Turntable DJ uit de tijd?? (1/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Turntable DJ's uit de tijd,,

-wat een dikke onzin!
-klopt!
-je moet wel Draaitafels hebben!

Voting is only possible for our Members
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:29
hey ik draai voornamelijk vinyl maar van somige dj's die ik ken zeggen dat je dan niet met de tijd mee gaat..  en dat ik eerst maar eens goeie cd spelers moet gaan kopen..  met alles respect,, maar als ik eerst voornamelijk met vinyl blijf draaien omdat ik me daar gewoon lkkr bij voel :P  ben ik toch niet uit de tijd..
Draaitafels zijn toch ook het Logo van de DJ of niet soms?

What do you think about Turntable DJ uit de tijd?? ??

Vote :   

Nvie    posted on 07-09-2005 19:47
Logo van de DJ... op de een of andere manier wel ja :P
Maar als ik zelf over de aanschaf van een setje tt's ga denken kom ik toch al snel bij het punt: waarom?
jordy    posted on 07-09-2005 20:02
ik zie het meer als meerdere en andere mogelijkheden...

het is gewoon anders en niet echt te vergelijken...

FrankH    posted on 07-09-2005 20:08
Ik denk dat, iig bij een grote groep (oudere) dj's het vinyl nooit weg gedaan zal worden. Maar de onder de jongere generatie zal de cd speler heel veel fans krijgen.

Ik zelf zweer ook bij vinyl, hoogstens een cd speler er bij als extraatje.
Nvie    posted on 07-09-2005 20:11
Ik zweer bij de cd speler... ben ik jonge generatie zeker Winking my eye
ccc    posted on 07-09-2005 20:18
Ja ik weet niet wat jij jong vindt? maar ik ben 17 en ga me een draaitafel aanschaffen. En waarom? Gewoon omdat het met ontzettend VET lijkt :D.
Nvie    posted on 07-09-2005 20:21
Ik ben 14, en de enige reden is dat het er leuk uitziet :D
jordy    posted on 07-09-2005 20:57
Poster: ccc
Ja ik weet niet wat jij jong vindt? maar ik ben 17 en ga me een draaitafel aanschaffen. En waarom? Gewoon omdat het met ontzettend VET lijkt :D.

omdat iedereen het vind :D

maar even serieus... als je 800 moet betalen voor 2 OEM's... of 2400 voor 2 CDJ's als 17 jarige... nu even eerlijk antwoord geven wat je dan pakt...

de oems.. duh

niet iedereen heeft geld teveel zoals ik
Lukaz    posted on 07-09-2005 21:00
Poster: jordy

maar even serieus... als je 800 moet betalen voor 2 OEM's... of 2400 voor 2 CDJ's als 17 jarige... nu even eerlijk antwoord geven wat je dan pakt...

de oems.. duh

kerel het lijkt niet vet..  het is vet!!  :P:P  en als je de turntable eenmaal goed onder de knie hebt is de cd koekje eitje..
DJdarkness    posted on 07-09-2005 21:15
Poster: jordy

de oems.. duh

Schijn baar wel, lekker 7,5 euro neertellen voor een plak vinyl, of in de legale download shop 99 cent......
wilum    posted on 07-09-2005 22:06
ik kan aan m"n opa zelfs vragen waarmee een dj draait(MET PLATEN) verder weten ze niets.
ik heb veel info en intervieuws over (ook) oudere djs gehoort/gezien.
die draaien aleen cd als het nog niet op vinyl uit is.:P
ik draai wel cd omdat het goedkoop is.:D
maar als ik het geld had had ik gewoon 2 technics mk5g:S:Pgekocht gekocht:D.
ik krijg bij vinyl draaien EGT het dj gevoel en bij cd gaat heel veel met software:P
dus mijn mening is(het is niet uit de tijd):D:D:D

(kijk maar bij grote feesten meedtal staan er nog wel draaitafels:P)
Lead    posted on 07-09-2005 22:16
De DJ scene veranderd constant. Ik denk dat vinyl nooit zal verdwijen. Het is er altijd geweest en zal er altijd blijven.

Ik denk wel dat nieuwe technieken een grote invloed hebben op de toekomst van de DJ. En dan heb ik het niet alleen over CD's, maar ook over Vinyl Scratch, Ableton, DVD en wie weet wat er allemaal nog komt.

Nu al draaien heel veel DJs op de grote feesten meer dan de helft van hun set van Cd (sommige zelfs voor 80-90%). Vinyl zal altijd aanwezig moeten zijn want mensen willen hun oude plaatjes altijd kunnen blijven draaien en ook een deel van de promo's die verstuurd worden zal op vinyl blijven uitkomen. Maar de nieuwe technologiën staan om het hoekje te wachten.
Let the BASS be louder
Gupy    posted on 08-09-2005 12:13
Ik ben het met Jeroen eens.

Een DJ heeft maar één doel en dat is altijd hetzelfde gebleven: Het vermaken van publiek door het draaien van muziek.

De populariteit van DJ's, de technische vooruitgang en ook de in invloed die DJ's tegenwoordig uitoefenen op de muziekontwikkeling is enorm toegenomen.

Echter laat wel de motivatie af en toe nog eens wat varen bij de beginnende DJ.

Zoals jullie weten heb ik behoorlijk wat aan apparatuur gehad, (nu wat minder) maar ik kan net zo goed met twee Hifi CD spelers zonder pitch of cue en een mengertje het publiek prima vermaken, het is dan wel veelal oudere muziek die niet in gebeatmatched zal worden. En toch krijg ik hier een net zo grote kick van.
Enkele jaren geleden draaide ik op een feesje alleen maar singletjes uit de jaren 70-80, ook dit was super gaaf en zeer gezellig.

