tegenwoordig op CD draaien ligt puur aan het feit dat muziek op CD  makkelijk te verkrijgen (of downloaden) is...

Vinyl zal gevoelsmatig waarde blijven houden, maar CD wordt steeds sterker vertegenwoodigd in het profi circuit.

En het is maar goed dat technologie doorgaat..... Anders hadden we ons nu nog met paard-en-wagen moeten transporteren.... zonder Airco natuurlijk, want ijsblokjes koelen ook Winking my eye
Let the BASS be louder
BillyArd    posted on 25-07-2006 14:22
Ja,.........trap ik de platter van de TT even aan die we op het pottenbakkers onderstel hebben gemonteerd !
Reind    posted on 26-07-2006 00:42
Poster: Lead
Dus CD heeft er 10 jaar over gedaan en wordt tegenwoordig redelijk geaccepteerd. Dat de grootste groep DJ's tegenwoordig op CD draaien ligt puur aan het feit dat muziek op CD makkelijk te verkrijgen (of downloaden) is...

Als DJ's wat sneller waren met overstappen op cd's waren de ontwikkelingen ook sneller gegaan. In veel gevallen trappen fabrikanten vaan op de rem als het gaat om het snel opvolgen van nieuwe ontwikkelingen.

Dat is in de dj wereld niet nodig want iedereen bleef tot voor kort maar stug doorwerken met vinyl. Ik denk dat wanneer we een paar jaar verder zijn de stappen die in de afgelopen genomen zijn dubbel zo hard overtroffen zullen worden door de ontwikkelingen van de toekomst.

Het nadeel is dat wij als huidige dj's in een generatie kloofje zitten, wij zijn nog gewent te draaien met vinyl en maken de huidige ontwikkelingen allemaal mee. De nieuwe generatie groeit op met pc's, mobiele telefoons en high definition tv e.d..... die hebben het stukje emotie cq gevoel niet meer bij vinyl.
tairip    posted on 26-07-2006 00:49
Ik denk ook dat er binnen nu en een aantal jaar een geweldig grote sprong gemaakt gaat worden m.b.t. het mixen met cd's!

Ik merk nu al dat veel mensen over stappen, de Cd-spelers dringen naar binnen en de TT's naar de buitenkant van een setup.
Er zal ook altijd een garde blijven die vinyl niet aan de kant zet... ookal duurt het nog even de CD heeft wel de toekomst.

P.s. wat ben ik eigenlijk nog dom om als broekie duur vinyl te kopen, maar het is zo mooi he! :P
Winston    posted on 26-07-2006 01:08
Ik denk dat (data) DVD de toekomst heeft. Eventueel in combinate met hard drive sound technologie.
Tic Toc
tairip    posted on 26-07-2006 01:12
Denk 't nie!

Aangezien de  Blue ray e.d. eraan komt zou ik nog maar ff w88
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

56 Users online: 8 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 17.424
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.031

DJResource