Turntable DJ uit de tijd?? (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

Rhino    posted on 13-09-2005 13:02
192 Kh/z converters zitten wel degelijk in pro-segment audio cards zoals bijvoorbeeld de RME Hammerfall.
Maar dat is inderdaad te vinden in de studiostandaard , tot op heden zal er altijd weer geconverteerd moeten worden naar 44.1 khz 16 bit.
die hogere standaard is mooi als je een totaal proces afwerkt binnen deze standaard of als je synths /smaplers hebt die de freq ondersteunen
ook het te samplen vermogen is met de 192 Khz toe genomen naar de helft daarvan , te weten 96Khz(wie hoort dat ConfusedConfusedConfused)
echter aan het einde van het productieproces zal er dus weer geconverteerd moeten worden.
dat is ook een van de redenen dat ik zelf vaak voor 16 bit kies al ik produceer ipv de mogelijke (in mijn geval)24 bit/96khz

User edit by Rhino on 13-09-2005 @ 13:03:32 (1%)
tairip    posted on 14-09-2005 16:20
Platen kunnen beter klinken zoals jullie zeggen, maar welke naald kan die frequenties weergevenConfused geen enkele!!

Welke Speaker? (een hele dure denk ik)
Welk oor hoort 't? (niet t onze)

En een cd geeft geen harmonische vervormingen en is dus 100% plat!
Dat is een vinyl niet! En dat wordt als prettig ervaren bij vinyl, de harmonische vervorming!!
FrankyN    posted on 14-09-2005 19:45
Nou ik heb dan de Numark CDX dat is dan wel vet met die vinyl plaat er op en klink allemaal heel vet maar ik draai toch liever met vinyl dat is gewoon the thing.

Nvie    posted on 14-09-2005 19:57
Ik begin nu toch is te twijfelen of ik niet ook is een paar draaitafels aan zal gaan schaffen... eerst een nieuwe mixer :P
Gupy    posted on 14-09-2005 20:02
Ik vond (ik draai nu amper) de CDJ's veel spannender, hiermee kun je veel meer pielen dan met de draaitafel.
Voor het mixen, merkte ik bijna geen verschil.
Dj_T.im    posted on 15-09-2005 07:45
cd speler,kun idd veel meer dingen op doen.. is toch veel leuker
Lukaz    posted on 15-09-2005 20:02
iedereen zn keus..  hoevaak moet ik dat nog zeggen DC :P Winking my eye
Dj_T.im    posted on 15-09-2005 21:18
dat zeg jij nooit
:P
dat zeg ik altijd je pikt altijd mijn zinne af
Lukaz    posted on 15-09-2005 21:26
houd je bek..  (ik mag dat wel zeggen)
Dj_T.im    posted on 15-09-2005 21:32
houd je bek zelf (ikke ook)
dit vechten we morgen wel uit
Lukaz    posted on 15-09-2005 21:36
doen we..  maareh back to forum!
Lead    posted on 16-09-2005 02:46
Kunnen de heren aan hun taalgebruik denken Winking my eye
Andere mensen weten niet of dit inderdaad gezegd mag worden.

Maar ik ben het wel met DC eens...
Mogelijkheden in het kwadraat in vergelijking tot vinyl

Let the BASS be louder
Dj_T.im    posted on 16-09-2005 07:43
hahahaha:P
DjEternity    posted on 16-09-2005 11:55
ik geef zelf de voorkeur aan cd's gewoon kan je veel meer mee Happy, laughing
ook natuurlijk is het wel goedkopendan een plaat een lieke

we mogen ook ni vergeten da we in 2005 leven en da techniek niet blijft stilstaan he
Dj_T.im    posted on 16-09-2005 15:12
je kan natuurlij ook allebeij doen

Lukaz    posted on 16-09-2005 22:34
kan altijd handig voor de nog niet geleasde tracks... 
Taurus    posted on 17-09-2005 14:12
 Ik draai nu precies 22 jaar en zo lang heb ik mijn Baby's al (technics), niets maar dan ook niets in de wereld zal mij er toe brengen mijn TT's de deur uit te doen.
Heb pas mijn Stanton systemen vervangen voor Ortofon pro dj omdat de stantons net zo oud waren.
Met het cd tijdperk begon helaas de productie van Vinyl terug te lopen maar ben altijd bij vinyl gebleven.
Nu draai ik veel mp3 aangestuurd door mijn draaitafels (maak gebruik van Mixvibes WWW.MIXVIBES.COM ), en yes ik kan het vinyl feeling behouden.
Mijn oude 12" heb ik gedigitaliseerd met wavelab en staan op mijn harde schijf.
Er is werkelijk niets VETTER als met vinyl te draaien, the Crowd ziet het veel liever als je met vinyl aan het goochelen ben dan met cd's.
En dat je veel meer met cd's kan doen nou neem dan maar eens de tijd en probeer maar eens wat je met twee identieke 12"s kan doen, dubben, echo, repeat, shorten enz.

Voor mij geldt nog steeds de gouden regel: VINYL NEVER DIES!!!!!
Lukaz    posted on 17-09-2005 14:34
:D:D:D  man naar mijn hard
MadSteven    posted on 29-09-2005 13:21
...

Nou ja, het is vooral zo dat als je nu begint, je er beter aan doet het vinyl aan de zijkant te leggen. Voorlopig is het nog wel een beetje zo dat de nieuwe platen eerst op vinyl verschijven, maar kan heel goed zijn dat dat binnen een paar jaar niet meer zo is.

En dus heeft de digitale speler alleen maar voordelen.

Mja, wie zegt er niet dat straks we DJ-SuperAudioCD- spelers hebben?
djmamo    posted on 29-09-2005 14:58
maar dat wordt ook al lang gezegd nu er de tapejes zijn zullen de platen wel verdwijnen, nu er cd's zijn zullen ze wel verdwijnen, nu er mp3's zijn zullen de platen wel verdwijnen....

het is gewoon zo zolang er serieus vraag naar is zullen er altijd platen gemaakt worden.

zelfde als de fiets er zijn toch ook auto's waarom koopt dan niet iedereen een aut?.... das makkelijk omdat er nogaltijd mensen zijn die willen fietsen
www.moonentertainment.nl
Dj_T.im    posted on 29-09-2005 17:33
maar volgens mij waren er eerst platen en toen pas tapejes,
ik dent dat de plaat altijd wel zal blijeven
DavyJ    posted on 29-09-2005 17:55
mjah   dat denk ik ook wel kijk maar naar de numark cdx  om de vinyl feeling te gefen  zit er toch weer een plaat op

djmamo    posted on 29-09-2005 18:09
het valt niet mee begrijpent lezen, er staat toch toen de tapejes er waren dacht men ook dat de platen zou verdwijnen...

wat wordt er met deze zij bedoeld...
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 29-09-2005 19:24
Poster: djmamo
zelfde als de fiets er zijn toch ook auto's waarom koopt dan niet iedereen een aut?.... das makkelijk omdat er nogaltijd mensen zijn die willen fietsen

en er zijn mensen die geen keuze hebben, ook bij vinyl zo.

vinyl is over het algemeen duurder dan cd's, dus de mensen die er niet zo veel geld voor over hebben/kunnen hebben, zullen meestal voor de goedkopere oplossing gaan.

en dan heb je mensen die het een gewoon niet kunnen Winking my eye
Dj_T.im    posted on 29-09-2005 20:05
en sommige mensen willen gwoon allebij
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

190 Users online: 11 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 34.245
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.901.267