Turntable DJ uit de tijd?? (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

Rhino    posted on 30-09-2005 09:21
toch zijn er ook ontelbare fantastische platen die NOOIT op cd zijn verschenen en ook niet zullen verschijnen.
Naast het individu dat kiest voor een medium is er ook nog het ``wereldje`` dat vinyl in stand zal houden.
Zo zijn er genoeg labels die uit principe niet releasen op cd!
TheSupercrab    posted on 30-09-2005 17:54
en mp3 danConfused k zie toch dat binnenkort alle labels op mp3 gaan releasen! dus => Cd
Dj_T.im    posted on 30-09-2005 18:10
en er zijn vast ook wel nummers die alleen op cd uitkome
Lukaz    posted on 30-09-2005 18:27
maar alle goed gaande event tracks zijn nog nooit alleen op cd uitgekomen
Dj_T.im    posted on 30-09-2005 18:35
zoals..
Lukaz    posted on 30-09-2005 18:46
te veel om op te noemen,,  volgens mij heb je de tekst niet goed gelezenHappy, laughing
Serinity is op cd en vinyl te vinden (en niet alleen cd) 
Energency Call (DefQon 2005 Anthem) (staat niet op cd maar alleen op vinyl)
Nvie    posted on 30-09-2005 20:02
Poster: DJ-DC
zoals..

wat dacht je van The Real KK - don't tell me lies [clive k. rmx], niet op cd te krijgen... zowel, dan zoek ik niet goed.

Er zijn vast nog wel genoeg nummers die alleen op vinyl staan, en niet op cd. Maar ik denk dat ze in de loop van de tijd allemaal wel op cd komen, kwestie van tijd.
Jorrit    posted on 30-09-2005 22:19
Poster: TheTapDanceR
Energency Call (DefQon 2005 Anthem) (staat niet op cd maar alleen op vinyl)

en toch heb ik hem op cd...
Op het album van sensation, een mix cd dat wel...
En trouwens, via internet (tsja...) kan je vaak wel van vinyl opgenomen versies downloaden.
Lukaz    posted on 30-09-2005 22:37
jah idd op een mix cd...  maar ik neem aan dat dat niet bedoelt word..  we hebben het hier toch over cd's (singles, om mee te mixen) die je kan kopen op de markt en niet via internet..
Nvie    posted on 30-09-2005 23:10
jah idd op een mix cd...  maar ik neem aan dat dat niet bedoelt word..  we hebben het hier toch over cd's (singles, om mee te mixen) die je kan kopen op de markt en niet via internet..

welke reden heb jij om niet aan te nemen dat dat niet wordt bedoelt?
niemand heeft ook maar het woord single genoemd Winking my eye
en met mix-cd's kun je ook mixen!
djjw    posted on 01-10-2005 01:09
als het gaat om vinyl of cd,
is dat natuurlijk eerstal een persoonlijke keuze,
en dan komt het geld om de hoek kijken.
toen ik begon koos ik eerst voor de cd ivm het budget,
wat later heb ik er vinyl bij gekocht..
dat iemand zegt dat je met cd mee kan... heb ik twijfels
ga anders eerst eens kijken bij een demo turntablism...
dan denk ik dat de meeste wel terug komen van hun eerste reactie.
zelfs loopen met een platen speler gaat goed( vraagt wel enige skills)
maar zelf draai ik liever met vinyl dan cd`s ,
maar gebruik meer cd`s dan vinyl.  confused haha
gr jw

Lukaz    posted on 01-10-2005 14:39
Poster: Nvie

welke reden heb jij om niet aan te nemen dat dat niet wordt bedoelt?
niemand heeft ook maar het woord single genoemd Winking my eye
en met mix-cd's kun je ook mixen!

ik heb daar geen redenen voor,  daar ga ik van uit.. je kan ook wel met mix cd's mixen..  maar geef toe dat is minder mooi dan met Club mixe's (etc) 
Illusion    posted on 24-07-2006 15:47
Ik denk wel dat het heel lang nog gaat duren dat de Turntable verdwijnd.

Ik wil langzamerhand ook een beetje naar vinyl kijken.

Is het voor mij verstandig om er nu nog aan te beginnen? of niet?
Of maakt dat eigenlijk niks uit.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
dane86    posted on 24-07-2006 16:20
Poster: Djillusion
Ik denk wel dat het heel lang nog gaat duren dat de Turntable verdwijnd.

Ik wil langzamerhand ook een beetje naar vinyl kijken.

Is het voor mij verstandig om er nu nog aan te beginnen? of niet?
Of maakt dat eigenlijk niks uit.

Het zal verschillen per genre een scene, maar de bij de housescene is vinyl toch grotendeels verleden tijd. De huidige oude garde is volledig overgestapt op cd en de nieuwe garde weet niet beter. Ik was gister bij sneakerz @bloemendaal aan zee. En daar staan gewoon 4 cdj's. En zo zie ik het wel vaker bij housefeesten.