Kortom, ik merk dat vele het woord DJ koppelen aan alleen maar house, draaitafels en alleen maar beatmixen, terwijl het grootste publiek toch echt niet in de clubs en hoesefeesten komt.

Mijn idee is dus dat er nog veel staat te gebeuren qua techniek, en ja dat de draaitafel over een jaar of 10 definitief in de kast staat...naast de CDJ spelers.
De digitale geluid en beeld zal dan niet meer ronddraaien, maar gewoon op schijf staan.

Maarja, da's mijn idee dan....
djmamo    posted on 09-09-2005 11:43
en dan zou je best wel eens gelijk kunnen hebben
www.moonentertainment.nl
W.i.M    posted on 09-09-2005 16:07
De draaitafel zal mijn inziens zeker verdwijnen.

De generatie DJ's die er nu aankomen kiezen al niet eens meer voor draaitafels en gaan gelijk voor cd's vanwege de vele voordelen.

De oude generatie DJ's zal vinyl moeilijk los kunnen laten maar als deze generatie voorbij is zie ik voor draaitafels geen toekomst meer weggelegd.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mika    posted on 09-09-2005 18:39
deze discussie is volgens mij al vanaf het verschijnen van de eerste CD-speler met pitchcontrol bezig, en nog steeds draaien er volgens mij meer mensen met platen.. Het zal er vast een keer helemaal uit gaan, maar dat duurt nog ff denk ik..
Basrose    posted on 09-09-2005 19:58
voor mij nog steeds vinyl
xochi    posted on 12-09-2005 08:14
Vinyl rulez ... alleen door sound al

Cd spelers worden handiger. Maar om aan het geluid te voldoen van een vinyl plaat, komt pas binnen enkele jaren als de 192Khz ad/ad chips DSP software/hardware goedkoper worden. Dan gaat vinyl langzaam antiek worden. Maar dat zal nog wel even duren.
Lead    posted on 12-09-2005 10:16
Ik trek in twijfel of de geluidskwaliteit van vinyl beter is dan van CD. Technisch gezien zou je gelijk moeten hebben, echter doordat je op vinyl voorzichtiger moet zijn met je levels zal op vinyl meestal minder hard zijn opgenomen dan op CD.

Vervolgens moet je het signaal dat je via een slijpende bijtel (naald) het signaal oppikken en door een RIAA filter gooien zodat de het laag extra wordt versterkt t.o.v. het hoog.

Zie ook : DJ-Resource Forum > Voordeel van een draaitafel
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-09-2005 10:16 (4%)
Gery    posted on 12-09-2005 12:30
Poster: Gupy

De digitale geluid en beeld zal dan niet meer ronddraaien, maar gewoon op schijf staan.
 Alsof een harde schijf niet rond draait miss
DJ - Producer
Basrose    posted on 12-09-2005 16:57
Poster: Gery

Alsof een harde schijf niet rond draait miss

haha dat bedoelt ie niet denk ik :P
Gupy    posted on 12-09-2005 17:28
Nou.....

Ik bedoel dus echt NIET ronddraaien.
De toekost van de HDD zoals ze nu is, kun je op je buik schrijven.

De toekomst wordt toch het Solid State Disks (SSD) en het Flash-geheugen.
Het is namelijk niet meer de opslagcapaciteit die op z'n top zit, maar vooral de toegangssnelheid tot de data.
Lukaz    posted on 12-09-2005 20:20
Nou.....

Het is namelijk niet meer de opslagcapaciteit die op z'n top zit, maar vooral de toegangssnelheid tot de data.

hoe weet je dat zo cker? ik heb er nog geen concepten van gezien..
W.i.M    posted on 12-09-2005 20:30
Poster: xochi
Vinyl rulez ... alleen door sound al

Cd spelers worden handiger. Maar om aan het geluid te voldoen van een vinyl plaat, komt pas binnen enkele jaren als de 192Khz ad/ad chips DSP software/hardware goedkoper worden. Dan gaat vinyl langzaam antiek worden. Maar dat zal nog wel even duren.

Ik denk zeker dat geluid wat voor het menselijk oor niet hoorbaar boven de 20kHz is zeker kan bijdragen aan het geluid van de track.

Hetzelfde als 60fps (frames per second) is vloeiend voor het oog en meer is niet nodig en kan het oog toch niet waarnemen. Zeker wel dat ik en vele andere het verschil zien tussen 60fps en 100fps.
W.i.M    posted on 12-09-2005 20:33
Poster: TheTapDanceR
Nou.....

hoe weet je dat zo cker? ik heb er nog geen concepten van gezien..

Daar hoef je geen concept van te zien om te weten dat draaiende schijven de toekomst niet hebben. De nabije toekomst gaat zeker naar flash geheugen of soortgelijks, het wachten is op de vinding dat er genoeg data op kan en dat de snelheid voldoende is om de harddisk te vervangen.
Lead    posted on 12-09-2005 21:47
192 kHz duidt op de samplerate van de AD/DA converters. De huidige studio technologie heeft 96kHz omarmt als redelijke standaard...

Het zal nog wel een hele tijd duren voordat dit verder omhoog gaat. 192kHz converters ben ik nog nergens in tegen gekomen...
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

175 Users online: 9 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 11.752
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.436.960