Natuurlijk kan je altijd aan vinyl beginnen, al is het maar als hobby. Het heeft toch wel iets nostalgisch.
User edit by dane86 on 24-07-2006 @ 16:26:31 (19%)
RenéKuppens    posted on 24-07-2006 16:26
Als et echt uit de tijd was waarom hadden de meeste DJ`S dat dan nog? ik denk dat tt`s altijd zullen blijven. het gevoel dat je zon plaat kan pakken wordt niet verniks zo goed na gebootst op de cd spelers van nu :D
dane86    posted on 24-07-2006 16:27
Poster: Dj-RK
Als et echt uit de tijd was waarom hadden de meeste DJ`S dat dan nog? ik denk dat tt`s altijd zullen blijven. het gevoel dat je zon plaat kan pakken wordt niet verniks zo goed na gebootst op de cd spelers van nu :D

Dat is denk ik vooral om de overgang voor vinyldj's te vermakkelijken. En omdat het prima werkt natuurlijk.
gethigh    posted on 24-07-2006 16:52
vinyl is ouderwets, weer zo een legendarische uitspraak van DJ zacky, ene ouwe zak die vroeger op de radio draaide, kerel kan nie beatmatchen of niks
zen zonen spelen met platenspelers en zei zijn 2many DJ's en radio soulwax
een van de bekenste dj duos ter wereld (ok ik vindt ze zelf ook maar sucken mjah)
Illusion    posted on 24-07-2006 17:11
Ik denk zelf ook wel dat vinyl nog lang blijft... maar als ik tt's ga kopen, wat is een goede tt. Jullie kunnen me allemaal wel Technics aanraden, maar deze is gewoon te duur om mee te beginnen, heeft iemand een ander alternatief?
robbert    posted on 24-07-2006 17:15
Ik draai op dit moment inderdaad ook met cd's, omdat het gewoon veel goedkoper is en makkelijker mee te nemen. Zeker voor een drive-in moet je gewoon cd-spelers hebben. Maarrr.. ik ga wel binnenkort een platenspeler kopen om te kijken hoe het bevalt. Ik heb nu een direct drive platenspeler op het oog voor 100 euro. Gewoon een tweede hands die voor de rest nog goed is. Als me dit dan goed bevalt kan ik altijd nog uitbreiden en twee goede draaitafels kopen.
Illusion    posted on 24-07-2006 17:25
Poster: robbert
zeker voor een drive-in moet je gewoon cd-spelers hebben.

Ik ben niet alleen met de drive-in bezig, ben grotendeels ook voor mezelf bezig, en discotheken.
robbert    posted on 24-07-2006 18:07
Ja maar dit was een verklaring waarom ik toen der tijd met cd-spelers ben begonnen Winking my eye
Lukaz    posted on 24-07-2006 18:29
Poster: Djillusion
Ik denk zelf ook wel dat vinyl nog lang blijft... maar als ik tt's ga kopen, wat is een goede tt. Jullie kunnen me allemaal wel Technics aanraden, maar deze is gewoon te duur om mee te beginnen, heeft iemand een ander alternatief?

Ik heb 2 te koop staan voor 100,- per stuk.. Gemini XL300 incl alles (denk aan: stofkap, element, naald etc)

Ontopic...
Ik draai Vinyl.. Dat probeer ik zo te houden misschien neem ik in de toekomst wel CD spelers erbij maar dan puur voor tracks die nooit zijn uitgebracht..

[Edit: haha ik zie nu pas dat dit mijn topic is.. srry voor deze kansloze post..

User edit by Lukaz on 24-07-2006 @ 18:35:56 (15%)
gethigh    posted on 24-07-2006 20:19
koop je liever een (of 2) jb systems hq30, reloop rp4000, omnitronic dd-4220
allemaal hetzelfde
maar als je toch van plan bent hiermee door te gaan spaar dan door voor technics, koop je tweedehands aan 300 euro incl naald (met een beetje geluk)
maak ook dat je zeker een goede naald hebt, ortofon pro is wel aan te raden

gethigh    posted on 24-07-2006 20:22
Poster: Rhino
toch zijn er ook ontelbare fantastische platen die NOOIT op cd zijn verschenen en ook niet zullen verschijnen.
Naast het individu dat kiest voor een medium is er ook nog het ``wereldje`` dat vinyl in stand zal houden.
Zo zijn er genoeg labels die uit principe niet releasen op cd!

idd, als ik op discogs men plaatjes wil toevoegen geef ik artiest + nummer in en het komt maar af en toe voor dat er zowel 12" en cd komt te staan en dan zijn het meestal nog een stuk of 5 12" en één cdtje
tis gewoon zo dat alleen commerciele nummers op cd uitkomen, voornamelijk
als je nogal underground draait kan je met cds gewoon NIKS beginnen, je zal dan ook geen of toch zeer weinig djs vinden die heel erg on commercieel draaien
dane86    posted on 24-07-2006 20:44
quote:
Poster: gethigh

idd, als ik op discogs men plaatjes wil toevoegen geef ik artiest + nummer in en het komt maar af en toe voor dat er zowel 12" en cd komt te staan en dan zijn het meestal nog een stuk of 5 12" en één cdtje
tis gewoon zo dat alleen commerciele nummers op cd uitkomen, voornamelijk
als je nogal underground draait kan je met cds gewoon NIKS beginnen, je zal dan ook geen of toch zeer weinig djs vinden die heel erg on commercieel draaien

Met originele cd's is idd niet veel te beginnen. Ik ben wel altijd erg blij met de ongemixte hed kandi's maar dat is eigenlijk ook het enige wat ik zo kan bedenken qua goede muziek op cd. Maar daar komen natuurlijk de paysites, waar je voor een mooi bedrag nummers kan kopen, om de hoek kijken. En als je dan naar aanbod gaat kijken dan denk ik dat vinyl het daarop verliest.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

195 Users online: 19 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 41.371
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.393